U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Redwhite » 9. dec 2018, 11:58

Ross er jo rykket op i superliga truppen. Fra årgang 2000 vil 2xKlitten og Bærtelsen med stor sandsynlighed bliver rykket op. Dark horse vil være Laursen i den årgang. Konnerup tror jeg ikke på, hvis Bærtelsen vælger at forlænge med AaB. Jeppe P, Thomas C. og Kaufmann er alle årgang 01, de står formentlig først for tur efter næste sæson.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 9. dec 2018, 13:35

9800 skrev:
9. dec 2018, 11:09

Der rykker MANGE op til sommer, 6-7 stykker vil jeg tro.
Så skal vi i hvert fald have luget yderligere ud blandt breddespillerne i truppen, før der er plads til det. Eller leje dem ud.

Jeg er med på at det er en talentfuld årgang men når vi hiver så mange spillere op tager det mange pladser, hvor vi dermed ikke får styrket bredden udefra. Det hjælper heller ikke at vi bliver ved med at give kontrakter til spillere der ikke gør en forskel trods adskillige år som seniorer (Blåbjerg, Børsting, Kakeeto, Bytyqi etc).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 9. dec 2018, 19:10

Redwhite skrev:
9. dec 2018, 11:58
Ross er jo rykket op i superliga truppen. Fra årgang 2000 vil 2xKlitten og Bærtelsen med stor sandsynlighed bliver rykket op. Dark horse vil være Laursen i den årgang. Konnerup tror jeg ikke på, hvis Bærtelsen vælger at forlænge med AaB. Jeppe P, Thomas C. og Kaufmann er alle årgang 01, de står formentlig først for tur efter næste sæson.
Så lad os komme af med PK, Børsting, Lesniak, Blåbjerg og evt. Bytyqi.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9800 » 12. dec 2018, 07:11

Hanga skrev:
9. dec 2018, 13:35
9800 skrev:
9. dec 2018, 11:09

Der rykker MANGE op til sommer, 6-7 stykker vil jeg tro.
Så skal vi i hvert fald have luget yderligere ud blandt breddespillerne i truppen, før der er plads til det. Eller leje dem ud.

Jeg er med på at det er en talentfuld årgang men når vi hiver så mange spillere op tager det mange pladser, hvor vi dermed ikke får styrket bredden udefra. Det hjælper heller ikke at vi bliver ved med at give kontrakter til spillere der ikke gør en forskel trods adskillige år som seniorer (Blåbjerg, Børsting, Kakeeto, Bytyqi etc).
Sidste gang der røg en hel flok op var det Mæhle (solgt for 10 mio, plus MASSER af klausuler, han blir guld værd) MC og Thellufsen er stamspillere, Bardec er ikke kommet nogen vegne, en er hos Jimmy i USA og en er langtids skadet. Jeg synes det er flot!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 12. dec 2018, 08:43

9800 skrev:
12. dec 2018, 07:11
Hanga skrev:
9. dec 2018, 13:35
9800 skrev:
9. dec 2018, 11:09

Der rykker MANGE op til sommer, 6-7 stykker vil jeg tro.
Så skal vi i hvert fald have luget yderligere ud blandt breddespillerne i truppen, før der er plads til det. Eller leje dem ud.

Jeg er med på at det er en talentfuld årgang men når vi hiver så mange spillere op tager det mange pladser, hvor vi dermed ikke får styrket bredden udefra. Det hjælper heller ikke at vi bliver ved med at give kontrakter til spillere der ikke gør en forskel trods adskillige år som seniorer (Blåbjerg, Børsting, Kakeeto, Bytyqi etc).
Sidste gang der røg en hel flok op var det Mæhle (solgt for 10 mio, plus MASSER af klausuler, han blir guld værd) MC og Thellufsen er stamspillere, Bardec er ikke kommet nogen vegne, en er hos Jimmy i USA og en er langtids skadet. Jeg synes det er flot!
Lyngø(ham i USA) blev nu først rykket op sæsonen efter. Men enig I at det er helt okay. Synd Ramkilde har fået det ødelagt af en ankelskade - han var sgu giftig. Man kan vel stadig håbe han kommer igang, men foråret er make or break.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 12. dec 2018, 09:57

9800 skrev:
12. dec 2018, 07:11
Sidste gang der røg en hel flok op var det Mæhle (solgt for 10 mio, plus MASSER af klausuler, han blir guld værd) MC og Thellufsen er stamspillere, Bardec er ikke kommet nogen vegne, en er hos Jimmy i USA og en er langtids skadet. Jeg synes det er flot!
Men den megen udskiftning i truppen er en af grundene til at der har været så meget uro i truppen. 6-7 nye unge spillere bidrager altså ikke bare positivt til en trups dynamik.
De skal indsluses i kulturen og opdyrke den rette mentalitet, og de ældre spillere har været ude at sige at det kræver meget af en trup bare sådan lige at få så mange nye uprøvede ansigter ind. Jeg er ikke fan af at vi laver den øvelse på ny lige foreløbig. Det er jo ikke for sjov, når man hører spillere udtale at det er en uhørt stille trup, hvor der ikke er mange der stikker hovedet frem. Det er dårligt for konkurrencementaliteten i truppen.

Vi får et kæmpe problem, særligt nu hvor Würtz og Risgård formentlig køres ud på et sidespor. Truppen mangler ledere og folk med karakter á la KEP.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Rams » 12. dec 2018, 10:58

Til gengæld er det rent ud åndsvagt ikke at hive de spillere op som har et potentiale, uanset om det nogle år så er 0 og andre år 7 spillere. Lad os ikke glemme, at Mæhle i sin tid kom med på sidste mandat.

Det man måske kunne overveje var, at blive bedre til at sende spillere på græs i transitionsperioden mellem U19 og senior fodbold. FCM har tidligere brugt Thisted og Skive, men har nu kastet kærligheden på Fredericia, hvor deres unge spillere kan træne med i et fuldtidssetup. AaB kunne jo overveje at udbygge samarbejdet med Jammerbugten, og se om man kan få dem op i 1. division, hvor de unge AaB'ere vil kunne blive matchet på et væsentligt højere niveau end i den ligegyldige reserveliga. Man kunne også kigge mod Skive, der efter at være blevet vraget af FCM måske kunne trækkes ind i AaB-kredsen.

Så kan det godt være at AaB skal bruge nogle ressourcer på at hjælpe de klubber med træningsplanlægning, kost og generel professionalisering, men til gengæld vil det give AaB mulighed for at vurdere spillere, der bliver matchet på højere niveau end de nuværende AaB spillere, der sidder på yderste mandat og primært agere træningskegler og spillere reserveholdsliga.
In verbis simus faciles

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af gravballe » 12. dec 2018, 11:12

så Chang tilbage i 2 div, og så 1 div så kan AaB og Chang genoptage deres gode sammenarbejde før ham Ole ødelagde det hele.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Lyngehoevdingen » 12. dec 2018, 14:30

gravballe skrev:
12. dec 2018, 11:12
så Chang tilbage i 2 div, og så 1 div så kan AaB og Chang genoptage deres gode sammenarbejde før ham Ole ødelagde det hele.
Lige nu lejer vi ud til Jammerbugt. Det kan vel være det samme.
Jeg synes nu ikke, det er mega smart. Jeg set hellere at de træner på superliganiveau 5 gange ugen end at de skal forsøge at udvikle sig ved at stå over for dårlige spillere hver dag.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Enevoldsen23 » 12. dec 2018, 14:51

Lyngehoevdingen skrev:
12. dec 2018, 14:30
gravballe skrev:
12. dec 2018, 11:12
så Chang tilbage i 2 div, og så 1 div så kan AaB og Chang genoptage deres gode sammenarbejde før ham Ole ødelagde det hele.
Lige nu lejer vi ud til Jammerbugt. Det kan vel være det samme.
Jeg synes nu ikke, det er mega smart. Jeg set hellere at de træner på superliganiveau 5 gange ugen end at de skal forsøge at udvikle sig ved at stå over for dårlige spillere hver dag.
Alle spillere er selvfølgelig forskellige, men nogle får bare mere ud af kampe som faktisk betyder noget. Kan godt være en spiller kun er lejet ud til en klub, men at spille betydningsfulde 2. div og 1. div kampe, kan for nogle give mere end træningen gør.

Det der trækker ned med en klub som Jammerbugt, er at de ikke er fuldtidsproffer. AaB bør sigte efter samarbejde med en klub, som både giver spilletid men også ordentligt træningssetup til spillerne.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2018, 15:03

Enevoldsen23 skrev:
12. dec 2018, 14:51
Lyngehoevdingen skrev:
12. dec 2018, 14:30
gravballe skrev:
12. dec 2018, 11:12
så Chang tilbage i 2 div, og så 1 div så kan AaB og Chang genoptage deres gode sammenarbejde før ham Ole ødelagde det hele.
Lige nu lejer vi ud til Jammerbugt. Det kan vel være det samme.
Jeg synes nu ikke, det er mega smart. Jeg set hellere at de træner på superliganiveau 5 gange ugen end at de skal forsøge at udvikle sig ved at stå over for dårlige spillere hver dag.
Alle spillere er selvfølgelig forskellige, men nogle får bare mere ud af kampe som faktisk betyder noget. Kan godt være en spiller kun er lejet ud til en klub, men at spille betydningsfulde 2. div og 1. div kampe, kan for nogle give mere end træningen gør.

Det der trækker ned med en klub som Jammerbugt, er at de ikke er fuldtidsproffer. AaB bør sigte efter samarbejde med en klub, som både giver spilletid men også ordentligt træningssetup til spillerne.
Det tager en ½ time at køre fra Hornevej til Blokhusvej. Det bør være muligt at lave en aftale om at splitte spillernes træning op så de kan være med begge steder og får nytte af AaB's træningsresurser.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2018, 22:05

Det bliver bare ret problematisk når Würtz og Risgård er væk. Der er altså bare ikke nogen rygrad på det her hold, som holder sammen på det og det bliver kun værre, hvis man hælder 7 U/19 spillere ind på holdet på en gang. Magnus og Abildgaard er stadig unge og på vej frem og de er ikke klar til at lede et hold eller integrere en hel flok unge til sommer.

De ældste i truppen udover Würtz og Risgård lige nu er

- Rinne: 25
Ikke en langsigtet lederskikkelse da han sælges indenfor to år max

- Okore: 26
Laver alt alt for mange personlige fejl til at være en leder. For mange karantænedage til at holdet kan samles om ham

- Kasper P: 25
Slår mig ikke som nogen stor leder. En solid skikkelse på holdet nærmere end en leder

- Ahlmann: 27
Slår mig ligeledes heller ikke som en leder. Erindrer f.eks. ikke at han nogensinde har været anfører.

- Pallesen: 28
Simpelthen ikke dygtig nok. Bør ikke være her længe nok til det er aktuelt at bygge en trup op om ham.

- Patrick: 31
Han er uden tvivl kulturbærer, men spiller simpelthen for lidt og er ikke dygtig nok længere. Derudover kan altså ikke lede det alene.

- Kusk: 27
Slet ikke en ledertype og det ville være forkert at forvente af ham: Det er han alt alt for introvert til.

- Tom van Weert: 28
Svært at sige, men også svært om videre om han er en blivende karakter eller om han pludselig vil hjem en dag.

Vores hold mangler altså bare den der stærke kerne af solide spillere med bundniveauet i orden og roen som man havde med Wæhler, Bøgelund, Würtz, Augu, Risgård, Due, Curth og til dels gutter som KEP og Lasse. Vi tog meget færre talenter op dengang, men vi havde meget større held med øvelsen og jeg tror at en stor del skyldes, at vi havde den her stabile kerne på holdet som gjorde at vores unge kunne nøjes med at udvikle deres eget spil. Vi er nødt til at have noget mere af den robusthed på holdet og ikke bare tro, at vi kan tage syv unge op hver anden sæson.
k
Løsningen er derfor i mine øjne måske også at finde en samarbejdsklub på 1. divisionsniveau. Nogen vil udvikle sig ved at spille kampe mod seniorspillere og har brug for dette i deres udvikling og det er ikke altid vi kan give dem det. Jeg tror helt og holdent det er en måde vi kan modne vores unge spillere på så de bedre kan gå direkte ind på holdet. Vi kan ikke integrere syv af gangen uden det bliver noget møg - det kan folk lige så godt indse og det her er måden, hvor vi måske kan undgå at kaste guld på gaden.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 13. dec 2018, 14:04

Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Jeg kan godt se fidusen i at udleje, men det skal være til et fuldtidssetup som jeg ser det eller en del-aftale med Jammerbugt hvor spilleren også indimellem er forbi Hornevej.
Som sagt der er virkelig meget talent på det nuværende U-19 hold, så lad os få sagt pænt farvel til Kakeeto, PK, Blåbjerg og Børsting og fyld op nedefra med spillere som har et større potentiale på sigt.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 13. dec 2018, 14:19

Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Come on, det er jo fuldstændig galimatias at sammenligne med Ajax. Meget få af de spillere vi får op har evnerne til at gå direkte ind på holdet eller være faktorer på højt niveau før de har haft mindst et par års seniortilvænning - hvordan gik det lige med Magnus og Oliver det første stykke tid? Begge oplevede en gedigen deroute efter at være bragt i spil for tidligt. Der er stadig store udsving i deres præstationer.

Ajax har et hold i næstbedste række der kan modne spillere sideløbende med træning, det har vi jo ikke. Indtil de kan være med på kompetitivt niveau er de bare fyld, og kræver en masse af spillerne omkring dem. Træningskvaliteten falder osv.

Desuden har vi ikke organisation omkring holdet til at skole vores spillere som f.eks. Nordsjælland med individuel træning.

Jeg køber ikke den der, og holder fast i at det er uholdbart med så mange unge spillere, hvis vi nu ender med at tage 5 yderligere op. Særligt med tanke på at spillere som Würtz, Risgård, PK m.fl. er kørt ud på et sidespor.

Under alle omstændigheder skal der tyndes ud i truppen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af BassogogsVen » 13. dec 2018, 14:23

Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Jeg kan godt se fidusen i at udleje, men det skal være til et fuldtidssetup som jeg ser det eller en del-aftale med Jammerbugt hvor spilleren også indimellem er forbi Hornevej.
Som sagt der er virkelig meget talent på det nuværende U-19 hold, så lad os få sagt pænt farvel til Kakeeto, PK, Blåbjerg og Børsting og fyld op nedefra med spillere som har et større potentiale på sigt.
Ja, det ville være en god vej at gå. Så mangles blot, at man lige knække koden for, hvorfor Frenkie de Jong er et mulehår foran MC, mens det samme nok gør sig gældende med Matthijs de Ligt, som også nok er en lille my bedre end Blåbjerg. Man kan måske også kigge på, hvorfor Dolberg forekommer en smule mere målfarlig end fx Pohl.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 13. dec 2018, 15:22

Gamen skrev:
13. dec 2018, 14:19
Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Come on, det er jo fuldstændig galimatias at sammenligne med Ajax. Meget få af de spillere vi får op har evnerne til at gå direkte ind på holdet eller være faktorer på højt niveau før de har haft mindst et par års seniortilvænning - hvordan gik det lige med Magnus og Oliver det første stykke tid? Begge oplevede en gedigen deroute efter at være bragt i spil for tidligt. Der er stadig store udsving i deres præstationer.

Ajax har et hold i næstbedste række der kan modne spillere sideløbende med træning, det har vi jo ikke. Indtil de kan være med på kompetitivt niveau er de bare fyld, og kræver en masse af spillerne omkring dem. Træningskvaliteten falder osv.

Desuden har vi ikke organisation omkring holdet til at skole vores spillere som f.eks. Nordsjælland med individuel træning.

Jeg køber ikke den der, og holder fast i at det er uholdbart med så mange unge spillere, hvis vi nu ender med at tage 5 yderligere op. Særligt med tanke på at spillere som Würtz, Risgård, PK m.fl. er kørt ud på et sidespor.

Under alle omstændigheder skal der tyndes ud i truppen.
Du er med på at der findes et ord der hedder målestok, ik? Jeg sammenligner jo ikke 1-1 med Ajax. Jeg skriver at den vej de går angående filosofi af de STORE klubber, er de vel den klub vi bedst kan sammenligne os med.

Men ja der skal tyndes ud i nuværende trup. Apropos galimatias så har Kakeeto først udløb 31/12-20. Det er jo helt absurd...
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 13. dec 2018, 15:23

BassogogsVen skrev:
13. dec 2018, 14:23
Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Jeg kan godt se fidusen i at udleje, men det skal være til et fuldtidssetup som jeg ser det eller en del-aftale med Jammerbugt hvor spilleren også indimellem er forbi Hornevej.
Som sagt der er virkelig meget talent på det nuværende U-19 hold, så lad os få sagt pænt farvel til Kakeeto, PK, Blåbjerg og Børsting og fyld op nedefra med spillere som har et større potentiale på sigt.
Ja, det ville være en god vej at gå. Så mangles blot, at man lige knække koden for, hvorfor Frenkie de Jong er et mulehår foran MC, mens det samme nok gør sig gældende med Matthijs de Ligt, som også nok er en lille my bedre end Blåbjerg. Man kan måske også kigge på, hvorfor Dolberg forekommer en smule mere målfarlig end fx Pohl.
Prøv at læse hvad jeg skriver, og ikke hvad du synes jeg skriver, for at du kan være sjov ;)
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af BassogogsVen » 13. dec 2018, 15:47

Martino skrev:
13. dec 2018, 15:23
BassogogsVen skrev:
13. dec 2018, 14:23
Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Jeg kan godt se fidusen i at udleje, men det skal være til et fuldtidssetup som jeg ser det eller en del-aftale med Jammerbugt hvor spilleren også indimellem er forbi Hornevej.
Som sagt der er virkelig meget talent på det nuværende U-19 hold, så lad os få sagt pænt farvel til Kakeeto, PK, Blåbjerg og Børsting og fyld op nedefra med spillere som har et større potentiale på sigt.
Ja, det ville være en god vej at gå. Så mangles blot, at man lige knække koden for, hvorfor Frenkie de Jong er et mulehår foran MC, mens det samme nok gør sig gældende med Matthijs de Ligt, som også nok er en lille my bedre end Blåbjerg. Man kan måske også kigge på, hvorfor Dolberg forekommer en smule mere målfarlig end fx Pohl.
Prøv at læse hvad jeg skriver, og ikke hvad du synes jeg skriver, for at du kan være sjov ;)
Det er såmænd ikke for at være sjov. Det er blot for at pointere, at din teori ikke dur. Det viser stillingen de seneste sæsoner jo også med al tydelighed.

Jeg er med på, at man bestemt skal benytte egen avl. Det skal bare ikke være som bærende kræfter som nu - dertil er materialet simpelthen ikke godt nok.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 13. dec 2018, 15:58

BassogogsVen skrev:
13. dec 2018, 15:47
Martino skrev:
13. dec 2018, 15:23
BassogogsVen skrev:
13. dec 2018, 14:23
Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Jeg kan godt se fidusen i at udleje, men det skal være til et fuldtidssetup som jeg ser det eller en del-aftale med Jammerbugt hvor spilleren også indimellem er forbi Hornevej.
Som sagt der er virkelig meget talent på det nuværende U-19 hold, så lad os få sagt pænt farvel til Kakeeto, PK, Blåbjerg og Børsting og fyld op nedefra med spillere som har et større potentiale på sigt.
Ja, det ville være en god vej at gå. Så mangles blot, at man lige knække koden for, hvorfor Frenkie de Jong er et mulehår foran MC, mens det samme nok gør sig gældende med Matthijs de Ligt, som også nok er en lille my bedre end Blåbjerg. Man kan måske også kigge på, hvorfor Dolberg forekommer en smule mere målfarlig end fx Pohl.
Prøv at læse hvad jeg skriver, og ikke hvad du synes jeg skriver, for at du kan være sjov ;)
Det er såmænd ikke for at være sjov. Det er blot for at pointere, at din teori ikke dur. Det viser stillingen de seneste sæsoner jo også med al tydelighed.

Jeg er med på, at man bestemt skal benytte egen avl. Det skal bare ikke være som bærende kræfter som nu - dertil er materialet simpelthen ikke godt nok.
Jeg synes da ikke de unge er udtalt de bærende kræfter på det nuværende hold. Det er da ganske blandet. Vi henter feks en Van Weert for at tage noget af presset af Wessams skuldre. Hele forsvaret er da rutinerede Superligaspillere, og der har været skiftet meget centralt i banen, mens Kusk og Lucas vel ikke kan kaldes de unge længere.
Problemet har vel nærmere været at de bærende kræfter AaB har hentet ikke har været gode nok af forskellige årsager. Hej Holgersson, Meilinger, Sylvestr og Sloth.
Jeg savner Winsnes

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af BassogogsVen » 13. dec 2018, 16:09

Martino skrev:
13. dec 2018, 15:58
BassogogsVen skrev:
13. dec 2018, 15:47
Martino skrev:
13. dec 2018, 15:23
BassogogsVen skrev:
13. dec 2018, 14:23
Martino skrev:
13. dec 2018, 14:04
Prøv at kigge lidt mod Ajax, som vel er den klub i Europa vi som udgangspunkt bedst kan sammenligne os med, af de store klubber. De har nogle enkelte ældre spillere såsom Schøne, Tadic, Daley Blind og Huntelaar mens resten af truppen næsten udelukkende er yngre spillere med udviklingspotentiale. Det synes jeg er vejen for AaB, og den strategi har de jo også selv meldt ud.
Jeg kan godt se fidusen i at udleje, men det skal være til et fuldtidssetup som jeg ser det eller en del-aftale med Jammerbugt hvor spilleren også indimellem er forbi Hornevej.
Som sagt der er virkelig meget talent på det nuværende U-19 hold, så lad os få sagt pænt farvel til Kakeeto, PK, Blåbjerg og Børsting og fyld op nedefra med spillere som har et større potentiale på sigt.
Ja, det ville være en god vej at gå. Så mangles blot, at man lige knække koden for, hvorfor Frenkie de Jong er et mulehår foran MC, mens det samme nok gør sig gældende med Matthijs de Ligt, som også nok er en lille my bedre end Blåbjerg. Man kan måske også kigge på, hvorfor Dolberg forekommer en smule mere målfarlig end fx Pohl.
Prøv at læse hvad jeg skriver, og ikke hvad du synes jeg skriver, for at du kan være sjov ;)
Det er såmænd ikke for at være sjov. Det er blot for at pointere, at din teori ikke dur. Det viser stillingen de seneste sæsoner jo også med al tydelighed.

Jeg er med på, at man bestemt skal benytte egen avl. Det skal bare ikke være som bærende kræfter som nu - dertil er materialet simpelthen ikke godt nok.
Jeg synes da ikke de unge er udtalt de bærende kræfter på det nuværende hold. Det er da ganske blandet. Vi henter feks en Van Weert for at tage noget af presset af Wessams skuldre. Hele forsvaret er da rutinerede Superligaspillere, og der har været skiftet meget centralt i banen, mens Kusk og Lucas vel ikke kan kaldes de unge længere.
Det er jo et øjebliksbillede. Der har jo også været andre. Og når jeg skriver bærende, så mener jeg, at man har en høj hyppighed som starter. Her kan nævnes MC, Abilgaard, Pohl, Blåbjerg, Børsting, Lesniak, Thellufsen.

Og hvis så unge spillere skal være bærende på Ajax-måden, som du ønsker, så skal der jo helt andre boller på suppen i form af system, trænere, psykologi i klubben, etc, etc.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar