U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af le Cid » 31. jan 2018, 11:22

PeterS skrev:Vender Rokkedal egentlig tilbage til truppen nu, nogen der ved det?
Det gør han, hvis man skal tro eb.dk...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 11:36

le Cid skrev:
PeterS skrev:Vender Rokkedal egentlig tilbage til truppen nu, nogen der ved det?
Det gør han, hvis man skal tro eb.dk...
Han havde ellers kontraktudløb hos os samtidig med lejekontraktens ophør.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 31. jan 2018, 12:23

PeterS skrev:Vender Rokkedal egentlig tilbage til truppen nu, nogen der ved det?
Nej,han er fortid i AaB. Skal selvfølgelig ikke kunne sige om han vælger at spille DS derude.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Winterburn » 7. apr 2018, 14:28

Har AaB stadig samarbejdsklubber i udlandet? Mener der var noget med en norsk klub?

Ellers syntes jeg AaB boer kigge mod Atletic Bilbao. Ikke for at udveksle talenter (ikke mange baskere i Nordjylland haha), men for at udveksle ideer og rekruteringsmoenstre samt traeningstips osv.

Man kan sige AaB og Bilbao minder lidt om hinanden. Ligger begge lidt isoleret, og har en filosofi om at udvikle egne lokale talenter. Ikke fordi Bilbao vinder titel efter titel, men deres filosofi har alligevel givet dem en del topplaceringer i La Liga + de har sgu spillet god fodbold.

Ved ikke hvad Jacob Figo render og laver, men han skal da for alt i verden tilbage til AaB - maaske som sportsdirektoer. Det har gaaet ned ad bakke siden han smuttede.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af frederikshavneren » 7. apr 2018, 18:51

Winterburn skrev:Har AaB stadig samarbejdsklubber i udlandet? Mener der var noget med en norsk klub?

Ellers syntes jeg AaB boer kigge mod Atletic Bilbao. Ikke for at udveksle talenter (ikke mange baskere i Nordjylland haha), men for at udveksle ideer og rekruteringsmoenstre samt traeningstips osv.

Man kan sige AaB og Bilbao minder lidt om hinanden. Ligger begge lidt isoleret, og har en filosofi om at udvikle egne lokale talenter. Ikke fordi Bilbao vinder titel efter titel, men deres filosofi har alligevel givet dem en del topplaceringer i La Liga + de har sgu spillet god fodbold.

Ved ikke hvad Jacob Figo render og laver, men han skal da for alt i verden tilbage til AaB - maaske som sportsdirektoer. Det har gaaet ned ad bakke siden han smuttede.
For nogle år siden indgik AaB et samarbejde med den norske klub FK Vigør fra Kristiansand, men om der stadigvæk er et samarbejde eller om det er ophørt ved jeg ikke

seamann

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af seamann » 26. apr 2018, 00:06

https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... s-til-AaB/

Gode nyheder. Og rigtigt dejligt at se at over 60% af superligaen har spillet ungdomsfodbld i AaB.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 26. apr 2018, 12:09

seamann skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... s-til-AaB/

Gode nyheder. Og rigtigt dejligt at se at over 60% af superligaen har spillet ungdomsfodbld i AaB.
Det holder simpelthen ikke at se på ensidigt på andelen af spillere der har spillet ungdomsfodbold i AaB ifht. Superligatruppen og slå sig op på det. Vi kunne have 100% spillere af egen avl hvis det var det vi ville (men så spillede vi næppe i Superligaen). Fremfor de 16 vi har nu ville jeg hellere have en 8-10 stykker hvor alle havde niveau. Spillerne skal måles på deres niveau, potentiale, udvikling og egnethed til at spille konceptet på 1. holdet. Det er ærligtalt meget svært at se spillere som Blåbjerg, Patrick, MC mfl. er af andre grunde end fordi de er egen avl.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af De Fem » 26. apr 2018, 12:25

Jakobsen skrev:
seamann skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2018/april/ ... s-til-AaB/

Gode nyheder. Og rigtigt dejligt at se at over 60% af superligaen har spillet ungdomsfodbld i AaB.
Det holder simpelthen ikke at se på ensidigt på andelen af spillere der har spillet ungdomsfodbold i AaB ifht. Superligatruppen og slå sig op på det. Vi kunne have 100% spillere af egen avl hvis det var det vi ville (men så spillede vi næppe i Superligaen). Fremfor de 16 vi har nu ville jeg hellere have en 8-10 stykker hvor alle havde niveau. Spillerne skal måles på deres niveau, potentiale, udvikling og egnethed til at spille konceptet på 1. holdet. Det er ærligtalt meget svært at se spillere som Blåbjerg, Patrick, MC mfl. er af andre grunde end fordi de er egen avl.
Læs lige den citerede sætning en gang til :P

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 26. apr 2018, 12:41

seamann skrev: Og rigtigt dejligt at se at over 60% af superligaen har spillet ungdomsfodbld i AaB.
Det er nyt for mig ;)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. maj 2018, 19:19

Er der nogen herinde, der ved, hvem der står til at blive rykket op i førsteholdstruppen her til sommer? (måske endda med lidt info om den enkelte spiller)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamling » 28. maj 2018, 21:26

Tænker Klitten brødrene, Anders bærtelsen og Jesper Pedersen er de bedste kandidater, men de er kun 18 år, er gode uden at være ekstraordinære og dækker pladser hvor vi er dækket ind, så det skader ikke at lade dem spille u19 1/2-1 år mere.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 29. maj 2018, 14:13

Erasmus Montanus skrev:
28. maj 2018, 19:19
Er der nogen herinde, der ved, hvem der står til at blive rykket op i førsteholdstruppen her til sommer? (måske endda med lidt info om den enkelte spiller)
Ser man på de spillere som er 2.års U19, så er det navne som Mathias Johannesen, Jonathan Stæhr, Mads Stefansen, Mikkel Konnerup og Markus Iversen. Svært at vurdere om en af dem kunne blive rykket op. Johannesen og Stefansen er nok dem jeg har troet mest på, men førstnævnte er vist skadet pt og Stefansen har været knæskadet det meste af sæsonen og kun lige kommet tilbage.
1.års U19 er måske mere spændende med Klitten brødrene og Bærtelsen samt Tengstedt som også kæmper med skader/knæskade. Jeppe Pedersen er stadig teknisk set U17 spiller, så ham tænker jeg er udelukket. Men om en af dem springer et år over og bliver rykket op allerede til sommer er svært at spå om. Spændende bliver det. Wessam er jo teknisk set også stadig 2.års U19 lidt endnu ;)
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 1. jun 2018, 08:35

Jeg håber, at man ikke blindt kigger på egne u-hold, men også har øjne og ører åbne for andre klubber.

Jeg så pokalfinalen i u-19 mellem lyngby og brøndby i onsdags, og selvom lyngby stod meget defensivt, så var det alligevel to lfc-spillere, som faldt i øjnene - Adam Sørensen og Emilio Simonsen. Begge har angiveligt allerede haft debut på lfc´s 1. hold, og selvom det i sig selv ikke er et kvalitetsstempel, så synes jeg, at de havde nogle spændende kvaliteter.

Adam Sørensen med en god speed (som jeg generelt synes er en mangelvare på vores hold) og en enorm løbevillighed. Jeg troede egentlig at han var venstre back, men det skyldtes vist mest, at de stod langt tilbage. Indlæggende manglede dog lidt kvalitet, men jeg tror bestemt, at det er en spiller med potentiale.

Emilio Simonsen er lidt klejn, men havde en god boldkontrol, dejligt løb med bolden og et ganske habilt spark (og tog sig også af standarder).

Som sagt synes jeg, at begge spillere faldt i øjnene, og jeg håber, at man er vågen for ellers ender de formentlig i fcn inden de bliver solgt videre.

Jeg ved ikke om andre herinde har set dem i kamp mod AaB, men det kunne være spændende at høre folks indtryk af dem, hvis det er tilfældet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2018, 19:39

Jeg har set Adam Sørensen og Emiliano Simonsen i en del tv-kampe i superligaen.

Synes også Adam Sørensen har noget(men som du skriver måske bare fordi fart er en mangelhed hos de andre).

Emiliano Simonsen forstår jeg simpelthen ikke, at de brugte. Han virker på ingen måde superligamateriale(hård dom, I know). Tror ikke hans andre kvaliteter kan kompensere for den klejne fremtoning.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 1. jun 2018, 20:38

FlæskeFrank skrev:
1. jun 2018, 19:39
Jeg har set Adam Sørensen og Emiliano Simonsen i en del tv-kampe i superligaen.

Synes også Adam Sørensen har noget(men som du skriver måske bare fordi fart er en mangelhed hos de andre).

Emiliano Simonsen forstår jeg simpelthen ikke, at de brugte. Han virker på ingen måde superligamateriale(hård dom, I know). Tror ikke hans andre kvaliteter kan kompensere for den klejne fremtoning.
Muligvis har du ret, men hans træner har dog (ikke overraskende) stor tiltro til ham. Nu er der naturligvis også forskel på u-19 bold og superliga, men jeg kunne nu godt lide det jeg så (et par gode lfc-folk og et nederlag til bif)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 1. jun 2018, 21:45

FlæskeFrank skrev:
1. jun 2018, 19:39
Jeg har set Adam Sørensen og Emiliano Simonsen i en del tv-kampe i superligaen.

Synes også Adam Sørensen har noget(men som du skriver måske bare fordi fart er en mangelhed hos de andre).

Emiliano Simonsen forstår jeg simpelthen ikke, at de brugte. Han virker på ingen måde superligamateriale(hård dom, I know). Tror ikke hans andre kvaliteter kan kompensere for den klejne fremtoning.
Sjovt, jeg synes netop at Emilio Simonsen er den mest spændende, men det kommer nok an på hvilke spillertyper man godt kan lide at se.
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 4. jun 2018, 09:06

Lidt ærgerligt at u-19 holdet smed det, der burde have været en sikker sejr i weekenden. Det kunne ellers have bragt dem i en særdeles gunstig position i forhold til at sikre sig 2. pladsen, som vist giver mulighed for Youth CL, da fcm både vandt u-19 ligaen og superligaen. Jeg er sikker på, at sådanne kampe ville være ret givtige for de unges udvikling og om ikke andet, så vil det formentlig også være en stor oplevelse.

Nu står den på en altaførende runde i weekenden, hvor vi som minimum skal have samme resultat som et formstærkt ob-hold, som i weekenden pulveriserede brøndbys u-19 drenge, som helt har mistet pusten.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 4. jun 2018, 11:53

Mogens skrev:
4. jun 2018, 09:06
Lidt ærgerligt at u-19 holdet smed det, der burde have været en sikker sejr i weekenden. Det kunne ellers have bragt dem i en særdeles gunstig position i forhold til at sikre sig 2. pladsen, som vist giver mulighed for Youth CL, da fcm både vandt u-19 ligaen og superligaen. Jeg er sikker på, at sådanne kampe ville være ret givtige for de unges udvikling og om ikke andet, så vil det formentlig også være en stor oplevelse.

Nu står den på en altaførende runde i weekenden, hvor vi som minimum skal have samme resultat som et formstærkt ob-hold, som i weekenden pulveriserede brøndbys u-19 drenge, som helt har mistet pusten.
U19 holdet er lidt hæmmet af at de mangler Wessam. Var Mads Stefansen med i angrebet? Og hvad med Søren Temgstedt, er han stadig skadet?
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 4. jun 2018, 12:31

FlæskeFrank skrev:
1. jun 2018, 19:39

Emiliano Simonsen forstår jeg simpelthen ikke, at de brugte. Han virker på ingen måde superligamateriale(hård dom, I know). Tror ikke hans andre kvaliteter kan kompensere for den klejne fremtoning.
A hva'?! Emilio Simonsen havde et par fremragende første kampe for Lyngby, og har modtaget stor ros. Har nogle vilde spidskompetencer og et fantastisk spark. Meget driblestærk. Absolut en spiller som er alt andet end det vi får op fra ungdomsrækkerne - og en spillertype vi godt kunne bruge.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 4. jun 2018, 16:43

Gamen skrev:
4. jun 2018, 12:31
FlæskeFrank skrev:
1. jun 2018, 19:39

Emiliano Simonsen forstår jeg simpelthen ikke, at de brugte. Han virker på ingen måde superligamateriale(hård dom, I know). Tror ikke hans andre kvaliteter kan kompensere for den klejne fremtoning.
A hva'?! Emilio Simonsen havde et par fremragende første kampe for Lyngby, og har modtaget stor ros. Har nogle vilde spidskompetencer og et fantastisk spark. Meget driblestærk. Absolut en spiller som er alt andet end det vi får op fra ungdomsrækkerne - og en spillertype vi godt kunne bruge.
Central midt? Eller?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar