Yankee skrev:
Lad os gøre lidt status over transfermarkedet og se fremad mod den sidste gode måneds tid.
Vi har fået afskibet Abbas Hassan (som er erstattet) og Andreas Johansson på fri transfer. Derudover har vi solgt Michael Jacobsen for et pænt millionbeløb til Spanien. Dermed er besparelserne udført og vi kan kigge fremad mod et "åbent" transfervindue.
I forsvaret er vi egentlig udmærket dækket ind på alle pladserne, men er selvfølgelig ramt af Kenneth Emils langtidsskade samt spørgsmålstegnet på venstre back. Der snakkes nu om den argentinske prøvehelt, men jeg tvivler på han bliver signet meresten dmindre han er åbenlyst bedre end Ahlmann og Marshall på pladsen. Breddemæssigt er vi jo fint dækket ind på venstresiden, så det er kun en decideret forstærkning, der kan være interessant. Jeg tror forsvaret er done with for dette transfervindue, medmindre vi sælger. Patrick, JKS og Ahlmann bliver førstereserver og vi er rimeligt dækket ind, selvom de helt unge ikke kan regnes for andet end nødløsninger.
Bøgelund, Nielsen, Wæhler, Marshall - Farmer, Ahlmann (Kenneth Emil)
Længere fremme, på midtbanen, ser vi også rimeligt ud breddemæssigt. Due og DC kan dække venstrekanten, Dalsgaard og DC højrekanten og Wichmann og Patrick kan fyldes ind efter behov. Det hjælper også på sagen at vi kun stiller med 4 midtbanespillere. Det ville dog - som vi har snakket om i årevis snart - være rart med en ekstra defensiv gardering, da Würtz og Chanko så at sige "deler" reservespillere med midterforsvaret, nemlig Kenneth Emil og Farmer. En stor, hurtig og boldsikker defensiv midtbanespiller ville pynte gevaldigt på truppen efter min mening.
Dalsgaard, Chanko, Würtz, Due - Patrick, Wichmann, DC (Rolfe)
Angrebet må dog blive førsteprioritet. Ronnie startede som lyn og torden og det er meget længe siden vi har haft så meget brug for at en angriber slår igennem som i dette halvår. Kan Ronnie holde niveauet og lodde 8-10 kasser i efterårssæsonen er vores angrebsproblem så at sige løst rent kvalitativt. Jeppe Curth vil dermed få ro til at finde sit gamle niveau og kan agere 2. angriber, hvilket han er klar bedst til. Breddemæssigt er vi hårdt ramt af skader til DFH, Rolfe og Tracy og kunne i den grad bruge en tankcenterforward som joker til visse kampe. Nicklas Helenius er spændende, men slet ikke stærk nok til at konkurrere med Curth og holde ham til ilden.
Schwartz, Curth - Helenius (Holm, Tracy)
Jeg har derfor to prioriteter - en tankcenterforward og en defensiv midtbanespiller. Disse to behøver egentlig ikke være mere end lejespillere på reserveniveau, men de ville pynte gevaldigt på en meget tynd og meget ung AaB-trup.
Jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig Yankee.
Jeg ved godt kampen i dag er noget lort.
Jeg ved også godt at vi får det svært i år.
Men kunne vi få pokker få nogen af de skadede spillere klar (Fredheim Holm, Rolfe og Kenneth Emil) Suppleret med en stor og stærk angriber og evt en midtbanespiller mere (Ved godt vi skal være heldige, hvis vi bare får en spiller) JA så tror jeg sgu på en OK sæson!