Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 6. sep 2010, 23:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2011 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 135  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Transferønsker vol. 9 (Sommervinduet 2010)
Allstar
Allstar
Brugeravatar

Konsulenten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Dot Bot skrev:
Ja, og der giver jeg Yankee ret i at det skal vi ikke, da vi har i forvejen - skarpe eller ej.

Men hvis de har været uskarpe i 3 år var det måske en ide at prøve noget nyt?

For hvilke fantasipenge?

Nu gik den på om man skulle købe en venstre back. Og så var der en der foreslog at man istedet gemte pengene indtil man kunne bruge dem på en angriber. Dvs vente med at investere i fyld nu og den dag der kommer en klub og køber en af vores løntunge spillere har vi så det ekstra at gøre med til at købe en angriber.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Køllen I Møllen skrev:
Konsulenten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Dot Bot skrev:
Ja, og der giver jeg Yankee ret i at det skal vi ikke, da vi har i forvejen - skarpe eller ej.

Men hvis de har været uskarpe i 3 år var det måske en ide at prøve noget nyt?

For hvilke fantasipenge?

Nu gik den på om man skulle købe en venstre back. Og så var der en der foreslog at man istedet gemte pengene indtil man kunne bruge dem på en angriber. Dvs vente med at investere i fyld nu og den dag der kommer en klub og køber en af vores løntunge spillere har vi så det ekstra at gøre med til at købe en angriber.

Hvordan kan en venstre back være fyld, når vi ikke har et ærligt bud på bare en enkelt spiller til den plads? Og samtidigt skal vi købe en angriber til en trup hvor der pt er 5 angribere, nogen desværre skadet, men vi har trods alt nok til en startopstilling. Marshall hører ikke hjemem på den plads endnu, om han får lært nok taktik til det en dag skal jeg ikke kunne sige, men lige nu er han langt fra stærk nok. 4 mål lukket ind i 2 kampe taler trods alt sit sprog, selvom de ikke kun kan tilskrives ham.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Poker-One-Kenobi skrev:
Hvordan kan en venstre back være fyld, når vi ikke har et ærligt bud på bare en enkelt spiller til den plads? Og samtidigt skal vi købe en angriber til en trup hvor der pt er 5 angribere, nogen desværre skadet, men vi har trods alt nok til en startopstilling. Marshall hører ikke hjemem på den plads endnu, om han får lært nok taktik til det en dag skal jeg ikke kunne sige, men lige nu er han langt fra stærk nok. 4 mål lukket ind i 2 kampe taler trods alt sit sprog, selvom de ikke kun kan tilskrives ham.

Fordi det vi kan få for de småpenge vi har at gøre med vil være noget bras.

Men vi er enige om at Marshall også er noget bras :)

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Martin P.
Poker-One-Kenobi skrev:

Hvorfor vil man købe en venstre back med defensive mangler til at erstatte den back med defensive mangler vi allerede har?

Hvordan de kommer i betragtning er også et mysterium for jeg går ud for at der er flere til at købe spillere end Magnus P.?

Milton Friedman The 4 Ways to Spend Money (2:39), Greed (2:24) og Free to Choose (57:50)

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Vitali Rodionov, eller en anden mere realistisk, der kan udfordre på kanten, tak

Superliga
Superliga

Yankee skrev:
Provst i Brovst skrev:
Aflys jagten på en venstre back og brug Due som venstre back. Spar pengene til en wing eller angriber.

Nej nej nej! Skal vi nu igen-igen ud i panik-handler ala Milan Timko, Luton Shelton og Dennis Marshall? Vi skal IKKE hu-hej hente en offensiv spiller bare fordi vi har spillet en kamp uden at score mål. Vores offensiv bliver IKKE nævneværdigt bedre af at få tilført en tilfældig lottokupon - og det er alligevel hvad vi har råd til.

Vores offensiv så god ud i Lyngby-kampen og skal over de næste kampe vise at der er arbejdet med både opspilsmønstre og skarphed i feltet. Man løser ikke vores problemer med et fingerknips, men ved hårdt arbejde og forhåbentligt at få nogle af vores skadede profiler klar igen.

Curth og Ronnie har vist udmærkede tagter, og bør få flere chancer. Husk på at Prica gennemgik 15 kampe uden kasser og at Bræmer først scorede i 6. kamp i hans drømme-forår i 2005.

Giv nu drengene lidt tid! Vi har med en række unge spillere at gøre som har brug for at få lov til at blive spillet sammen og få nogle succesoplevelser med hinanden ala Lyngby-kampen. Hvis vi havde hentet 3 dyre udlændinge kunne jeg forstå utålmodigheden, men vores hold er ikke skabt til at spille med i top-3 og derfor er det naturligt med visse udsving. Bak nu op om holdet og drengene, så skal vi nok få en god sæson!

Enig med Yankee.

Hvis eller når vi får nedbragt skaderne, vil de spillere som vender tilbage fra skadestuen være at betragte som en form for forstærkning i forhold til den nuværende skadesfri trup.

2. div
2. div
Brugeravatar

Er diskussionen om en ny angriber ikke fuldstændig irrelevant?

Som det er blevet nævnt, har vi 5 mand (uskarpe eller ej) til 1,5 plads. Med mindre Lynge kan få Prica tilbage (eller lignende kvalitet), på en fri transfer og aflønnet med en ungdomskontrakt, så vil det jo være hovedløs dårlig ledelse af smide flere penge ud på den plads.

Og hvad er det med den venstre back? Hele sidste efterår, spillede MJ som en Serie 2. spiller og i foråret kunne han ikke engang overbevise Skøre Olsen om at han skulle med til Afrika! Straks han er solgt, flipper folk fuldstændigt ud og kræver erstatninger på mindst samme niveau som MJ. Hva sku vi så sælge ham for?

Vi har Ahlmann, som alle er enige om har et kæmpe potentiale, og vi har Marshall, som har nogle klare offensive kvaliteter og som med et fungerende midterforsvar (hvis vi kan slippe for skader?) vil få muligheden for at blive bedre taktisk. Derudover har vi PK som man vel må sige har udviklet sig til en acceptabel afløser. Alle tre vil kunne gøre det fornuftigt, hvis midterforsvaret når niveauet fra foråret. Derfor undre det mig at så mange vil bruge de penge klubben ikke har, til yderligere indkøb på denne plads?

For mig at se, er holdet største mangel i den grad kreativitet i opspillet. Hvis Holm og Rolfe bliver deres skader kvit, ser det måske noget anderledes ud, men hvad er udsigterne til det? (Sjovt nok står de begge som "Ikke skadet" på AaBs side, på trods af at Rolfe da vist er hjemme i staterne og vi efterhånden må indse at Holms skader bryder op, lige så snart han bøjer sig ned for at snørre støvlerne) Havde Lynge stadig haft Hamrens netværk til rådighed, havde jeg troet på at han kunne hive en kanin op af hatten, men jeg er bange for at vi må vente på at vores egne udvikler sig.

Det bliver en LANG sæson.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæby Nordjylland
budo skrev:

Som det er blevet nævnt, har vi 5 mand (uskarpe eller ej) til 1,5 plads.
Med mindre Lynge kan få Prica tilbage (eller lignende kvalitet), på en fri transfer og aflønnet med en ungdomskontrakt, så vil det jo være hovedløs dårlig ledelse af smide flere penge ud på den plads.

Og hvad er det med den venstre back? Hele sidste efterår, spillede MJ som en Serie 2. spiller og i foråret kunne han ikke engang overbevise Skøre Olsen om at han skulle med til Afrika! Straks han er solgt, flipper folk fuldstændigt ud og kræver erstatninger på mindst samme niveau som MJ. Hva sku vi så sælge ham for?

Vi har Ahlmann, som alle er enige om har et kæmpe potentiale, og vi har Marshall, som har nogle klare offensive kvaliteter og som med et fungerende midterforsvar (hvis vi kan slippe for skader?) vil få muligheden for at blive bedre taktisk. Derudover har vi PK som man vel må sige har udviklet sig til en acceptabel afløser. Alle tre vil kunne gøre det fornuftigt, hvis midterforsvaret når niveauet fra foråret. Derfor undre det mig at så mange vil bruge de penge klubben ikke har, til yderligere indkøb på denne plads?

For mig at se, er holdet største mangel i den grad kreativitet i opspillet. Hvis Holm og Rolfe bliver deres skader kvit, ser det måske noget anderledes ud, men hvad er udsigterne til det? (Sjovt nok står de begge som "Ikke skadet" på AaBs side, på trods af at Rolfe da vist er hjemme i staterne og vi efterhånden må indse at Holms skader bryder op, lige så snart han bøjer sig ned for at snørre støvlerne) Havde Lynge stadig haft Hamrens netværk til rådighed, havde jeg troet på at han kunne hive en kanin op af hatten, men jeg er bange for at vi må vente på at vores egne udvikler sig.

Om så vi havde 25 mænd til 1,5 plads, så er det i den grad relevant med en ny angriber!
Hvis de 25 vel og mærke er mere eller mindre ens typer.

Vi har siden Prica smuttede, manglet en stor stærk angriber, som kan holde på bolden og være en trussel i modstanderens felt (Via fysik og hovedspil)
Som det ser ud nu har vi små angribere, som alle mere eller mindre. har deres forcer i at løbe i dybden.
Ingen af vores angribere, formår at holde i bolden med en modstander i ryggen. Ingen af dem er farlige ved høje bolde ind i feltet! Og ingen af dem holder et par forsvarsspillere til ilden via fysiken (som eks Prica gjorde)

Og nej... Jeg har ikke glemt Tracy! Han er spilleren, som skiller sig lidt ud i forhold til de andre. Men er ked af at sige det.. Hans boldberøringer er godtnok ringe! Han holder ikke lige i nogen bold til resten af holdet er skubbet frem. Hans hovedspil er dog KLART godkendt!

Superliga
Superliga

Gaarde6 skrev:
budo skrev:

Som det er blevet nævnt, har vi 5 mand (uskarpe eller ej) til 1,5 plads.
Med mindre Lynge kan få Prica tilbage (eller lignende kvalitet), på en fri transfer og aflønnet med en ungdomskontrakt, så vil det jo være hovedløs dårlig ledelse af smide flere penge ud på den plads.

Om så vi havde 25 mænd til 1,5 plads, så er det i den grad relevant med en ny angriber!

Vi har siden Prica smuttede, manglet en stor stærk angriber, som kan holde på bolden og være en trussel i modstanderens felt (Via fysik og hovedspil)
Som det ser ud nu har vi små angribere, som alle mere eller mindre. har deres forcer i at løbe i dybden.
Ingen af vores angribere, formår at holde i bolden med en modstander i ryggen. Ingen af dem er farlige ved høje bolde ind i feltet! Og ingen af dem holder et par forsvarsspillere til ilden via fysiken (som eks Prica gjorde)

Og nej... Jeg har ikke glemt Tracy! Han er spilleren, som skiller sig lidt ud i forhold til de andre. Men er ked af at sige det.. Hans boldberøringer er godtnok ringe! Han holder ikke lige i nogen bold til resten af holdet er skubbet frem. Hans hovedspil er dog KLART godkendt!

Du har ret ang. Tracy og hans boldberøringer. Men kan det ikke skyldes manglende kampe i træk grundet skader. jeg tror , at han er værd at satse på, hvis han bliver fri for skader over en længere periode.

Allstar
Allstar

Det er en fejl, hvis man tror Tracy er fysisk stærk. Han er atletisk og har et godt hovedstød, hvis ikke han bliver presset.
Hans fysik er dog svag, og hvis en mand går i ryggen på ham, er han totalt overmatchet. Han er langt fra en target angriber.
Han kan med tiden måske få bygget noget fysik op, samt nogle bedre første berøringer, men allerførst skal han vel bare blive klar til at spille fodbold.
Tracy er ikke en spiller der kan komme tilbage og forstærke holdet inden for nærmeste fremtid.

En ny angriber skal være meget velkommen, og så måske sælge et par stykker, hvis nogen vil have dem.
Evt. Curth og Tracy eller Holm. Holm er ikke en billig knægt at have siddende på tribunen. Nu har han mere eller mindre været skadet i et år hos os, og før det en del skadet for Vålerenga. Der er ikke noget der gør, at jeg tror han bliver 100% fit og skades fri i nærmeste fremtid. Synd for hans top niveu er godt.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

damp skrev:
Det er en fejl, hvis man tror Tracy er fysisk stærk. Han er atletisk og har et godt hovedstød, hvis ikke han bliver presset.
Hans fysik er dog svag, og hvis en mand går i ryggen på ham, er han totalt overmatchet. Han er langt fra en target angriber.
Han kan med tiden måske få bygget noget fysik op, samt nogle bedre første berøringer, men allerførst skal han vel bare blive klar til at spille fodbold.
Tracy er ikke en spiller der kan komme tilbage og forstærke holdet inden for nærmeste fremtid.

En ny angriber skal være meget velkommen, og så måske sælge et par stykker, hvis nogen vil have dem.
Evt. Curth og Tracy eller Holm. Holm er ikke en billig knægt at have siddende på tribunen. Nu har han mere eller mindre været skadet i et år hos os, og før det en del skadet for Vålerenga. Der er ikke noget der gør, at jeg tror han bliver 100% fit og skades fri i nærmeste fremtid. Synd for hans top niveu er godt.

Hvis jeg havde haft noget at skulle have sagt mht Tracy skulle hans lange skadespause været tilbragt inde på Burger King. 20 kg fedt på hans spinkle krop og han ville have haft den rette statur til at blive en rigtig god angriber.

Muligvis godt at jeg IKKE har noget at skulle have sagt men I forstår vel pointen...

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Frank´s form blev lagt på fontænen.. VI skal bare fodre tracy det samme!

Billede

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Coma skrev:
Frank´s form blev lagt på fontænen.. VI skal bare fodre tracy det samme!

Jeg nævnte ikke Frank, men jeg TÆNKTE Frank :)

2. div
2. div
Brugeravatar

Gaarde6 skrev:

Prica er 185 cm, Schwartz er 183 cm. Det er jo ikke ligefrem halve meter vi taler om her?

Men jeg giver dig principielt ret i, at det er den type spiller vi mangler for at give vores angreb tyngde, når bolden bliver skovlet ind i feltet.

Problemet er jo bare, at alle klubber leder efter sådan en spille og typen derfor er i utrolig høj kurs. De 2,5 år der er gået siden Prica blev solgt (er der virkeligt gået så lang tid, og vi savner ham stadig :D ), har vel vist at det er svært for en klub med AaBs økonomi, hvis ikke for alle klubber i suppen, at tiltrække den type spillere.

Min pointe er derfor:
Da de angribere vi nu engang har, er en anden type end den store stærke bomber vi efterlyser, hvorfor så ikke fokusere på at få det bedste ud af det de kan?
For mig at se, gøres det bedst ved at skabe et mere kreativt og uforudsigeligt opspil, frem for blot at hælde bolde ind i feltet. Jeg har også en ide om, at det måske er lettere at finde en kreativ offensiv midtbane spiller som AaB har råd til, end det er at finde Den Store Bomber. Men her taget jeg måske fejl...

Allstar
Allstar
Brugeravatar

I realiteten har vi bare brug for TO der er nogenlunde farlige. Pt. har vi kun Ronnie som viser lidt farlighed, mens modstanderne godt ved, at Curth ikke viser og kan meget som det ser ud lige nu. Derfor er det heller ikke mange kræfter de bruger på at dække ham solidt af og lukke ham ned. Ind med Helenius og gi' knægten chancen. Han bliver fremragende i fremtiden.

Vi har rigelgt med folk til angrebet, hvis bare man kunne få dem klar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2011 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 135  Næste

Alle tider er UTC + 1 time