Skade Status

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skade Status

Indlæg af Yngvesson » 5. sep 2010, 22:05

Er der nogen der har et overblik over hvordan det ser ud med de forskellige skader? Tidshorisonter osv?

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 5. sep 2010, 23:07

Yngvesson skrev:Er der nogen der har et overblik over hvordan det ser ud med de forskellige skader? Tidshorisonter osv?
Som jeg husker situationen:

Tracy og Holm - Efter nytår

Rolfe - en mdr eller to

KEP - ? han fik et tilbagefald og der har ikke været meldt noget ud efter det

Ahlmann ?

Curth - Måske klar mod Horsens

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Skade Status

Indlæg af Jonas K » 6. sep 2010, 10:59

Hmm, med AaB's historik in mente, skal jeg lige oversætte det
Thorshauge skrev: Tracy og Holm - Efter nytår
Til næste sommer
Thorshauge skrev: Rolfe - en mdr eller to
Efter nytår
Thorshauge skrev: KEP - ? han fik et tilbagefald og der har ikke været meldt noget ud efter det
Efter nytår i bedste fald, evt. Sommeren 2013
Thorshauge skrev: Ahlmann ?
Fodboldinvalid
Thorshauge skrev: Curth - Måske klar mod Horsens
[/quote]
Klar til de sidste kampe før nytår

Håber ikke jeg får ret, men synes sku vores skader tager lang tid i øjeblikket
Martin P - ægte Aalborg

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Skade Status

Indlæg af BoomZ0R » 6. sep 2010, 11:09

Jeg synes altså også vores skader varer ufattelig lang tid, og der er voldsomt mange tilbagefald.
Skulle man måske til at stille spørgsmål ved skadesforebyggelsen og genoptræningen i AaB, eller har vi bare været uheldige?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Skade Status

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. sep 2010, 11:18

Zee skrev:Jeg synes altså også vores skader varer ufattelig lang tid, og der er voldsomt mange tilbagefald.
Skulle man måske til at stille spørgsmål ved skadesforebyggelsen og genoptræningen i AaB, eller har vi bare været uheldige?

Jeg mener at Jensemand har stillet det samme spørgsmål tidligere, men kan sgu ikke finde tråden...

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skade Status

Indlæg af Reto » 6. sep 2010, 11:30

En artikel fra norsk presse vedr Holm.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 977218.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5072
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Skade Status

Indlæg af Kunji » 6. sep 2010, 11:35

Det er egentlig ganske forunderligt at det er ene nye skader. Det giver på en eller anden måde en forhåbning om at han bliver fit igen; at det ikke er den samme skade som bryder op igen og igen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Skade Status

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. sep 2010, 11:44

"- Jeg hadde jo Daniel på G19-landslaget i 2003. Da var han et av de største talentene jeg hadde sett. Han hadde en enorm kapasitet, og jeg var rett og slett bombesikker på at han kom til å bli Norges nye spisstjerne, sier Drillo til Nettavisen."


Siger vel lidt om at Lynge ikke har mistet touchet, men har været skide uheldig med at Holm har fået skader.

Lindvang

Re: Skade Status

Indlæg af Lindvang » 6. sep 2010, 13:38

Kunji skrev:Det er egentlig ganske forunderligt at det er ene nye skader. Det giver på en eller anden måde en forhåbning om at han bliver fit igen; at det ikke er den samme skade som bryder op igen og igen.
Men omvendt kan det også være, at de nye skader er afledt af de forrige. Eller det kan være et udtryk for, at Holm simpelthen ikke har hverken muskler, sener eller ledbånd til det fysiske pres, der er i moderne fodbold. Det er jo ret individuelt, hvordan man er bygget og hvad man kan tåle.

Jeg håber da også, som du, at det bare er tilfældigheder, men hælder egentlig mest til det med hans generelle fysik.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 6. sep 2010, 17:37

Poker-One-Kenobi skrev:
Zee skrev:Jeg synes altså også vores skader varer ufattelig lang tid, og der er voldsomt mange tilbagefald.
Skulle man måske til at stille spørgsmål ved skadesforebyggelsen og genoptræningen i AaB, eller har vi bare været uheldige?

Jeg mener at Jensemand har stillet det samme spørgsmål tidligere, men kan sgu ikke finde tråden...
Det er fuldstændig rigtig. Jeg har stillet spørgsmålstegn ang. den tid, det tager for AaB at få deres spillere klar efter skader. Jeg er stadig ikke imponeret af sundhedssketorens resultater de sidste par år.

Antallet af skadet spillere kan dog også være den træning, som truppen gennemgår, hvilket sundhedssektoren er uden skyld i.

Et andet parameter kan også være økonomi. At der simpelthen ikke er økonomi til en ordentlig pleje. Hvis dette er tilfældet, er det selvfølgelig heller ikke noget sundhedssektoren har nogen indflydelse på.

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 6. sep 2010, 17:41

eller sort uheld

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 6. sep 2010, 18:16

Thorshauge skrev:eller sort uheld
Det kan det selvfølgelig godt være. Men så er det sgu lige så sort, som det din ven strinter ud over FCMs logo :thumbsup:

Jeg tror, dog ikke så meget på uheld - ikke med så mange belastningsskader. Det var noget andet, hvis det er skader alla den brækkede tå hos Chanko i foråret, det er uheld, som man ikke kan gardere sig i mod. Belastningsskader derimod kan forebygges.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skade Status

Indlæg af A_Strandfelt » 7. sep 2010, 21:03

Wæhler skiftet ud af Norge-Portugal med en skade. Har ikke set det selv, hørte det bare fra en, som ser kampen.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Skade Status

Indlæg af Dot Bot » 7. sep 2010, 21:10

A_Strandfelt skrev:Wæhler skiftet ud af Norge-Portugal med en skade. Har ikke set det selv, hørte det bare fra en, som ser kampen.
Ork noget p**! Håber virkelig han er klar til søndag og det kun er et lille skrub. Vi er ramt på de offensive pladser, lad nu vores defensiv få fred.

I følge AaBfan.dk´s artikel om de to nye, så lyder det til at det går fremad mod Rolfe og han deltager i noget af træningen.

Brugeravatar
janbl
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 26. jul 2005, 16:08
Geografisk sted: Sæby

Re: Skade Status

Indlæg af janbl » 7. sep 2010, 21:10

A_Strandfelt skrev:Wæhler skiftet ud af Norge-Portugal med en skade. Har ikke set det selv, hørte det bare fra en, som ser kampen.
Med mit sparsomme norsk har han slået hovedet.
Sakset fra VG.no

28
Bytte Norge: DEMIDOV kommer inn for WÆHLER.
.

28
Fernandes fyrer av fra over 20 meter. Godt skudd som spretter foran Knudsen. Heldigvis går skuddet utenfor.
.

*
Kjetil Wæhler er skikkelig groggy og er på sidelinjen. Mulig Norge må foreta et bytte nå. Demidov gjør seg klar.
gå ikke ned på udstyr der er så meget andet vi kan gå ned på

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 7. sep 2010, 21:11

A_Strandfelt skrev:Wæhler skiftet ud af Norge-Portugal med en skade. Har ikke set det selv, hørte det bare fra en, som ser kampen.
Den er god nok. Wæhler er udskiftet allerede i 1 halvleg, hvilket lyder som en skade.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skade Status

Indlæg af Hanga » 7. sep 2010, 21:13

jensemand57 skrev:
A_Strandfelt skrev:Wæhler skiftet ud af Norge-Portugal med en skade. Har ikke set det selv, hørte det bare fra en, som ser kampen.
Den er god nok. Wæhler er udskiftet allerede i 1 halvleg, hvilket lyder som en skade.
Manden kan jo virkelig heller ikke tage til en landskamp uden at komme hjem med et eller andet... Det sker så godt som hver gang :@
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang

Re: Skade Status

Indlæg af Lindvang » 7. sep 2010, 21:15

Glasben...

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 7. sep 2010, 21:18

Lindvang skrev:Glasben...
Nu var det vist et slag i hovedet.

Brugeravatar
janbl
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 26. jul 2005, 16:08
Geografisk sted: Sæby

Re: Skade Status

Indlæg af janbl » 7. sep 2010, 21:20

det er jo Bgvad og Lynges fejl....
gå ikke ned på udstyr der er så meget andet vi kan gå ned på

Besvar