Skade Status

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 25. jul 2011, 10:26

Funky skrev:
jensemand57 skrev:Bøgelund er igen, igen skadet. Denne gang med en fibersprængning i låret. Man regner hermed 2-3 ugers pause. Spørgsmålet er vel efterhånden med Bøges skadeshistorik om en forlængelse af hans kontrakt, når det bliver aktuelt, vil være en god ide.

Vores nye mand Lucho fik en forstrækning i låret. Man regner med, at han træner med igen i løbet af ugen. Her kan man vel sige at tidspunktet er ok, da han jo stadig ikke kan bruges grundet opholdstilladelsen ikke er på plads pt.
Det er ærgerligt for Bøgelund - for ham såvel som for AaB. Han er garanteret sk...frustreret over de mange skader, og når er er i topform derude på backen, så er han klart truppens bedste på pladsen.
Fuldstændig enig i alt hvad du nævner. Problemet er bare, at med alle de skader han får, får man for lidt ud af ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Skade Status

Indlæg af Funky » 25. jul 2011, 10:33

jensemand57 skrev:
Funky skrev:
jensemand57 skrev:Bøgelund er igen, igen skadet. Denne gang med en fibersprængning i låret. Man regner hermed 2-3 ugers pause. Spørgsmålet er vel efterhånden med Bøges skadeshistorik om en forlængelse af hans kontrakt, når det bliver aktuelt, vil være en god ide.

Vores nye mand Lucho fik en forstrækning i låret. Man regner med, at han træner med igen i løbet af ugen. Her kan man vel sige at tidspunktet er ok, da han jo stadig ikke kan bruges grundet opholdstilladelsen ikke er på plads pt.
Det er ærgerligt for Bøgelund - for ham såvel som for AaB. Han er garanteret sk...frustreret over de mange skader, og når er er i topform derude på backen, så er han klart truppens bedste på pladsen.
Fuldstændig enig i alt hvad du nævner. Problemet er bare, at med alle de skader han får, får man for lidt ud af ham.
Det kan jeg kun være enig i.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Razdarov
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. maj 2007, 14:19
Geografisk sted: Viborg

Re: Skade Status

Indlæg af Razdarov » 25. jul 2011, 11:13

Og samtidig er Bøge vel en af truppens mest løntunge spillere. Han skrev kontrakt i den periode hvor træerne voksede ind i himlen (mesterskab + CL) og blev hentet hjem fra bundesligaen som en stor profil!

Spild af gode penge - men det er jo altid svært at vide på forhånd - selvom hans skadeshistorik var velkendt!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Skade Status

Indlæg af hje1980 » 25. jul 2011, 13:30

Razdarov skrev:Og samtidig er Bøge vel en af truppens mest løntunge spillere. Han skrev kontrakt i den periode hvor træerne voksede ind i himlen (mesterskab + CL) og blev hentet hjem fra bundesligaen som en stor profil!

Spild af gode penge - men det er jo altid svært at vide på forhånd - selvom hans skadeshistorik var velkendt!
Var også eneste grund til at vi havde mulighed for at hente ham... var han ikke så meget skadet, ville han stadig have spillet i en stor klub i Tyskland eller mellemstor klub i England...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af Elscorpio » 25. jul 2011, 13:32

Er Tracy begyndt at få kamptræning?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 25. jul 2011, 14:12

Elscorpio skrev:Er Tracy begyndt at få kamptræning?
Jeg så noget af træningen i fredags. Her mener jeg ikke, at han indgik i træningen sammen med de andre, men jeg kan dog huske forkert.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Skade Status

Indlæg af nj27 » 25. jul 2011, 22:17

jensemand57 skrev:
Funky skrev:
jensemand57 skrev:Bøgelund er igen, igen skadet. Denne gang med en fibersprængning i låret. Man regner hermed 2-3 ugers pause. Spørgsmålet er vel efterhånden med Bøges skadeshistorik om en forlængelse af hans kontrakt, når det bliver aktuelt, vil være en god ide.

Vores nye mand Lucho fik en forstrækning i låret. Man regner med, at han træner med igen i løbet af ugen. Her kan man vel sige at tidspunktet er ok, da han jo stadig ikke kan bruges grundet opholdstilladelsen ikke er på plads pt.
Det er ærgerligt for Bøgelund - for ham såvel som for AaB. Han er garanteret sk...frustreret over de mange skader, og når er er i topform derude på backen, så er han klart truppens bedste på pladsen.
Fuldstændig enig i alt hvad du nævner. Problemet er bare, at med alle de skader han får, får man for lidt ud af ham.
er ikke i tvivl om at bøge er vores bedsre højre back , men spørgsmålet er om det blir ved med at gå med en spiller i truppen der er så meget udenfor , men hvem skal overtage ?? er lasse god nok som vores faste højre back eller er det ham godtfredsen der er fremtiden der? , skal vi lede efter en anden når bøges kontrakt udløber ?, jeg mener ikke vi skal forlænge med bøge

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skade Status

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2011, 12:02

Nu er truppen ligeså skadesramt som i sidste sæson, hvor det næsten blev katastrofalt. Håber godt nok det kun lige er en enkelt uge for det holder vi ikke til i længden.

Skade pt.: Tracy, Bøgelund, Lucho, Würtz og Dedovic.

Vigtig på den liste er, at Patrik ikke står der. Han kan nemlig bruges som erstatning for alle de andre og dermed give holdet noget ro trods en skade eller to.

Tracy er forhåbentlig snart væk fra listen.

Bøgelund - 3 uger. Men hvornår spiller han så igen... Følgeskader er ikke ukendte for ham. Troede faktisk, at vi med foråret og den gode optakt havde fået ham noget mere fit end ellers. Lad os håbe, at det bare var sort uheld, selvom forhistorien ikke støtter den teori.

Lucho. En billig skade, da han ikke er spilleberettiget, men forhåbentlig er han med i truppen på mandag.

Würtz. Her er jeg nervøs. De regnede med at tage skaden i opløbet, men nu er det to kampe og ingen forbedring siden. Specielt mod Horsens om 1½ uge vil han være vigtig. Skadesfri tak.

Dedovic. Tjah, kort og uheldig skade. Men er det en mand, som overhovedet får spilletid i efteråret ?

Selvom to skader er "gratis" og korte(Lucho og Dedovic), en forventelig(Tracy - gammel skade/genoptræning), så har vi altså to fra start11 ude pt.(Bøgelund og Würtz) - det holder ikke ret mange hold til over en længere periode.

Så please lad os håbe, at 2 skadesramte forsvinder fra listen inden på mandag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Skade Status

Indlæg af limey » 8. sep 2011, 18:25

Jeg tillader mig lige at hive denne oldgamle tråd frem igen. Ifølge AaBfan.dk blev Augo skadet under dagens træning og ifølge "Drillo" blev Wæhler skadet i Parken i tirsdags. Der har været skrevet overraskende lidt om disse ting og derfor vil jeg høre, om der er nogle der har lidt insiderviden? Hvis både Augo og Wæhler er ude imod FCN vil jeg nærmest mene, at vi er knebne underdogs i søndagens kamp.

Uffe
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jul 2005, 22:23
Geografisk sted: 8220 Brabrand

Re: Skade Status

Indlæg af Uffe » 8. sep 2011, 22:44

limey skrev:Jeg tillader mig lige at hive denne oldgamle tråd frem igen. Ifølge AaBfan.dk blev Augo skadet under dagens træning og ifølge "Drillo" blev Wæhler skadet i Parken i tirsdags. Der har været skrevet overraskende lidt om disse ting og derfor vil jeg høre, om der er nogle der har lidt insiderviden? Hvis både Augo og Wæhler er ude imod FCN vil jeg nærmest mene, at vi er knebne underdogs i søndagens kamp.
Arh, er det ikke lige at stramme den? Lasse Nielsen og KEP i centerforsvaret og Rasmus Würtz og Wichmann på den central midt lyder da ikke som en voldsom svækkelse. Men vi skal så helst ikke have nogen af de 4 skadet også...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Skade Status

Indlæg af limey » 8. sep 2011, 22:53

Uffe skrev:
limey skrev:Jeg tillader mig lige at hive denne oldgamle tråd frem igen. Ifølge AaBfan.dk blev Augo skadet under dagens træning og ifølge "Drillo" blev Wæhler skadet i Parken i tirsdags. Der har været skrevet overraskende lidt om disse ting og derfor vil jeg høre, om der er nogle der har lidt insiderviden? Hvis både Augo og Wæhler er ude imod FCN vil jeg nærmest mene, at vi er knebne underdogs i søndagens kamp.
Arh, er det ikke lige at stramme den? Lasse Nielsen og KEP i centerforsvaret og Rasmus Würtz og Wichmann på den central midt lyder da ikke som en voldsom svækkelse. Men vi skal så helst ikke have nogen af de 4 skadet også...
Muligvis. I øjeblikket rater jeg bare de to, som de absolut vigtigste spillere på holdet. Men kan vi vinde uden dem, begynder jeg først at tro på noget stort.

Jeg synes dog det er utroligt, at der ikke bliver snakket mere om skaderne. Hverken i medierne eller her på debatsiden lader det til, at det er noget folk går op i - mærkeligt.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skade Status

Indlæg af A_Strandfelt » 8. sep 2011, 22:58

Er helt enig i, at det er en svækkelse, der virkelig sætter truppens bredde på prøve, hvis Wæhler og Augu er ude. Især Wæhler er en meget vigtig spiller i forsvaret. Senest kunne det ses mod Viborg. Han er virkelig en kaptajn, der kan styre holdet.
Håber, at de bliver klar.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Skade Status

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2011, 23:01

Uffe skrev:
limey skrev:Jeg tillader mig lige at hive denne oldgamle tråd frem igen. Ifølge AaBfan.dk blev Augo skadet under dagens træning og ifølge "Drillo" blev Wæhler skadet i Parken i tirsdags. Der har været skrevet overraskende lidt om disse ting og derfor vil jeg høre, om der er nogle der har lidt insiderviden? Hvis både Augo og Wæhler er ude imod FCN vil jeg nærmest mene, at vi er knebne underdogs i søndagens kamp.
Arh, er det ikke lige at stramme den? Lasse Nielsen og KEP i centerforsvaret og Rasmus Würtz og Wichmann på den central midt lyder da ikke som en voldsom svækkelse. Men vi skal så helst ikke have nogen af de 4 skadet også...
Hvad så med HB? Bøgelund er vel ikke klar til 90 minutter igen. Man kunne selvfølgelig give debut til Godtfredsen eller smide Ahlmann/Lucho ind på den venstre og rykke Patrick over på den højre. Hvertfald vil det ikke ligefrem være 100% optimalt og jeg håber at Wæhler bliver klar selvom han ikke skal gambles med samme med Augo.

EDIT: jeg håber dog stilheden fra AaB's side betyder det ikke er alvorligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Skade Status

Indlæg af vandmelonen » 8. sep 2011, 23:03

Nu bor jeg tæt på Augo og cyklede tilfældigt forbi ham på vej hjem fra træning. Der gik han ikke desto mindre fint og uden problemer, spørgmålet er jo så hvor slem skaden er.

Ellers vil en Wichmann-Würtz på midten da sagtens kunne lade sig gøre.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Skade Status

Indlæg af Funky » 9. sep 2011, 08:09

Nordjyske spår i dag, at Gotfredsen ryger ind ved siden af KEP hvis ikke Wæhler bliver klar. Så hedder bagkæden PK - KEP - Gotfredsen - LN. Hvis Augu samtidig er ude er det to meget erfarne spillere som mangler fra midteraksen. Uha.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Skade Status

Indlæg af astonvilla » 9. sep 2011, 08:55

Funky skrev:Nordjyske spår i dag, at Gotfredsen ryger ind ved siden af KEP hvis ikke Wæhler bliver klar. Så hedder bagkæden PK - KEP - Gotfredsen - LN. Hvis Augu samtidig er ude er det to meget erfarne spillere som mangler fra midteraksen. Uha.
Jeg synes nu det lyder rigtig spændende! Hvis de mener Gotfredsen allerede er klar til superligaen, må der sku være krummer i den knajt. Wow.
Det er også meget sigende at han (Kent) samtidig signalerer at LN og PK nu er absolutte 1. valg på backerne - og ikke nogen nødløsning længere. Ellers ville man jo nok have trukket LN ind på midten og taget Lucio/Ahlman med og byttet over på PK.

Så midt i alt det sure omkring skaderne, vil jeg sige, at det lyder yderst spændende!

Dog noget træls hvis Augo ikke kan være med... Det ændrer rigtig meget i vores spil at Wichmann skal erstatte - men det kan også være til det positive, da Wichmann er en mere kreativ type.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af Pastorius » 9. sep 2011, 09:08

astonvilla skrev:
Funky skrev:Nordjyske spår i dag, at Gotfredsen ryger ind ved siden af KEP hvis ikke Wæhler bliver klar. Så hedder bagkæden PK - KEP - Gotfredsen - LN. Hvis Augu samtidig er ude er det to meget erfarne spillere som mangler fra midteraksen. Uha.
Jeg synes nu det lyder rigtig spændende! Hvis de mener Gotfredsen allerede er klar til superligaen, må der sku være krummer i den knajt. Wow.
Det er også meget sigende at han (Kent) samtidig signalerer at LN og PK nu er absolutte 1. valg på backerne - og ikke nogen nødløsning længere. Ellers ville man jo nok have trukket LN ind på midten og taget Lucio/Ahlman med og byttet over på PK.

Så midt i alt det sure omkring skaderne, vil jeg sige, at det lyder yderst spændende!

Dog noget træls hvis Augo ikke kan være med... Det ændrer rigtig meget i vores spil at Wichmann skal erstatte - men det kan også være til det positive, da Wichmann er en mere kreativ type.
Jeg synes også det lyder fornuftigt. Det der indtil nu - lidt overraskende - har været vores helt store styrke er at begge fløje med Rolfe/LN og Due/PK har været velfungernede. Hvor vigtig det har været, synes jeg vi så et eksempel på i pokalen. Det er dog en stor svækkelse at mangle specielt Wæhler i midterforsvaret, og der skal virkelig løbes nogle kilometer af Wichmann som erstatning for Augo - og så bliver det også vigtigt om Curth er klar. Hvis vi formår at sætte FCN under pres allerede i bagkæden, så er det lige før man allerede har vundet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Skade Status

Indlæg af fish » 9. sep 2011, 10:17

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:Nordjyske spår i dag, at Gotfredsen ryger ind ved siden af KEP hvis ikke Wæhler bliver klar. Så hedder bagkæden PK - KEP - Gotfredsen - LN. Hvis Augu samtidig er ude er det to meget erfarne spillere som mangler fra midteraksen. Uha.
Jeg synes nu det lyder rigtig spændende! Hvis de mener Gotfredsen allerede er klar til superligaen, må der sku være krummer i den knajt. Wow.
Det er også meget sigende at han (Kent) samtidig signalerer at LN og PK nu er absolutte 1. valg på backerne - og ikke nogen nødløsning længere. Ellers ville man jo nok have trukket LN ind på midten og taget Lucio/Ahlman med og byttet over på PK.

Så midt i alt det sure omkring skaderne, vil jeg sige, at det lyder yderst spændende!

Dog noget træls hvis Augo ikke kan være med... Det ændrer rigtig meget i vores spil at Wichmann skal erstatte - men det kan også være til det positive, da Wichmann er en mere kreativ type.
Jeg synes også det lyder fornuftigt. Det der indtil nu - lidt overraskende - har været vores helt store styrke er at begge fløje med Rolfe/LN og Due/PK har været velfungernede. Hvor vigtig det har været, synes jeg vi så et eksempel på i pokalen. Det er dog en stor svækkelse at mangle specielt Wæhler i midterforsvaret, og der skal virkelig løbes nogle kilometer af Wichmann som erstatning for Augo - og så bliver det også vigtigt om Curth er klar. Hvis vi formår at sætte FCN under pres allerede i bagkæden, så er det lige før man allerede har vundet.
Spændende ja, men skadessituationen gør vel også at det er (sat på spidsen) lidt lige meget om trænerne vurdere Gotfredsen klar. Hvem har vi ellers?
Omvendt vurderer man tydeligt at LN på backen er vigtigere end at undgå en uprøvet mand i midterforsvaret. Ellers ville man vel have prøvet den opstilling astonvilla foreslår? Under alle omstændigheder spændende.

På midten havde jeg i en kamp mod FCN ikke forventet en Augo/Wurtz konstellation under alle omstændigheder. Jeg havde mere forventet Augo/Wich eller Wurtz/Wich eller det er måske bare mig?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Skade Status

Indlæg af BoT » 9. sep 2011, 12:43

fish skrev: På midten havde jeg i en kamp mod FCN ikke forventet en Augo/Wurtz konstellation under alle omstændigheder. Jeg havde mere forventet Augo/Wich eller Wurtz/Wich eller det er måske bare mig?
Hvis både Augu og Würtz er i fitte, er jeg ikke i tvivl om, at de starter inde begge to i alle kampe. De er by far vores to stærkeste midtbanespillere - og det er et stort handicap, hvis vi må undvære Augu!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skade Status

Indlæg af FlæskeFrank » 10. sep 2011, 15:19

Det ville være dejligt at vide hvor de skadede er i skadesforløbet.

Tracy burde meget snart få tid på reserveholdet. Han er vel med i træningen eller er der kommet komplikationer ?

Bøgelund. Hvad fejler han. Jeg kan se, at han er skadet, men er det bare overbelastning(hø hø) eller et brækket ben ?

Augu. Igen, hvad fejler han.

Vi sidder igen og gætter. Ville være dejligt, hvis AaB en gang snart igen kom med en opdatering på skaderne(det gjorde de vist omkring sæsonstart).
- FlæskeFrank

Besvar