Skade Status

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Skade Status

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jun 2010, 22:59

Sauer skrev:
Provst i Brovst skrev:Det var allerede var igang da han spillede i Horsens... Er lægetjekket helt i hegnet eller er beslutningstagerne ligeglad med resultatet?

- I slutningen af min tid i Horsens havde jeg samme problem bare i meget mindre grad. Det er blevet værre og værre, og nu sås slemt, at jeg ikke kan træne, siger Petersen.

Mit bedste bud på den besynderlige situation er, at vi er ramt af godt gammeldags uheld. Omend det er et noget kedeligt svar.
Det er sikkert rigtigt. Men hvor er det frustrerende at man køber Wähler som er så ofte skadet at det er nødvendigt med en højkvalitet backup, derfor henter man KEP (som også er skadet!) samtidig med at man har Gaardsøe gående som derved bliver presset ud. Nu står man så i en situation med Wähler som pt er skadet (?) og ofte er skadet samt ønsker sig væk, backuppen er også skadet. Forsvaret bliver nu Lasse Nielsen og JKS.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 23. jun 2010, 23:30

Sauer skrev:
Provst i Brovst skrev:Det var allerede var igang da han spillede i Horsens... Er lægetjekket helt i hegnet eller er beslutningstagerne ligeglad med resultatet?

- I slutningen af min tid i Horsens havde jeg samme problem bare i meget mindre grad. Det er blevet værre og værre, og nu sås slemt, at jeg ikke kan træne, siger Petersen.
Man har vel ikke anset det for at være særligt alvorligt dengang. Det er vel ikke nogen stor hemmelighed, at Remco van der Schaaf også var til lægetjek, men dengang blev afvist. Brøndby tog ham derimod ind, selvom at hans fysiske tilstand ikke blev fundet god nok til superligafodbold i AaB.

Men det kan hurtigt komme til at se lidt spøjst ud, når den nuværende skadesliste tilsyneladende omfatter Kenneth Emil Petersen, Marcus Tracy, Dennis Marshall, Chris Rolfe, Daniel Fredheim Holm og Kjetil Wæhler(eller sad han bare over?). Allesammen folk der højest har været i klubben i halvanden sæson.

Mit bedste bud på den besynderlige situation er, at vi er ramt af godt gammeldags uheld. Omend det er et noget kedeligt svar.
Det er ikke uheld, det er efterhånden en tendens, der skal gøres noget ved. Samtidig ser vi en tilstand i de spillere, som er skadet, der er ingen fremskridt at se.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Skade Status

Indlæg af Funky » 24. jun 2010, 00:07

Provst i Brovst skrev: Det er sikkert rigtigt. Men hvor er det frustrerende at man køber Wähler som er så ofte skadet at det er nødvendigt med en højkvalitet backup, derfor henter man KEP (som også er skadet!) samtidig med at man har Gaardsøe gående som derved bliver presset ud. Nu står man så i en situation med Wähler som pt er skadet (?) og ofte er skadet samt ønsker sig væk, backuppen er også skadet. Forsvaret bliver nu Lasse Nielsen og JKS.
Arh, er det ikke en tilsnigelse at sige, at Wæhler er specielt ofte skadet? - samt at KEP specifikt er købt for at dække for Wæhler i forbindelse med hans "mange" skadespauser?

Forsvaret behøver vel desuden ikke hedde Lasse og JKS - MJ har også spillet center, med succes, men okay, jeg medgiver gerne at han formentlig ikke er i AaB så forfærdeligt meget længere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Skade Status

Indlæg af Sauer » 24. jun 2010, 00:48

jensemand57 skrev:
Sauer skrev:
Provst i Brovst skrev:Det var allerede var igang da han spillede i Horsens... Er lægetjekket helt i hegnet eller er beslutningstagerne ligeglad med resultatet?

- I slutningen af min tid i Horsens havde jeg samme problem bare i meget mindre grad. Det er blevet værre og værre, og nu sås slemt, at jeg ikke kan træne, siger Petersen.
Man har vel ikke anset det for at være særligt alvorligt dengang. Det er vel ikke nogen stor hemmelighed, at Remco van der Schaaf også var til lægetjek, men dengang blev afvist. Brøndby tog ham derimod ind, selvom at hans fysiske tilstand ikke blev fundet god nok til superligafodbold i AaB.

Men det kan hurtigt komme til at se lidt spøjst ud, når den nuværende skadesliste tilsyneladende omfatter Kenneth Emil Petersen, Marcus Tracy, Dennis Marshall, Chris Rolfe, Daniel Fredheim Holm og Kjetil Wæhler(eller sad han bare over?). Allesammen folk der højest har været i klubben i halvanden sæson.

Mit bedste bud på den besynderlige situation er, at vi er ramt af godt gammeldags uheld. Omend det er et noget kedeligt svar.
Det er ikke uheld, det er efterhånden en tendens, der skal gøres noget ved. Samtidig ser vi en tilstand i de spillere, som er skadet, der er ingen fremskridt at se.
Et uheld kommer sjældent alene og så begynder det jo at ligne tendenser.

Men nej, skadessituationen er naturligvis ikke optimal og det har taget meget lang tid for flere af spillerne at komme sig over deres skader. Jeg skal ikke kunne sige om lægestaben roder rundt i det derude - sådan noget kan mit hoved ikke kapere. Jeg savner blot lidt mere information om de forskellige spilleres fysiske tilstand. Jeg har eksempelvis ingen anelse om hvordan Fredheim Holm, Tracy og Chris Rolfe står i forhold til den kommende sæson. Man vidste ikke engang at Kenneth Emil var skadet, før han selv fortæller det i et interview til Onside.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 24. jun 2010, 14:42

Sauer skrev:
jensemand57 skrev:
Sauer skrev:
Provst i Brovst skrev:Det var allerede var igang da han spillede i Horsens... Er lægetjekket helt i hegnet eller er beslutningstagerne ligeglad med resultatet?

- I slutningen af min tid i Horsens havde jeg samme problem bare i meget mindre grad. Det er blevet værre og værre, og nu sås slemt, at jeg ikke kan træne, siger Petersen.
Man har vel ikke anset det for at være særligt alvorligt dengang. Det er vel ikke nogen stor hemmelighed, at Remco van der Schaaf også var til lægetjek, men dengang blev afvist. Brøndby tog ham derimod ind, selvom at hans fysiske tilstand ikke blev fundet god nok til superligafodbold i AaB.

Men det kan hurtigt komme til at se lidt spøjst ud, når den nuværende skadesliste tilsyneladende omfatter Kenneth Emil Petersen, Marcus Tracy, Dennis Marshall, Chris Rolfe, Daniel Fredheim Holm og Kjetil Wæhler(eller sad han bare over?). Allesammen folk der højest har været i klubben i halvanden sæson.

Mit bedste bud på den besynderlige situation er, at vi er ramt af godt gammeldags uheld. Omend det er et noget kedeligt svar.
Det er ikke uheld, det er efterhånden en tendens, der skal gøres noget ved. Samtidig ser vi en tilstand i de spillere, som er skadet, der er ingen fremskridt at se.
Et uheld kommer sjældent alene og så begynder det jo at ligne tendenser.

Men nej, skadessituationen er naturligvis ikke optimal og det har taget meget lang tid for flere af spillerne at komme sig over deres skader. Jeg skal ikke kunne sige om lægestaben roder rundt i det derude - sådan noget kan mit hoved ikke kapere. Jeg savner blot lidt mere information om de forskellige spilleres fysiske tilstand. Jeg har eksempelvis ingen anelse om hvordan Fredheim Holm, Tracy og Chris Rolfe står i forhold til den kommende sæson. Man vidste ikke engang at Kenneth Emil var skadet, før han selv fortæller det i et interview til Onside.
Jeg tror, vi er enige. Det er ikke normalt med så mange belastningsskader, derfor skal der gøres noget. Ang. stilstanden ved spillere, der er skadet, skal jeg heller ikke kunne sig hvorfor, men blot konstatere at der ikke sker meget ang. skaderne hos eksempelvis DFH og Rolfe med flere. Det betyder ikke, at det er vores sundhedssektor, der noget galt med, men de midler, de får stillet til rådighed, det er dog blot et gæt. Men skulle det forholde sig sådan, skal det være et område, som der skal focuseres på. Det er faktisk vigtigere end nye spillere til truppen, da truppen faktisk ser rigtig stærk ud med et mindre antal skader. Vi undgår ikke skader, men det antal vi har nu, er ikke normalt.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Skade Status

Indlæg af Sauer » 24. jun 2010, 15:34

jensemand57 skrev:Jeg tror, vi er enige. Det er ikke normalt med så mange belastningsskader, derfor skal der gøres noget. Ang. stilstanden ved spillere, der er skadet, skal jeg heller ikke kunne sig hvorfor, men blot konstatere at der ikke sker meget ang. skaderne hos eksempelvis DFH og Rolfe med flere. Det betyder ikke, at det er vores sundhedssektor, der noget galt med, men de midler, de får stillet til rådighed, det er dog blot et gæt. Men skulle det forholde sig sådan, skal det være et område, som der skal focuseres på. Det er faktisk vigtigere end nye spillere til truppen, da truppen faktisk ser rigtig stærk ud med et mindre antal skader. Vi undgår ikke skader, men det antal vi har nu, er ikke normalt.
Så er vi vist enige, ja ;).

Forhåbentlig sker der snart mirakler på skadesfronten, for som du siger, så har vi på papiret et ret godt hold, hvis det ikke lige var for den dér varibel der hedder "skader".

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skade Status

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jun 2010, 15:48

Sauer skrev:
jensemand57 skrev:Jeg tror, vi er enige. Det er ikke normalt med så mange belastningsskader, derfor skal der gøres noget. Ang. stilstanden ved spillere, der er skadet, skal jeg heller ikke kunne sig hvorfor, men blot konstatere at der ikke sker meget ang. skaderne hos eksempelvis DFH og Rolfe med flere. Det betyder ikke, at det er vores sundhedssektor, der noget galt med, men de midler, de får stillet til rådighed, det er dog blot et gæt. Men skulle det forholde sig sådan, skal det være et område, som der skal focuseres på. Det er faktisk vigtigere end nye spillere til truppen, da truppen faktisk ser rigtig stærk ud med et mindre antal skader. Vi undgår ikke skader, men det antal vi har nu, er ikke normalt.
Så er vi vist enige, ja ;).

Forhåbentlig sker der snart mirakler på skadesfronten, for som du siger, så har vi på papiret et ret godt hold, hvis det ikke lige var for den dér varibel der hedder "skader".
Et interessant spørgsmål kunne være - hvad var det Hamren kunne med skader?

Vi så stort set ingen længerevarende skader under Hamren, mens der også før han tiltrådte var teorier fremme om gamle indianergravpladser på Hornevej osv. - dengang var vi også hårdt ramt.

Det er påfaldende i en sådan grad at jeg ikke tror på det er nogen tilfældighed, og det håber jeg man i den grad også har kig på internt i AaB. Men om man gør noget anderledes, eller det bare var Hamren som var fantastisk til at dosere alting rigtigt så de alvorlige skader aldrig nåede at blive alvorlige, det er svært at give et bud på.

Iøvrigt synes jeg ikke kun det er et problem vi har så mange skader, men også at vi med Fredheim Holm og Rolfe snakker om to stærke offensive nyindkøb, som endnu SLET ikke er blevet spillet ind på holdet og kommet til at spille en rolle, eller give den dynamik og det boost man også kan få fra nye profiler, det er noget skidt, og DET er i hvertfald i kategorien "u-tur"

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Skade Status

Indlæg af jensemand57 » 24. jun 2010, 23:11

Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:
jensemand57 skrev:Jeg tror, vi er enige. Det er ikke normalt med så mange belastningsskader, derfor skal der gøres noget. Ang. stilstanden ved spillere, der er skadet, skal jeg heller ikke kunne sig hvorfor, men blot konstatere at der ikke sker meget ang. skaderne hos eksempelvis DFH og Rolfe med flere. Det betyder ikke, at det er vores sundhedssektor, der noget galt med, men de midler, de får stillet til rådighed, det er dog blot et gæt. Men skulle det forholde sig sådan, skal det være et område, som der skal focuseres på. Det er faktisk vigtigere end nye spillere til truppen, da truppen faktisk ser rigtig stærk ud med et mindre antal skader. Vi undgår ikke skader, men det antal vi har nu, er ikke normalt.
Så er vi vist enige, ja ;).

Forhåbentlig sker der snart mirakler på skadesfronten, for som du siger, så har vi på papiret et ret godt hold, hvis det ikke lige var for den dér varibel der hedder "skader".
Et interessant spørgsmål kunne være - hvad var det Hamren kunne med skader?

Vi så stort set ingen længerevarende skader under Hamren, mens der også før han tiltrådte var teorier fremme om gamle indianergravpladser på Hornevej osv. - dengang var vi også hårdt ramt.

Det er påfaldende i en sådan grad at jeg ikke tror på det er nogen tilfældighed, og det håber jeg man i den grad også har kig på internt i AaB. Men om man gør noget anderledes, eller det bare var Hamren som var fantastisk til at dosere alting rigtigt så de alvorlige skader aldrig nåede at blive alvorlige, det er svært at give et bud på.

Iøvrigt synes jeg ikke kun det er et problem vi har så mange skader, men også at vi med Fredheim Holm og Rolfe snakker om to stærke offensive nyindkøb, som endnu SLET ikke er blevet spillet ind på holdet og kommet til at spille en rolle, eller give den dynamik og det boost man også kan få fra nye profiler, det er noget skidt, og DET er i hvertfald i kategorien "u-tur"
Jeg er overbevist om, at det ikke handler om utur, men hvad det handler om, kan jeg desværre ikke give noget svar på. Hvis det er, som du bl.a. nævner, Hamren som var god til at dosere tingen under især træningen, vil det måske være på plads at, se hvad der blev gjort dengang. Det er nemlig rigtigt, at før Hamren kom til, havde vi det samme problem.
Det er bl.a. det ene sted, hvor man i AaB kan se om man kan gøre det bedre, nemlig under træningen. Et andet sted, hvor jeg vitterlig også mener, der er et problem, er den manglende fremgang hos de skadede spillere. Det er en langsomlighed, man ikke ser ret mange andre steder - måske lige undtaget på landsholdet - der kan dog være den forklaring, at AaB og landsholdet har den samme læge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Skade Status

Indlæg af Yankee » 25. jun 2010, 10:38

Det skulle dog undre mig om Ashley Tootle, der både under Pehrsson og Hamrén har haft et vigtigt ord mht. træningen, pludselig har ændret kurs og sat et uansvarligt fysisk træningsprogram op.

Derudover er det altså også forkert at vi ikke havde skader under Hamrén. I 04/05 havde Bård Borgersen store skadesproblemer inden han smuttede, og Lundberg spillede gerne kun 2 ud af 3 kampe fordi han ikke blev trænet ordentligt. I 05/06 erindrer jeg en lyskenskade (?), der kostede Mattias Lindstrøm en del kampe, ligesom Jon Roi var konstant skadet gennem sine to sæsoner i kluben. Året efter var der jo historien om Augu, som de fleste vel husker?

Det var givetvis ikke ligeså slemt som i den forgangne sæson, men Hamrén lavede altså også fejl til træning.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af Elscorpio » 25. jun 2010, 17:49

Hvornår hører vi noget nyt fra skadesfronten, synes det er lang tid siden AaB har meldt noget ud.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Skade Status

Indlæg af Yankee » 25. jun 2010, 20:04

Der har knapt været trænet i en uge, så mon ikke der kommer nyt når der rent faktisk er noget nyt :)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Skade Status

Indlæg af Sauer » 25. jun 2010, 20:23

Yankee skrev:Der har knapt været trænet i en uge, så mon ikke der kommer nyt når der rent faktisk er noget nyt :)
Bare en status på de forskellige skadede spillere ville nu være meget rar. Men den kommer nok, ja :).

Nogen der ved hvordan det står til med Chris Rolfe? Er det noget længerevarende han døjer med?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skade Status

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jun 2010, 14:47

Yankee skrev:Det skulle dog undre mig om Ashley Tootle, der både under Pehrsson og Hamrén har haft et vigtigt ord mht. træningen, pludselig har ændret kurs og sat et uansvarligt fysisk træningsprogram op.

Derudover er det altså også forkert at vi ikke havde skader under Hamrén. I 04/05 havde Bård Borgersen store skadesproblemer inden han smuttede, og Lundberg spillede gerne kun 2 ud af 3 kampe fordi han ikke blev trænet ordentligt. I 05/06 erindrer jeg en lyskenskade (?), der kostede Mattias Lindstrøm en del kampe, ligesom Jon Roi var konstant skadet gennem sine to sæsoner i kluben. Året efter var der jo historien om Augu, som de fleste vel husker?

Det var givetvis ikke ligeså slemt som i den forgangne sæson, men Hamrén lavede altså også fejl til træning.
5 længerevarende skader, hvoraf den ene var Lundberg, som vel var mindst lige så meget på skånekost fra dag 1 som Bøgelund er nu... Det synes jeg nu egentlig underbygger mit indlæg meget godt, hvis det var alt hvad vi så af længerevarende skader da Hamren var her.

Der var nu da selvfølgelig flere, bl.a. var Nomvethe jo desværre ude i lang tid, men jeg mener stadig der er tale om en klar tendens, både i forhold til før Hamren, og efter. Det kan naturligvis sagtens være tilfældigheder, og især her henover denne vinter kan frosten og de elendige baner i høj grad være en medspiller.

Men jeg tror nu stadig der ligger noget "begravet" et eller andet sted, som gjorde at der var markant færre skader - for det var der. Måske var det Hamrens nærmest fanatiske fokus på kosten, måske var det noget så simpelt som havregrøden, eller måske var Hamren bare bedre til at spotte overbelastninger før de blev en decideret skade - ja eller måske var det i virkeligheden Kuhn der var dygtig til dette... who knows.

Jeg siger ikke at noget nødvendigvis bliver gjort forkert nu, men måske blev noget gjort ekstraordinært godt under Hamren, og så kunne det være mere end interessant hvad det er.

Uden iøvrigt at sammenligne kvaliteten i trupperne i sæsonerne omkring 07/08 med den i sidste sæson, så vil jeg påstå at vi ikke var kommet i nærheden af de flotte resultater i ligaen og i Europa med de skader vi har haft det sidste års tid.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Skade Status

Indlæg af Freddie » 26. jun 2010, 15:44

Chris er ude i mindst to måneder, Daniel Holm gennemgik en mindre operation i sidste uge. Regner med 6 ugers tid inden han er på banen.
Sauer skrev:
Nogen der ved hvordan det står til med Chris Rolfe? Er det noget længerevarende han døjer med?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skade Status

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2010, 16:21

Freddie skrev:Chris er ude i mindst to måneder, Daniel Holm gennemgik en mindre operation i sidste uge. Regner med 6 ugers tid inden han er på banen.
Sauer skrev:
Nogen der ved hvordan det står til med Chris Rolfe? Er det noget længerevarende han døjer med?
Tak for info, omend det er dårligt nyt.
Vides det også hvorfor AaB ikke melder dette ud på hjemmesiden?
Janteloven eksisterer IKKE!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Skade Status

Indlæg af Freddie » 26. jun 2010, 17:14

Nej. Jeg kender ikke prioriteringerne. Det er dog ikke nogen hemmelighed mig bekendt. Man behøver blot at følge lidt med i træningen.
Køllen I Møllen skrev: Tak for info, omend det er dårligt nyt.
Vides det også hvorfor AaB ikke melder dette ud på hjemmesiden?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skade Status

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2010, 18:52

Freddie skrev:Nej. Jeg kender ikke prioriteringerne. Det er dog ikke nogen hemmelighed mig bekendt. Man behøver blot at følge lidt med i træningen.
Køllen I Møllen skrev: Tak for info, omend det er dårligt nyt.
Vides det også hvorfor AaB ikke melder dette ud på hjemmesiden?
Jeg har ofte været ude at se træningen og der er aldrig nogen der er kommet og fortalt mig hvornår de skadede spillere forventes klar igen :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Skade Status

Indlæg af Peter A. » 30. jun 2010, 09:41

Det er stærkt bekymrende at så at sige ingen af de spillere der var skadet i foråret er blevet klar i løbet af sommerpausen.

Marshall er bedring(YEES!) mens det ud fra dagens artikel i Nordjyske ikke lyder til at der hen over sommeren er sket den store udvikling med DFH og Rolfes skader(meget bekymrende!). Rolfe er endda rejst hjem til US OF A for at få hans skade undersøgt.

Ifølge Pehrsson bliver hverken KEP, Tracy, DFH eller Rolfe klar til sæsonstarten og det lyder ikke umiddelbart til at de bliver klar sådan lige foreløbig.

Og hvis man så sælger 1-2 spillere så begynder vores trup altså at være kriminelt tynd!
Hey AaB!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Skade Status

Indlæg af Freddie » 30. jun 2010, 10:44

Jeg synes nu også at det er ærgerligt, at der er skader, men for det første er der ikke andet at gøre ved dem, end at arbejde lægeligt. De har prøvet medicinmænd i Afrika uden held og woodoo på Haiti også med nedslående resultat.

For det andet vil jeg da mene, at Louay Chanko havde en brækket tå inden ferien og Lasse Nielsen og Bøgelund var også skadet i de sidste kampe. Det er dog trods alt en post.

Vedrørende salg af spillere, så kommer der naturligvis nye ind. Business as usual.

Til Køllen. Man kan jo prøve at være lidt udadvendt. Informationerne på træningsbanen er der :-)
Peter A. skrev:Det er stærkt bekymrende at så at sige ingen af de spillere der var skadet i foråret er blevet klar i løbet af sommerpausen.

Marshall er bedring(YEES!) mens det ud fra dagens artikel i Nordjyske ikke lyder til at der hen over sommeren er sket den store udvikling med DFH og Rolfes skader(meget bekymrende!). Rolfe er endda rejst hjem til US OF A for at få hans skade undersøgt.

Ifølge Pehrsson bliver hverken KEP, Tracy, DFH eller Rolfe klar til sæsonstarten og det lyder ikke umiddelbart til at de bliver klar sådan lige foreløbig.

Og hvis man så sælger 1-2 spillere så begynder vores trup altså at være kriminelt tynd!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Skade Status

Indlæg af Yankee » 30. jun 2010, 13:42

Det er decideret katastrofalt at skadesfronten ikke er i bedring. Som det ser ud nu mangler vi Fredheim Holm, Tracy, Rolfe og KEP i længere perioder, og ingen af dem får grundtræning nok til at spille en afgørende rolle i efteråret. Det efterlader os med denne trup:

Zaza, Larsen
Bøgelund, Jacobsen, Wæhler, Lasse, JKS (Marshall, Ørtoft, Sten Jensen, Ahlmann, Dedovic)
Chanko, Würtz, Due, DC, Dalsgaard, Patrick (Wichmann)
Curth, Ronnie (Helenius)

Spillerne i parentes er uprøvede kræfter. Det er en ekstremt smal trup uden reel konkurrence om pladserne. I de fleste kampe vil vi stille med en ren U/21-bænk, hvor folk som DC og Farmer vil være de stærkeste jokere.

Vi må krydse fingre for at Pehrsson kan forvandle Wichmann, Helenius og Ahlmann til fuldbyrdede Superligaspillere på rekordtid, for ellers ser det godtnok skidt ud når vi først begynder at sælge spillere.

Besvar