Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 5. sep 2010, 01:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Medlemsfordel: ASC-rabat på sæsonkort
AaB Support Club

Så er det igen blevet tid til at købe eller forny sæsonkort til AaB Fodbold's hjemmekampe i næste sæson.

Som medlem af AaB Support Club er der også i år yderligere DKK 100,- i rabat at hente på køb eller fornyelse af sæsonkortet til sæsonen 2010/2011.

I forhold til denne sæson, er der til næste sæson kommet endnu flere gode grunde til at købe sæsonkort, eksempelvis:
• Du får 2 gratis billetter til en hjemmekamp for AaB Ishockey efter frit valg, dog ikke slutspil
• Du får 2 gratis billetter til en hjemmekamp for AaB Håndbold efter frit valg, dog ikke slutspil
• Du skal ikke betale billetgebyr ved køb af enkeltbilletter til kampe med AaB Ishockey og AaB Håndbold
• Du skal ikke betale DKK 50,- i gebyr på køb af AaB-kort

og så naturligvis de efterhånden kendte fordele ved at købe sæsonkort til AaB Fodbold, nemlig:
• Du slipper for at stå i kø for at købe din billet
• Du har gratis adgang til hjemmekampe i Landspokalturneringen
• Du har gratis adgang til den første europæiske hjemmekamp
• Du har forkøbsret til eventuelle yderligere europæiske hjemmekampe
• Du har forkøbsret til fornyelse af dit sæsonkort efter hver sæson
• Du sparer op til 40% i forhold til køb af enkeltbilletter til kampene

ASC special-priserne er til sæsonen 2010/2011 som følger:

Siddeplads - Nordjyske Tribunen
Voksne/børn/pensionister DKK 1.500,-

Ståplads - Spar Nord Tribunen eller Faxe Kondi Tribunen
Børn (op til og med 14 år) DKK 550,-
Voksne DKK 1.250,-

For at opnå din ASC-rabat skal du som udgangspunkt forbi AaB Shoppen i Friis Citycenter Aalborg og købe dit sæsonkort hér mod forevisning af gyldigt ASC-medlemskort, alternativt kvittering for betalt kontingent! Du kan naturligvis også købe/forlænge dit sæsonkort online via AaB's billetsystem på følgende link: http://billetter.aabsport.dk/crm_login.asp. Her betaler du i første omgang fuld pris og så kan du efterfølgende møde op i butikken, medbringende din kvittering for sæsonkort-købet samt dit ASC-medlemskort, og hér få refunderet din ASC-rabat på DKK 100,-.

Hvis du ikke har mulighed for at komme forbi AaB Shoppen og få din ASC-rabat, kan du sagtens alligevel få dine penge retur. Scan blot din kvittering ind og send en mail til administrator@AaB-support-club.dk med dit medlemsnummer og kontonummer til ASC-kontoret, så sørger vi for at indsætte pengene på din konto. Du kan selvfølgelig også sende kvitteringen pr. post til kontoret. Husk også hér at påføre dit medlemsnummer og kontonummer på kvitteringen.

Er du endnu ikke medlem af ASC, men ønsker at få ASC-rabatten på dit sæsonkort, så er det naturligvis muligt at melde sig ind i forbindelse med købet, hvorved over halvdelen af dit ASC-kontingent allerede er tjent ind.

Mvh
AaB Support Club
Bestyrelsen

Titel: Re: Medlemsfordel: ASC-rabat på sæsonkort
Junior
Junior

Geografisk sted: Hjallerup..
AaB Support Club skrev:
Voksne DKK 1.250,-

Nice.! :thumbsup: Jeg kan lige nå et år mere til 550.. :P
:aabfan:

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 Aalborg
LKH skrev:
AaB Support Club skrev:
Voksne DKK 1.250,-

Nice.! :thumbsup: Jeg kan lige nå et år mere til 550.. :P
:aabfan:

..Tillykke....

/Jesper

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Fint, at man kan få sæsonkort med rabat som medlem af ASC, men jeg synes at den rabat endnu engang udstiller, hvor lidt man i AaB tænker på at belønne de trofaste fans for deres store arbejde - og indflydelse.

Man opnår at spare 6-8%, hvis man er voksen. Det er jo totalt til grin.

Hvis man virkelig mente fanplejen seriøst, ville man tilbyde en rabat, der hed 20-25%.

Jeg håber snart, at AaB A/S får øjnene op for vigtigheden af deres loyale fans, og ikke mindst hvor meget det betyder at skrabe endnu flere til.

Allstar
Allstar

Geografisk sted: 9210
Favoritspiller: Scarface og MJ
Lindvang skrev:
Fint, at man kan få sæsonkort med rabat som medlem af ASC, men jeg synes at den rabat endnu engang udstiller, hvor lidt man i AaB tænker på at belønne de trofaste fans for deres store arbejde - og indflydelse.

Hvis man virkelig mente fanplejen seriøst, ville man tilbyde en rabat, der hed 20-25%.

Jeg håber snart, at AaB A/S får øjnene op for vigtigheden af deres loyale fans, og ikke mindst hvor meget det betyder at skrabe endnu flere til.

Jeg begriber det heller ikke, det er mig virkelig en gåde. Det er blevet sagt før, men siger det gerne igen: hvorfor er det SÅ dyrt at købe billet til stadion? Det kan godt være at der ikke ville komme mange flere, men nogle flere ville da komme, og de vil jo også lige købe en ufattelig dyr og ringe pølse og en helt åndsvag ufattelig dyr øl til at skylle den med, så der vil jo kommme lidt penge i pungen.

AaB Support Club skrev:
I forhold til denne sæson, er der til næste sæson kommet endnu flere gode grunde til at købe sæsonkort, eksempelvis:
[b]• Du får 2 gratis billetter til en hjemmekamp for AaB Ishockey efter frit valg, dog ikke slutspil
• Du får 2 gratis billetter til en hjemmekamp for AaB Håndbold efter frit valg, dog ikke slutspil

Faktisk lækkert nok.

1. div
1. div

Favoritspiller: Thomas Enevoldsen
Er prisen ikke igen i år steget på sæsonkort, mener det kostede 100kr mindre sidste år.

Det er jo ikke fordi kvaliteten af den varer man køber er blevet bedre..

2. div
2. div
Brugeravatar

Geografisk sted: 9230/8000
Lindvang skrev:

Hvordan får du 6-8% i besparelse?

http://www.fcbb.dk

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Simon-RS skrev:
Jeg begriber det heller ikke, det er mig virkelig en gåde. Det er blevet sagt før, men siger det gerne igen: hvorfor er det SÅ dyrt at købe billet til stadion? Det kan godt være at der ikke ville komme mange flere, men nogle flere ville da komme, og de vil jo også lige købe en ufattelig dyr og ringe pølse og en helt åndsvag ufattelig dyr øl til at skylle den med, så der vil jo kommme lidt penge i pungen.

Jeg forstår det heller ikke. Der er en ganske anselig bunke af sponsor- og fribilletter i omløb før hver hjemmekamp, så det virker helt tosset at lade de 3.-4.000 betalende og nogenlunde faste tilskuere betale gildet med refleksreaktionen "prisstigning" hver gang et elendigt regnskab sendes på gaden.

Lad os sige, at AaB spiller 17 hjemmekampe pr. sæson med 4.000 betalende fans (fraregnet sponsorer, gratister og sæsonkortholdere).
Det giver 6.800.000 kroner brutto i indtægt med en fast billetpris på 100 kr.
Differencen op til en billetpris på 120 kr. er 1.360.000 kroner og selv om det da UMIDDELBART er et højt tal, er det blot en dråbe i AaB's ildrøde regnskabshav.

Står de penge virkelig mål med det uheldige signal, man sender? At det altid er alle de almindelige tilskuere (som ikke lige har sæsonkort), der skal stå for skud, hver gang krisen kradser med prisstigninger? Og tror man ikke, at lavere billetpriser - eller bare et fast beløb på 100 kr., som alle kan forholde sig til - vil give et mersalg og måske endda flere kunder "i butikken", så det tjener sig ind i det lange løb?

Personligt er jeg da mere tilbøjelig til at smide et par fadøl og en koldt pølsebrød oven i oplevelsen, hvis jeg har fået fingre i et par gratisbilletter, end hvis jeg har måttet punge 135 kr. + diverse absurde gebyrer ud for billetten.

Uanset hvad synes jeg, det er trist, at man for måske en million kroner vælger at sende så ærgerligt et signal til de folk, det hele burde handle om.

Men jeg er bange for, at det handler om en uhyre kortsigtet tankegang, hvor man skal skrabe så meget småmønt til sig som muligt i form af gebyrer og små, latterlige prisstigninger.

2. div
2. div

Elegia er inde på noget rigtigt/farligt.

For mit vedkommende forlænges sæsonkort ikke. Og det gør det ikke fordi:

1. Jeg kan få fribilletter til en del kampe, og sammenholdt med de kampe jeg ikke har mulighed for at se, gør det til en dårlig forretning

2. Det pisser mig i den grad af at man tror man kan pelse det faste publikum - og dele fribilletter ud til alle andre. Det burde være omvendt (lad være med at halse efter den nye kunde, men sørg for den loyale bliver i bixen...).

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Det kostede 160 kr at komme på Brøndby Stadion igår, og det koster det samme i parken hvis jeg husker rigtigt. Hvordan skal AaB kunne følge med hvis de ikke må tage det samme for varen som konkurrenterne? Jeg er enig i at fribilletter absolut IKKE er vejen frem, det er at pisse på folk som trofast støtter klubben. Men jeg kender altså også folk som har kaldt sig AaB fans i 50 år som stadig kun gider tage på stadion når de kan få billige billetter igennnem Nordjyske, det vil sige at prisen skal være en flad 50er for at få de nærige med på stadion, det holder simpelthen ikke. Koncertbilletter ligger efterhånden omkring 300-600 kroner ligemeget hvad det er man skal høre og hvor, er det ikke ok at tage 150 kroner for en fodboldkamp så? Jeg mener, der er jo ikke ligefrem nogen som tjener tykt på det her i forvejen!

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Poker-One-Kenobi skrev:
Men jeg kender altså også folk som har kaldt sig AaB fans i 50 år som stadig kun gider tage på stadion når de kan få billige billetter igennnem Nordjyske

Jeg kender også mange af disse. Men er de ikke akkurat ligeså meget AaB-fans som du og jeg? Og skal vi ikke gøre alt hvad vi kan for at få dem til at komme oftere?

Det er muligt at det koster mere at komme i Parken og på Brøndby stadion men der får man altså også en helt anden total-oplevelse end vi kan byde folk i Aalborg. Desværre...

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Jeg synes ikke man får en helt anden totaloplevelse, hvad er det du tænker på der? Igår var pauseunderholdningen to der spillede playstation mod hinanden! Egentlig er jeg også ligeglad med alt andet end kampen, så det er absolut ikke det der gør forskellen for mig.

Jo, nærige mennesker er ligeså meget fans som du og jeg, men vi kommer aldrig til at kunne gøre dem glade med entrepriserne, og det skal vi heller ikke. Hvis man ikke mener en fodboldkamp i den bedste række er mere værd end en tur i biografen, så skal man sgu gå i biffen istedet. Det løber dog også gerne op i 70-80 kroner efterhånden, så mon ikke de hellere bliver hjemme og nyder synet af den nye fladskærm som kostede 10-12 tusind istedet?

2. div
2. div

For mit vedkommende er billetprisen underordnet. Det er selve det forhold, at AaB tror de kan malke mig, samtidig med at fribilletterne flyver om ørerne på folk, der gør, at jeg står af her.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
For det første gider jeg ikke "hvad definerer en rigtig fan"-diskussionen igen og for 34. gang herinde. Så lad os lade den hvile, inden det starter op.

For det andet: jamen, FC København (og Brøndby) vil til alle tider have en fordel mht. entréindtægter qua deres store opland, fanskare og stadions. Det kan man lige så godt bare acceptere.

Så i stedet for at fokusere på, hvad vi mister ift. dem på entréindtægter, kunne man mere konkret se på, hvad det (i første omgang) ville "koste" AaB at få skabt en bedre stadionkultur.

Her vil jeg - med henvisning til mit simple regnestykke oven for - påstå, at det i hvert tilfælde ikke kan være over 1,5 mio. kr. årligt. Fra dette tal skal så trækkes evt. ekstra tilskuere, mersalg i boderne mv., som formentlig hurtigt kan balancere tingene.

AaB har i umindelige tider balanceret på 7.500 tilskuere i gennemsnit pr. sæson. Man er nødt til at være visionær og have håb om at hæve dette. Også selv om det i første omgang koster lidt håndører.

Jeg forstår da godt, at en hårdt presset økonomichef regner sig frem til, at han - ved at smide gebyrer på 10 kr. og prisstigninger på samme beløb - kan tjene en tyver pr. tilskuer ekstra, men på den lange bane tror jeg, det er at skyde sig selv i foden.

For hr. og fru Almindelig er ved at få øjnene op for, at der er masser af fribilletter i omløb, og sammenlagt med, hvad man ellers kan få af underholdning for ca. 135 kr., risikerer Aalborg Stadion at stå som den store taber.

Jeg tror, at AaB mangler at tage den helt grundlæggende debat op om, hvad man egentlig VIL med sine fans. Der er en hård kerne på - lad os sige - 1.000 faste tilskuere med sæsonkort og det hele samt en stor gruppe sponsorer og øvrige gratister, men hvad med de 3.-4.000 helt almindelige tilskuere, der dukker op når de ikke skal belemres med ture i haven, familiearrangementer, tømmermænd og andet djævleskabt ballade, og som der er potentielt 10.000 flere af i og omkring byen?

Hvordan sikrer man sig, at de møder op mere jævnligt? Og oftere tager en kammerat med?

AaB's svar må enten være "prisstigninger og gebyrer" eller det LIDT mindre slemme alternativ: "Det har vi sgu ikke tænkt over..."

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Poker-One-Kenobi skrev:
Jeg synes ikke man får en helt anden totaloplevelse, hvad er det du tænker på der? Igår var pauseunderholdningen to der spillede playstation mod hinanden! Egentlig er jeg også ligeglad med alt andet end kampen, så det er absolut ikke det der gør forskellen for mig.

Jo, nærige mennesker er ligeså meget fans som du og jeg, men vi kommer aldrig til at kunne gøre dem glade med entrepriserne, og det skal vi heller ikke. Hvis man ikke mener en fodboldkamp i den bedste række er mere værd end en tur i biografen, så skal man sgu gå i biffen istedet. Det løber dog også gerne op i 70-80 kroner efterhånden, så mon ikke de hellere bliver hjemme og nyder synet af den nye fladskærm som kostede 10-12 tusind istedet?

Vi skal ikke gøre de nærige glade, vi skal trække dem på stadion :)

Med totaloplevelsen mener jeg at komme ind på et stadion med 15-20.000 tilskuere. DET er penge værd. Tror de fleste der går til bold foretrækker en kulisse med 20.000 tilskuere i forhold til de 7000 man har i Aalborg. Det bider jo sig selv lidt i halen her, for jo flere tilskuere man har jo mere er produktet værd og jo højere kan man sætte prisen. Jeg foretrækker at vi starter med at sætte prisen ned og ser hvad der sker :)

Elegia : Jeg er enig i at vi ikke skal ind i den evindelige "rigtig fan"-diskussion. Min pointe var blot at de der ikke kommer så tit skal lokkes til stadion, uanset om de er rigtige fans eller ej....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time