Simon-RS skrev:
Jeg begriber det heller ikke, det er mig virkelig en gåde. Det er blevet sagt før, men siger det gerne igen: hvorfor er det SÅ dyrt at købe billet til stadion? Det kan godt være at der ikke ville komme mange flere, men nogle flere ville da komme, og de vil jo også lige købe en ufattelig dyr og ringe pølse og en helt åndsvag ufattelig dyr øl til at skylle den med, så der vil jo kommme lidt penge i pungen.
Jeg forstår det heller ikke. Der er en ganske anselig bunke af sponsor- og fribilletter i omløb før hver hjemmekamp, så det virker helt tosset at lade de 3.-4.000 betalende og nogenlunde faste tilskuere betale gildet med refleksreaktionen "prisstigning" hver gang et elendigt regnskab sendes på gaden.
Lad os sige, at AaB spiller 17 hjemmekampe pr. sæson med 4.000 betalende fans (fraregnet sponsorer, gratister og sæsonkortholdere).
Det giver 6.800.000 kroner brutto i indtægt med en fast billetpris på 100 kr.
Differencen op til en billetpris på 120 kr. er 1.360.000 kroner og selv om det da UMIDDELBART er et højt tal, er det blot en dråbe i AaB's ildrøde regnskabshav.
Står de penge virkelig mål med det uheldige signal, man sender? At det altid er alle de almindelige tilskuere (som ikke lige har sæsonkort), der skal stå for skud, hver gang krisen kradser med prisstigninger? Og tror man ikke, at lavere billetpriser - eller bare et fast beløb på 100 kr., som alle kan forholde sig til - vil give et mersalg og måske endda flere kunder "i butikken", så det tjener sig ind i det lange løb?
Personligt er jeg da mere tilbøjelig til at smide et par fadøl og en koldt pølsebrød oven i oplevelsen, hvis jeg har fået fingre i et par gratisbilletter, end hvis jeg har måttet punge 135 kr. + diverse absurde gebyrer ud for billetten.
Uanset hvad synes jeg, det er trist, at man for måske en million kroner vælger at sende så ærgerligt et signal til de folk, det hele burde handle om.
Men jeg er bange for, at det handler om en uhyre kortsigtet tankegang, hvor man skal skrabe så meget småmønt til sig som muligt i form af gebyrer og små, latterlige prisstigninger.