tobak77 skrev:
Nogen som var ude og se kampen som kan fortælle lidt om de to spillere? Kan se kampen endte 0-0...
Jeg var på Hornevej og se kampen. Det er godt nok svært at vurdere efter bare en kamp. Og så mod Herning, der stillede med en del unge spillere. En seriøs vurdering kræver at man ser dem noget mere. Begge to virkede til at være solide spillere. Angriberen var af middelhøjde, men alligevel ganske stærk i hovedspillet. Venstre badk virkede ganske solid både defensivt og offensivt.
Jeg kan da sige lidt om kampen også, så kan folk måske bedre bedømme grundlaget. FCM stillede med en række 1. års seniorer tror jeg nok, og så en 5-6 afrikanske spillere, hvoraf måske 4 var på banen af gangen. De er nogenlunden samme størrelse og facon, så det kan være lidt svært at se forskel, men kunne da se at Baba Collins var med, og en der hedder Izunu. De er godt nok kropsstærke og hurtige på fødderne. De kom også til en del chancer, men var ubehjælpsomt ineffektive. Men nogle af AaBs unge havde temmelig svært ved at følge med. Ja og så var Ken Fagerberg også med det meste af kampen. Han har vist været på heden en 2-3 år nu, så der tror jeg nu nok de har trukket en nitte (hi hi).
FCM blev jo U19-danmarksmestre, og de har en række kompetente unge spillere, bl.a. Erik Sviatkichenko (eller deromkring - og han var med (på trods af udvisning i weekend)), og så en giftig venstrekantdribler, Rilwan Hassan, som gav unge Tobias Ø store problemer i 2. halvleg.
AaB stillede med
Nikolai Larsen
Tobias Ø - Michael Steen - Dedovic - Louis Prøvespiller
Kusk - Wichmann - JKS - Dalsgaard
PK - Prøvespiller fra Moldavien eller hvor det nu er.
I anden halvleg kom der flere unge spillere på banen, bla Aksel, Bruun(ja han er vist ikke så ung), Niclas, Mark
Ja PK fik lov at spille lidt angriber som han jo gjorde i sin ungdom. Han er jo en hurtig fætter med et godt spark. I anden halvleg fik Dalsgaard også lov til at spille angriber, og Niclas kom ind i 20-25 minutter. Mon ikke lige han er kommet hjem fra ferie. Jeg har ikke set ham til træning de par gange jeg har været derude. Jeg er næsten mest stemt for at give de her tre gutter nogle chancer i angrebet, i stedet for at hyre sådan en fyr som ham vi så i dag. Hvis der skal hentes angribere så skal de være markant bedre. Jeg synes at det tre nævnte unge skulle få noget spilletid i år, også i angrebet.
Nå men kampen dominerede FCM en anelse. De havde nok lidt mere boldbesiddelse, og nogle af de helt unge spillere var lidt svært machet mod FCM lidt mere modne spillere. Men AaB var absolut ikke uden chancer. I første halvleg mindes jeg to friløbere af PK og Dalsgaard, PKs blev lidt spids, og hans lob gik lige udenfor, mens Dalsgaard, lynhurtig som han er, selv skabte sin friløber, afsluttede fint og fladt, men FCMs udemærkede og lange keeper reddede flot.
FCM spillede, og driblede og havde max fight og råb på, mens AaB spiller lidt mere coolt i den gode AaB-stil, hvor man sætter pris på individuelle ideer og færdigheder. Ja ja, FCM har mange ungdomslandsholdspillere osv, men jeg vil faktisk ikke bytte spillere som Niclas Jensen og Kasper Kusk og Wichmann med FCMs løbe-passe-tacklespillere. De drenge har nogle gode ideer og nogle specielle evner som bliver spændende at følge. 2. halvleg var også en anelse domineret af FCM og de fik sat en del i scene over kanterne. Men specielt deres mørke spillere var dårlige til at gøre arbejdet færdigt, og Kuhn og ham der assistenten, der ligner en gris, var lidt irritable, mens de ellers nødt den subtropiske varme på Hornevej. Kuhn der ikke var på arbejde havde medbragt kone og børn og feriebørn (så det ud til).
Til sidst var Henrik Bruun lige ved at afgøre kampen på en kæmpechance og Niklas var også tæt på. En fornøjelig (men varm) eftermiddag, og rigtig gode præstationer af flere AaB-spillere. Og sikkert er det at det her reserve-halløj er en god ide. De unge spillere blev hårdt matchet, i en intens kamp, og man fik set et par udemærkede prøvespillere, men om de får kontrakt er svært at sige. Men vi vil også alle gerne følge dramaet om Dennis Marshall og se om han bliver superligaspiller, eller om han må forlade byen i skam.