Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 5. sep 2010, 01:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 263 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Næste
Forfatter besked
 Titel: AaB - Brøndby, søndag 25. juli
1. div
1. div
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 !!!!
Favoritspiller: Frank Strandli
Favoritformation: 4-2-3-1
Vi skal fremad og have gang i kamptråden til søndag.
Plejer at være i gang nu, men man er nok lidt skræmt af Yankee's helt forrygende oplæg til Lyngby-kampen.
Jeg vover dog alligevel at starte tråden for debatten. Yankee - kom frisk med et lignende oplæg som sidst ;o)

Min udgangpunkt er at der kun ændres på én plads fra sidst:

Karim Zaza
Kasper Bøgelund - Lasse Nielsen - Kjetil Wæhler - Marshall
Patrick Kristensen - Rasmus Würtz - Louay Chanko - Anders Due
Jeppe Curth - Ronnie Schwartz

Patrick erstatter således DC. Ellers er der ikke så meget at ændre på. Ikke fordi DC direkte spillede sig af i Lyngby - jeg mener bare at Patrick er bedre og mere værdifuld for holdet.
Vi skulle gerne have Zaza, Lasse og Kjetil tilbage i vanlig sikker stil igen og så fortsætte med presset fra midtbanen fremad.
Brøndby var yderst angrebslystne i Randers (i hvert fald iflg. rapporterne) så det kan godt gå hen at blive en meget underholdende kamp, såfremt vi kan fortsætte i samme spor som i Lyngby (altså minus de blundere vi havde i det centrale forsvar ved de 2 mål).

ALLEZ! Schwartz 2 kampe 6 mål.......

Titel: Re: AaB - Brøndby, søndag 25. juli
Allstar
Allstar

Geografisk sted: 9000
Ja det bliver en spændende kamp og se hvad vi egentlig kan når vi møder et hold på samme niveau... Brøndbys offensiv er faldet MEGET efter salget af Holmen...
Kan man holde styr på Krohn-Deli og hele tiden stresse ham, så er der ikke mere kreativitet på det hold som bør kun true vores defensiv (hvis de spiller som de kan)

Enig i at Patrick erstatter Daniel... eller er der ikke meget der skal gøres anderledes end:

Styr på defensiven
Bedre afslutninger

Det der skal bygges videre på:

Turde at spille offensiv - også når vi er foran
Løbevillighed - løb uden bold
Arbejdsvillighed
God stemning som skal hjælpe drengene til sejr
Angribe både på kanterne og igennem midten... Brøndbys 2 midtstoppere er ikke de hurtigste. Her bør Ronnie og Jeppe kunne true dem i dybden.

Go kamp...

Allstar
Allstar
Brugeravatar

DC havde nu nogle rigtig gode stikninger frem til Ronnie. Dem vil jeg nødigt undvære. Men Patrick er måske lidt mere 'kriger', og det kan da godt tænkes der skal udkæmpes et slag med Brøndbys midtbane.

1. div
1. div
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 !!!!
Favoritspiller: Frank Strandli
Favoritformation: 4-2-3-1
Funky skrev:
DC havde nu nogle rigtig gode stikninger frem til Ronnie. Dem vil jeg nødigt undvære. Men Patrick er måske lidt mere 'kriger', og det kan da godt tænkes der skal udkæmpes et slag med Brøndbys midtbane.

Korrekt - især til det første mål.
Men vi må regne med at BIF stiller med en midtbane der hedder: Jan Kristiansen, Mike Jensen, MKD og Mikael Nielsson - og det meste kommer nok derfra!
Jeg siger ikke at angriberne er ufarlige (bliver spændende at se om Bernburg får chancen fra start på søndag - for han skal nok komme i gang før eller siden), men i Patrick har vi en langt stærkere og frem for alt langt hurtigere mand, hvilket vi får brug for både fremad og bagud.

2. div
2. div

er der ikk noget med man kan se på aabsport.dk hvor mange billetter der er solgt til kampen?!

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Favoritspiller: Chris Rolfe
Favoritformation: 4-4-2
Brøndby har vel også en kamp i morgen, så kan man da håbe at de får brugt en masse kræfter der og ikke rigtig kan følge med de side 20 min på søndag

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Favoritspiller: Chris Rolfe
Favoritformation: 4-4-2
12mand skrev:
er der ikk noget med man kan se på aabsport.dk hvor mange billetter der er solgt til kampen?!

Nej

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: 2000 Monaco
Det blir ikke til det helt store oplæg da jeg sidde på damens iPhone pt :)

Er overbevist om at MP sætter Patrick ind på højrekanten og ellers giver genvalg til hele holdet. Kom så de Røde!!

Junior
Junior

Håber da godt nok Paddy erstatter Marshall i startopstillingen! Det er jo åbenlyst, at Marshall ikke har den fjerneste ide om, hvordan han skal agere i forhold til resten af bagkæden når vi forsvarer. Det går at spille med Marshall mod det dårligste hold i ligaen, men det går ikke mod BIF!

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Struer
Spanky skrev:
Håber da godt nok Paddy erstatter Marshall i startopstillingen! Det er jo åbenlyst, at Marshall ikke har den fjerneste ide om, hvordan han skal agere i forhold til resten af bagkæden når vi forsvarer. Det går at spille med Marshall mod det dårligste hold i ligaen, men det går ikke mod BIF!

Jeg er helt enig. Marshall virkede på ingen måde sikker i vores defensiv. Måske kan han med tiden blive en habil superligaspiller, men mod Brøndby vil han for alvor blive overmatchet.

I kampen på søndag rager det mig en bønne om, vi ruller spillerbussen ind foran vores mål - bare vi får point. En heldig 1-0 sejr er fint med mig, men jeg tror ikke vi holder dem fra at score.... Så realistisk set skal vi lave mindst 2 for at vinde... Men hvad pokker Schwartz laver sguda bare et hattrick igen :cool:

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Klaus skrev:
Spanky skrev:

Jeg er helt enig. Marshall virkede på ingen måde sikker i vores defensiv. Måske kan han med tiden blive en habil superligaspiller, men mod Brøndby vil han for alvor blive overmatchet.

I kampen på søndag rager det mig en bønne om, vi ruller spillerbussen ind foran vores mål - bare vi får point. En heldig 1-0 sejr er fint med mig, men jeg tror ikke vi holder dem fra at score.... Så realistisk set skal vi lave mindst 2 for at vinde... Men hvad pokker Schwartz laver sguda bare et hattrick igen :cool:

Der er vel ingen tvivl om at de uringule vil gøre alt for at komme igennem i vores venstre forsvarsside fremfor den højre. Og jeg er bange for at det vil lykkes dem igen og igen... Tror desværre vores taktiske oplæg er defensivt i håb om at redde en uafgjort eller en smal sejr hjem og det vil ganske givet ikke lykkes. Jeg tipper et stensikkert 2-tal.

Landshold
Landshold

Yankee skrev:
Det blir ikke til det helt store oplæg da jeg sidde på damens iPhone pt :)

Er overbevist om at MP sætter Patrick ind på højrekanten og ellers giver genvalg til hele holdet. Kom så de Røde!!

Nok det mest sandsynlige, men jeg blev for første gang positivt overrasket over DC, og eftersom Patrick har gjort det en tand bedre på midten end på kanten, kunne han evt. også ses som alternativ til Lolo. Lolo spillede en af sine bedre kampe mod Lyngby, men der mangler stadig noget saft og kraft, og han forsvinder for meget ud af spillet.
Marshall må jeg hellere lige se endnu engang. Jeg kunne ikke umiddelbart se nogen grund til, at han modtager så meget kritik for sin taktiske sans og defensiv - men en kamp er heller ikke meget at kritisere ud fra. I hvert fald virker han som en trussel i og omkring modstanderens straffefelt, og det er i hvert fald en god egenskab.
Ellers var Bøgelund i strålende spillehumør - det lover rigtig godt. Og rent taktisk havde vi flyttet vores backs højt op på modstanderens bane. Det var med til at gøre offensiven mere levende - men tiden vil vise om, vi bliver straffet for det.

Landshold
Landshold

Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Favoritspiller: Mig selv
Patrick (som jeg i øvrigt ikke er den helt store fan af) ind for Marshall og Henrik Dalsgaard ind på højrekanten.

Patrick spiller (i mine øjne) stadig alibibold, men han placerer sig dog bedre end Marshall. Vi må i denne kamp undvære ret meget offensivt fra den kant, men det kan jeg leve med.

Dalsgaard i stedet for DC, da han er meget hurtigere og dermed kan lave noget såvel offensivt som at tage et efterfølgende returløb. Ingen tvivl om, at DC er "lidt" bedre med bolden, men det kompenserer efter min mening på ingen måde for hans manglende hurtighed, som desværre er en meget stor achilleshæl.

Derudover har jeg to brændende ønsker:

- Vi tør fortsætte med at spille i stedet for at bakke, NÅR vi er kommet foran
- Forsvaret finder det spil frem, som karakteriserede dem en stor del af sidste sæson

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Daniel Christensen er AaB's kreative fremtid. Hans vilde stikning ned igennem Lyngbys forsvar siger det hele. Heller ikke at forglemme hans fremragende indlæg og ryk.

1. div
1. div

Helt enig i at vi skal holde DC inde. Man kan jo overveje om han havde del i at AaB var meget mere kreative end vi har set længe. At bruge patrick på højre kant er det samme som at spille med 2 højre backs.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 263 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time