Fabbe skrev:
jydenfranord skrev:
Jeg er træt af at se og hører på udtalers som den du kommer med Fabbe, hvor det er Lynge der er problemet, frem for dem som skaber problemerne på tribunen. Det er ikke Lynge der ikke følger nogle ganske alm. og helt igennem logiske regler om at stå på tribunens kant, det, det er nogle brøndby supportere, lige som det også var dem der brugte de lange flag til at genere spillerne når der skulle tages hjørnespark, ved deres tribune. Visse dele af Brøndbys supportere skaber gang på gang problemer, over hele landet, så det er jo kun logisk at der tages nogle forbehold. Så fremfor at pege på det er Lynge som ødelægger det for supporterne, så mener jeg man skal pege på de supportere som ødelægger det.
Lynges tåbelige udmeldinger er ikke nødvendigvis det eneste problem, men stadig et problem. brøndbys fanskare har en lang tradition for at optræde grænseudfordrende i forhold til de rammer, de udfolder sig indenfor på stadion, og det har medført forskellige konflikter og problemer, og hver gang har man skulle høre på ulideligt, udadreagerende og selvretfærdige opstød fra brøndbyfansene, for hvem det åbenbart er forbudt at tænke selv og holde igen. Ansvaret når noget går galt tilhører alle andre end dem selv.
Et par eksempler: romerlyskampen '95, barrierens sammenbrud Vejle Stadion m.fl..
Så egentlig er jeg helt enig i, at brøndbys fans tit er problematiske, men det bliver ikke mindre problematisk af at håndtere det uhensigtsmæssigt, og det gør Lynge, synes jeg.
Hvad er løsningen så? At lade stå til og sige at brøndbys supportere er uden for enhver rækkevide og bare skal have lov til at gøre som de vil på stadion?
Som du selv og MrbangDK er inde på, så er der umiddelbart ingen fra hverken ledelsen eller supporterne der vil tage ansvar for det som sker på tribunen eller uden for stadion for den sags skyld. Derfor er de øvrige klubber jo nød til at tage deres forholdsregler. Hvad enten det er at sige flag ikke må medbringes eller rydde hele udebaneafsnittet.
Jeg synes alt for ofte at brøndby-supportere smider offerkortet og siger "ihhh hvor er det synd for os, ingen kan lide os. Det er også bare fordi vi laver så god en stemning og er de bedste fans" Nej, jeg kan ikke lide dem fordi de gang på gang sætter sig selv over såvel klubben som fodbolden generelt. Når man sammenholder det med at Brøndbys ledelse blot lader stå påtros af de gentagende problemer med vold og hærværk.
Når man lader stå til, så spredes den dårlige opførsel langsomt som ringe i vandet. Hvis folk gang på gang ser at andre slipper afsted med tingene så kan man lige så godt deltage.