Supporterhjørnet

AaB Support Clubs debatforum
Dato og tid er 5. sep 2010, 01:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 263 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: AaB - Brøndby, søndag 25. juli
Allstar
Allstar

Fabbe skrev:
jydenfranord skrev:
Jeg er træt af at se og hører på udtalers som den du kommer med Fabbe, hvor det er Lynge der er problemet, frem for dem som skaber problemerne på tribunen. Det er ikke Lynge der ikke følger nogle ganske alm. og helt igennem logiske regler om at stå på tribunens kant, det, det er nogle brøndby supportere, lige som det også var dem der brugte de lange flag til at genere spillerne når der skulle tages hjørnespark, ved deres tribune. Visse dele af Brøndbys supportere skaber gang på gang problemer, over hele landet, så det er jo kun logisk at der tages nogle forbehold. Så fremfor at pege på det er Lynge som ødelægger det for supporterne, så mener jeg man skal pege på de supportere som ødelægger det.

Lynges tåbelige udmeldinger er ikke nødvendigvis det eneste problem, men stadig et problem. brøndbys fanskare har en lang tradition for at optræde grænseudfordrende i forhold til de rammer, de udfolder sig indenfor på stadion, og det har medført forskellige konflikter og problemer, og hver gang har man skulle høre på ulideligt, udadreagerende og selvretfærdige opstød fra brøndbyfansene, for hvem det åbenbart er forbudt at tænke selv og holde igen. Ansvaret når noget går galt tilhører alle andre end dem selv.

Et par eksempler: romerlyskampen '95, barrierens sammenbrud Vejle Stadion m.fl..

Så egentlig er jeg helt enig i, at brøndbys fans tit er problematiske, men det bliver ikke mindre problematisk af at håndtere det uhensigtsmæssigt, og det gør Lynge, synes jeg.

Hvad er løsningen så? At lade stå til og sige at brøndbys supportere er uden for enhver rækkevide og bare skal have lov til at gøre som de vil på stadion?

Som du selv og MrbangDK er inde på, så er der umiddelbart ingen fra hverken ledelsen eller supporterne der vil tage ansvar for det som sker på tribunen eller uden for stadion for den sags skyld. Derfor er de øvrige klubber jo nød til at tage deres forholdsregler. Hvad enten det er at sige flag ikke må medbringes eller rydde hele udebaneafsnittet.

Jeg synes alt for ofte at brøndby-supportere smider offerkortet og siger "ihhh hvor er det synd for os, ingen kan lide os. Det er også bare fordi vi laver så god en stemning og er de bedste fans" Nej, jeg kan ikke lide dem fordi de gang på gang sætter sig selv over såvel klubben som fodbolden generelt. Når man sammenholder det med at Brøndbys ledelse blot lader stå påtros af de gentagende problemer med vold og hærværk.

Når man lader stå til, så spredes den dårlige opførsel langsomt som ringe i vandet. Hvis folk gang på gang ser at andre slipper afsted med tingene så kan man lige så godt deltage.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Atter Aalborg
MrBangDK skrev:
Men hvad skal man så gøre? Du skriver selv at dele af fanskaren konstant er grænsesøgende og ikke vil tage ansvar? nu vælger man at tage hånd om et af de midler der har skabt problemer - de lange flag. Hvad er det der er så forfærdeligt ved det? Der er jo ikke nogen i BIF (inkl. direktøren), som tager ansvar for de problemer fansene skaber - så må modparten jo træde ind og sætte nye rammer... Kan virkelig ikke se problematikken i det!

Rammerne skal tilpasses. Det er jeg helt enig i, og af de forslag, der har været fremme, har plexiglas været det bedste. Formålet må altid være, at der er tilstrækkelig adskillelse og uforstyrret udfoldelse for såvel fans på lægterne som spillerne på banen, men det skal gå hånd i hånd med sikkerheden. En væsentlig årsag til Hillsborough-katastrofen var, at der var spærret for flugt til banen.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Uha, jeg synes den med plexiglas er svær.

Jeg er stor fan af en lækker fanscene, og uagtet at langt de fleste problemer inkluderer BIF-fans, så er det også dem, der laver de lækreste indslag i DK.

Jeg er svært bange for, at hvis man placerer fans bag glas, vil det betyde en endnu ringere stemning til kampene. Der er muligheder for i stedet at sortere ud i dem, der laver lort, således at dem, der skaber forrygende stemning og flotte tribuner stadig har mulighed for dette, uden at skulle være lukket inde bag plexiglas.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Fabbe skrev:
MrBangDK skrev:
Men hvad skal man så gøre? Du skriver selv at dele af fanskaren konstant er grænsesøgende og ikke vil tage ansvar? nu vælger man at tage hånd om et af de midler der har skabt problemer - de lange flag. Hvad er det der er så forfærdeligt ved det? Der er jo ikke nogen i BIF (inkl. direktøren), som tager ansvar for de problemer fansene skaber - så må modparten jo træde ind og sætte nye rammer... Kan virkelig ikke se problematikken i det!

Rammerne skal tilpasses. Det er jeg helt enig i, og af de forslag, der har været fremme, har plexiglas været det bedste. Formålet må altid være, at der er tilstrækkelig adskillelse og uforstyrret udfoldelse for såvel fans på lægterne som spillerne på banen, men det skal gå hånd i hånd med sikkerheden. En væsentlig årsag til Hillsborough-katastrofen var, at der var spærret for flugt til banen.

Hvorfor så ikke bare nøjes med at forbyde de lange flag?

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: Atter Aalborg
Lindvang skrev:
Uha, jeg synes den med plexiglas er svær.

Jeg er stor fan af en lækker fanscene, og uagtet at langt de fleste problemer inkluderer BIF-fans, så er det også dem, der laver de lækreste indslag i DK.

Jeg er svært bange for, at hvis man placerer fans bag glas, vil det betyde en endnu ringere stemning til kampene. Der er muligheder for i stedet at sortere ud i dem, der laver lort, således at dem, der skaber forrygende stemning og flotte tribuner stadig har mulighed for dette, uden at skulle være lukket inde bag plexiglas.

Well, så kunne man spørge dem, hvad de selv foretrækker: plex eller kortere stænger.

Mon ikke svaret bliver noget i retningen af: "ikke en fucking skid, klamme jydebonder"

Elegia skrev:

Fordi jeg synes, at store flag hører sig til i fodbold. Det er et positivt element.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Fabbe skrev:
Elegia skrev:

Fordi jeg synes, at store flag hører sig til i fodbold. Det er et positivt element.

Men så er sagen jo nok, at Aalborg Stadion ikke rigtigt egner sig til den slags stemning. I hvert fald ikke blandt udeholdenes fans.
For det er jo rigtigt nok, at de lange flag både kan ramme spillerne og spærre udsynet ved hjørnespark.

Og en korrekt sportslig afvikling må alt andet lige være vigtigere end flag.

2. div
2. div
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Favoritspiller: Nr.1 til 99
Favoritformation: 4-4-2
Er det ikke i sampdoia de har dette her bur til ude holdet ?? Og hvis det er som en del BIF fans skriver på bold.dk og andre steder at det (kun) er et par stykker der skaber sig, jamen så grib dog til egen barm og ryd op selv i stedet for at hyle over at ingen kan li dem..

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Favoritspiller: Chris Rolfe
Favoritformation: 4-4-2
Det der er tale om er jo en stribe på 40-50 cm glas der skal sættes fra toppen af banden til stangen der sidder over den. Efter min mening er det her en storm i et glas vand.

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Sæt aberne i bur (plexi-glas). Gerne med tonede ruder så de kan se ud men vi andre ikke kan se ind. DET ville fandeme være en god løsning.

Alternativt burde samtlige andre danske klubber gå sammen og vedtage at de uringule tilhængere ikke kommer ind på deres respektive stadions. Så kommer vi nok heller ikke ind i beton-gryden men hvor stort et afsavn er det nu også lige det ville være?

Allstar
Allstar

Geografisk sted: 9210
Favoritspiller: Scarface og MJ
Køllen I Møllen skrev:
Alternativt burde samtlige andre danske klubber gå sammen og vedtage at de uringule tilhængere ikke kommer ind på deres respektive stadions. Så kommer vi nok heller ikke ind i beton-gryden men hvor stort et afsavn er det nu også lige det ville være?

WTF?!

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Martin P.
Køllen I Møllen skrev:
Sæt aberne i bur (plexi-glas). Gerne med tonede ruder så de kan se ud men vi andre ikke kan se ind. DET ville fandeme være en god løsning.

Fandeme morsomt.

Milton Friedman The 4 Ways to Spend Money (2:39), Greed (2:24) og Free to Choose (57:50)

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Geografisk sted: 6700 Esbjerg, satans!
Favoritspiller: Oper og Nando
Favoritformation: 4-6-0
Køllen I Møllen skrev:

:thumbsup:

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000 Aalborg
... Plexiglas er IKKE vejen frem - Som der også er blevet skrevet tidligere, så var vi selv udsat for det, da vi gæstede Genoa's lokale stadion, til doria kampen...

Her var der et ca. 4 til 5 cm tyk glas væg rundt om hele afsnittet, med et kæmpe net over hovedet - Det var fuldstændig umuligt at hører noget som helst af den stemning, som der trods alt var, hvilket jo mildes talt ikke var særlig fedt...

.. Vi må behandle udeholdets fans, som vi selv gerne vil behandles - Jeg stemmer for, at der indføres et forbud mod, at have flag med, som er længere end 1 meter, i udebaneafsnittet....

Jamen hallo, vil nogle så sikkert sige - Det er sgu da forskelsbehandling - Og ja - Det har i fuldstændig ret i - Det har vi selv været udsat for i Silkeborg, hvor "PVC" rør kan prikke øjnene ud på folk, hvis de knækker (Men hvor paraplyer til gengæld var tilladte), og vi har også prøvet censuren i Parken, hvor ikke alt var tilladt for os som udefans, modsat deres egne fans...

/Jesper

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Landshold
Landshold
Brugeravatar

Geografisk sted: 9240
JSJ skrev:
... Plexiglas er IKKE vejen frem - Som der også er blevet skrevet tidligere, så var vi selv udsat for det, da vi gæstede Genoa's lokale stadion, til doria kampen...

Her var der et ca. 4 til 5 cm tyk glas væg rundt om hele afsnittet, med et kæmpe net over hovedet - Det var fuldstændig umuligt at hører noget som helst af den stemning, som der trods alt var, hvilket jo mildes talt ikke var særlig fedt...

.. Vi må behandle udeholdets fans, som vi selv gerne vil behandles - Jeg stemmer for, at der indføres et forbud mod, at have flag med, som er længere end 1 meter, i udebaneafsnittet....

Jamen hallo, vil nogle så sikkert sige - Det er sgu da forskelsbehandling - Og ja - Det har i fuldstændig ret i - Det har vi selv været udsat for i Silkeborg, hvor "PVC" rør kan prikke øjnene ud på folk, hvis de knækker (Men hvor paraplyer til gengæld var tilladte), og vi har også prøvet censuren i Parken, hvor ikke alt var tilladt for os som udefans, modsat deres egne fans...

/Jesper

Også i Randers har de et forbud på flag over 1 x 1 meter, så det er nok spørgsmål om tid før det bliver set på flere og flere stadions. Det er ærgerligt at visuelle effekter bliver ofre for denne debat, men hellere flagforbud i en hvis mængde end "glasbure".

Allstar
Allstar
Brugeravatar

Geografisk sted: 'Nutten
Favoritspiller: Martin P
http://www.youtube.com/watch?v=pH0bRqx4 ... r_embedded

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 263 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time