AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. jun 2011, 12:01

Kunji skrev:
Køllen I Møllen skrev:Der er vel ligeså ofte skiftet spillere mellem eksvis AaB og AGF som mellem Brøndby og FCK. Og jeg går ikke ud fra at du mener at det er et fuldstændigt surrealistisk scenarie at en spiller skulle skifte mellem AaB og AGF, hvorfor er det så det mellem Brøndby og FCK?
Fint nok, Køllen. Jeg hopper på krogen.

Hvilke gamle AaB-spillere er skiftet til AGF inden for de sidste 10 år - og omvendt?

Hvilke spillere med AaB-blod har skiftet til AGF inden for de sidste 20 år - og omvendt?

Og nej, jeg mener så sandelig ikke, det er det samme. AGF har ikke været vores rival de sidste 10 år. Jeg er helt med på historie osv., men faktum er, at AGF i de sidste 10 år har været mere eller mindre ligegyldige for AaB-fans. De har været i en helt anden division 2 gange.

Men det er mere eller mindre ligegyldigt. MJ ryger ikke til FCK grundet niveauet, og jeg vil til hver en tid mene, at spillere med klubfølelser (omend der er få af dem på topniveau) aldrig vil skifte til en rival. Og så kommer vi vist ikke videre. ;)
Ingen er skiftet mellem AaB og AGF. Flere (eller ihvertfald mindst en) er skiftet mellem FCK og Brøndby. Det viser ingenting men det var ligesom også det der var pointen. Er AGF mere ligegyldige for AaB-fans end Brøndby er for FCK-fans? Det kan jeg ikke se hvorfor de skulle være. Handler det om at man skal være en top 4-klub for at have en rival?

Der er meget få spillere tilbage med klubfølelse som ikke ville skifte til en rival. Men at nævne Michael Jakobsen som en af disse er i bedste fald mærkværdigt...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af doukas » 9. jun 2011, 12:05

Køllen I Møllen skrev:
Kunji skrev:
Køllen I Møllen skrev:Der er vel ligeså ofte skiftet spillere mellem eksvis AaB og AGF som mellem Brøndby og FCK. Og jeg går ikke ud fra at du mener at det er et fuldstændigt surrealistisk scenarie at en spiller skulle skifte mellem AaB og AGF, hvorfor er det så det mellem Brøndby og FCK?
Fint nok, Køllen. Jeg hopper på krogen.

Hvilke gamle AaB-spillere er skiftet til AGF inden for de sidste 10 år - og omvendt?

Hvilke spillere med AaB-blod har skiftet til AGF inden for de sidste 20 år - og omvendt?

Og nej, jeg mener så sandelig ikke, det er det samme. AGF har ikke været vores rival de sidste 10 år. Jeg er helt med på historie osv., men faktum er, at AGF i de sidste 10 år har været mere eller mindre ligegyldige for AaB-fans. De har været i en helt anden division 2 gange.

Men det er mere eller mindre ligegyldigt. MJ ryger ikke til FCK grundet niveauet, og jeg vil til hver en tid mene, at spillere med klubfølelser (omend der er få af dem på topniveau) aldrig vil skifte til en rival. Og så kommer vi vist ikke videre. ;)
Ingen er skiftet mellem AaB og AGF. Flere (eller ihvertfald mindst en) er skiftet mellem FCK og Brøndby. Det viser ingenting men det var ligesom også det der var pointen. Er AGF mere ligegyldige for AaB-fans end Brøndby er for FCK-fans? Det kan jeg ikke se hvorfor de skulle være. Handler det om at man skal være en top 4-klub for at have en rival?

Der er meget få spillere tilbage med klubfølelse som ikke ville skifte til en rival. Men at nævne Michael Jakobsen som en af disse er i bedste fald mærkværdigt...
Johnny Mølby "host" host"
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 9. jun 2011, 12:09

Lennart Bak....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kunji » 9. jun 2011, 12:20

Køllen I Møllen skrev:Ingen er skiftet mellem AaB og AGF. Flere (eller ihvertfald mindst en) er skiftet mellem FCK og Brøndby. Det viser ingenting men det var ligesom også det der var pointen. Er AGF mere ligegyldige for AaB-fans end Brøndby er for FCK-fans? Det kan jeg ikke se hvorfor de skulle være. Handler det om at man skal være en top 4-klub for at have en rival?
Folk, der har været involveret omkring AaB længere tid end de sidste 10 år, vil givetvis have en nogle rivalfølelser omkring AGF, men der er ingen tvivl om, at det slet ikke er i samme størrelsesgrad, som det der eksisterer imellem FCK og Brøndby.

Rivalisering vil til hver en tid være afgjort af, at man er placeret omkring hinanden. Det indebærer ordet rival. Som minimum i samme liga i Danmark, da interessen for divisionerne i Danmark ikke er ret stor, og den generelle klubfølelse i Danmark ikke så udbredt, som den er i større fodboldnationer.
Køllen I Møllen skrev:Der er meget få spillere tilbage med klubfølelse som ikke ville skifte til en rival. Men at nævne Michael Jakobsen som en af disse er i bedste fald mærkværdigt...
Hold nu op! Manden har selv sagt, at han er Brøndbyfan, og at han har stået på Faxe Tribunen, inden han tog til Holland. Hvis ikke det er et tegn på klubfølelse, så ved jeg sgu ikke, hvad er. Men at manden så er vokset fra det - det er en helt anden sag. Men han har ikke udtalt sig omkring tilhørsforhold siden interviewet, hvor han udtalte, at han var Brøndby-dreng, og langt de fleste Brøndbyfans vil sværge til aldrig at spille for rivalen.

Det hele grundede i, at du påstod, at Brøndby og FCK ikke var ærkerivaler, og det er noget vrøvl. Det er den sædvanlige omgang Køllen-galde mod medierne. Det er flintrendes ligegyldigt, hvem der har skabt "hadet", så længe det eksisterer.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Elegia

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elegia » 9. jun 2011, 13:45

Klubfølelse er bare noget, spillerne engang i mellem nævner for at please fans, så:
1) fansene ikke føler, de er alt for sære ift. deres store passion for noget så abstrakt som en fodboldklub
2) de kan glæde fansene i lige netop dén klub, som de retter deres påståede store kærlighed imod.

Jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at over 99 procent af alle klubskifter i professionel fodbold styres af andre faktorer end følelse for en klub, ligesom jeg ikke tror, der i dag findes flere end måske fem danske spillere, der af "følelsesmæssige" årsager ville være udelukket fra en anden klub.

Af samme grund er det også absurd, at folk herinde fx har troet, at Jesper Grønkjær skulle have så dybe følelser for AaB, at han ville have en interesse i at flytte sig selv og sin familie til den anden ende af landet for at slutte karrieren her med en sæson eller to til en reduceret løn ift. hvad han fik i FC København.

Nej, Søren Thorst ville næppe spille for Brøndby og Per Nielsen ville ikke skifte til FC København.

Men nu om stunder er "erklærede" Brøndby-soldater som Mikkel Thygesen, Michael Jakobsen og andre sgu da uden at blinke villige til at stille op for FC København (eller andre ikke-Brøndby klubber), hvis bare der er nuller nok på lønsedlen.

Og jo: Thomas Augustinussen ville sgu også skifte til Brøndby, hvis AaB ikke var en realistisk mulighed og pengene var gode nok.

Man snyder kun sig selv ved at tro på andet.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af alithebeast » 10. jun 2011, 20:31

http://www.mlssoccer.com/videos?catid=114&id=15662

Jimmy smidt ud i åbningskampen på Sporting Kansas City nye stadion.
Hader København!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 10. jun 2011, 20:57

alithebeast skrev:http://www.mlssoccer.com/videos?catid=114&id=15662

Jimmy smidt ud i åbningskampen på Sporting Kansas City nye stadion.
Avs, den var ikke god. Dog kan man vurdere, om det ikke var det værd alligevel, når kampen endte 0-0.

Fint stadion, i øvrigt.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af budo » 13. jun 2011, 13:28

MHT. diskussionen om klubfølelse hos spillerne.

Jeg er meget enig med Elegia i at "moderne" fodboldspilleres loyalitet er til deres aktuelle arbejdsgiver og til enhver tid kan købes for den rette pris, alt andet ville vel også være mærkeligt sådan som verden er skruet sammen? Hvorfor skulle fodboldspillere, som de eneste i vores moderne samfund, tilsidesætte deres eget bedste i form af højtlønnede kontrakter, for at leve op til nogle forældede troskabs idealer?

Man kan jo også spørge hvad klubberne og vi fans gør for pensionerede spillere, der skulle berettige en livslang loyalitet til en enkelt klub? Jeg ved godt at der er ganske få der får lokal helgenstatus, men langt de fleste glider mere eller mindre ud i glemslen og ind i almindelige civile liv, og hvorfor skulle de så takke nej til potentielt lukrative kontrakter hos konkurrerende klubber der kan gøre resten af deres liv bedre og nemmere?

Der findes kun èn gud i dag og det er Mammon - eller som en af vores meddebatøre har stående i sin signatur (sorry, jeg kan ikke huske hvem det er, men jeg husker visdommen :D ) "Man har et standpunkt, indtil FCK lægger flere penge på bordet".

For så lige at runde af on topic, så tror jeg desværre heller ikke at MJ aktuelt vil være stærk nok til FCKs mandskab, hvis de vil holde deres niveau.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kunji » 13. jun 2011, 13:54

budo skrev:Der findes kun èn gud i dag og det er Mammon - eller som en af vores meddebatøre har stående i sin signatur (sorry, jeg kan ikke huske hvem det er, men jeg husker visdommen :D ) "Man har et standpunkt, indtil FCK lægger flere penge på bordet".
Ironisk nok, var det mig, der havde det stående. ;)

Men vi er for så vidt enige - det er bare en skam.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af alithebeast » 15. jun 2011, 15:17

Peter Enevoldsen er ny assistent i SønderjyskE.
Hader København!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af salling23 » 15. jun 2011, 16:45

Kunji skrev:
Køllen I Møllen skrev:Ingen er skiftet mellem AaB og AGF. Flere (eller ihvertfald mindst en) er skiftet mellem FCK og Brøndby. Det viser ingenting men det var ligesom også det der var pointen. Er AGF mere ligegyldige for AaB-fans end Brøndby er for FCK-fans? Det kan jeg ikke se hvorfor de skulle være. Handler det om at man skal være en top 4-klub for at have en rival?
Folk, der har været involveret omkring AaB længere tid end de sidste 10 år, vil givetvis have en nogle rivalfølelser omkring AGF, men der er ingen tvivl om, at det slet ikke er i samme størrelsesgrad, som det der eksisterer imellem FCK og Brøndby.

Rivalisering vil til hver en tid være afgjort af, at man er placeret omkring hinanden. Det indebærer ordet rival. Som minimum i samme liga i Danmark, da interessen for divisionerne i Danmark ikke er ret stor, og den generelle klubfølelse i Danmark ikke så udbredt, som den er i større fodboldnationer.
Køllen I Møllen skrev:Der er meget få spillere tilbage med klubfølelse som ikke ville skifte til en rival. Men at nævne Michael Jakobsen som en af disse er i bedste fald mærkværdigt...
Hold nu op! Manden har selv sagt, at han er Brøndbyfan, og at han har stået på Faxe Tribunen, inden han tog til Holland. Hvis ikke det er et tegn på klubfølelse, så ved jeg sgu ikke, hvad er. Men at manden så er vokset fra det - det er en helt anden sag. Men han har ikke udtalt sig omkring tilhørsforhold siden interviewet, hvor han udtalte, at han var Brøndby-dreng, og langt de fleste Brøndbyfans vil sværge til aldrig at spille for rivalen.

Det hele grundede i, at du påstod, at Brøndby og FCK ikke var ærkerivaler, og det er noget vrøvl. Det er den sædvanlige omgang Køllen-galde mod medierne. Det er flintrendes ligegyldigt, hvem der har skabt "hadet", så længe det eksisterer.
Det har helt klart noget med alder at gøre. Jeg ser f.eks. stadig Brøndby som 'hadeklub' nr 1 i forhold til AGF. Ved at en del 'ældre' brøndbyfans har det på samme måde.
Så har det sikkert også en del at gør med at vi som jyder er mere rolige og har mere mellem ørerne at flytte med ;)
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Broendum » 19. jun 2011, 21:07

Hmmm, DF Holm har lige scoret for Rosenborg ...

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AaB1978 » 19. jun 2011, 21:53

Broendum skrev:Hmmm, DF Holm har lige scoret for Rosenborg ...
Og udgik med en skade efter en halv times spil...

Brugeravatar
alexmk
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 19. jul 2005, 00:11
Geografisk sted: Vestbyen - i tribunens skygge

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af alexmk » 20. jun 2011, 09:19

Jimmy Nielsen holdt nullet i fredagens kamp i MLS, som resulterede i en 1-0 sejr til Sporting Kansas City
Video: http://www.mlssoccer.com/videos?catid=1822&id=15972" onclick="window.open(this.href);return false;

Og Jimmy er i fokus i en kort artikel på MLS om "Fathers Day"
http://www.sportingkc.com/news/2011/06/ ... cts-family" onclick="window.open(this.href);return false;
jp.dk:
Tottenham kendte ikke AaB før kampen. 113 sekunder senere var de klogere. Da kendte de i hvert fald Thomas Enevoldsen - drømmemål til 1-0. Totalt ro på White Hart Lane.

"Vi er Aalborg, hvem er I,?" sang de 1.300 nordjyder i hjørnet.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 21. jun 2011, 09:45

nordsjælland og lyngby er ude efter zaza:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 574382.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

Cpeder
Landshold
Landshold
Indlæg: 781
Tilmeldt: 22. jun 2006, 11:00
Favoritspiller: Jes Hoegh
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Cpeder » 22. jun 2011, 04:00

Og han holdt nullet igen i aftenens kamp og havde nogle okay redninger undervejs (og en enkelt små usikker).

/Casper
Blæsten går frisk over Limfjordens vande,
rusker dem op til vågen flugt,
jager dem mellem de favnende strande,
fylder med toner hver en bugt.
Og sømanden synger bag sit rat
på krydstogt fra Nordsø til Kattegat.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 22. jun 2011, 14:27

Cpeder skrev:Og han holdt nullet igen i aftenens kamp og havde nogle okay redninger undervejs (og en enkelt små usikker).

/Casper
Hvis du taler om Jimmy, så er det nu også meget let at holde nullet, når kampen ikke er spillet endnu. ;)
http://www.sportingkc.com/schedule" onclick="window.open(this.href);return false;

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 3. jul 2011, 09:18

priske stopper karrieren:
http://www.bold.dk/nyt/Priske-stopper-karrieren" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

Thorshauge

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Thorshauge » 3. jul 2011, 10:51

12mand skrev:priske stopper karrieren:
http://www.bold.dk/nyt/Priske-stopper-karrieren" onclick="window.open(this.href);return false;
Ifølge nordjyske vil Taz gerne hjem

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lindmark » 4. jul 2011, 05:16

Thorshauge skrev:
Ifølge nordjyske vil Taz gerne hjem
Kom hjem Taz, kom hjem :-)
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar