AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 3. dec 2013, 00:12

MHJ skrev:
frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Præcis, jeg tror mange glemmer at Lucas altså kun var 16 da han fik debut i AaB trøjen. Han er stadig meget ung, det er de færreste steder hvor 19 årige spiller fast. Det skal nok komme, han har fået en del spilletid i år, og det er vel bedre end ingenting.
Efter fast tjans på bænken i de sidste mange kampe var Lucas i aften degraderet til Jong Ajax. Her bragte han Ajax foran 1-0 i kampen mod Almere City. Kampen sluttede 1-1.

Selvfølgelig er det ok at få spilletid på reserveholdet når han ikke spiller på førsteholdet. Bemærkelsesværdigt at Lucas
vel ikke har spillet et eneste minut på førsteholdet siden den meget omtalte artikel af en hollandsk journalist.
Nærmest i samme sekund som den artikel var der en nyhed om at Lucas ikke blev udtaget til u21 pga. problemer med fysikken. Så mon ikke det har mere med det at gøre.
Jeg har ikke hørt at Lucas har problemer med fysikken, men det kan selvfølgelig godt være tilfældet at han har lidt problemer.
Ikke desto mindre har Lucas siddet bænket under de seneste kampe uden, at blive skiftet ind (Æresdivision og Champions League).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 3. dec 2013, 00:24

Det er vel rimeligt nok han ikke spillede for start mod Barcelona, og efter den flotte sejr brugte de naturligvis de samme 11 igen, såvidt muligt.
Mit indtryk er at Lucas får spilletid lidt i stimer i den her sæson, enten fra start, eller som indskifter, og så skal han tage springet for alvor i slutningen af sæsonen, og i starten af næste sæson. Selvfølgelig, er billedet ikke ændret om et år, så skal han måske overveje at springe videre, men det tror jeg heller ikke det er. Jeg kan læse han ofte er blandt de bedste til træning, så mulighederne skal selvfølgelig nok komme igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AaB1978 » 5. dec 2013, 16:45

Magnus Pehrsson klar som landstræner for Estland

http://www.bold.dk/nyt/Ex-AaB-traener-n ... ndstraener" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 5. dec 2013, 16:52

AaB1978 skrev:Magnus Pehrsson klar som landstræner for Estland

http://www.bold.dk/nyt/Ex-AaB-traener-n ... ndstraener" onclick="window.open(this.href);return false;
Uha. Jeg har sgu ondt af Estland. At esterne vælger uduelige Pehrsson overgår min fatteevne, men det må være et tegn på at det er lidet attraktivt at være estisk landstræner. Det estiske spillermateriale er dårligt, men Pehrsson skal nok formå at få indført sin destruktive/kujonagtige spillestil.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 5. dec 2013, 22:17

Den Hvide Puma glæder sig til MLS finalen på lørdag:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 167220.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogen der ved hvilket tidspunkt finalen spilles og hvor man kan se den henne?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 6. dec 2013, 13:00

frederikshavneren skrev:
AaB1978 skrev:Magnus Pehrsson klar som landstræner for Estland

http://www.bold.dk/nyt/Ex-AaB-traener-n ... ndstraener" onclick="window.open(this.href);return false;
Uha. Jeg har sgu ondt af Estland. At esterne vælger uduelige Pehrsson overgår min fatteevne, men det må være et tegn på at det er lidet attraktivt at være estisk landstræner. Det estiske spillermateriale er dårligt, men Pehrsson skal nok formå at få indført sin destruktive/kujonagtige spillestil.
Som jeg har lidt har forstået det var et, at de store problemer at Pehrsson var en svag leder, hvilket også var det indtryk man fik i pressen, hvor han ikke udviste den store gennemslagskraft eller selvsikkerhed. Han kan måske sagtens vokse til at være en god leder, men det er nok svært i store klubber som AaB og Djurgården, hvor der er masser af fans og forventninger. På den led kan det måske være meget godt for ham med et mindre profileret trænersæde et sted, hvor forventningerne nok ikke er så store. Der har han måske større chancer for at kunne vokse for fagligt tror jeg sådan set han var dygtig nok.

Kan i øvrigt ikke forstå, at folk herinde har så travlt med at være efter Pehrsson. Det er tre år siden han blev fyret og han har jo intet gjort for at skade AaB. Vi kan sagtens blive enige om, at han ikke var dygtig nok og burde ud, men det er latterligt folk stadig har behov for at svine ham til.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

!

Indlæg af Dissing » 6. dec 2013, 13:06

Yankee skrev:Selvfølgelig havde det ikke været bedre for Lucas at blive i AaB. Han er lige på kanten til at være fast mand i Ajax, og har tydeligvis udviklet sig enormt som fodboldspiller. Og så er han altså kun 19 år.

Helenius' udvikling er svær at vurdere når han ikke spiller, men han har altså ikke engang spillet et halvt år i klubben, og lider også under at Christian Benteke alligevel ikke blev solgt. Vi ved at han har mange af de kvaliteter, der skal til, og det er altså hårdt at kalde ham et flop når han ikke har fået chancen endnu. Det skal nok komme.

Det er netop denne attitude, der skader danske spillere i udlandet. Helenius er kommet til en rigtig stor klub og skal arbejde stenhårdt og have tålmodighed. Så skal chancen nok komme. Lucas skal forbedre sig og fokusere på at være 100% klar fysisk når han skal på banen, for så har han afgjort også talentet til at slå igennem i hollandsk fodbold. Så er det ikke så altafgørende hvor mange kampe de spiller de første 1-2 år når de stadig er så unge.
Jeg vil lige sammenligne med noget der skete for 40 år(!) siden, og selv om man ikke direkte kan sammenligne 2013 med dengang, mener jeg at sammenligningen er god nok.
For dem der kun kender Allan Simonsen fra vild med dans, så vil jeg lige indskyde at han som 19-årig var med til i 1971 at vinde DM for Vejle, var nøglespiller for det danske landshold ved OL i 1972, og samme år genvandt DM med Vejle (han scorede 16 mål for Vejle i 42 kampe). I december 1972 skrev Allan Simonsen kontrakt med storholdet Borussia Mönchengladbach i Vesttyskland (et hold, der havde vundet Bundesligaen i 1970 og 1971).
De første 18 måneder har Allan beskrevet som et helvede, næsten ingen spilletid og hård tysk disciplin. Men tålmodigheden gav et fint afkast, for da den nye sæson begyndte august 74, var Allan Simonsen stamspiller, og i 1977 blev han kåret som Europas bedste spiller.

Allan Simonsen er et eksempel på at Lucas, Helenius, Barrett og andre unge skal have tålmodighed. Men dermed ikke sagt at succesen automatisk kommer. Spillere som Thomas Enevoldsen, Kenneth Stenild og Simon Bræmer er aldrig (indtil videre) blevet de stjerner de så ud til at blive. Til gengæld har Ronnie Schwartz, Henrik Dalsgaard og DC haft så meget talent og tro på sig selv, at de er kommet længere end jeg ville have troet. Og er vi heldige viser Anders K. Jacobsen at være meget bedre end han har vist os.

Nu handler den her tråd om AaB'ere, der er taget til andre klubber, og en spiller der sagtens kan forlade os er Kasper Kusk. Og til dig Kasper, så skal du ikke tro på at du kan slå igennem i andre klubber, nej du skal blive i AaB indtil du har etableret dig på landsholdet, for så vil du have en status, så du kan tage til en udenlandsk klub og kræve at tingene skal foregå på dine præmisser. Og det er meget bedre end at sidde i en møg-lejlighed i England, Holland eller Tyskland og kun blive brugt som boldhenter til træningerne. Det kan du også godt se ikke er nær så udviklende som den fantastiske træning du får i AaB. Hvis du, Kasper, tager til udlandet i næste vindue vil du formentlig vende tilbage som en taber - i stil med Mikkel Thygesen, Peter Madsen, Jan Kristiansen, Kristian Bak, Jeppe Curth og Magnus Pehrson(!).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2013, 16:39

Flot at N. Godtfredsen og K. Mensah mfl. var så handlekraftige under gårsdagens storm: http://m.bt.dk/?article=27695754-Superl ... and-i-koma" onclick="window.open(this.href);return false;

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 6. dec 2013, 17:34

frederikshavneren skrev:Flot at N. Godtfredsen og K. Mensah mfl. var så handlekraftige under gårsdagens storm: http://m.bt.dk/?article=27695754-Superl ... and-i-koma" onclick="window.open(this.href);return false;
godt gået! og når det endelig skal være, vil han da nok ikke være utilfreds med at få besøg af sine helte på hospitalet, med et par billetter i hånden. god bedring til ham.
lynge er gud!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 7. dec 2013, 12:32

MLS finalekampen Kansas City Wizards - Real Salt LakeLive med Jimmy på kassen for Kansas sendes i aften på Canal 8. Transmissionen starter kl. 22:40 i følge Canal 8.

Kilde: http://www.canal8.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 7. dec 2013, 13:23

Og hvis man er i udlandet kan MLS finalen ses inde på Viaplay:

http://viaplay.dk/sport/fodbold/mls/201 ... -21-35/tba" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Califfen » 7. dec 2013, 22:54

Han har ikke ændret sig. Sejler stadig fuldstændig på høje bolde i feltet :)

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af secone79 » 7. dec 2013, 23:30

Hehe tænke det samme, smile lidt da kommentatorerne udbrød: Jimmy Nielsen does not do that!

Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. dec 2013, 23:55

Plus hans held i (pokal)finaler ikke har ændret sig det mindste. Men interessant at se ham give peptalk til holdet inde på banen.


Den her ser iøvrigt interessant ud: http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Provst i Brovst » 8. dec 2013, 01:02

straffespark, spændende!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Anubit » 8. dec 2013, 01:18

Og efter hele 10 runders straffespark, vandt Jimmy pokalen, hvor han også reddede 2 straffespark
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af astonvilla » 8. dec 2013, 01:19

Jimmmyyyyyyy! Yeeeehaw!
SÅDAN MAND!
The old man has shown up for the penalties shoot out!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 634 » 8. dec 2013, 01:20

Stort tillykke med den titlen hvide Puma
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af JFL » 8. dec 2013, 01:49

Poker-One-Kenobi skrev:Plus hans held i (pokal)finaler ikke har ændret sig det mindste. Men interessant at se ham give peptalk til holdet inde på banen.


Den her ser iøvrigt interessant ud: http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481
Har læst den bog. Den er udemærket. Skrevet til det amerikanske publikum. Men indeholder også et par sjove historier om AaB tiden og så er han faktisk ret kritisk overfor AaB fans i den, som han mener er for kritiske og ikke støtter når det går dårligt. Der er han mere til hans publikum i USA, som støtter ligemeget hvad.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Provst i Brovst » 8. dec 2013, 02:19

JFL skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Plus hans held i (pokal)finaler ikke har ændret sig det mindste. Men interessant at se ham give peptalk til holdet inde på banen.


Den her ser iøvrigt interessant ud: http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481
Har læst den bog. Den er udemærket. Skrevet til det amerikanske publikum. Men indeholder også et par sjove historier om AaB tiden og så er han faktisk ret kritisk overfor AaB fans i den, som han mener er for kritiske og ikke støtter når det går dårligt. Der er han mere til hans publikum i USA, som støtter ligemeget hvad.
f:cking nordjyder, mellemfornøjede selv med klaphat!!!!111
Billede

Tillykke til da jimmaaae - det blev for spændende til sidst for mig, straffesparkskonkurrencer er for hård kost.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar