AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Alfons Aalborg » 27. apr 2015, 20:28

Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Billede

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af limey » 27. apr 2015, 21:08

Alfons Aalborg skrev:Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Cyklede du i Vestbyen, eller var du et smut i Enschede?

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Alfons Aalborg » 27. apr 2015, 21:14

limey skrev:
Alfons Aalborg skrev:Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Cyklede du i Vestbyen, eller var du et smut i Enschede?
Ja, cyklede på Kong Chr Allé, hvor Kusk (eller hvem det var) kørte ned mod Vestbyen, hvor han plejede at bo...
Billede

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aabwibz » 27. apr 2015, 21:21

Alfons Aalborg skrev:
limey skrev:
Alfons Aalborg skrev:Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Cyklede du i Vestbyen, eller var du et smut i Enschede?
Ja, cyklede på Kong Chr Allé, hvor Kusk (eller hvem det var) kørte ned mod Vestbyen, hvor han plejede at bo...
Jeg så også Lucas i sidste uge engang, inde i byen, men det betyder nok ikke andet de er hjemme på familievisit :)
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 27. apr 2015, 23:14

Alfons Aalborg skrev:Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Det er jo svært at vide om man skal ligge noget i det. Han kan jo sagtens bare være hjemme på besøg lige som alle os andre der arbejder uden for Nordjylland er med jævne intervaller. Jeg har dog på fornemmelsen han i hvert fald ikke tager til FCK til sommer eftersom de hentede en kantspiller idag.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 27. apr 2015, 23:44

thomasjn skrev:
Alfons Aalborg skrev:Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Det er jo svært at vide om man skal ligge noget i det. Han kan jo sagtens bare være hjemme på besøg lige som alle os andre der arbejder uden for Nordjylland er med jævne intervaller. Jeg har dog på fornemmelsen han i hvert fald ikke tager til FCK til sommer eftersom de hentede en kantspiller idag.
Der bliver uden tvivl kamp om Kusk til sommer hvis han beslutter at forlade Twente. Det her er gisninger, det vil ikke undre mig hvis Kent vil forsøge at få Kusk med til OB.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. apr 2015, 03:18

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:
Alfons Aalborg skrev:Jeg bilder mig ind, at jeg cyklede forbi en vis Kasper Kusk, der kom kørende i en smart bil, vistnok grøn, med gule plader... Men hæng mig ikke op på det ;)
Det er jo svært at vide om man skal ligge noget i det. Han kan jo sagtens bare være hjemme på besøg lige som alle os andre der arbejder uden for Nordjylland er med jævne intervaller. Jeg har dog på fornemmelsen han i hvert fald ikke tager til FCK til sommer eftersom de hentede en kantspiller idag.
Der bliver uden tvivl kamp om Kusk til sommer hvis han beslutter at forlade Twente. Det her er gisninger, det vil ikke undre mig hvis Kent vil forsøge at få Kusk med til OB.
Jeg kan ikke forestille mig der er en eneste superligaklub eller superligatræner som ikke kunne tænke sig at få Kusk på holdet. Chancen for at Kusk skulle have lyst til at skifte til klubberne er derimod en helt anden snak, og her har jeg sådan set svært ved at tro OB skulle stå ret meget stærkere i billedet end eksempelvis Hobro. Jeg kan simpelthen ikke se hvad der skulle få Kusk til så meget som at overveje et skifte til OB, og tror sådan set kun to klubber herhjemme kan komme på tale for Kusk, nemlig AaB (mest sandsynligt hvis han vender hjem til DK, efter min mening) eller FCK. Jeg har svært ved at forestille mig Kusk skulle have lyst til at skifte til hverken FCM eller Brøndby.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 28. apr 2015, 10:16

Hvorfor er det at folk tror at samtlige AaB spillere skrider med Kent til OB? Sådan helt seriøst. Det nævnes stortset hver gang der nævnes en AaB'er herinde kommer "Hab tager nok med Kent til OB". Hvad helvede skal de i OB? Og hvorfor skulle de ffølge Kent på den måde? Han har selv sagt at han ikke har noget personligt forhold til nogle af spillerne og selvom han er en god træner så er OB stadig noget lort.

Hvad er det folk som Kusk, Helenius, Thomsen (!), Thelander, og hvem der ellers har været nævnt, i OB?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 12. maj 2015, 21:53

DFH blev matchvinder i aftenens Tippeliga kamp da Vålerenga vandt 5-4 i Tromsø. Kjetil W. var også med for Enga

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af white splash » 17. maj 2015, 15:53

Lasse Nielsen har scoret til 1-0 for Gent, som fører 2-1, med en sejr er de snublende tæt på mesterskabet.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kristian » 17. maj 2015, 16:59

white splash skrev:Lasse Nielsen har scoret til 1-0 for Gent, som fører 2-1, med en sejr er de snublende tæt på mesterskabet.
Hvem havde troet at Gent skulle vinde mesterskabet med den sæson Club Brugge har haft. Men de er tilsyneladende faldet helt sammen i slutspillet.
------------------
mvh Kristian

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 21. maj 2015, 14:25

En artikel om Lasse Nielsen. Er glad for, at han viser sin klasse i en liga, der er bedre end den danske. Han var undervurderet i Danmark.

http://nordjyske.dk/nyheder/fra-nedtur- ... 34/24/1547

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 21. maj 2015, 15:18

Var det i øvrigt ikke Lasse Nielsen der blev vraget af det banebrydende scouting program i Herning, til fordel for Jim Larsen?

Men bevares, central forsvarsspiller i holdet der kan vinde the double i Belgien, er naturligvis ikke god nok til FCM

http://www.bold.dk/nyt/avis-fcm-ejer-bl ... sse-n-koeb
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Imer » 21. maj 2015, 22:29

Tillykke til Lasse, som netop har vundet mesterskabet med hans klub Gent - gode billeder fra Belgien!

Brugeravatar
alexmk
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 19. jul 2005, 00:11
Geografisk sted: Vestbyen - i tribunens skygge

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af alexmk » 21. maj 2015, 23:32

Tillykke til Lasse ... disse billeder giver gode minder fra oplevelser her i Aalborg:

jp.dk:
Tottenham kendte ikke AaB før kampen. 113 sekunder senere var de klogere. Da kendte de i hvert fald Thomas Enevoldsen - drømmemål til 1-0. Totalt ro på White Hart Lane.

"Vi er Aalborg, hvem er I,?" sang de 1.300 nordjyder i hjørnet.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af fish » 22. maj 2015, 09:35

Frygah skrev:Var det i øvrigt ikke Lasse Nielsen der blev vraget af det banebrydende scouting program i Herning, til fordel for Jim Larsen?

Men bevares, central forsvarsspiller i holdet der kan vinde the double i Belgien, er naturligvis ikke god nok til FCM

http://www.bold.dk/nyt/avis-fcm-ejer-bl ... sse-n-koeb
Kommer vel an på hvad parameterne var. Hvis Jim Larsen var halv så dyr som Lasse men fodboldmæssigt sidestillet. Hvis man søgte noget rutine til at lære de unge op, og som måske bedre kunne acceptere en tur på bænken for netop en af disse unge spillere. Derudover kan der jo være 100 grunde til at Lasse rent faktisk passede perfekt ind i Gents trup men knap så godt i FCM.

Jeg synes personligt scouting programmet har fået alt for meget omtale og hvis jeg var FCM supporter ville jeg ærge mig gul og grøn over hvor meget af dette guld tillægges netop dette program. Det udlægges som om at det arbejde FCM og dens organisation har lavet de seneste 10år nærmest er irrelevant i forhold til mesterskabet. Du henter bare lige det her program, installere på din pc og så kan du pludselige vinde guldet :cool: . Men det er vel netop Benhams plan, at promovere hans program/service, så det kan sælges til klubber for gode penge.

Omvendt vil jeg gerne købe premissen om at korrekt brug af det indsamlede data kan hjælpe klubben til at lave et bedre valg. Jeg tror der er mange indkøb der laves mere på følelser end en reel faglig vurdering. BIF og FCK er vel gode eksempler over de sidste 10 år, hvor de har brændt utallige millioner af på f.eks gamle koryfæer som Elmander eller spillere der lige har været sublime i en sæson i superligaen som Antipas eller Marvin Pourié.
Jeg kunne nemt forstille mig at klubber med 3-5 kandidater til en plads ville betale et ikke uanseeligt beløb for at få en vurdering fra et sådant program.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Ham der Emil » 26. maj 2015, 18:56

David Nielsen stopper i Strømgodset

http://mobil.bold.dk/nyt/david-nielsen- ... oemsgodset
Et Hjerte - En Klub

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brent » 26. maj 2015, 19:56

Ham der Emil skrev:David Nielsen stopper i Strømgodset

http://mobil.bold.dk/nyt/david-nielsen- ... oemsgodset
Hvis ikke det var fordi han i sin tid klappede til en eller anden langlemmet tranlampe i Aalborg, var det oplagt at hente ham tilbage til AaB i vores trænerteam.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af le Cid » 1. jun 2015, 16:23

Hvad sker der inde i hovedet på Jess Thorup??? Lucas Andersen er åbenbart ikke god nok til at spille for det danske U21 hold???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Arendt » 1. jun 2015, 16:26

le Cid skrev:Hvad sker der inde i hovedet på Jess Thorup??? Lucas Andersen er åbenbart ikke god nok til at spille for det danske U21 hold???
Meget overraskende at eksempelvis Christian Nørgaard er udtaget foran Lucas. Selvom Lasse Vigen har været meget skadet, så har vi igennem kvalifikationen spillet med Andreas Christensen og Lasse Vigen i midten, så det er ikke så overraskende, at han er blevet udtaget. Jens Jönsson er udtaget som 6'er, så det er ikke en konkurrent til Lucas Andersen.

Lucas har spillet CHL og 27 kampe i Æresdivisionen samt scoret 2 mål. Forhåbentligt kan han komme med på et afbud.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar