AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 16. okt 2016, 18:00

Kuhn og MFF vandt guldbraget i Norrköping 2-1, sejren betyder at MFF så godt som har vundet guldet. Med fire runder tilbage har Skåne klubben et forspring på syv point ned til forfølgerne og med resterende modstandere som Östersund, Gefle og Falkenberg vil det være en sensation hvis de smider guldet væk.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af sulakvelidze » 16. okt 2016, 19:44

Kuhn, kom hjem.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9000AA » 19. okt 2016, 09:15

sulakvelidze skrev:Kuhn, kom hjem.
Hvem skal vi så ha som cheftræner?? :S

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 20. okt 2016, 08:47

Opondo spillede en time i Vendsyssels sejr over OB. Nogen der følger med deroppe, gør han det ellers godt?
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2016, 08:59

Søgaard skrev:Opondo spillede en time i Vendsyssels sejr over OB. Nogen der følger med deroppe, gør han det ellers godt?
Ret sikker på, at der i den kamp spillede en del andre tidligere AaB'ere, som ikke var tilfreds med deres indsats...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 20. okt 2016, 09:12

FlæskeFrank skrev:
Søgaard skrev:Opondo spillede en time i Vendsyssels sejr over OB. Nogen der følger med deroppe, gør han det ellers godt?
Ret sikker på, at der i den kamp spillede en del andre tidligere AaB'ere, som ikke var tilfreds med deres indsats...
Kun AK fra start, og han scorede og kan vel være tilfreds.. Barrett og Jönsson kom ind i 2. Halvleg..

Men nu var det mere Opondo der var interessant.
Aalborg BK 1885!

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af svendpoulsen » 20. okt 2016, 09:46

9000AA skrev:
sulakvelidze skrev:Kuhn, kom hjem.
Hvem skal vi så ha som cheftræner?? :S
Det er næsten underordnet :cheers: :danmarkfan:

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 09:57

Søgaard skrev:
Men nu var det mere Opondo der var interessant.
Al den stund at Opondo er færdig i AaB, er han vel ikke specielt interessant. Hans kontrakt udløber parallelt med hans lejeaftale.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 20. okt 2016, 10:59

Gamen skrev:
Søgaard skrev:
Men nu var det mere Opondo der var interessant.
Al den stund at Opondo er færdig i AaB, er han vel ikke specielt interessant. Hans kontrakt udløber parallelt med hans lejeaftale.
Det er muligt han ikke er interessant for dig. Jeg spørger til hvordan Opondo klarer sig i Vendsyssel, og så er der en der svarer til mit indlæg at der render gamle AaB'ere rundt i OB og du svarer at du ikke synes Opondo er interessant. Hvad skal jeg bruge det til? Tillykke med at du er ligeglad, kunne du eventuelt bruge den ligegyldighed til ikke at svare på mit indlæg så?

Jeg er stadig interesseret i at høre, hvordan det går Opondo, hvis nogen sidder inde med viden.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2016, 11:24

Jeg er ikke helt opdateret med Moses Opondo, men mener, at han er røget lidt af holdet siden hans fine start(en testkamp med de to mål). Hans indskiftning i går indikerer vel også, at han ikke er førstevalg.

Ved dog intet om hans kamp i går.

Men han er vel ikke seniorspiller endnu, så han kan vel komme tilbage til U19-holdet ? Att. Gamen, man kan godt forlænge kontrakter.

Det er jo ikke første gang, at luftforandring har gjort spillere bedre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 20. okt 2016, 11:52

FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke helt opdateret med Moses Opondo, men mener, at han er røget lidt af holdet siden hans fine start(en testkamp med de to mål). Hans indskiftning i går indikerer vel også, at han ikke er førstevalg.

Ved dog intet om hans kamp i går.

Men han er vel ikke seniorspiller endnu, så han kan vel komme tilbage til U19-holdet ? Att. Gamen, man kan godt forlænge kontrakter.

Det er jo ikke første gang, at luftforandring har gjort spillere bedre.
Kan du nævne et eksempel, der har relation til AaB i nyere tid?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 20. okt 2016, 11:56

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke helt opdateret med Moses Opondo, men mener, at han er røget lidt af holdet siden hans fine start(en testkamp med de to mål). Hans indskiftning i går indikerer vel også, at han ikke er førstevalg.

Ved dog intet om hans kamp i går.

Men han er vel ikke seniorspiller endnu, så han kan vel komme tilbage til U19-holdet ? Att. Gamen, man kan godt forlænge kontrakter.

Det er jo ikke første gang, at luftforandring har gjort spillere bedre.
Kan du nævne et eksempel, der har relation til AaB i nyere tid?
Blomquist ;)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 20. okt 2016, 12:29

Spanky skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke helt opdateret med Moses Opondo, men mener, at han er røget lidt af holdet siden hans fine start(en testkamp med de to mål). Hans indskiftning i går indikerer vel også, at han ikke er førstevalg.

Ved dog intet om hans kamp i går.

Men han er vel ikke seniorspiller endnu, så han kan vel komme tilbage til U19-holdet ? Att. Gamen, man kan godt forlænge kontrakter.

Det er jo ikke første gang, at luftforandring har gjort spillere bedre.
Kan du nævne et eksempel, der har relation til AaB i nyere tid?
Blomquist ;)
...måske, men jeg tænkte nu på en udviklingsspiller som vi har udlejet og som efterfølgende er kommet stærkere tilbage.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 12:33

FlæskeFrank skrev: Att. Gamen, man kan godt forlænge kontrakter.
Hans kontrakt udløber. Det betyder også, at når hans lejeforhold med Vendsyssel er afsluttet til nytår, så kan han forhandle med alle klubber på lige fod med AaB. Så nej, vi kan ikke bare forlænge med ham.

Derfor er han i bedste fald irrelevant - manden kunne knap nok tilspille sig en plads på U19-holdet.

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 12:34

Pastorius skrev:
...måske, men jeg tænkte nu på en udviklingsspiller som vi har udlejet og som efterfølgende er kommet stærkere tilbage.
Jeg tror ikke jeg kan komme på nogen siden Kasper Risgård var udlejet til FC Nordjylland.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 20. okt 2016, 13:05

FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke helt opdateret med Moses Opondo, men mener, at han er røget lidt af holdet siden hans fine start(en testkamp med de to mål). Hans indskiftning i går indikerer vel også, at han ikke er førstevalg.

Ved dog intet om hans kamp i går.

Men han er vel ikke seniorspiller endnu, så han kan vel komme tilbage til U19-holdet ? Att. Gamen, man kan godt forlænge kontrakter.

Det er jo ikke første gang, at luftforandring har gjort spillere bedre.
Tak, så snakker vi :) Han startede nu inde i går og fik næsten en time, det var derfor jeg synes det var interessant at høre hvordan det generelt gik ham.

Og som du selv siger der, var mine tanker også omkring hans situation. Vi har lejet ham ud i stedet for at ophæve hans ungdomskontrakt, hvad er logikken i det fra AaB's side. Muligvis er der ingen mening i det, udover at det var nemt - lidt som med Helenius. Men, skulle han have taget nogle store skridt og udviklet sig, kunne man så måske finde på at tilbyde ham en forlængelse? Jeg er klar over han har udløb og vi teknisk set ikke har nogen som helst fordel over en kontrakt fra Vendsyssel. Selv udover dette, så synes jeg det er lidt spændende at se, en spiller vi ikke tilbød kontrakt, klare sig tilsyneladende OK på et af de bedre hold i 1. div. - noget som ikke lykkedes for en anden der var vurderet et stort talent, i Victor Ahlmann.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 20. okt 2016, 13:21

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
...måske, men jeg tænkte nu på en udviklingsspiller som vi har udlejet og som efterfølgende er kommet stærkere tilbage.
Jeg tror ikke jeg kan komme på nogen siden Kasper Risgård var udlejet til FC Nordjylland.
Nu har vi heller ikke udlejet ufatteligt mange spillere siden Risgård, men både Martin P og Bræmer kom tilbage og leverede nogle fine sæsoner på et højere niveau efter udlejning til Sønderjyske og Silkeborg i deres unge dage, som jeg husker det. At deres talent var begrænset, er så en anden sag. Ellers er det vel kun Ahlmann og Toft man har forsøgt sig med i nyere tid.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2016, 13:23

Søgaard skrev:Tak, så snakker vi :) Han startede nu inde i går og fik næsten en time, det var derfor jeg synes det var interessant at høre hvordan det generelt gik ham.

Og som du selv siger der, var mine tanker også omkring hans situation. Vi har lejet ham ud i stedet for at ophæve hans ungdomskontrakt, hvad er logikken i det fra AaB's side. Muligvis er der ingen mening i det, udover at det var nemt - lidt som med Helenius. Men, skulle han have taget nogle store skridt og udviklet sig, kunne man så måske finde på at tilbyde ham en forlængelse? Jeg er klar over han har udløb og vi teknisk set ikke har nogen som helst fordel over en kontrakt fra Vendsyssel. Selv udover dette, så synes jeg det er lidt spændende at se, en spiller vi ikke tilbød kontrakt, klare sig tilsyneladende OK på et af de bedre hold i 1. div. - noget som ikke lykkedes for en anden der var vurderet et stort talent, i Victor Ahlmann.
Beklager, jeg læste det som han blev skiftet ind og ikke ud. Men kan godt se, at han startede inde.

Det giver vel meget mening at give ham chancen, hvis Vendsyssel ringer og spørger på ham. Om vi så tjener noget på det, vides ikke. Han strålede vel for et års tid siden, men faldet noget ud i år, så AaB har vel også været i tvivl om det er fugl eller fisk.
Tvivlen er vel, at AaB sidste år forlængede og udlejede V.Ahlmann til Vendsyssel. Det gik ikke, så fornuftigt nok, hvis man har været i tvivl, om det denne gang var rigtigt(altså forlænge og udleje).

Men det betyder jo på ingen måde, at AaB har lukket døren for Opondo.
- FlæskeFrank

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kjeldgaard » 21. okt 2016, 08:44

Ved han også har været med på Hjørrings Jyllandserriehold et par gange. Hvis vi tænker på hvor HAN vil udvikle sig mest så tror jeg det giver mening han bliver i Vensyssel hvor han får en del kampe i 1. Div

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 22. okt 2016, 16:14

Nantes - Rennes vises på Viaplay i aften kl. 20. Forhåbentlig starter Thomsen for hjemmeholdet.

Besvar