AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Danni » 20. maj 2017, 18:01

Søgaard skrev:Har ikke lige set denne herinde, et interview om år 1 i Lissabon for Spalvis. Håber sku han kommer tilbage og får chancen i Lissabon, kunne være fedt med et salg, der endelig beviser sig

https://www.tv2nord.dk/artikel/et-aar-e ... i-sporting
Jeg synes nok, vi sælger folk som beviser sig. I 90'erne siger det lidt sig selv med spiller som Grønkjær, Jes Høgh, Peter Møller osv. Men i nyere tid synes jeg også det er gået mange ret godt med spillere som Michael Jakobsen, Enevoldsen, Silberbauer, Prica, Dalsgaard, Lasse Nielsen. Jeg forstår egentlig ikke den holdning, som jeg synes, jeg ser mange have, om at AaB's spillere ikke kan klare, når de tager herfra. Jeg synes det går mange af dem udmærket.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 20. maj 2017, 18:10

seamann skrev:
Og igen, igen en outstanding Jönsson. Pis vi ikke kunne holde på ham.
Vi skal måske ærgre os mere over, at vi ikke var i stand til at holde på vores træner, end Prins Glasben for 2 mio. kr/årligt.

Desuagtet, at han nu (efter 1 års pinlige præstationer, hvor fansene ville have ham langt væk fra holdet) er begyndt at præstere.

Havde vi haft en sportschef der kunne købe godt ind, så havde vi næppe manglet ham nu.

Men OB præsterer pænt - de har så også lige en 10-15 mio. ekstra at lege med når det kommer til løn.

seamann

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af seamann » 20. maj 2017, 18:29

Gamen skrev:
seamann skrev:
Og igen, igen en outstanding Jönsson. Pis vi ikke kunne holde på ham.
Vi skal måske ærgre os mere over, at vi ikke var i stand til at holde på vores træner, end Prins Glasben for 2 mio. kr/årligt.

Desuagtet, at han nu (efter 1 års pinlige præstationer, hvor fansene ville have ham langt væk fra holdet) er begyndt at præstere.

Havde vi haft en sportschef der kunne købe godt ind, så havde vi næppe manglet ham nu.

Men OB præsterer pænt - de har så også lige en 10-15 mio. ekstra at lege med når det kommer til løn.
He, he - og undskyld jeg ligesom fremprovokerede denne. Gamen, du er mere forudindtaget end...hmm, tjah, Oscar måske?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 22. maj 2017, 11:13

Danni skrev:
Søgaard skrev:Har ikke lige set denne herinde, et interview om år 1 i Lissabon for Spalvis. Håber sku han kommer tilbage og får chancen i Lissabon, kunne være fedt med et salg, der endelig beviser sig

https://www.tv2nord.dk/artikel/et-aar-e ... i-sporting
Jeg synes nok, vi sælger folk som beviser sig. I 90'erne siger det lidt sig selv med spiller som Grønkjær, Jes Høgh, Peter Møller osv. Men i nyere tid synes jeg også det er gået mange ret godt med spillere som Michael Jakobsen, Enevoldsen, Silberbauer, Prica, Dalsgaard, Lasse Nielsen. Jeg forstår egentlig ikke den holdning, som jeg synes, jeg ser mange have, om at AaB's spillere ikke kan klare, når de tager herfra. Jeg synes det går mange af dem udmærket.
Folk fra 90'erne? Michael Jakobsen, som spillede segunda division i Spanien? Prica i Norge?

Nogle af dem fra nyere tid har haft hæderlige karrierer i Belgien/Holland i en 2-3 sæsoner, men set i forhold til hvor mange vi har sendt afsted er det der jo ingenting. Thelander klarer sig også fint i Grækenland. Jeg snakkede ikke om udmærket. Men om at bevise sig, hæve sig til et helt nyt niveau. Sende spillere ud i verden, som rent faktisk træder ind i nogle af verdens bedste ligaer. Ja, på Høgh/Grønkjær niveau. Vi solgte Grønkjær i 1998, det er ved at være 20 år siden.
Aalborg BK 1885!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Tyskeren » 23. maj 2017, 12:23

Dalsgaard til Brentford er nu officielt..

Ryger der penge til Aalborg ved den handel?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 23. maj 2017, 12:27

Tyskeren skrev:Dalsgaard til Brentford er nu officielt..

Ryger der penge til Aalborg ved den handel?
Solgt for 1 mio pund siger rygterne, altså omkring 8 millioner. Sætter vel også Mæhle-salget lidt i perspektiv.

Vi hentede ham da han var 20, så vidt jeg husker, så tror ikke det er ret mange kr. der ryger i klubkassen. Men stort tillykke til Dalsgaard, en god repræsentant at have rendende rundt ude i europa :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 23. maj 2017, 12:49

Med 9 mål i 38 kampe som back er det flot og fortjent skifte Dalsgaard laver, imponerende karriere han har haft fra serie 2 til Championship, hvis han fortsætter den udvikling spiller han jo snart back i Real Madrid :thumbsup:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9800 » 25. maj 2017, 23:08

Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. maj 2017, 23:43

9800 skrev:Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.
Det kan du vist godt rette til "alle kampe som har nogen som helst betydning".

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 26. maj 2017, 07:31

Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.
Det kan du vist godt rette til "alle kampe som har nogen som helst betydning".
Og det gør han, fordi han ikke er og aldrig bliver defensivt stærk nok. Heldigvis er der plads den til type luksusspillere i AaB.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 26. maj 2017, 09:19

De Fem skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.
Det kan du vist godt rette til "alle kampe som har nogen som helst betydning".
Og det gør han, fordi han ikke er og aldrig bliver defensivt stærk nok. Heldigvis er der plads den til type luksusspillere i AaB.
Det udsagn vil jeg gerne betvivle.

Mvh Casper Sloth.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 26. maj 2017, 10:29

Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.
Det kan du vist godt rette til "alle kampe som har nogen som helst betydning".
Det er vist endnu en debatside-sandhed. Kasper Kusk har været på banen i 29 ud af 35 Superliga-kampe og er startet i de 13. Derudover blev han matchvinder i seneste Liga-kamp mod Brøndby.

Der er ingen tvivl om at Kusk har været fjerdevalg bag Falk, Verbic og Toutouh, men han har alligevel spillet 53 Superliga-kampe og lavet 12 mål + 9 assists de seneste to år. Næste sæson skal han væk for at give plads til Nicolaj Thomsen, men Kusk vil uden tvivl være et varmt emne i andre skandinaviske topklubber. Jeg håber han havner i Malmø eller Stockholm.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 26. maj 2017, 15:24

Sønderhof skrev:
De Fem skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.
Det kan du vist godt rette til "alle kampe som har nogen som helst betydning".
Og det gør han, fordi han ikke er og aldrig bliver defensivt stærk nok. Heldigvis er der plads den til type luksusspillere i AaB.
Det udsagn vil jeg gerne betvivle.

Mvh Casper Sloth.
Jow jow. Men så skal du bare bidrage offensivt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. maj 2017, 21:10

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9800 skrev:Kasper Kusk blev i dag pokalvinder med FCK. Hab så hele kampen fra bænken, som han gør i alle store kampe.
Det kan du vist godt rette til "alle kampe som har nogen som helst betydning".
Det er vist endnu en debatside-sandhed. Kasper Kusk har været på banen i 29 ud af 35 Superliga-kampe og er startet i de 13. Derudover blev han matchvinder i seneste Liga-kamp mod Brøndby.

Der er ingen tvivl om at Kusk har været fjerdevalg bag Falk, Verbic og Toutouh, men han har alligevel spillet 53 Superliga-kampe og lavet 12 mål + 9 assists de seneste to år. Næste sæson skal han væk for at give plads til Nicolaj Thomsen, men Kusk vil uden tvivl være et varmt emne i andre skandinaviske topklubber. Jeg håber han havner i Malmø eller Stockholm.
Hvorfor Stockholm? De er vel ikke mere "skandinavisk topklub" end AaB. Jeg har godt nok selv et lille naivt håb om at han kommer hjem, for vi har så meget brug for en spiller af hans klasse, og med hans evner.

Fjerdevalg kan vi vel sikkert godt rette til 5-6 valg efter ferien, hvor Thomsen vel er klar, og FCK måske endda kunne finde på at hente endnu en kant - fordi de kan. Jeg tror ikke på at Kusk har nogen fremtid i FCK, men hvis han selv tror det, så er han der nok en halvsæson mere.

Og det kan godt ske Kusk ikke har siddet på bænken non-stop i samtlige kampe af betydning, men han har i hvert fald ikke spillet nogen som helst rolle i betydningsfulde kampe, udover i sæsonstarten. Det overrasker mig at han skulle have fået så mange indhop.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 28. maj 2017, 08:20

Jesper Schmidt skrev:
Hvorfor Stockholm? De er vel ikke mere "skandinavisk topklub" end AaB. Jeg har godt nok selv et lille naivt håb om at han kommer hjem, for vi har så meget brug for en spiller af hans klasse, og med hans evner.

Fjerdevalg kan vi vel sikkert godt rette til 5-6 valg efter ferien, hvor Thomsen vel er klar, og FCK måske endda kunne finde på at hente endnu en kant - fordi de kan. Jeg tror ikke på at Kusk har nogen fremtid i FCK, men hvis han selv tror det, så er han der nok en halvsæson mere.

Og det kan godt ske Kusk ikke har siddet på bænken non-stop i samtlige kampe af betydning, men han har i hvert fald ikke spillet nogen som helst rolle i betydningsfulde kampe, udover i sæsonstarten. Det overrasker mig at han skulle have fået så mange indhop.
Jeg er ret enig. Jeg har været meget kritisk overfor at tage Kusk tilbage, da vi mildest talt ikke har for heldige erfaringer med at hente slagne sønner hjem. Vi skal have nogle spillere med pil opad.

Dog må vi sige at Kusk i modsætning til Helenius, Sloth, Ene m.fl. lige nu er i 100% kampform - han har bare ikke været helt god nok til at slå til i FC København. Alligevel har han lavet masser af mål og assists og på den måde vist at han stadig har sine individuelle færdigheder i behold og er skarp og fit. Han har f.eks. lavet lige så mange mål som Hany Mukhtar i den netop overståede sæson. Derfor kunne det godt give mening at tage Kusk tilbage - men så bør vores andre indkøb også i højere grad være spillere med "pil opad" såsom Alexander Jacobsen, Pierre Kanstrup eller lignende, så vi får en ordentlig balance i de spillere, vi tager ind.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2017, 14:06

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hvorfor Stockholm? De er vel ikke mere "skandinavisk topklub" end AaB. Jeg har godt nok selv et lille naivt håb om at han kommer hjem, for vi har så meget brug for en spiller af hans klasse, og med hans evner.

Fjerdevalg kan vi vel sikkert godt rette til 5-6 valg efter ferien, hvor Thomsen vel er klar, og FCK måske endda kunne finde på at hente endnu en kant - fordi de kan. Jeg tror ikke på at Kusk har nogen fremtid i FCK, men hvis han selv tror det, så er han der nok en halvsæson mere.

Og det kan godt ske Kusk ikke har siddet på bænken non-stop i samtlige kampe af betydning, men han har i hvert fald ikke spillet nogen som helst rolle i betydningsfulde kampe, udover i sæsonstarten. Det overrasker mig at han skulle have fået så mange indhop.
Jeg er ret enig. Jeg har været meget kritisk overfor at tage Kusk tilbage, da vi mildest talt ikke har for heldige erfaringer med at hente slagne sønner hjem. Vi skal have nogle spillere med pil opad.

Dog må vi sige at Kusk i modsætning til Helenius, Sloth, Ene m.fl. lige nu er i 100% kampform - han har bare ikke været helt god nok til at slå til i FC København. Alligevel har han lavet masser af mål og assists og på den måde vist at han stadig har sine individuelle færdigheder i behold og er skarp og fit. Han har f.eks. lavet lige så mange mål som Hany Mukhtar i den netop overståede sæson. Derfor kunne det godt give mening at tage Kusk tilbage - men så bør vores andre indkøb også i højere grad være spillere med "pil opad" såsom Alexander Jacobsen, Pierre Kanstrup eller lignende, så vi får en ordentlig balance i de spillere, vi tager ind.
Har vi nogensinde, med held, hentet profiler i andre superligaklubber? Jeg tvivler på vi kommer til at gøre det nu. Hvis vi handler i superligaen bliver det fra overskudslagre, ellers tror jeg bestemt der kigges mod udlandet, hvor man uden tvivl får mere for pengene.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jernskjorten » 29. maj 2017, 14:14

Jesper Schmidt skrev:...
Har vi nogensinde, med held, hentet profiler i andre superligaklubber? ...
Lange Poul!
Altså Hübertz.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 14:39

jernskjorten skrev:
Jesper Schmidt skrev:...
Har vi nogensinde, med held, hentet profiler i andre superligaklubber? ...
Lange Poul!
Altså Hübertz.
Vi hentede en del tidligere superligaspillere i de år. Jeg tror ikke vi behøver bruge så forfærdelig lang tid på at diskutere om de var en succes eller ej. Men de var en væstenlig del af udviklingssiden for at komme skridtet længere i Hamén-tiden. For helvede hvor var det - også - nogle tørre år fra 2000 og indtil bronzemedaljerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 29. maj 2017, 14:41

Jesper Schmidt skrev: Har vi nogensinde, med held, hentet profiler i andre superligaklubber? Jeg tvivler på vi kommer til at gøre det nu. Hvis vi handler i superligaen bliver det fra overskudslagre, ellers tror jeg bestemt der kigges mod udlandet, hvor man uden tvivl får mere for pengene.
Vi har generelt kun hentet meget få spillere fra de andre superligaklubber, i hvert fald hvis man sammenligner med hvad vi afgiver af spillere den anden vej. Det er så første gang at vi for alvor har økonomien til det, så det bliver spændende at se, om man også har villigheden til det. Det er sjældent at der opstår mulighed for at hente profiler i SL transferfrit.

Fordelen er naturligvis at man kan være ret sikker på spillerens niveau og at denne ikke skal vende sig til en ny liga, nyt land, kultur osv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af le Cid » 29. maj 2017, 15:38

jernskjorten skrev:
Jesper Schmidt skrev:...
Har vi nogensinde, med held, hentet profiler i andre superligaklubber? ...
Lange Poul!
Altså Hübertz.
KEP?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar