Poul Sørensen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Poul Sørensen

Indlæg af jonas386 » 25. aug 2011, 22:36

Brent skrev:
jonas386 skrev:
Hajen skrev:
jonas386 skrev:Nu bliver det blot et gæt, men kan det tænkes man måske har lovet spillerne en form for bonus hvis de klarede at blive oppe? Det kunne være en mulighed for at motivere spillerne det sidste stykke.
burde være rigelig motivation i at kæmpe for sit job........
I den perfekte verden, så ja. Men desværre så er det ikke alle spillere der føler det samme for klubben som fansene gør. Og ledelsen ved vel også at det er billigere at give en form for bonus frem for at rykke ned... De fleste spillere får jo også penge for en sejr og ved vundne mesterskaber...
Den tror jeg sgu ikke på....
Okay, fair nok... Det var også bare en tanke :-)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Poul Sørensen

Indlæg af FCM » 25. aug 2011, 22:39

jonas386 skrev:Nu bliver det blot et gæt, men kan det tænkes man måske har lovet spillerne en form for bonus hvis de klarede at blive oppe? Det kunne være en mulighed for at motivere spillerne det sidste stykke.
10 mio/25 spillere = 400.000 kr per snude. Det er sgu en rimelig god bonus, der er blevet udlovet der! Det er vel nærmest mere end OBs spillere ville få, hvis de kvalificerede sig til Chl.league. Den idé må du vist længere ud på landet med....
Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Brent » 25. aug 2011, 22:42

FCM skrev:
jonas386 skrev:Nu bliver det blot et gæt, men kan det tænkes man måske har lovet spillerne en form for bonus hvis de klarede at blive oppe? Det kunne være en mulighed for at motivere spillerne det sidste stykke.
10 mio/25 spillere = 400.000 kr per snude. Det er sgu en rimelig god bonus, der er blevet udlovet der! Det er vel nærmest mere end OBs spillere ville få, hvis de kvalificerede sig til Chl.league. Den idé må du vist længere ud på landet med....
Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
enig... nogen gange skal man skal høre sandheden fra fulde folk og FCM fans
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Poul Sørensen

Indlæg af jonas386 » 25. aug 2011, 22:44

FCM skrev:
jonas386 skrev:Nu bliver det blot et gæt, men kan det tænkes man måske har lovet spillerne en form for bonus hvis de klarede at blive oppe? Det kunne være en mulighed for at motivere spillerne det sidste stykke.
10 mio/25 spillere = 400.000 kr per snude. Det er sgu en rimelig god bonus, der er blevet udlovet der! Det er vel nærmest mere end OBs spillere ville få, hvis de kvalificerede sig til Chl.league. Den idé må du vist længere ud på landet med....
Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
Nu behøver alle pengene jo ikke være gået til bonusser (hvilket jeg heller ikke har skrevet nogen steder), men det kunne være en del af forklaringen.

Men som sagt, så var det blot en tanke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Funky » 25. aug 2011, 23:22

jonas386 skrev:
FCM skrev:
jonas386 skrev:Nu bliver det blot et gæt, men kan det tænkes man måske har lovet spillerne en form for bonus hvis de klarede at blive oppe? Det kunne være en mulighed for at motivere spillerne det sidste stykke.
10 mio/25 spillere = 400.000 kr per snude. Det er sgu en rimelig god bonus, der er blevet udlovet der! Det er vel nærmest mere end OBs spillere ville få, hvis de kvalificerede sig til Chl.league. Den idé må du vist længere ud på landet med....
Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
Nu behøver alle pengene jo ikke være gået til bonusser (hvilket jeg heller ikke har skrevet nogen steder), men det kunne være en del af forklaringen.

Men som sagt, så var det blot en tanke.
Uha pas på med den slags. Fokuser hellere på, at det er lykkedes AaB at gå en halv Borring forkert.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Poul Sørensen

Indlæg af MrBangDK » 26. aug 2011, 07:19

FCM skrev:
jonas386 skrev:Nu bliver det blot et gæt, men kan det tænkes man måske har lovet spillerne en form for bonus hvis de klarede at blive oppe? Det kunne være en mulighed for at motivere spillerne det sidste stykke.
10 mio/25 spillere = 400.000 kr per snude. Det er sgu en rimelig god bonus, der er blevet udlovet der! Det er vel nærmest mere end OBs spillere ville få, hvis de kvalificerede sig til Chl.league. Den idé må du vist længere ud på landet med....
Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
Bestyrelser lægger ikke budgetter! Det er en driftopgave, som ledelsen har ansvar for..

Må sige, at den kasten med mudder efter Poul S. og følge, samt indikationer af, at man bevidst skulle have vildledt fondsbørsen er for tåbelig. Der er ikke én eneste herinde, inkl. undertegnede, der har den fornødne indsigt til at kunne sige præcist hvorfor der kommer en nedjustering. I stedet kommer man med masser af mere eller mindre plausible gæt, som kun bruges til at forstærke den forudindtagede holdning, at AaB ikke har styr på en skid. Det har de muligvis heller ikke - men helt ærligt, så er det sgu ynkeligt at høre folk bitche om noget, de basalt set ikke har forstand på...

Og så blev fredagen skudt i gang... fik jeg sagt, at jeg sov dårligt i nat :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Poul Sørensen

Indlæg af tegner » 26. aug 2011, 17:39

MrBangDK skrev: Der er ikke én eneste herinde, inkl. undertegnede, der har den fornødne indsigt til at kunne sige præcist hvorfor der kommer en nedjustering
Det er der så åbenbart heller ikke nogen i AaB, der kan..
MrBangDK skrev:I stedet kommer man med masser af mere eller mindre plausible gæt, som kun bruges til at forstærke den forudindtagede holdning, at AaB ikke har styr på en skid. Det har de muligvis heller ikke - men helt ærligt, så er det sgu ynkeligt at høre folk bitche om noget, de basalt set ikke har forstand på...
Dvs. at ca. 99 % af debatsidens brugere, ikke må debattere, eller for dens sags skyld kritisere AaB`s ledelse/regnskaber.
MrBangDK skrev:Og så blev fredagen skudt i gang... fik jeg sagt, at jeg sov dårligt i nat
Det er så en af bivirkningerne, ved overdreven brug af Fontex ;-)
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Poul Sørensen

Indlæg af MrBangDK » 26. aug 2011, 17:52

tegner skrev:
MrBangDK skrev: Der er ikke én eneste herinde, inkl. undertegnede, der har den fornødne indsigt til at kunne sige præcist hvorfor der kommer en nedjustering
Det er der så åbenbart heller ikke nogen i AaB, der kan..
MrBangDK skrev:I stedet kommer man med masser af mere eller mindre plausible gæt, som kun bruges til at forstærke den forudindtagede holdning, at AaB ikke har styr på en skid. Det har de muligvis heller ikke - men helt ærligt, så er det sgu ynkeligt at høre folk bitche om noget, de basalt set ikke har forstand på...
Dvs. at ca. 99 % af debatsidens brugere, ikke må debattere, eller for dens sags skyld kritisere AaB`s ledelse/regnskaber.
MrBangDK skrev:Og så blev fredagen skudt i gang... fik jeg sagt, at jeg sov dårligt i nat
Det er så en af bivirkningerne, ved overdreven brug af Fontex ;-)
Jo, de har forstand på det - om end ikke andet, så at snakke udenom!!

Hvor skriver jeg man ikke må debattere? Jeg siger blot, at det er utroligt, at man tillader sig at antyde, at ledelsen har begået noget kriminelt, ud fra en antagelse om, hvordan man tror man skal tolke et regnskab - det er i mine øjne tåbeligt!!

Fontex - troede det var hipt i 80'erne!!! ;)
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2011, 00:48

FCM skrev: Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
Normalt er du "bare" troll-agtig og belastende med dine evige kommentarer så snart der er et emne oppe hvor der er grund til bare den mindste kritik af vores klub. Men når du som gæst fremturer med påstande om at AaB's ledelse skulle bevæge sig på kanten af loven, så håber jeg saftsuseme du ryger ud på røv og albuer.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Poul Sørensen

Indlæg af FCM » 27. aug 2011, 08:12

Jesper Schmidt skrev:
FCM skrev: Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
Normalt er du "bare" troll-agtig og belastende med dine evige kommentarer så snart der er et emne oppe hvor der er grund til bare den mindste kritik af vores klub. Men når du som gæst fremturer med påstande om at AaB's ledelse skulle bevæge sig på kanten af loven, så håber jeg saftsuseme du ryger ud på røv og albuer.
Jeg forholder mig bare til fakta.
Der har tidligere været opgørelser herinde, der har sammenlignet AaBs udmeldte forventninger til fondsbørsen med de efterfølgende reelle resultater. Mønsteret var ekstremt tydeligt. I 90% af tilfældene over en efterhånden mangeårig periode, har der været markante negative afvigelser.
Kan du komme på andre forklaringer på dette, end:
1) Ekstremt inkompetent ledelse, uden evne til at lære noget som helst af fortiden
2) Bevidst skønmaleri af den økonomiske situation, hvor der konsekvent udmeldes 'best case'.
Summa summarum er, at AaBs bestyrelse over en længere periode har været ekstremt utroværdige, og hvis AaB var en normal aktie, ville markedet og investorer have straffet dette hårdt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2011, 08:27

FCM skrev: Jeg forholder mig bare til fakta.
Der har tidligere været opgørelser herinde, der har sammenlignet AaBs udmeldte forventninger til fondsbørsen med de efterfølgende reelle resultater. Mønsteret var ekstremt tydeligt. I 90% af tilfældene over en efterhånden mangeårig periode, har der været markante negative afvigelser.
Kan du komme på andre forklaringer på dette, end:
1) Ekstremt inkompetent ledelse, uden evne til at lære noget som helst af fortiden
2) Bevidst skønmaleri af den økonomiske situation, hvor der konsekvent udmeldes 'best case'.
Summa summarum er, at AaBs bestyrelse over en længere periode har været ekstremt utroværdige, og hvis AaB var en normal aktie, ville markedet og investorer have straffet dette hårdt.
Det er jo mange skiftende bestyrelser, direktører og - ikke mindst - økonomifolk der har stået bag disse udmeldinger. De sidste to år (efter seneste bestyrelsesskift) har der været god sammenhæng mellem udmeldingerne og resultaterne, hvis man indregner de forudsætninger der ligger til grund for udmeldingerne. Samtidig har man meldt nogle helt klare fokusområder ud, der skulle være på plads, og de er alle lykkedes - pånær en enkelt til fuldkommenhed. Den ene der måske (jeg har ikke fået nærlæst halvårsmeddelelsen endnu) falder udenfor er den seneste. Det fremgår ikke tydeligt af diskussionen herinde, men der er sket en markant opstramning i styringen af AaB med den seneste ledelse, og det har haft en markant effekt ift. hvordan verden ellers ville have set ud (hvilket i mine øjne ville betyde at AaB nu ville have været en amatørklub) hvis tingene var fortsat som tidligere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Brent » 1. feb 2012, 21:30

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FCM skrev: Den simple forklaring - som også i den grad er i overensstemmelse med de historiske kendsgerninger - er vel, at AaB bestyrelse som sædvanlig er ufattelig dårlige til at lægge budgetter, grænsende til et niveau der enten er dybt inkompetent eller bevidst vildledning af fondsbørsen.
Normalt er du "bare" troll-agtig og belastende med dine evige kommentarer så snart der er et emne oppe hvor der er grund til bare den mindste kritik af vores klub. Men når du som gæst fremturer med påstande om at AaB's ledelse skulle bevæge sig på kanten af loven, så håber jeg saftsuseme du ryger ud på røv og albuer.
Jeg forholder mig bare til fakta.
Der har tidligere været opgørelser herinde, der har sammenlignet AaBs udmeldte forventninger til fondsbørsen med de efterfølgende reelle resultater. Mønsteret var ekstremt tydeligt. I 90% af tilfældene over en efterhånden mangeårig periode, har der været markante negative afvigelser.
Kan du komme på andre forklaringer på dette, end:
1) Ekstremt inkompetent ledelse, uden evne til at lære noget som helst af fortiden
2) Bevidst skønmaleri af den økonomiske situation, hvor der konsekvent udmeldes 'best case'.
Summa summarum er, at AaBs bestyrelse over en længere periode har været ekstremt utroværdige, og hvis AaB var en normal aktie, ville markedet og investorer have straffet dette hårdt.
FCM betragtninger hold alligevel vand
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2012, 12:57

Gør Lynge til øverste direktør. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er ham der bestemmer i alle væsentlige spørgsmål. Så kan han også stå med det overordnede ansvar. Det sparer desuden også en direktørpost og dermed et millionbeløb.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2012, 13:06

Pastorius skrev: Det er jo mange skiftende bestyrelser, direktører og - ikke mindst - økonomifolk der har stået bag disse udmeldinger.
Der er vel kun en direktør der er genganger igennem alle årene, den sportslige ansvarlige Lynge Jakobsen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

kurt12
Junior
Junior
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. apr 2008, 10:25

Re: Poul Sørensen

Indlæg af kurt12 » 9. feb 2012, 14:34

Jeg må indrømme at jeg er lodret uenig med hovedparten herinde.
Jeg mener og har hele tiden gjort det, at Poul Sørensen er det bedste der er sket for AaB.

Nuvel, det har været dyrt, men han har fanme fået afviklet al gælden, det være sig kortfristet gæld og bundne likvititeter.

At det så har været ekstra dyrt at løse ejendomsproblemer, ishockey - håndbold - college under en finans krise, det er ekstra ærgeligt.

Det overskygger dog ikke, at manden har løst AaB fra det anker der med sikkerhed havde trukket skuden med ned, til en stensikker konkurs.
Nu står vi med bar røv hvor vi var for 20 år siden.
Men er det så ikke også bedre at tage tab på 180 mill. på 3 år end at vente 2 år og så var tallet fordoblet og konkursen uundgåelig.

Jeg mener Poul Sørensen har været en MAND, har taget ansvaret og gjort hvad ingen andre i AaB regi tidligere har turdet, nemlig at møde konsekvensen af tidligere tiders hovmod og dårlige investeringer.

Væk er dagene med synergi effekt og snak om det koster penge i en indkørings periode.

nu står vi hvor det hele startede i 95-96 og skal igen til at bygge koncernen op.

Håber er så blot at vi når de gode tider vender tilbage, ikke har glemt denne oplevelse og gør som en rigtig Nordjyde, gemmer til dårlige tider.

med en tak for mandsmodet til Poul Sørensen...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Pastorius » 9. feb 2012, 14:44

kurt12 skrev: med en tak for mandsmodet til Poul Sørensen...
Har du specifik indsigt i hvad der er drevet af Poul Sørensen og hvad der er drevet af bestyrelsen i den periode?

Mit klare indtryk, som kun er løst bakket op af nogle kilder jeg ikke vil afsløre her, er at det er bestyrelsen der siden 2009 har været hovedkraften i at få ryddet op, og at Poul Sørensen siden den tid primært har været administrator, hvor bestyrelsen som hele (altså bortset fra formanden) tidligere har holdt sig mere i baggrunden.

Det kunne også være en fin forklaring på hvorfor Poul Sørensen mener det er på tide at søge nye græsgange.
Med venlig Hilsen
--
Robert

kurt12
Junior
Junior
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. apr 2008, 10:25

Re: Poul Sørensen

Indlæg af kurt12 » 9. feb 2012, 15:27

Pastorius skrev:
kurt12 skrev: med en tak for mandsmodet til Poul Sørensen...
Har du specifik indsigt i hvad der er drevet af Poul Sørensen og hvad der er drevet af bestyrelsen i den periode?

Mit klare indtryk, som kun er løst bakket op af nogle kilder jeg ikke vil afsløre her, er at det er bestyrelsen der siden 2009 har været hovedkraften i at få ryddet op, og at Poul Sørensen siden den tid primært har været administrator, hvor bestyrelsen som hele (altså bortset fra formanden) tidligere har holdt sig mere i baggrunden.

Det kunne også være en fin forklaring på hvorfor Poul Sørensen mener det er på tide at søge nye græsgange.

Beslutninger af denne størrelsesorden skal vel altid træffes af en enig bestyrelse, eller i hvert fald med flertal.

Jeg regner ikke med manden har fået carte blanche til at træffe disse beslutninger egenrådigt, hvilket ville være meget modigt.
Men han er stadig manden der har måtte ligge ryg til al kritikken og har været ansigtet udaftil.
Så må man vel også samtidig rette rosen mod selvsamme mand ?

mener stadig han fortjener ros, uagtet at bestyrelsen har været inde over...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Pastorius » 9. feb 2012, 15:56

kurt12 skrev: mener stadig han fortjener ros, uagtet at bestyrelsen har været inde over...
Jeg mener nu at der skal mere til (resultater), før jeg ligefrem vil rose AaB's ledelse, uanset om man mener hovedansvaret skal tilfalde direktør eller bestyrelse.

...men jeg er enig i at det arbejde der er gjort siden 2009 er en del af det der skal til. Det er bare ikke nok i sig selv - der skal også noget til på indtjeningssiden. Og så mener jeg altså stadig at største parten af ære og skyld skal tilfalde bestyrelsen. Jeg har svært ved at se hvad Poul Sørensen har gjort værre eller bedre end en hvilken som helst anden der havde været i hans sted, men jeg er heller ikke så tæt på at jeg ikke kan tage fejl.

Uanset har vi virkelig brug for en kapacitet som leder fremover. Også en større kapacitet end Poul Sørensen har været. Desværre er noget af det AaB har været dårligst til historisk været at ansætte ledere. I direktør/sportsdirektørlaget er det vel nærmest kun Lynge som har vist sig at være en rigtig succes, og det er efterhånden nogle år siden man fandt ham. Hinrup var isoleret set måske også et fint bud, men et eller andet er jo gået galt alligevel, siden det ikke varede længere end det gjorde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Brent » 9. feb 2012, 19:07

kurt12 skrev:Jeg må indrømme at jeg er lodret uenig med hovedparten herinde.
Jeg mener og har hele tiden gjort det, at Poul Sørensen er det bedste der er sket for AaB.

Nuvel, det har været dyrt, men han har fanme fået afviklet al gælden, det være sig kortfristet gæld og bundne likvititeter.

At det så har været ekstra dyrt at løse ejendomsproblemer, ishockey - håndbold - college under en finans krise, det er ekstra ærgeligt.

Det overskygger dog ikke, at manden har løst AaB fra det anker der med sikkerhed havde trukket skuden med ned, til en stensikker konkurs.
Nu står vi med bar røv hvor vi var for 20 år siden.
Men er det så ikke også bedre at tage tab på 180 mill. på 3 år end at vente 2 år og så var tallet fordoblet og konkursen uundgåelig.

Jeg mener Poul Sørensen har været en MAND, har taget ansvaret og gjort hvad ingen andre i AaB regi tidligere har turdet, nemlig at møde konsekvensen af tidligere tiders hovmod og dårlige investeringer.

Væk er dagene med synergi effekt og snak om det koster penge i en indkørings periode.

nu står vi hvor det hele startede i 95-96 og skal igen til at bygge koncernen op.

Håber er så blot at vi når de gode tider vender tilbage, ikke har glemt denne oplevelse og gør som en rigtig Nordjyde, gemmer til dårlige tider.

med en tak for mandsmodet til Poul Sørensen...
Mandsmod?!?!?!

Nuvel, underskudsgivende aktiviteter er afviklet, men man har først gjort det med kniven fro struben når man ikke har haft andre valg. Det ville en hvilken som helst klaphat i samme position være tvunget til.

Poul Sørensen har været en elendig direktør, han har været alt, alt, alt for langmodig med at få lavet den nødvendige turn around.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar