Landsholdsspillerne

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af NIN » 7. nov 2011, 16:06

BoT skrev:Okore har været en af de allerbedste centrale forsvarere i dette efterår - og i vores to indbyrdes kampe var han ganske suveræn både i hurtighed, fysik og spilopfattelse. Han er vel det største danske forsvarstalent pt, og det er helt fortjent, at han gør Bjelland følgeskab på landsholdet. Glem ikke, at FCN har ligaens bedste defensiv pt. - og - som andre påpeger - at FCN faktisk forsøger at spille samme type spil, som landsholdet. Det er altså ikke uvæsentligt, om spillerne passer ind i systemet...
Hold nu op med det pjat. Det essentielle for DBU og Morten Olsen er ikke at vinde kampe eller kvalificerer holdet til slutrunder. Men ene og alene, at holde AaB spillere så langt væk fra landsholdet som overhovedet muligt. Derfor har udtagelsen af div. spillere til landsholdet heller intet med niveau, præstation eller om spilleren passer ind i spilsystemet m.m. at gøre. Det ved alle i Aalborg og omegn.

W.I.P – Women in Prison
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Gnu » 7. nov 2011, 17:30

marshmellow skrev:had er det nok ikke
han regner vist ikke AaB for noget han gider beskæftige sig med endsige hade.

nepotisme er hvad det handler om med olsen......en gang inde i varmen , altid inde i varmen
uanset om der er andre der er bedre ( i alle andres optik)

landsholdets aktuelle succes er ikke på grund af olsen men på trods af olsen.
han blev nødt til at satse på andre end tordenskjolds soldater af nød, idet hans foretrukne gamle mænd enten var skadede i karantæne eller langt fra spilletid
at de unge blev en større succes end de gamle travere kom egentlig vist kun bagpå på landstræneren selv


og vedrørende den aktuelle forsvarsdisposition, ja så kunne jeg virkelig unde lasse chancen efter den succes han har haft i år ( og senest mod horsens hvor han også viste at kunne magte dirigentrollen). men olsen har vel næppe set en af kampene hvor lasse virkelig har funklet.
vedrørende ungersvenden fra brixtofteville så har jeg ingen mening , sikkert et talent men hvis succes nok også til dels kan tilskrives hans makker i forsvaret derovre, spændende om han kan performe i en andet kontext.
Det passer simpelthen ikke, at Olsen fortrækker de gamle - med undtagelse af VM 2010, hvor han fejlede. Prøv lige at se på, hvor mange spillere, der har fået debut under Olsen. Tag et hvilket som helt landsholdsår, og du vil se, at Olsen har brugt et hav af forskellige spillere. Olsen har om nogen været manden, der har prøvet nye og unge spillere af i træningskampe og med ligalandsholdet.
NIN den fromme skrev:Samme fejl lavede Piontek i øvrigt også til EM i Tyskland i 88'.
Præcis. Og Lippi fejlede også i 2010 med for mange bedagede VM 2006-vindere på holdet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Klaus » 7. nov 2011, 21:57

Reyad skrev:Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har set mange FCN kampe i denne sæson, men de gange jeg har set Okore har jeg bestemt ikke været imponeret af ham.
Jeg ser heller ikke ret mange FCN-kampe. Men jeg må erkende, at han har været ganske suveræn i kampene mod os. Som AaB-fan synes jeg nu alligevel Lasses niveau over dette efterår godt kunne kaste en landsholdsplads af sig.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af BoT » 7. nov 2011, 22:09

NIN den fromme skrev:
BoT skrev:Okore har været en af de allerbedste centrale forsvarere i dette efterår - og i vores to indbyrdes kampe var han ganske suveræn både i hurtighed, fysik og spilopfattelse. Han er vel det største danske forsvarstalent pt, og det er helt fortjent, at han gør Bjelland følgeskab på landsholdet. Glem ikke, at FCN har ligaens bedste defensiv pt. - og - som andre påpeger - at FCN faktisk forsøger at spille samme type spil, som landsholdet. Det er altså ikke uvæsentligt, om spillerne passer ind i systemet...
Hold nu op med det pjat. Det essentielle for DBU og Morten Olsen er ikke at vinde kampe eller kvalificerer holdet til slutrunder. Men ene og alene, at holde AaB spillere så langt væk fra landsholdet som overhovedet muligt. Derfor har udtagelsen af div. spillere til landsholdet heller intet med niveau, præstation eller om spilleren passer ind i spilsystemet m.m. at gøre. Det ved alle i Aalborg og omegn.

W.I.P – Women in Prison
Jamen, jamen det er jo en SKANDALE!!!

Føj! HADER København.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Gentleman Finn » 7. nov 2011, 22:27

Man bliver jo også nødt til at kigge på konkurrenterne til pladsen, når man skal bedømme om han er blevet forbigået. Og af en eller anden grund har vi i DK produceret en masse gode centerforsvarsspillere, formentlig det punkt vi er allerstærkest besat i bredden på landsholdet.
Finten med at udtage Okore fremfor Lasse er vel også at markere, at han ikke skal vælge at spille for elfenbenskysten, hvis han nu skulle gå hen og blive en rigtig god spiller. Jeg har dog haft svært ved at se at han skulle besidde et unikt talent der skal ind og mærke hvad landsholdet er.

Morten foretrækker derudover klart defensive spillere, der også kan gå med i kombinationsspillet, hvis valget står mellem det og brølstærke defensive aktioner. Simon Poulsen fra AZ (godt nok back) er vel et okay bevis på dette, jeg har stadig til gode at se en god defensiv aktion af ham, og han var i startformationen til VM!

Og til hele debatten om forbigåede AaBere er den eneste jeg kan finde, der godt kunne have kommet på landsholdet før, Enevoldsen, der i vores mesterskabssæson i den grad kørte med klatten. Tilgengæld valgte Morten som reserve at indkalde Anders Randrup til at komme ind og sniffe til landsholdet ovenpå et afbud fra en midtbanespiller. Det var jo lidt af en fejl. Samtidig kom Enevoldsen på landsholdet til den næste landsholdssamling efter han skiftede til Gronningen ;-)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Klaus » 7. nov 2011, 22:28

BoT skrev: Jamen, jamen det er jo en SKANDALE!!!

Føj! HADER København.
Og når vi så er færdige med at gøre os morsomme over om Morten Olsen hader AaB eller ej. Ja så synes jeg det er ganske berettiget at kritisere ham for hans behandling af vores klub. Mens andre trænere drøner land og rige rundt for at se fodboldkampe, har Morten Olsen mig bekendt ikke set en eneste superligakamp på Aalborg Stadion. Det gjorde han heller ikke i vores mesterskabssæson. Til gengæld har han ofte været at finde i både Brøndby og Parken. Nogle gange har det været berettiget, men kan man forestille sig noget andet land, hvor landstræneren ikke har set en eneste hjemmekamp med det lokale mesterhold????

Morten Olsens lyst til at hive københavnske kaniner op af hatten er til gengæld tror. Men det er nu ikke kun Morten Olsen. Den samlede danske sportspresse har også travlt med at snakke de københavnske spillere på holdet.

Det kan godt være, at en del af denne debat bunder i nordjyske mindreværdskomplekser, men Morten Olsens måde at gøre tingene på har gennem årene kastet benzin på bålet, og det er ikke klogt af en landstræner.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Klaus » 7. nov 2011, 22:32

Gentleman Finn skrev: Og til hele debatten om forbigåede AaBere er den eneste jeg kan finde, der godt kunne have kommet på landsholdet før, Enevoldsen, der i vores mesterskabssæson i den grad kørte med klatten. Tilgengæld valgte Morten som reserve at indkalde Anders Randrup til at komme ind og sniffe til landsholdet ovenpå et afbud fra en midtbanespiller. Det var jo lidt af en fejl. Samtidig kom Enevoldsen på landsholdet til den næste landsholdssamling efter han skiftede til Gronningen ;-)
Da Curth var på toppen, synes jeg godt han kunne have fortjent en chance. Jeg bilder mig også ind, at Silberbauer i sin tid var verdensklasse i Aalborg i lang tid, før han fik chancen som bobler på landsholdet.....

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Buzz Killington » 7. nov 2011, 22:40

Gentleman Finn skrev:Man bliver jo også nødt til at kigge på konkurrenterne til pladsen, når man skal bedømme om han er blevet forbigået. Og af en eller anden grund har vi i DK produceret en masse gode centerforsvarsspillere, formentlig det punkt vi er allerstærkest besat i bredden på landsholdet.
Finten med at udtage Okore fremfor Lasse er vel også at markere, at han ikke skal vælge at spille for elfenbenskysten, hvis han nu skulle gå hen og blive en rigtig god spiller. Jeg har dog haft svært ved at se at han skulle besidde et unikt talent der skal ind og mærke hvad landsholdet er.

Morten foretrækker derudover klart defensive spillere, der også kan gå med i kombinationsspillet, hvis valget står mellem det og brølstærke defensive aktioner. Simon Poulsen fra AZ (godt nok back) er vel et okay bevis på dette, jeg har stadig til gode at se en god defensiv aktion af ham, og han var i startformationen til VM!

Og til hele debatten om forbigåede AaBere er den eneste jeg kan finde, der godt kunne have kommet på landsholdet før, Enevoldsen, der i vores mesterskabssæson i den grad kørte med klatten. Tilgengæld valgte Morten som reserve at indkalde Anders Randrup til at komme ind og sniffe til landsholdet ovenpå et afbud fra en midtbanespiller. Det var jo lidt af en fejl. Samtidig kom Enevoldsen på landsholdet til den næste landsholdssamling efter han skiftede til Gronningen ;-)
Efter Ene blev månedens spiller, var der sgu ikke meget sjov i ham den sæson. Han var udskiftningsspiller. Han var sikkert alligevel kommet på landsholdet hvis han spillede i Brøndby, som MO havde en hvis forkærlighed for på det tidspunkt. Den er han heldigvis kommet fra.

http://www.superstats.dk/visspiller.php ... lg+s%E6son" onclick="window.open(this.href);return false;
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Gentleman Finn » 7. nov 2011, 22:47

MHJ skrev:
Gentleman Finn skrev:Man bliver jo også nødt til at kigge på konkurrenterne til pladsen, når man skal bedømme om han er blevet forbigået. Og af en eller anden grund har vi i DK produceret en masse gode centerforsvarsspillere, formentlig det punkt vi er allerstærkest besat i bredden på landsholdet.
Finten med at udtage Okore fremfor Lasse er vel også at markere, at han ikke skal vælge at spille for elfenbenskysten, hvis han nu skulle gå hen og blive en rigtig god spiller. Jeg har dog haft svært ved at se at han skulle besidde et unikt talent der skal ind og mærke hvad landsholdet er.

Morten foretrækker derudover klart defensive spillere, der også kan gå med i kombinationsspillet, hvis valget står mellem det og brølstærke defensive aktioner. Simon Poulsen fra AZ (godt nok back) er vel et okay bevis på dette, jeg har stadig til gode at se en god defensiv aktion af ham, og han var i startformationen til VM!

Og til hele debatten om forbigåede AaBere er den eneste jeg kan finde, der godt kunne have kommet på landsholdet før, Enevoldsen, der i vores mesterskabssæson i den grad kørte med klatten. Tilgengæld valgte Morten som reserve at indkalde Anders Randrup til at komme ind og sniffe til landsholdet ovenpå et afbud fra en midtbanespiller. Det var jo lidt af en fejl. Samtidig kom Enevoldsen på landsholdet til den næste landsholdssamling efter han skiftede til Gronningen ;-)
Efter Ene blev månedens spiller, var der sgu ikke meget sjov i ham den sæson. Han var udskiftningsspiller. Han var sikkert alligevel kommet på landsholdet hvis han spillede i Brøndby, som MO havde en hvis forkærlighed for på det tidspunkt. Den er han heldigvis kommet fra.

http://www.superstats.dk/visspiller.php ... lg+s%E6son" onclick="window.open(this.href);return false;
Den føromtalte landskamp skal retfærdigvis siges at ligge meget tæt på hans stærke formperiode. Randrup var dengang også ung og havde intet præsteret, og det er normalt for MO at hive enkelte unge spillere ind for at snuse til landsholdet. Synes klart det var en fejl af MO.

(Var Ene i øvrigt skadet i den sidste del af det forår?)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Buzz Killington » 7. nov 2011, 22:57

Gentleman Finn skrev:
MHJ skrev:
Gentleman Finn skrev:Man bliver jo også nødt til at kigge på konkurrenterne til pladsen, når man skal bedømme om han er blevet forbigået. Og af en eller anden grund har vi i DK produceret en masse gode centerforsvarsspillere, formentlig det punkt vi er allerstærkest besat i bredden på landsholdet.
Finten med at udtage Okore fremfor Lasse er vel også at markere, at han ikke skal vælge at spille for elfenbenskysten, hvis han nu skulle gå hen og blive en rigtig god spiller. Jeg har dog haft svært ved at se at han skulle besidde et unikt talent der skal ind og mærke hvad landsholdet er.

Morten foretrækker derudover klart defensive spillere, der også kan gå med i kombinationsspillet, hvis valget står mellem det og brølstærke defensive aktioner. Simon Poulsen fra AZ (godt nok back) er vel et okay bevis på dette, jeg har stadig til gode at se en god defensiv aktion af ham, og han var i startformationen til VM!

Og til hele debatten om forbigåede AaBere er den eneste jeg kan finde, der godt kunne have kommet på landsholdet før, Enevoldsen, der i vores mesterskabssæson i den grad kørte med klatten. Tilgengæld valgte Morten som reserve at indkalde Anders Randrup til at komme ind og sniffe til landsholdet ovenpå et afbud fra en midtbanespiller. Det var jo lidt af en fejl. Samtidig kom Enevoldsen på landsholdet til den næste landsholdssamling efter han skiftede til Gronningen ;-)
Efter Ene blev månedens spiller, var der sgu ikke meget sjov i ham den sæson. Han var udskiftningsspiller. Han var sikkert alligevel kommet på landsholdet hvis han spillede i Brøndby, som MO havde en hvis forkærlighed for på det tidspunkt. Den er han heldigvis kommet fra.

http://www.superstats.dk/visspiller.php ... lg+s%E6son" onclick="window.open(this.href);return false;
Den føromtalte landskamp skal retfærdigvis siges at ligge meget tæt på hans stærke formperiode. Randrup var dengang også ung og havde intet præsteret, og det er normalt for MO at hive enkelte unge spillere ind for at snuse til landsholdet. Synes klart det var en fejl af MO.

(Var Ene i øvrigt skadet i den sidste del af det forår?)
Den her bliver ikke fra hukommelsen, men jf. mit link spillede han 31/33 kampe, dog kun 10 hele. Så umiddelbart ser det ikke ud til skader er årsagen. Men husk på vi havde både Nomvethe, Lindstrøm og Caca og Johansson (og tildels Due) i den sæson, så der var hård kamp om kanterne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Gnu » 7. nov 2011, 23:57

Kan vi ikke godt blive fri for det evindelige sludder om at Morten Olsen skulle foretrække spillere fra københavnske klubber. Jeg tror ganske simpelt ikke på det. Der har da været masser af spillere fra provinsklubber på landsholdet. Da Randers havde sit fantom-forår var der Randers-spillere på holdet, og Johnny Thomsen blev udtaget, mens han var i Sønderjyske. For nu at tage to eksempler, der er mange flere.

Og det der 'Jamen Morten Olsen har aldrig været på stadion'-argument er simpelthen så sølle. So fucking what?
Klaus skrev:
Gentleman Finn skrev: Og til hele debatten om forbigåede AaBere er den eneste jeg kan finde, der godt kunne have kommet på landsholdet før, Enevoldsen, der i vores mesterskabssæson i den grad kørte med klatten. Tilgengæld valgte Morten som reserve at indkalde Anders Randrup til at komme ind og sniffe til landsholdet ovenpå et afbud fra en midtbanespiller. Det var jo lidt af en fejl. Samtidig kom Enevoldsen på landsholdet til den næste landsholdssamling efter han skiftede til Gronningen ;-)
Da Curth var på toppen, synes jeg godt han kunne have fortjent en chance. Jeg bilder mig også ind, at Silberbauer i sin tid var verdensklasse i Aalborg i lang tid, før han fik chancen som bobler på landsholdet.....
Curth blev udtaget til ligalandsholdet, men måtte melde afbud med en skade. Og er det virkelig de bedste eksempler på forbigåede AaB'ere? At Enevoldsen måske skulle være udtaget lidt før, og at Michael Silberbauer for efterhånden temmelig længe siden måske skulle være udtaget? Så er det jo nok ikke så slemt endda.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Gentleman Finn » 8. nov 2011, 00:05

Synes heller ikke vi har været forfærdelig forbigået af Morten Olsen.

Men de ældre herre her på siden har formentlig et større antipati mod MO, efter at han gentagne gange i 90erne var efter AaB for at "ødelægge fodbolden". Kan ikke huske det eksakte årstal, men det kan vel være der noget af vreden stammer fra ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af thomasjn » 8. nov 2011, 01:09

Tjaeh man kan vel godt sige, at MO nogle gange har forbigået AaB spillere, hvor det har virket besynderligt. Det er da fair nok MO gerne vil se unge spillere der popper op en gang imellem, men seriøsiteten fordufter f.eks. når en Randrup kommer på landsholdet efter tre kampe eller Agger der kom med efter fem superligakampe - husk på at Agger faktisk kun kom på Brøndbys førstehold af nød i tidernes morgen fordi de måtte sælge Andreas Jakobsson. Det kan jo undre, at Curth da han var på toppen aldrig fik en chance udover den ligalandsholdstur når man ser på alt det rakkerpak Morten Olsen har udtaget. Især taget i betragtning at Curth dengang kunne være den oplagte reserve til Jon Dahl rollen med hans kompetencer + Curth som ung faktisk mindede en del om Jon Dahl. Derudover kan det undre at Augu ikke har fået lov at snuse mere til landsholdet især i hans velmagtsdage, da han trods alt hørte til en af de bedste centrale midtbanespillere herhjemme, hvis ikke han var den bedste. Ligeledes kan det undre, at man i Olsens desperate jagt på venstre back ikke prøvede at køre MJ mere helhjertet ind. I forhold til mange af de andre back eksperimenter man prøvede på landsholdet i den periode var MJ i det mindste en ung spiller med potentiale til mere i forhold til desperate løsninger som Chris Sørensen og Thomas Rasmussen. Man derfra og så til at sige, at han bevidst forbigår AaB er der langt selvom jeg undrer mig over nogle af hans dispositioner. Men det er jo ikke kun med AaB'ere. Vi har i flere år før Christian Eriksen slog igennem skreget på en 10'er, men MO har stort set aldrig prøvet Lasse Schöne. Og han var heller ikke meget for at prøve Kenneth Perez som vel dengang var en af de mest succesrige spillere herhjemme. Ligeledes var Olsen utroligt dårlig til at spotte Daniel Jensen dengang han var god - og omvendt meget dårlig til at droppe ham efter han er blevet glasben. Og mener også der gik håbløst lang tid før Per Krøldrup som ellers har spillet fast Serie A bold i mange år blev prøvet. Eller hvad med Ene der blev flået ud til fordel for en aldrende og formsvag Martin Jørgensen efter en halvleg, hvor Ene var banens bedste. Igen det med forbigåelse af klubber er søgt at diskutere så længe man ikke har andet end indicier. Men de håbløse dispostioner manden har lavet/laver kan sagtens diskutere.

Dog må jeg sige omkring Jores Okore, at jeg ikke kender det store til ham. Men hvis han er så lovende som de siger og han trods alt har fået lidt over en halvsæsons spilletid og vist han ikke bare er en der fik sine 15 minutes of fame er det vel ok. Tilgengæld kan det undre, hvordan han nogensinde kan tage en Jepser Hansen på ligalandsholdet. Der synes jeg Olsen skulle være mere ambitiøs. Et ligelandshold bør kun bestå af de største talenter herhjemmefar eller de aller bedste danske spillere som ikke er faste på A-landsholdet. Ingen af de kategorier hører Jesper Hansen til.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af NIN » 8. nov 2011, 03:51

Jeg må indrømme, jeg endnu ikke er blevet klogere på argumenterne for M.O. såkaldte had eller antipati mod Aalborg og AaB?

Der bliver hevet de samme argumenter frem fra skuffen, hver gang der er landsholdsudtagelse. De spænder fra konspirationsteorier af 9-11 proportioner til den mere saglige argumentation omkring forbigåelse af visse AaB profiler lige fra sidst vi var mestre også til formstærke spillere d.d., som burde udtages. Plus selvfølgelig, at M.O. aldrig fysisk indfinder sig på stadions udenfor KBH, men er repræsenteret via sine assistenter.

Mht. det første, så er jeg næsten sikker på, at samtlige danske klubbers fans har spillere som de slet ikke kan begribe, ikke er inde i landsholds varmen, eller får chancen for at komme det. For deres kvaliteter, udvikling og formfremgang er jo åbenlys for alle i hele fodbold kongeriget. Og hvis nu ham-der-fra-den-anden-klub kan komme på landsholdet, ja så er der da slet ingen retfærdighed til. Det kan så godt ske, man kun har set ham-der-fra-de-anden-klub i de to indbyrdes opgør som er spillet i løbet af sæsonen, men én ting er da sikkert: Han er i hvert fald ikke bedre!

At M.O. ikke selv er fysisk tilstede på stadions i provinsen, kan man sagtens argumentere for er en fejl disposition. Klub og sportsdirektører har da også tidligere luftet deres frustrationer over landstræneres manglende tilstedeværelse på netop deres stadion, da det vil booste klubben i henhold til både synlighed, prestige, sponsorpleje, medier, spillere, tilskuere osv. hvis han nu og da kiggede forbi. Og jeg skal da på ingen måde afvise, at der er, hvis ikke andet, så en symbolsk gestus som går tabt der. Jeg er straks mere i tvivl om, der er en sportslig? For meget kan man beskylde Mortens Olsen for som landstræner, men at han ikke er grundig, og ikke gør sit hjemmearbejde til perfektion, om vi så snakker kommende modstanderhold eller spillere, det tror jeg ikke ret mange vil beskylde ham for. Hvem han så udtager på baggrund af dette, ja det er en helt anden debat. En debat i øvrigt, som jeg hverken tror, er anderledes i Sverige, Italien eller Skotland, end den er i Danmark.

Så, jeg mangler stadig at høre argumentet (eller argumenterne) for hvad det lige er som gør, at Olsen skulle lægge Aalborg og AaB for had? Eller gå tre skridt uden om en AaB spiller, er der blot en københavnsk seriespiller til rådighed i stedet for? Jeg vil ikke afvise at den ligger gemt et sted. Jeg har blot ikke fået øje på den endnu.


Movie Madness: W.I.P – Women in Prison
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Funky » 8. nov 2011, 07:25

Jeg mener det er fair at formode, at det gør en forskel om landstræneren selv SER de spillere, han overvejer at udtage, eller ej. Hvis det ikke gjorde, så kan jeg ikke se hvorfor han overhovedet skal rejse nogen steder for at se spillere i aktion?
I forlængelse deraf betyder det også noget OM landstræneren viser sig mere på visse stadions end andre. Jeg synes ganske enkelt det skulle indgå i enhver dansk landstræners jobbeskrivelse, at han skal ud og se alle hold i den bedste række spille. Det er altså ikke nogen uoverkommelig opgave, det vil være et boost til samtlige topspillere herhjemme (i stedet for bare de med det rigtige postnummer), og det KUNNE jo være han kunne få en aha-oplevelse eller to.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Brodernumsi » 8. nov 2011, 08:37

Gnu skrev:
Mr. Larsen skrev:Baseret på iår, så har Lasse da været hamrende stabil, og bedste mand i AaB forsvaret, uanset om det er backen eller midterforsvaret han har været smidt i. Han har også spillet på U21 landsholdet indtil for kort tid siden, så han er udemærket inde i den måde Morten Olsen vil spille fodbold på, så den undskyldning køber jeg ikke.

Grunden til jeg nævnte "heden" var hentydning til FCM´s Jonas Lössel, han var ude af startopstillingen hos FCM i store dele af sidste sæson + starten af denne. Men efter en håndfuld kampe, så er han åbenbart god nok til at være reserve på landsholdet.

Ikke engang under vores mesterskabs sæson kan vi ha ligeså mange spiller med på A Landsholdet som Humørspillende FCN har pt. Det jo latterligt, Morten Olsen´s had til AaB lyser jo igennem helt vildt, han har vel dårligt nok være ude på Aalborg Stadion siden han var Cheftræner i Brøndby for mange mange år siden.

Men det er jo desværre ikke noget nyt, Morten Olsen har sine favoritspiller og han kigger aldrig til Aalborg når der mangler spiller (ihvertfald meget sjældent). Jeg forstår ikke begejstringen af ham lige pt. Ok vi vandt over skod Norge + en lille overraskelse hjemme imod Portugal. Men ser man bortfra enkelt stående resultater, så har han jo intet bevist som de forgående træner ikke har overgået (Bosse & Ricardo).

Jeg er ærgelig over vi ikke fik en ny træner til landsholdet, det havde været sundt med en ny frisk mand til posten.
Der er simpelthen så mange forvrøvlede ting i dette indlæg at jeg næsten ikke ved, hvor jeg skal starte. For det første er det hovedrystende tåbeligt at påstå, at Morten Olsen skulle nære et særligt had til AaB. Selvfølgelig gør han da ikke det. Men okay, jeg gør et forsøg på at banke lidt fornuft ind i knolden på dig.

1. Det er ikke korrekt, at Morten Olsen har favoritspillere, som han holder hånden over. Senest er Christian Poulsen, som er anfører, fx røget af, og Olsen var heller ikke for fin til at bænke Jan Heintze, da det viste sig at han ikke kunne stå distancen til VM i 2002. Der er selvfølgelig en stamme på landsholdet, og sådan skal det være, men se lige en gang på, hvor mange forskellige spillere, som har fået chancen under Morten Olsens tid som landstræner. På denne side bliver der ofte tegnet et billede af Morten Olsen som en konservativ mand, der aldrig prøver nye af, men det passer ganske enkelt ikke med det, der rent faktisk foregår.

2. At Morten Olsen ikke har præsteret andet en enkeltresultater er ligeledes noget vrøvl. Han har gang på gang kvalificeret landsholdet til slutrunder fra svære puljer, og det med et spillermateriale, som har været væsentlig mere middelmådigt end forgængernes. Morten Olsen har ikke haft spillere som Brdr. Laudrup til rådighed og Schmeichel kun indtil 2001. Ricardo vandt selvfølgelig EM, men det var en turnering vi end ikke var kvalificeret til, og det var med en god portion held.

3. Hvorfor i alverden skulle man skifte ud på landstrænerposten, når den siddende lige har gennemført et succesfuldt generationsskifte, hvor mange fra den gamle garde er sendt ud på pension og nye spændende spillere har grebet chancen? Det ville da være direkte tåbeligt.

Men selvfølgelig har Morten Olsen også fejl. Det var VM 2010 et billede på. Olsen holdt for længe på de gamle og satsede på, at skadede spillere og spillere ude af form ville blive klar. Det blev de ikke, og resultatet var derefter. En fejl, som Bo Johansson også begik i 2000, hvor han fx udtog en skadet Jes Høgh og vi røg ud på røv og albuer. Men Olsen kom igen, fik gennemført generationsskiftet og ført landsholdet sikkert til EM næste år. Oven i købet som vinder af puljen.

4. Kan du ikke lige liste de AaB-spillere, som burde have fået chancen på landsholdet, og hvornår det skulle have været? Jeg kan nemlig ikke få øje på de AaB'ere, som er blevet åbentlyst forbigået.

5. Hvem skulle den nye, friske mand på landstrænerposten være? Der er simpelthen ikke kandidater, som er gode nok, og som samtidig er villige til at gå til den trods alt beskedne løn, som DBU stiller i udsigt.

Efter de kiksede kvalifikationer i 2006 og 2010 kunne der måske have været en ide i at skifte ud på landstrænerposten. Men at gøre det nu, hvor generationsskiftet er gennemført og landsholdet er kvalificeret til EM, ville da være direkte dumt.
Mange tumbs up, lige mine ord!
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Hinrup85 » 8. nov 2011, 08:45

Nu i forlængelse af alt den her debat, så blev jeg nysgerrig. Er der nogen der ved hvor man kan finde en statistik eller oversigt over hvornår de enkelte landsholdsspillere fik debut?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Gnu » 8. nov 2011, 10:16

Jeg kunne godt tænke mig et link til de Olsen-udtalelser om, at AaB ødelægger fodbold. Det kan godt være, at han har sagt det, men jeg er aldrig stødt på det, og jeg vil gerne kende konteksten.
thomasjn skrev:Tjaeh man kan vel godt sige, at MO nogle gange har forbigået AaB spillere, hvor det har virket besynderligt. Det er da fair nok MO gerne vil se unge spillere der popper op en gang imellem, men seriøsiteten fordufter f.eks. når en Randrup kommer på landsholdet efter tre kampe eller Agger der kom med efter fem superligakampe - husk på at Agger faktisk kun kom på Brøndbys førstehold af nød i tidernes morgen fordi de måtte sælge Andreas Jakobsson. Det kan jo undre, at Curth da han var på toppen aldrig fik en chance udover den ligalandsholdstur når man ser på alt det rakkerpak Morten Olsen har udtaget. Især taget i betragtning at Curth dengang kunne være den oplagte reserve til Jon Dahl rollen med hans kompetencer + Curth som ung faktisk mindede en del om Jon Dahl. Derudover kan det undre at Augu ikke har fået lov at snuse mere til landsholdet især i hans velmagtsdage, da han trods alt hørte til en af de bedste centrale midtbanespillere herhjemme, hvis ikke han var den bedste. Ligeledes kan det undre, at man i Olsens desperate jagt på venstre back ikke prøvede at køre MJ mere helhjertet ind. I forhold til mange af de andre back eksperimenter man prøvede på landsholdet i den periode var MJ i det mindste en ung spiller med potentiale til mere i forhold til desperate løsninger som Chris Sørensen og Thomas Rasmussen. Man derfra og så til at sige, at han bevidst forbigår AaB er der langt selvom jeg undrer mig over nogle af hans dispositioner. Men det er jo ikke kun med AaB'ere. Vi har i flere år før Christian Eriksen slog igennem skreget på en 10'er, men MO har stort set aldrig prøvet Lasse Schöne. Og han var heller ikke meget for at prøve Kenneth Perez som vel dengang var en af de mest succesrige spillere herhjemme. Ligeledes var Olsen utroligt dårlig til at spotte Daniel Jensen dengang han var god - og omvendt meget dårlig til at droppe ham efter han er blevet glasben. Og mener også der gik håbløst lang tid før Per Krøldrup som ellers har spillet fast Serie A bold i mange år blev prøvet. Eller hvad med Ene der blev flået ud til fordel for en aldrende og formsvag Martin Jørgensen efter en halvleg, hvor Ene var banens bedste. Igen det med forbigåelse af klubber er søgt at diskutere så længe man ikke har andet end indicier. Men de håbløse dispostioner manden har lavet/laver kan sagtens diskutere.

Dog må jeg sige omkring Jores Okore, at jeg ikke kender det store til ham. Men hvis han er så lovende som de siger og han trods alt har fået lidt over en halvsæsons spilletid og vist han ikke bare er en der fik sine 15 minutes of fame er det vel ok. Tilgengæld kan det undre, hvordan han nogensinde kan tage en Jepser Hansen på ligalandsholdet. Der synes jeg Olsen skulle være mere ambitiøs. Et ligelandshold bør kun bestå af de største talenter herhjemmefar eller de aller bedste danske spillere som ikke er faste på A-landsholdet. Ingen af de kategorier hører Jesper Hansen til.
Hvem er disse AaB-spillere, som åbenlyst er blevet forbigået? Jeg kan stadig ikke se det. For nu at tage det fra en ende af:

Daniel Agger - Det er da ligegyldigt, om han kun havde spillet fem suppekampe. Vi er vel enige om, at Olsen har set rigtigt, og at han har klassen til landsholdet.

Jeppe Curth - Han var som sagt udtaget til ligalandsholdet, men måtte melde afbud. For Curths vedkommende havde han en rigtig god makker i Prica, og det ville han ikke have på landsholdet, hvor Jon Dahl ofte spillede på toppen og Bendtner på kanten. Med andre ord, så passede Curth ikke helt ind i landsholdets spillesytem.

Thomas Augustinussen - Han er bare ikke landsholdsmateriale. Han kan alt for lidt med bolden og er for langsom i tanke og handling. Jeg kan sagtens forstå, at han ikke har været mere med.

Michael Jakobsen - Han fik chancen og spillede hæderligt uden at være prangende. Derudover er han først og fremmest en defensiv back, og det passer ikke til Olsens system. Jakobsen selv har også udtalt, at han skulle blive bedre fremad banen, hvis han skulle bevare en plads på landsholdet.

Lasse Schöne og Thomas Enevoldsen skulle måske have været udtaget lidt tidligere, men det er virkelig småting i min verden.

Kenneth Perez - Har fået chancen på landsholdet og har spillet elendigt. Så er det jo ligegyldigt, at han gør det godt i Holland.

Per Krøldrup - Samme som Perez. Olsen så jo rigtigt med Krøldurp. Man kan spille nok så godt i Serie A, men det er nytteløst, når man ikke kan levere på landsholdet.


Jeg skal ikke forsvare alle Olsens dispositioner, og jeg synes da fx heller ikke, at Randrup skulle have været med. Men den der systematiske forbigåelse af AaB-spillere og had til AaB, der bliver insinueret her på siden, har jeg svært ved at få øje på.
Funky skrev:Jeg mener det er fair at formode, at det gør en forskel om landstræneren selv SER de spillere, han overvejer at udtage, eller ej. Hvis det ikke gjorde, så kan jeg ikke se hvorfor han overhovedet skal rejse nogen steder for at se spillere i aktion?
I forlængelse deraf betyder det også noget OM landstræneren viser sig mere på visse stadions end andre. Jeg synes ganske enkelt det skulle indgå i enhver dansk landstræners jobbeskrivelse, at han skal ud og se alle hold i den bedste række spille. Det er altså ikke nogen uoverkommelig opgave, det vil være et boost til samtlige topspillere herhjemme (i stedet for bare de med det rigtige postnummer), og det KUNNE jo være han kunne få en aha-oplevelse eller to.
Det er da helt ligegyldigt, om landstræneren ser kampene på stadion, eller om han tager dem på flimmeren hjemme i Belgien. Han skal koncentrere sig om at gøre det, der er bedst for det danske landshold, og ikke rejse land og rige rundt for at please landets sportsdirektører, så de kan være vigtige i sponsorloungen. Selvfølgelig skal det ikke være en del af jobbeskrivelsen, at landstræneren skal befinde sig på bestemte stadions. Hvorfor i al verden skulle han spilde tiden på at fryse røven af i Køge, hvis de ikke har potentielle landsholdsspillere?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Funky » 8. nov 2011, 10:44

Gnu skrev:
Funky skrev:Jeg mener det er fair at formode, at det gør en forskel om landstræneren selv SER de spillere, han overvejer at udtage, eller ej. Hvis det ikke gjorde, så kan jeg ikke se hvorfor han overhovedet skal rejse nogen steder for at se spillere i aktion?
I forlængelse deraf betyder det også noget OM landstræneren viser sig mere på visse stadions end andre. Jeg synes ganske enkelt det skulle indgå i enhver dansk landstræners jobbeskrivelse, at han skal ud og se alle hold i den bedste række spille. Det er altså ikke nogen uoverkommelig opgave, det vil være et boost til samtlige topspillere herhjemme (i stedet for bare de med det rigtige postnummer), og det KUNNE jo være han kunne få en aha-oplevelse eller to.
Det er da helt ligegyldigt, om landstræneren ser kampene på stadion, eller om han tager dem på flimmeren hjemme i Belgien. Han skal koncentrere sig om at gøre det, der er bedst for det danske landshold, og ikke rejse land og rige rundt for at please landets sportsdirektører, så de kan være vigtige i sponsorloungen. Selvfølgelig skal det ikke være en del af jobbeskrivelsen, at landstræneren skal befinde sig på bestemte stadions. Hvorfor i al verden skulle han spilde tiden på at fryse røven af i Køge, hvis de ikke har potentielle landsholdsspillere?
Jeg mener ikke at 'pleasing af sportsdirektører i diverse sponsorlounger' står noget sted i det, jeg skrev, og derudover mener jeg mit indlæg rummer de svar, du efterspørger, så hvis du vil have noget uddybet, så må du forsøge dig med at spørge ind til noget jeg rent faktisk skriver.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Kasper » 8. nov 2011, 10:50

Gnu skrev: Det er da helt ligegyldigt, om landstræneren ser kampene på stadion, eller om han tager dem på flimmeren hjemme i Belgien. Han skal koncentrere sig om at gøre det, der er bedst for det danske landshold, og ikke rejse land og rige rundt for at please landets sportsdirektører, så de kan være vigtige i sponsorloungen. Selvfølgelig skal det ikke være en del af jobbeskrivelsen, at landstræneren skal befinde sig på bestemte stadions. Hvorfor i al verden skulle han spilde tiden på at fryse røven af i Køge, hvis de ikke har potentielle landsholdsspillere?
Nej nej nej det er da absolut ikke ligegyldigt at landstræneren tager rundt i landet og ser noget bold. For det første mener jeg overhovedet ikke at man kan vurdere spillere på samme plan foran flimmeren i forhold til at betragte den enkelte spiller live. (Alt andet er dybt useriøst at mene)
For det andet så behøver han på ingen måde at please nogen, men det har han vel heller aldrig gjort, og der er en grund til at der har været lave tilskuertal. (Mortens personlighed, har afspejlet landsholdets)
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar