Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Milfix » 24. jun 2011, 20:17

R.I.P Dennis

Det kan vel ikke siges meget bedre end:
Et fly over Atlanten, hvor et solgt sæde står tomt. En tom bænkeplads i omklædningsrummet. En trøje over bænkepladsen, som bliver hængende. Et efternavn på stadion, som ikke længere råbes. En familie langt borte, som har mistet sin talentfulde dreng.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Mogens » 24. jun 2011, 20:47

Måske andre har linket til det, men ellers er her lidt fra Lynge:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 576907.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af 634 » 24. jun 2011, 23:22

twitmc skrev:Når som ved hvad hans død vil betyde for AaB økonomisk? Forsikring mod evt. dødsfald? Jeg ved der er forsikring er mod vise skader. Selfølgelig er der jo så hans løn spiller ind med nu jo.

Jeg vil som det første sige at jeg er meget ked af han er borte men der er osse en fremtid. Jeg ved alt om dette da jeg selv har miste min far i en tidlig alder. Gider ikke at hører nogen blive harme over jeg spørger til noget økonomisk, jeg kunne bare ikke undgå at tænke på det. Håber folk forstår mig tak.

Michael
Tilsyneladende var han på vej til klubskifte.

Oversættelse fra Spansk til Dansk

Chokeret over nyheden, repræsentanten for Dennis Sea Marshall, Jorge Ulloa, stadig ikke kunne absorbere nyheden om død nationale forsvar.

Ulloa, som forhandlede overførsel af Dennis, af Aalborg Danmark Herediano, mindede i går i "Brand Pressure" DNA Radio (90,7 FM), som skulle overføres til en klub i Cypern i de kommende dage.

Hvordan behandler den slags nyheder?

Den nyhed har chokeret mig. I går (søndag) talte til ham (Dennis) og fortalte ham, at han ville spille for et andet hold i Cypern, men desværre gav mig nyheden om hans død og blev chokeret. Alt der er tilbage medfølelse til hans familie. Han var en stor atlet. Jeg ved, det var værd.

Hvad var din fremtid?

Faktisk går til Cypern (APOEL Nicosia). Vi havde allerede talt med sin klub i Danmark, men nu, for nylig. Vi var nødt til at ringe til at give dem de dårlige nyheder om død Dennis. Klubben manager var chokeret. Selv efter jeg talte med ham, kaldet til at fortælle os, at vi mener det alvorligt. De kunne ikke tro, hvad der skete.

Da han ville gå til Danmark?

Deres fly billetter var til efter afslutningen af Gold Cup måtte forlade den 3. juli og hans kone en uge senere.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
RoedOgHvid
2. div
2. div
Indlæg: 232
Tilmeldt: 9. aug 2008, 19:39
Favoritspiller: Thomas Augustinussen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af RoedOgHvid » 24. jun 2011, 23:42

Jeg synes det er noget skrammel at råbe "Marshall" når/hvis AaB er bagud. Det ville simpelthen være et billigt trick...

Jeg foreslår at vi har bannere med, holder vores minuts stilhed og så evt. efter stilheden vil vi synge "Marshall, AaB misses you" med melodien fra "Go West" som vi plejer at bruge til "Olééé, super AaB". Det kan symbolisere at når vi siger super AaB, så var Dennis uden tvivl en del af det, vi kaldte "super AaB". Som den AaB-mand han var, så synes jeg det er den rette måde at starte kampen på, og vores måde at tage afsked med ham på. Hvis forældrene nu møder op, så er jeg sikker på at de vil værdsætte det.

Uanset hvad der sker d. 24. juli, så ved jeg at vi fans bakker op før, under og efter stilheds-minuttet. Dennis gjorde sit for AaB, nu gør AaB sit for ham.
Rest in peace, Dennis Marshall.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Funky » 25. jun 2011, 00:33

Uanset hvad man finder på synes jeg man skal lægge sig op af, at AaB markerer det med sørgebind de tre næste kampe, afsluttende med 1 minuts stilhed ved første hjemmekamp. Jeg tror ikke der kommer noget godt ud af det hvis man vil skabe en eller anden ny og mere længerevarende adfærd eller kultur ud af denne tragiske begivenhed. Det skal have sin tid til at fylde - og det skal også kunne ophøre igen. Ellers kan det meget nemt blive noget kunstigt og ubehageligt noget, som flere andre så klogt har peget på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af benz » 25. jun 2011, 01:17

Jeg er som jer andre utrolig trist. Jeg fælder en tåre ind i mellem. Er det tidligere sket en aktiv dansk fodboldspiller er omkommet?

Det kan godt være Dennis så uheldig ud i nogle kampe, men han spillede også gode kampe og scorede bl.a. et meget vigtigt mål i Lyngby i den allerførste kamp i sidste sæson.

3 kampe i sørgebind, 1 minuts stilhed til første ude og hjemmekamp (Brøndby fansene vil gerne være med på 1 minuts stilhed - se brondbyforum.dk). Derudover synes jeg det skal overvejes om trøje 15 ikke skal fredes. Ved godt vi har nr. 12, men det sker nok kun en gang - i hvert fald i vores leve tid - at en af vores aktive spillere dør.

Alt med at råbe Marshall synes jeg er tåbeligt. Det skal bearbejdes i spillertruppen og på debatsiden og derefter må vi komme videre.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Elscorpio » 25. jun 2011, 01:20

Tragisk nyhed for AaB, håber der kommer en støtteaktion og 1 minuts stilhed ved første hjemmekamp.

Alt for ung alder at dø i....

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. jun 2011, 03:41

Det er ok at frede Marshalls trøje da dette er en ekstrem begivenhed. Jeg synes stadig at det var en direkte tåbelig ide at frede nr 12 bare fordi Torben Boye var en klubmand. At have 2 fredede numre er jo sådan set lidt fesent men nu skal det ikke komme Marshalls minde til last at man foretog sådan en cirkus-beslutning da Boye stoppede.

Jeg husker forøvrigt tydeligt dengang Jan Frederiksen i start 90`erne døde. Han var vistnok tidligere Lyngby-spiller og spillede i Schweiz. Det er vist den eneste danske spiller der er død de sidste mange år. Internationalt har der vel været en del efterhånden selvom jeg kun lige kan komme i tanke om Gaetano Scirea fra Juventus....

1 min stilhed med et stort rullebanner på Nord med Marshalls dejlige ansigt. Og så kan der råbes "Marshall" bagefter, evt suppleret med Costa Ricanske flag (evt et kæmpe). Og lad det så for guds skyld blive ved det, det skal ikke blive en cirkusforestilling...

RIP Dennis Marshall
Janteloven eksisterer IKKE!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Freddie » 25. jun 2011, 06:40

Det er i hvert fald anden gang det sker at en spiller bliver dræbt ved en trafikulykke. Sidste gang var det Erik Nielsen, kaldet Zagger, der mistede livet.
Han var fuldblods AaB'er, men på grund af dårlige resultater for klubben han skiftet til Randers Freja i 1979. Dødsfaldet var vist omtalt i AaBs årbog.
Som jeg husker det, kørte han i en kraftig Mercedes i årene før motorvejen, og på vej hjem til Aalborg efter en kamp for Randers i en sen meget mørk nattetime, smadrede han i høj fart ind i en militær lastbil, der var i færd med at vende på den gamle hovedvej. Zagger var dræbt på stedet. Ulykken betød, at store køretøjer kort efter lovmæssigt blev pålagt at have lys på siden, hvilket var den bedste udgang på en tragisk ulykke.
Dengang spillede AaB og Randers en kamp til fordel for den unge enke og så vidt jeg husker et barn, og f. eks. den gamle landsholdsspiller Henning Munk Jensens søn, der blev født kort efter hedder Erik, opkaldt efter Munkens gode ven og holdkammerat Erik "Zagger" Nielsen. Zagger eller måske Zagge spillede 201 kampe for AaB, og udviklede sig til en absolut topprofil.

Køllen I Møllen skrev:Det er ok at frede Marshalls trøje da dette er en ekstrem begivenhed. Jeg synes stadig at det var en direkte tåbelig ide at frede nr 12 bare fordi Torben Boye var en klubmand. At have 2 fredede numre er jo sådan set lidt fesent men nu skal det ikke komme Marshalls minde til last at man foretog sådan en cirkus-beslutning da Boye stoppede.

Jeg husker forøvrigt tydeligt dengang Jan Frederiksen i start 90`erne døde. Han var vistnok tidligere Lyngby-spiller og spillede i Schweiz. Det er vist den eneste danske spiller der er død de sidste mange år. Internationalt har der vel været en del efterhånden selvom jeg kun lige kan komme i tanke om Gaetano Scirea fra Juventus....

1 min stilhed med et stort rullebanner på Nord med Marshalls dejlige ansigt. Og så kan der råbes "Marshall" bagefter, evt suppleret med Costa Ricanske flag (evt et kæmpe). Og lad det så for guds skyld blive ved det, det skal ikke blive en cirkusforestilling...

RIP Dennis Marshall

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Brent » 25. jun 2011, 07:32

Mega trist at en ung meget sympatisk fyr er gået bort. Men at ophøøje ham til klublegende med kampråb etc. er da noget af det mest smagløse jeg har hørt.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Funky » 25. jun 2011, 08:46

Brent skrev:Mega trist at en ung meget sympatisk fyr er gået bort. Men at ophøøje ham til klublegende med kampråb etc. er da noget af det mest smagløse jeg har hørt.
- men jeg tror såmænd ikke du skal tage det som andet end et udtryk for, at folk er berørte lige nu og her i situationen. Når det falder på plads i folks hoveder vil det også finde et naturligt leje på stadion.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Provst i Brovst » 25. jun 2011, 08:48

Det er en dybt tragisk begivenhed for Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshalls nærmeste. For alle os andre er det en påmindelse om at livet er midlertidigt og kan stoppe alt for tidligt.

Jeg synes det er mere end fint det AaB allerede har planlagt i forbindelse med Dennis Marshalls skrækkelige trafikuheld. Jeg synes bestemt ikke at trøjen skal fredes permanent, det kan jeg ikke se nogen menig i, jeg kan slet ikke se hvad der skulle være til hindring for at nogle kan spille i den igen.

Det er ulykkeligt at Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshall døde sådan og så unge, men det er først og fremmest en tragedie der tilhører og berører deres nærmeste.

Hvil i fred Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshall.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
kzoze
2. div
2. div
Indlæg: 103
Tilmeldt: 17. jun 2011, 09:18
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af kzoze » 25. jun 2011, 09:44

Brent skrev:Mega trist at en ung meget sympatisk fyr er gået bort. Men at ophøøje ham til klublegende med kampråb etc. er da noget af det mest smagløse jeg har hørt.
jamen du er da hermed blevet udråbt til smagsdommer på klubbens vegne
vi synger bare forsat lålålålålållålålå og vi skal alle huske at stemme konservativt
Uden synd - ingen frelse

Brugeravatar
Magic
Allstar
Allstar
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 5. jun 2005, 18:24
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: Amager

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Magic » 25. jun 2011, 09:47

Køllen I Møllen skrev:Internationalt har der vel været en del efterhånden selvom jeg kun lige kan komme i tanke om Gaetano Scirea fra Juventus....
Jeg husker kun Marc Vivien Foe, der på det tidspunkt spillede i Man Citeh. De har fredet nummer 23.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af jonas386 » 25. jun 2011, 10:03

Magic skrev:
Køllen I Møllen skrev:Internationalt har der vel været en del efterhånden selvom jeg kun lige kan komme i tanke om Gaetano Scirea fra Juventus....
Jeg husker kun Marc Vivien Foe, der på det tidspunkt spillede i Man Citeh. De har fredet nummer 23.
Så var der ham der duden i Sevilla der døde af en hjertefejl på banen... Der ville man også frede hans nummer, men det kunne ikke lade sig gøre pga de lidt specielle regler der er i Spanien...

Puerta eller sådan noget, det var i øvrigt i en kamp mod Michael Laudrups Getafe (da han var træner der).

Og Miklos Feher (også på banen), Så var der ham danskeren Rasmus Green der døde under en træning,
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af limey » 25. jun 2011, 10:05

Provst i Brovst skrev:Det er en dybt tragisk begivenhed for Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshalls nærmeste. For alle os andre er det en påmindelse om at livet er midlertidigt og kan stoppe alt for tidligt.

Jeg synes det er mere end fint det AaB allerede har planlagt i forbindelse med Dennis Marshalls skrækkelige trafikuheld. Jeg synes bestemt ikke at trøjen skal fredes permanent, det kan jeg ikke se nogen menig i, jeg kan slet ikke se hvad der skulle være til hindring for at nogle kan spille i den igen.

I det hele taget synes jeg at nogle af reaktionerne herinde afspejler manglende modenhed, det er sikkert ganske naturligt i betragtning af deres alder.

Det er ulykkeligt at Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshall døde sådan og så unge, men det er først og fremmest en tragedie der tilhører og berører deres nærmeste.

Hvil i fred Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshall.
Bedre kan det ikke siges. Jeg kan, for een gangs skyld sige, at jeg er 100% enig med provsten.

Brugeravatar
Dahl9000
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 28. jan 2008, 08:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Dahl9000 » 25. jun 2011, 10:26

Provst i Brovst skrev:Det er en dybt tragisk begivenhed for Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshalls nærmeste. For alle os andre er det en påmindelse om at livet er midlertidigt og kan stoppe alt for tidligt.

Jeg synes det er mere end fint det AaB allerede har planlagt i forbindelse med Dennis Marshalls skrækkelige trafikuheld. Jeg synes bestemt ikke at trøjen skal fredes permanent, det kan jeg ikke se nogen menig i, jeg kan slet ikke se hvad der skulle være til hindring for at nogle kan spille i den igen.

I det hele taget synes jeg at nogle af reaktionerne herinde afspejler manglende modenhed, det er sikkert ganske naturligt i betragtning af deres alder.

Det er ulykkeligt at Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshall døde sådan og så unge, men det er først og fremmest en tragedie der tilhører og berører deres nærmeste.

Hvil i fred Meilyn Arianna Masis Castro og Dennis Marshall.
Jeg kan kun være 100 % enig, stor stor sympati til Dennis, Meilyn og de efterladte. Men synes godt nok kæden hopper af for nogle personer.
Rød hele vejen igennem, AaB og Liverpool......

Brugeravatar
Viking
Allstar
Allstar
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:45

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Viking » 25. jun 2011, 11:09

Vi gjorde det på AaBfan.dk, at logoet blev lavet om og udskiftet de næste 2 uger til ære for Marshall. Det var vi alle enige om var passende.Jeg tror ikke trøjen skal fredes. Tværtimod. Trøje nummer 15 skal på banen igen, som et tegn på det gode humør og den fremragende indstilling han havde. Der er ingen grund til at gemme den væk.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af rAaBe » 25. jun 2011, 12:26

Funky skrev:
Brent skrev:Mega trist at en ung meget sympatisk fyr er gået bort. Men at ophøøje ham til klublegende med kampråb etc. er da noget af det mest smagløse jeg har hørt.
- men jeg tror såmænd ikke du skal tage det som andet end et udtryk for, at folk er berørte lige nu og her i situationen. Når det falder på plads i folks hoveder vil det også finde et naturligt leje på stadion.
Kunne ikke sige det bedre selv!

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dennis Marshall omkommet i trafikulykke

Indlæg af Milfix » 25. jun 2011, 13:09

Så har begravelsen fundet sted http://www.sporten.dk/superligaen/marsh ... aa-stadion" onclick="window.open(this.href);return false;

Ære være deres minde!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Besvar