Forventninger til halvårsregnskabet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Brent » 16. aug 2011, 08:09

Snart kommer et nyt halvårsregnskab. Man har tidligere meldt ud, at man forventer et underskud i størrelsesordnen minus 20 millioner. Hvad er jeres forventninger, hvor stort minus tror i vi får i år?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Gaarde6 » 16. aug 2011, 08:37

Brent skrev:Snart kommer et nyt halvårsregnskab. Man har tidligere meldt ud, at man forventer et underskud i størrelsesordnen minus 20 millioner. Hvad er jeres forventninger, hvor stort minus tror i vi får i år?

Mellem 35 og 50 mill.
Kald mig bare sort seer.
Men sådan har det været de sidste 15 år i AaB.
Melder en forventning ud som ikke er i nærheden af at holde.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af hje1980 » 16. aug 2011, 09:10

Synes den er svær... og er egentlig også ligeglad med hvad halvårsregnskabet siger... er mere interesseret i hvad dette år koster når det er omme...
Og spændt om de mange tiltag har betyder for koncernen, således vi fra næste år, måske har mulighed for overskud, da de er kommet SÅ meget styr på udgifterne...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2011, 09:40

Brent skrev:Snart kommer et nyt halvårsregnskab. Man har tidligere meldt ud, at man forventer et underskud i størrelsesordnen minus 20 millioner. Hvad er jeres forventninger, hvor stort minus tror i vi får i år?
Jeg vil mene at den forventning skal holde, ellers vil det være skuffende. Det må selvfølgelig godt være lidt bedre, men det regner jeg ikke med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Toarn
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 30. maj 2008, 11:43
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Toarn » 16. aug 2011, 10:00

Omsætningen må alt andet lige være højere end forventet pga den store tilslutning under 'opturen', men om det har den store positive indvirkning på det forventede underskud ved jeg ikke - man smed jo nok en hel del penge efter Lumb og Dunken, omend det vel er indregnet i forventningen.
In Åke we trust

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af damp » 16. aug 2011, 10:03

Man skal tage det tal AaB forventer, og så gange det med 1,3 - 2,2, og så har man det tal der kommer på bund linien.
AaB har vel aldrig overrasket positivt med et regnskab..?
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af seamann » 16. aug 2011, 10:09

Toarn skrev:Omsætningen må alt andet lige være højere end forventet pga den store tilslutning under 'opturen', men om det har den store positive indvirkning på det forventede underskud ved jeg ikke - man smed jo nok en hel del penge efter Lumb og Dunken, omend det vel er indregnet i forventningen.
Tilskuerantallet betyder nu engang ikke ret meget for omsætningen. Fx 2000 flere tilskuere a kr 150 til 8 kampe = 2,4 mio. I forhold til AaB's betændte økonomi er det en dråbe i havet.

Forventningen må være at de sig indenfor det tidligere udmeldte.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Bong » 16. aug 2011, 10:29

Jeg bliver positivt overrasket - som flere af jer andre - hvis det holder sig indenfor de 20 mio kr.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2011, 10:56

seamann skrev:
Toarn skrev:Omsætningen må alt andet lige være højere end forventet pga den store tilslutning under 'opturen', men om det har den store positive indvirkning på det forventede underskud ved jeg ikke - man smed jo nok en hel del penge efter Lumb og Dunken, omend det vel er indregnet i forventningen.
Tilskuerantallet betyder nu engang ikke ret meget for omsætningen. Fx 2000 flere tilskuere a kr 150 til 8 kampe = 2,4 mio. I forhold til AaB's betændte økonomi er det en dråbe i havet.

Forventningen må være at de sig indenfor det tidligere udmeldte.
Enig. Desuden tror jeg at tilskuerantallet skal ses i sammenhæng med at der er uddelt et stort antal fribilletter, så reelt vil jeg ikke tro vi har haft ret mange flere fuldt betalende tilskuere end tidligere sæsoner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Kristian1977 » 16. aug 2011, 11:38

AaB får snart 6 millioner kroner af Aalborg kommune. http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... ioner%20re" onclick="window.open(this.href);return false;
May AaB be with you

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af jernskjorten » 16. aug 2011, 11:58

Kristian1977 skrev:AaB får snart 6 millioner kroner af Aalborg kommune. http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... ioner%20re" onclick="window.open(this.href);return false;
Får og får...

seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af seamann » 16. aug 2011, 12:00

jernskjorten skrev:
Kristian1977 skrev:AaB får snart 6 millioner kroner af Aalborg kommune. http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... ioner%20re" onclick="window.open(this.href);return false;
Får og får...
Får får får ? Nej, får får lam.

Og de 6 mio har intet med driftsresultatet at gøre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2011, 12:04

seamann skrev:
jernskjorten skrev:
Kristian1977 skrev:AaB får snart 6 millioner kroner af Aalborg kommune. http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28 ... ioner%20re" onclick="window.open(this.href);return false;
Får og får...
Får får får ? Nej, får får lam.

Og de 6 mio har intet med driftsresultatet at gøre.
...og de kommer helt sikkert ikke til at figurere i halvårsregnskabet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Remark » 16. aug 2011, 12:41

Halvårsregnskabet er jo blot en status, men følgende ligger i hvert fald fast

Det negative i økonomisk forstand:
Hockey nåede kun kvartfinalen, og der var budgetteret med semifinalen
Optursreklamerne må have kostet noget
Der var budgetteret med en syvendeplads, og vi blev heldigvis nummer 10
Der er ikke solgt spillere
Zazas løn forsvinder først fra 1/7
Ombygningen af loger på Aalborg Stadion var dyrere end beregnet ifølge Poul Sørensen
Spillersponsoratet på seks millioner koster vel et eller andet, som man ikke oprindelig har budgetteret med

Det positive i økonomisk forstand:
Flere tilskuere til forårets kampe
Håndbold kan ikke længere belaste driften

Det usikre:
Er pengene for salget af Hadsundvej modtaget i første halvår?
Er SportNord blevet en overskudsforretning

Mit bud
Mon ikke resultatet for i år ventes af være omkring 30 millioner og dermed en kedelig opjustering af underskuddet

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af dyhrmaN » 16. aug 2011, 16:17

Jeg tror aldrig helt jeg bliver klog på økonomi og regnskab.

Men hvordan kan AaB år efter år efter år have underskud - og endda ret store underskud - uden at gå fallit? Kassen er tom, og den har den været længe, og alligevel kan man stadig drive klubben videre selvom halvårsregnskabet siger underskud på minimum 20 millioner?

seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af seamann » 16. aug 2011, 16:21

dyhrmaN skrev:Jeg tror aldrig helt jeg bliver klog på økonomi og regnskab.

Men hvordan kan AaB år efter år efter år have underskud - og endda ret store underskud - uden at gå fallit? Kassen er tom, og den har den været længe, og alligevel kan man stadig drive klubben videre selvom halvårsregnskabet siger underskud på minimum 20 millioner?
Schhh - tænk hvis de hører det i USA.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2011, 16:27

seamann skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg tror aldrig helt jeg bliver klog på økonomi og regnskab.

Men hvordan kan AaB år efter år efter år have underskud - og endda ret store underskud - uden at gå fallit? Kassen er tom, og den har den været længe, og alligevel kan man stadig drive klubben videre selvom halvårsregnskabet siger underskud på minimum 20 millioner?
Schhh - tænk hvis de hører det i USA.
Den parallel åbner for nye perspektiver.

Vi skal altså bare sætte gang i investeringerne, sænk skatterne (eller entrén - Hockey-afdelingen er tyvstartet), så klarer væksten resten. Det er da perfekt - vi skal bare lige over gældskrisen først.
Med venlig Hilsen
--
Robert

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af andreasaab89 » 16. aug 2011, 16:29

Pastorius skrev:
seamann skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg tror aldrig helt jeg bliver klog på økonomi og regnskab.

Men hvordan kan AaB år efter år efter år have underskud - og endda ret store underskud - uden at gå fallit? Kassen er tom, og den har den været længe, og alligevel kan man stadig drive klubben videre selvom halvårsregnskabet siger underskud på minimum 20 millioner?
Schhh - tænk hvis de hører det i USA.
Den parallel åbner for nye perspektiver.

Vi skal altså bare sætte gang i investeringerne, sænk skatterne (eller entrén - Hockey-afdelingen er tyvstartet), så klarer væksten resten. Det er da perfekt - vi skal bare lige over gældskrisen først.
Vil nok hellere sammenligne os med Grækenland.
Vi bliver nødt til at indføre enorme sparetiltag fordi vi har så dårlig kreditværdihed at ingen vil låne os penge til andet end skyhøje renter :D
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af seamann » 16. aug 2011, 16:32

andreasaab89 skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg tror aldrig helt jeg bliver klog på økonomi og regnskab.

Men hvordan kan AaB år efter år efter år have underskud - og endda ret store underskud - uden at gå fallit? Kassen er tom, og den har den været længe, og alligevel kan man stadig drive klubben videre selvom halvårsregnskabet siger underskud på minimum 20 millioner?
Schhh - tænk hvis de hører det i USA.
Den parallel åbner for nye perspektiver.

Vi skal altså bare sætte gang i investeringerne, sænk skatterne (eller entrén - Hockey-afdelingen er tyvstartet), så klarer væksten resten. Det er da perfekt - vi skal bare lige over gældskrisen først.
Vil nok hellere sammenligne os med Grækenland.
Vi bliver nødt til at indføre enorme sparetiltag fordi vi har så dårlig kreditværdihed at ingen vil låne os penge til andet end skyhøje renter :D
Henning G. har da lige lånt os 6 mio. - formentlig til favørrente.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af nik » 16. aug 2011, 17:01

Nu får et nyt minus med "tilbud" om nyt sæsonkort, hvor man snyder fansne så det driver, der bliver ikke solgt mange sæsonkort nu, men det er nok strategien at vi det ikke kan løbe rundt for så at lukke det til sommer

Besvar