Forventninger til halvårsregnskabet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af seamann » 18. nov 2011, 12:33

seamann skrev:
Pastorius skrev:
Toarn skrev:Jeg har samme frygt som dig Pastorius; et eller andet sted forstår jeg ikke hvordan man kan retfærdiggøre at have en indtægtspost i budgettet der hedder spillersalg - der er ingen som helst sikkerhed for at det lykkes at sælge nogen (er vel reelt også kun Lucas og måske Helenius der er interessante for andre lige nu) og derved ender man med et urealistisk budget - nogen der ved hvad egenkapitalen står i lige nu?
Mener der stod 80 mill. i regnskabsmeddelelsen (det kraftige fald skyldes at vi ikke længere ejer bygningerne).
Det er balancen, der er på 80 mio. Jeg ved ikke hvad egenkapitalen er, men det er vel max det halve..
Ved halvårsregnskabet var egenkapitalen 33,2 mio. Mon ikke vi snart kan glæde os til en udvidelse af aktiekapitalen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2011, 12:44

Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er forskellen på balancen og egenkapitalen? - Jeg er absolut ingen ørn i Økonomi, så derfor mit sikkert lidt dumme spørgsmål.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af seamann » 18. nov 2011, 12:55

jonas386 skrev:Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad er forskellen på balancen og egenkapitalen? - Jeg er absolut ingen ørn i Økonomi, så derfor mit sikkert lidt dumme spørgsmål.
Et lynkursus:

Balancen består af aktiver og passiver. Disse 2 skal balancere (være ens). Størrelsen af den ene eller den anden er balancesummen.

Egenkapitalen indgår i passiverne - som en residual.

Dvs Aktiverne minus visse passiver (gæld) = Egenkapital.

En lidt forsimplet fremstilling, men det var hvad der var tid til.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af nik » 18. nov 2011, 21:59

Med det minus som Man C har er AaB´s underskud ingenting, synes godt nok 1,7 mia er meget på 1 år

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af alithebeast » 18. nov 2011, 23:24

Men nu har City også en Sugar Daddy, der kan spytte penge i.
Hader København!

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Silvermoon » 21. nov 2011, 11:00

Det var en rigtig vigtig sejr over FCM, og med endnu en sejr over AGF, vil AaB indtage 3 pladsen efter 17 runder hvor der bliver udbetalt tv penge, om ikke andet må en 3 plads være bedre end det man har regnet med, og derfor vil underskuddet vel også blive mindre end de 30 mil til års regnskabet.

Nu kender jeg godt nok ikke selve beløbet,men der er jo stor forskel på om man ligger nr. 3 i forhold til nr. 6, som vi kan gå ned på hvis alt går imod os, men nr. 6 er stadigvæk bedre end sidste år hvor vi lå nr. 12

Nogen der ved hvor stor forskel der er i TV penge fra nr. 3 til nr. 6 ??

Alfons Aalborg
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 5. feb 2008, 17:38
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Aalborg, Vestbyen

Re: Forventninger til halvårsregnskabet

Indlæg af Alfons Aalborg » 22. nov 2011, 14:36

Silvermoon skrev:Det var en rigtig vigtig sejr over FCM, og med endnu en sejr over AGF, vil AaB indtage 3 pladsen efter 17 runder hvor der bliver udbetalt tv penge, om ikke andet må en 3 plads være bedre end det man har regnet med, og derfor vil underskuddet vel også blive mindre end de 30 mil til års regnskabet.

Nu kender jeg godt nok ikke selve beløbet,men der er jo stor forskel på om man ligger nr. 3 i forhold til nr. 6, som vi kan gå ned på hvis alt går imod os, men nr. 6 er stadigvæk bedre end sidste år hvor vi lå nr. 12

Nogen der ved hvor stor forskel der er i TV penge fra nr. 3 til nr. 6 ??

Hér er ihvertfald noget, der ligner et seriøst bud!

http://spn.dk/fodbold/superliga/silkebo ... 253057.ece
Billede

Besvar