Jes Høgh tuder over AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af Mr. Larsen » 11. okt 2011, 00:00

Faldt lige over denne artikel

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... fter%20aab" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg ved ikke lige hvad manden forventer klubben skal gøre, det kan jo ikke passe man skal holde øje med alle eks spillerne også trøste dem lidt når tingene er hårde, eller forære diverse billetter når de brokker sig.

Det er fint Chelsea ville gøre lidt ekstra ud af det, med hans sygdom, men stå og pive efter opmærksomhed, det er sateme pinagtigt, også må han for min skyld holde ligeså meget med Chang som han vil, couldnt care less.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. okt 2011, 05:51

Det er jo pinligt for ham. Tænk at have så ondt i kransen. Mon det er hårdt at være væk fra rampelyset? Og mener han mon at AaB skulle køre rundt med fribilletter til alle tidligere spillere hver uge? Manden er jo splitterravende gal...
Janteloven eksisterer IKKE!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af jydenfranord » 11. okt 2011, 07:07

Køllen I Møllen skrev:Det er jo pinligt for ham. Tænk at have så ondt i kransen. Mon det er hårdt at være væk fra rampelyset? Og mener han mon at AaB skulle køre rundt med fribilletter til alle tidligere spillere hver uge? Manden er jo splitterravende gal...
Det mest ynkelige er jo næsten at han fremhæver Chelsea som en klub der ikke glemmer sine gamle spillere, når det var en tilfældighed der gjorde han blev hyldet. Han var ovre og se en kamp, hvor de kommer inde i den og beder ham om at komme i spillertunnelen til pausen og så hiver ham ud på grønsværen. De havde ikke inviteret ham specielt over for at blive hyldet.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Fabbe » 11. okt 2011, 07:56

Hvorfor helvede sagde Jes Høgh så nej, da han blev inviteret til at gå på grønsværen for at blive hyldet, sidst på foråret i '96? Lynge inviterede ham, og publikum var ellevilde for at se ham, da han var taget på sommerferie i Aalborg efter at have vundet mesterskabet med Fenerbahce den sommer.

Nej Høghs AaB-hjerte har aldrig eksisteret, og det har mit Høgh-hjerte egentlig heller ikke. At AaB ikke er hans klub i byen, men Chang, sagde han allerede i '92, da han gav et interview til Aalborg Stiftstidende. I den artikel afleverede han en bandbule af dimensioner imod AaB og AaB's fans.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. okt 2011, 09:56

Hey, han roder rundt med Oddset-Jannie, gi' lige manden et break!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. okt 2011, 10:04

jydenfranord skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det er jo pinligt for ham. Tænk at have så ondt i kransen. Mon det er hårdt at være væk fra rampelyset? Og mener han mon at AaB skulle køre rundt med fribilletter til alle tidligere spillere hver uge? Manden er jo splitterravende gal...
Det mest ynkelige er jo næsten at han fremhæver Chelsea som en klub der ikke glemmer sine gamle spillere, når det var en tilfældighed der gjorde han blev hyldet. Han var ovre og se en kamp, hvor de kommer inde i den og beder ham om at komme i spillertunnelen til pausen og så hiver ham ud på grønsværen. De havde ikke inviteret ham specielt over for at blive hyldet.
Og jeg tvivler på at han havde fået en fribillet til kampen...
Janteloven eksisterer IKKE!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Mogens » 11. okt 2011, 10:38

Jeg kunne nu meget godt lide ham, og jeg synes også, at han var en meget god spiller, men han skal da stoppe med at klynke. Vi har vel aldrig ønsket os at blive sammenlignet med Chelsea, derfor er sammenligningen fra Høghens side kun til at grine af.

I øvrigt kan han sgu da ligeså vel som alle mulig andre betale for sin egen billet - selvom det vist nok ikke gik helt som ønsket med hans investeringer.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Onkel Franz » 11. okt 2011, 10:39

Kære Jes

Tak for din tid i AaB.

Køb dine billetter selv - Det gør vi andre. Og vi har langt færre penge på kontoen end dig.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af jydenfranord » 11. okt 2011, 10:48

Køllen I Møllen skrev:
jydenfranord skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det er jo pinligt for ham. Tænk at have så ondt i kransen. Mon det er hårdt at være væk fra rampelyset? Og mener han mon at AaB skulle køre rundt med fribilletter til alle tidligere spillere hver uge? Manden er jo splitterravende gal...
Det mest ynkelige er jo næsten at han fremhæver Chelsea som en klub der ikke glemmer sine gamle spillere, når det var en tilfældighed der gjorde han blev hyldet. Han var ovre og se en kamp, hvor de kommer inde i den og beder ham om at komme i spillertunnelen til pausen og så hiver ham ud på grønsværen. De havde ikke inviteret ham specielt over for at blive hyldet.
Og jeg tvivler på at han havde fået en fribillet til kampen...
I det udsnit af bogen der er lagt ud, står der Camilla, hans daværende kone, havde sørget for at de kunne låne John Terrys loge. Så jo det var sikkert ganske gratis......

Men det er sgu da ynkeligt at bruge sin sygdom til at ville score gratis billetter....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Maglau » 11. okt 2011, 11:05

jydenfranord skrev:
Køllen I Møllen skrev:
jydenfranord skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det er jo pinligt for ham. Tænk at have så ondt i kransen. Mon det er hårdt at være væk fra rampelyset? Og mener han mon at AaB skulle køre rundt med fribilletter til alle tidligere spillere hver uge? Manden er jo splitterravende gal...
Det mest ynkelige er jo næsten at han fremhæver Chelsea som en klub der ikke glemmer sine gamle spillere, når det var en tilfældighed der gjorde han blev hyldet. Han var ovre og se en kamp, hvor de kommer inde i den og beder ham om at komme i spillertunnelen til pausen og så hiver ham ud på grønsværen. De havde ikke inviteret ham specielt over for at blive hyldet.
Og jeg tvivler på at han havde fået en fribillet til kampen...
I det udsnit af bogen der er lagt ud, står der Camilla, hans daværende kone, havde sørget for at de kunne låne John Terrys loge. Så jo det var sikkert ganske gratis......

Men det er sgu da ynkeligt at bruge sin sygdom til at ville score gratis billetter....
"Camilla havde sørget for at de kunne låne John Terrys loge"....hehe...gad vide om Wayne Bridge også har gratis adgang til den loge.

Det handler vel ikke om sygdom eller ej, men mere hvordan proceduren er, om tidligere spiller med et vist antal år eller kampe for klubben har mulighed for fribilletter - hvis de har skal Høgh vel også have hvis ikke jå så må han selv hoste op. Men uanset er det fandme ynkeligt at tude offentligt over det.

Som en tidligere nævnte koblingen til Oddset-Janni bliver mere åbenlys.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2011, 11:24

Jeg synes nu der er en pointe i noget af det han citeres for (jeg tror slet ikke det har det mindste med gratis biletter at gøre), i hvert fald ift os fans.

Vi er ret hårde ved vores egne, og der står heller ikke den samme respekt (med få undtagelser) om vores gamle spillere, som der gør i England, Italien, Spanien etc. På en måde kan jeg godt lide den lidt mere tilbagelænede tilgang til fortidens store navne, som jeg ser som et tegn på at danskere føler sig ligeværdige med selv store stjerner, på trods af de bevisligt har opnået meget, både i AaB og andre steder. Det ændrer dog ikke ved at mentaliteten andre steder (man kunne også nævne Tyskland) nok er mere til ærefrygt overfor tidligere spillere.

Jeg nægter altså stadig også at tro på at hans hovedpointe er at han vil have gratis biletter. Man skal nok lige et lag dybere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Freddie » 11. okt 2011, 11:34

Ja, det er trist. at Jes Høgh ikke husker bedre, men det må vel skyldes hans sygdom. Jeg vil gerne prøve at hjælpe hans hukommelse lidt på gled.

Rent faktisk blev han skabt af AaB da han kom første gang fra Chang. Alligevel endte han med at forlade klubben på den mest pinlige måde og skifte til Silkeborg/Brøndby efter at han længe havde været knæskadet, og uden at gøre come back da han kunne. Da han så endte på bænken i Brøndby, blandt andet efter en forfærdelig kamp i Aalborg i 1994 hvor Brøndby fik en lussing på 4-1, hvem husker ikke det, blev han igen reddet af AaB. Han spillede foråret 1995 for AaB, og ikke 1994/95 som Nordjyske skriver, blev derefter solgt til Fenerbache, og siden endte han som bekendt i Chelsea. Absolut en rigtig flot karriere, takket være ham selv, selvfølgelig, men det var næppe sket uden stærk bistand fra AaB.

Trods det meget pinlige klubskifte til Silkeborg, der bare blev endnu mere pinligt af at han, uden at have spillet en eneste kamp for sin nye klub, skiftede til Brøndby og overlod Silkeborg den transfersum han ikke undte AaB, tog Børge ham tilbage. Gad vide hvordan man havde reageret i Chelsea, hvis han havde haft det samme forløb med Arsenal og Manchester United som deltagere? Mon han så havde fået andet end hån og negativ opmærksomhed?

Det er jo bare ærgerligt, Jes, at du nu hvor du havde muligheden for at takke AaB for klubbens fremragende behandling af dig så vælger at gøre det stik modsatte, faktisk i en tid, hvor du kunne have været med til at gøre en forskel.

Held og lykke i Chang, Jes. Du kan sikkert blive hyldet af deres hjemmepublikum også.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. okt 2011, 11:43

Freddie skrev:Ja, det er trist. at Jes Høgh ikke husker bedre, men det må vel skyldes hans sygdom. Jeg vil gerne prøve at hjælpe hans hukommelse lidt på gled.

Rent faktisk blev han skabt af AaB da han kom første gang fra Chang. Alligevel endte han med at forlade klubben på den mest pinlige måde og skifte til Silkeborg/Brøndby efter at han længe havde været knæskadet, og uden at gøre come back da han kunne. Da han så endte på bænken i Brøndby, blandt andet efter en forfærdelig kamp i Aalborg i 1994 hvor Brøndby fik en lussing på 4-1, hvem husker ikke det, blev han igen reddet af AaB. Han spillede foråret 1995 for AaB, og ikke 1994/95 som Nordjyske skriver, blev derefter solgt til Fenerbache, og siden endte han som bekendt i Chelsea. Absolut en rigtig flot kariere, takket være ham selv, selvfølgelig, men det var næppe sket uden stærk bistand fra AaB.

Trods det meget pinlige klubskifte til Silkeborg, der bare blev endnu mere pinligt af at han, uden at have spiller en eneste kamp for sin nye klub, skuftede til Brøndby og overlod Silkeborg den transfersum han ikke undte AaB, tog Børge ham tilbage. Gad vide hvordan man havde reageret i Chelsea, hvis han havde haft det samme forlob med Arsenal og Manchester United som deltagere? Mon han så havde fået andet end hån og negativ opmærksomhed?

Det er jo bare ærgerligt, Jes, at du nu hvor du havde muligheden for at takke AaB for klubbens fremragende behandling af dig så vælger, at gøre det stik modsatte, faktisk i en tid, hvor du kunne have været med til at gøre en forskel.

Held og lykke i Chang, Jes. Du kan sikkert blive hyldet af deres hjemmepublikum også.
Ja, der er ikke noget som når 143 tilskuere laver standing ovation på en lortebane uden siddepladser...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. okt 2011, 12:01

Pastorius skrev:Jeg synes nu der er en pointe i noget af det han citeres for (jeg tror slet ikke det har det mindste med gratis biletter at gøre), i hvert fald ift os fans.

Vi er ret hårde ved vores egne, og der står heller ikke den samme respekt (med få undtagelser) om vores gamle spillere, som der gør i England, Italien, Spanien etc. På en måde kan jeg godt lide den lidt mere tilbagelænede tilgang til fortidens store navne, som jeg ser som et tegn på at danskere føler sig ligeværdige med selv store stjerner, på trods af de bevisligt har opnået meget, både i AaB og andre steder. Det ændrer dog ikke ved at mentaliteten andre steder (man kunne også nævne Tyskland) nok er mere til ærefrygt overfor tidligere spillere.

Jeg nægter altså stadig også at tro på at hans hovedpointe er at han vil have gratis biletter. Man skal nok lige et lag dybere.
Jeg tror heller ikke det handler om fribilletter. Men har svært ved at finde andre forklaringer.
Egentlig tror jeg bare han er en bitter gammel mand.
Janteloven eksisterer IKKE!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Freddie » 11. okt 2011, 12:29

De laver vel bølge også?
Poker-One-Kenobi skrev: Ja, der er ikke noget som når 143 tilskuere laver standing ovation på en lortebane uden siddepladser...

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Reto » 11. okt 2011, 13:30

Correct me if I'm wrong, men det var vel i høj grad også AaB's fortjeneste, at han blev solgt til Fenerbahce og blev millionær efter det forrygende forår 1995. Han spillede selv ganske fantastisk den halv sæson, men kapitaliserede også på klubbens succes og blev derefter solgt videre.

Jeg synes også det her mest af alt minder om et surt opstød fra en glemt og bitter gammel sur mand.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2011, 13:36

Reto skrev:Correct me if I'm wrong, men det var vel i høj grad også AaB's fortjeneste, at han blev solgt til Fenerbahce og blev millionær efter det forrygende forår 1995. Han spillede selv ganske fantastisk den halv sæson, men kapitaliserede også på klubbens succes og blev derefter solgt videre.

Jeg synes også det her mest af alt minder om et surt opstød fra en glemt og bitter gammel sur mand.
Lur mig om der ikke er mere end én journalistisk stramning i gengivelsen af hvad han rent faktisk mener. Udover det synes jeg da det giver god mening hvis han er Chang-fan. Desuden virker reaktionen mod ham noget tøsepigefornærmet. For mig er de eneste fakta jeg kan forholde mig til.

1) Jes Høgh har været god for AaB.
2) AaB har været god for Jes Høgh.
3) Jes Høgh mener ikke at AaB har behandlet ham med den respekt som han fortjener.

Ad 3) Ingen af os kender vel nok fakts til at vurdere hvad der er skidt og kanel i det synspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af astonvilla » 11. okt 2011, 14:36

Aaarh, gi nu manden et break.

Klart han er trist over at han ikke kan få fribilletter til Stadion - nu hvor han heller ikke længere kan få gratis lotto-kupon'er gennem hans krimi-ex.

Det er en trist Verden Jes lever i....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af limey » 11. okt 2011, 17:34

Jeg er ikke helt med på det der lotto-kæreste-halløj, hvad handler det om?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af jydenfranord » 11. okt 2011, 17:43

limey skrev:Jeg er ikke helt med på det der lotto-kæreste-halløj, hvad handler det om?
Han var kæreste med oddset-Janni, begyndte forholdet kort tid før hun blev anholdt for at have franarret en 66-årige mand flere millioner. De gik åbenbart fra hinanden pga. det, men kort tid efter forsatte de det, for så at afslutte det igen for kort tid siden.

Besvar