Jes Høgh tuder over AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af limey » 11. okt 2011, 18:18

jydenfranord skrev:
limey skrev:Jeg er ikke helt med på det der lotto-kæreste-halløj, hvad handler det om?
Han var kæreste med oddset-Janni, begyndte forholdet kort tid før hun blev anholdt for at have franarret en 66-årige mand flere millioner. De gik åbenbart fra hinanden pga. det, men kort tid efter forsatte de det, for så at afslutte det igen for kort tid siden.
Aha. Hvem fanden er oddset-Janni?

Edit. Nåeh hende fra reklamen.

Brugeravatar
Magic
Allstar
Allstar
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 5. jun 2005, 18:24
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: Amager

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Magic » 11. okt 2011, 19:14

Pastorius skrev:Ad 3) Ingen af os kender vel nok fakts til at vurdere hvad der er skidt og kanel i det synspunkt.
Hvor har manglen på facts nogensinde fået nogen på debatsiden til ikke at have en mening om noget? :D

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 11. okt 2011, 20:04

Han vil jo hyldes for at have overvundet sin sygdom...

Hvordan det hænger sammen med AaB og tilskuerne til den givne kamp ved jeg ærlig talt ikke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Funky » 11. okt 2011, 22:47

Har Jes Høgh i øvrigt ikke ALTID været Chang-dreng? Bizar historie i øvrigt; hvad er det lige manden mener AaB skulle gøre, SPECIELT for ham, i forhold til andre koryfæer?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2011, 23:05

Funky skrev:Har Jes Høgh i øvrigt ikke ALTID været Chang-dreng? Bizar historie i øvrigt; hvad er det lige manden mener AaB skulle gøre, SPECIELT for ham, i forhold til andre koryfæer?
Han har i hvert spillet derude siden omkring 1980 og indtil han kom til AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af vandmelonen » 12. okt 2011, 10:34

Poker-One-Kenobi skrev:
Freddie skrev:....
Ja, der er ikke noget som når 143 tilskuere laver standing ovation på en lortebane uden siddepladser...
I al respekt, så har chang faktisk en glimrende bane!

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Corona » 12. okt 2011, 11:32

"Alle 40.000 på Stamford Bridge står op og klapper. Fotograferne stiller skarpt på mig."

Var det dejligt med opmærksomhed, Jes?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Fabbe » 12. okt 2011, 12:24

vandmelonen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Freddie skrev:....
Ja, der er ikke noget som når 143 tilskuere laver standing ovation på en lortebane uden siddepladser...
I al respekt, så har chang faktisk en glimrende bane!
Det kan kun skyldes, at AaBs bane lå lige ved siden af og at Chang har arvet AaBs veludviklede græskultur.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Pastorius » 12. okt 2011, 12:58

Corona skrev:"Alle 40.000 på Stamford Bridge står op og klapper. Fotograferne stiller skarpt på mig."

Var det dejligt med opmærksomhed, Jes?
Hvorfor så smålig? Det er da nok at Jes Høgh er til den smålige side.

Jes var en af mine absolute favoritspillere nogensinde. Det overskud han viste da vi blev mestre i 95 har jeg ikke set siden (Ståle inkluderet), men også den sidste halvsæson som midtbanespiller, inden han rejste første gang var rigtig god. Havde vi dengang kunnet holde på Peter Rasmussen og Jes, tror jeg vi var blevet mestre en gang tidligere. Den plads i min bevidsthed beholder han, på trods af sine ord om AaB, som jeg tror mest er en lille sidebemærkning. Som jeg har skrevet før, så er de altså bedre til at hylde deres tidligere helte i andre lande, og det kan jeg da godt forstå at Jes også gerne vil mærke fra AaB. Jeg ser ikke noget paradoks i han som gammel Chang-dreng holder med dem - det er jo trods alt den form for klubfølelse vi eftersøger i moderne fodboldspillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 13. okt 2011, 05:53

Pastorius skrev:Jeg synes nu der er en pointe i noget af det han citeres for (jeg tror slet ikke det har det mindste med gratis biletter at gøre), i hvert fald ift os fans.

Vi er ret hårde ved vores egne, og der står heller ikke den samme respekt (med få undtagelser) om vores gamle spillere, som der gør i England, Italien, Spanien etc. På en måde kan jeg godt lide den lidt mere tilbagelænede tilgang til fortidens store navne, som jeg ser som et tegn på at danskere føler sig ligeværdige med selv store stjerner, på trods af de bevisligt har opnået meget, både i AaB og andre steder. Det ændrer dog ikke ved at mentaliteten andre steder (man kunne også nævne Tyskland) nok er mere til ærefrygt overfor tidligere spillere.

Jeg nægter altså stadig også at tro på at hans hovedpointe er at han vil have gratis biletter. Man skal nok lige et lag dybere.
Arh, det er jeg ikke helt enig i.
Det kommer meget an på hvilken måde de har forladt os på.
Tager vi Ståle, så fik han en hård medfart, men han sked jo også på AaB dengang.
Tager man en Søren Frederiksen, var reaktionen en anden. Han talte aldrig dårligt om AaB og jeg var på Viborg Stadion den dag han stoppede som aktiv spiller. Først blev han hyldet af Viborg-enden derefter blev han kaldt op mod vores tribune hvor han fik massive klapsalver. Det ser du stort set aldrig herhjemme, at en spiller bliver hyldet af begge hold. En af de få andre jeg kan komme i tanke om, er Lars Høgh.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2011, 07:30

Kaare Sagan Larsen skrev:
Pastorius skrev:Jeg synes nu der er en pointe i noget af det han citeres for (jeg tror slet ikke det har det mindste med gratis biletter at gøre), i hvert fald ift os fans.

Vi er ret hårde ved vores egne, og der står heller ikke den samme respekt (med få undtagelser) om vores gamle spillere, som der gør i England, Italien, Spanien etc. På en måde kan jeg godt lide den lidt mere tilbagelænede tilgang til fortidens store navne, som jeg ser som et tegn på at danskere føler sig ligeværdige med selv store stjerner, på trods af de bevisligt har opnået meget, både i AaB og andre steder. Det ændrer dog ikke ved at mentaliteten andre steder (man kunne også nævne Tyskland) nok er mere til ærefrygt overfor tidligere spillere.

Jeg nægter altså stadig også at tro på at hans hovedpointe er at han vil have gratis biletter. Man skal nok lige et lag dybere.
Arh, det er jeg ikke helt enig i.
Det kommer meget an på hvilken måde de har forladt os på.
Tager vi Ståle, så fik han en hård medfart, men han sked jo også på AaB dengang.
Tager man en Søren Frederiksen, var reaktionen en anden. Han talte aldrig dårligt om AaB og jeg var på Viborg Stadion den dag han stoppede som aktiv spiller. Først blev han hyldet af Viborg-enden derefter blev han kaldt op mod vores tribune hvor han fik massive klapsalver. Det ser du stort set aldrig herhjemme, at en spiller bliver hyldet af begge hold. En af de få andre jeg kan komme i tanke om, er Lars Høgh.
Forskellen for mig er at man - på vanlig nordjysk manér - skal gøre sig fortjent til hyldest. Andre steder er bare det man har spillet få kampe nok til at man er en helt. Det er vel egentlig også det Jes Høgh skriver. Fx vil jeg ikke tra at en Artim Sakiri ville få den store heltemodtagelse i Aalborg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af Asger » 13. okt 2011, 08:43

Jens Madsen fik - da han selv henvendte sig til AaB - 2 billetter til den ellers totalt udsolgte CL-kamp mod Manchester United. Så grib knoglen, Jes, så kan det være, at Aalborgs klub nummer to vil hjælpe en mand i nød...

/Asger
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af FCM » 13. okt 2011, 17:22

Kaare Sagan Larsen skrev:Det ser du stort set aldrig herhjemme, at en spiller bliver hyldet af begge hold. En af de få andre jeg kan komme i tanke om, er Lars Høgh.
Jens Jessen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af sulakvelidze » 14. okt 2011, 22:56

Kaare Sagan Larsen skrev:
Pastorius skrev:Jeg synes nu der er en pointe i noget af det han citeres for (jeg tror slet ikke det har det mindste med gratis biletter at gøre), i hvert fald ift os fans.

Vi er ret hårde ved vores egne, og der står heller ikke den samme respekt (med få undtagelser) om vores gamle spillere, som der gør i England, Italien, Spanien etc. På en måde kan jeg godt lide den lidt mere tilbagelænede tilgang til fortidens store navne, som jeg ser som et tegn på at danskere føler sig ligeværdige med selv store stjerner, på trods af de bevisligt har opnået meget, både i AaB og andre steder. Det ændrer dog ikke ved at mentaliteten andre steder (man kunne også nævne Tyskland) nok er mere til ærefrygt overfor tidligere spillere.

Jeg nægter altså stadig også at tro på at hans hovedpointe er at han vil have gratis biletter. Man skal nok lige et lag dybere.
Arh, det er jeg ikke helt enig i.
Det kommer meget an på hvilken måde de har forladt os på.
Tager vi Ståle, så fik han en hård medfart, men han sked jo også på AaB dengang.
Tager man en Søren Frederiksen, var reaktionen en anden. Han talte aldrig dårligt om AaB og jeg var på Viborg Stadion den dag han stoppede som aktiv spiller. Først blev han hyldet af Viborg-enden derefter blev han kaldt op mod vores tribune hvor han fik massive klapsalver. Det ser du stort set aldrig herhjemme, at en spiller bliver hyldet af begge hold. En af de få andre jeg kan komme i tanke om, er Lars Høgh.
Var det ikke Peter Rasmussen, der blev hyldet af både Viborg og AaB i samme kamp? Eller er det også sket for Søren Frederiksen?

Angående Jes Høgh har jeg altid haft et ambivalent forhold til ham. Som person synes jeg rigtig godt om ham. Han lader til at være et sympatisk menneske, og det kan man jo godt være, selv om man ikke kan lide AaB. Men det sidste har jeg altid haft på fornemmelsen har været tilfældet med Jes Høgh: Han var aldrig rigtig glad for AaB og forsømte ikke en mulighed for at gøre opmærksom på det. Ikke engang i den enormt lykkelig tid omkring mesterskab i 95, hvor han (sammen med Ib Simonsen) også var ude med et eller andet negativt om AaB. Så at han også nu føler trang til at skyde lidt efter hjerteklubbens arvefjende, kan vel ikke rigtigt overraske. Det mest overraskende ved Jes Høgh har vel næsten været, at han overhovedet havde to perioder i AaB i stedet for at vælge Silkeborg, AGF eller Brøndby fra starten.

Jeg håber, at Høgh bliver lykkelig med sine venner i Chang, Chelsea og Brøndby, og at han ikke vil smadre sit eftermæle i Aalborg ved at blive en bitter, gammel mand. Jeg vil også altid være glad for hans indsats i foråret 95, men der er cirka 1000 tidligere AaB-spillere, jeg ville blive mere ærgerlig over at se AaB-kritik fra end lige netop Jes Høgh.

qrt
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. okt 2011, 00:05
Favoritspiller: michael laudrup

Re: Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af qrt » 16. okt 2011, 00:15

http://storify.com/sportsblokken/comeback-til-livet2" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Jes Høhg tuder over AaB

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 16. okt 2011, 01:59

Pastorius skrev: Forskellen for mig er at man - på vanlig nordjysk manér - skal gøre sig fortjent til hyldest. Andre steder er bare det man har spillet få kampe nok til at man er en helt. Det er vel egentlig også det Jes Høgh skriver. Fx vil jeg ikke tra at en Artim Sakiri ville få den store heltemodtagelse i Aalborg.
Men hvorfor skal man hyldes bare fordi man har spillet enkelte kampe? Det kan jeg virkelig ikke se, med mindre man har gjort noget ekstra ordinært i de kampe.

Og naturligvis skal man da gøre sig fortjent til en hyldest, det er da en hædersvisning, man ikke bare får fordi man har tråd ud på grønsværen. Der er så forskellige måder at gøre sig fortjent til det på. Boye, Jens Jessen, Søren Frederiksen, Lars Høgh m.fl. har gjort det på hver deres måde.

Mr9001
1. div
1. div
Indlæg: 302
Tilmeldt: 17. jan 2010, 20:05

Re: Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af Mr9001 » 16. okt 2011, 20:45

Vi vil da gerne hylde dig fordi du har overvundet din sygdom og er glad for det går dig godt....men det er vel ikke AaBs opgave at kontakte tidligere spillere for at høre om de vil hyldes for at have overvundet en uhyggelig sygedom? Det er ikke mit indtryk at Jes Høgh har løbet aalborg stadion tynd for at følge med, støtte klubben eller bare mødes med de gamle AaB-venner. Så er det vel lidt mærkeligt at AaB skal tage initiativ til at invitere til en hyldest selvom det ikke er et sted Jes Høgh kommer??? Ja jeg forstår det bare ikke og slet ikke når det så viser sig at det "bare" var tilfældigt! at Chelsea hylder ham....med ordene at han stadig følger og holder med Chelsea.....hvilket vi ikke kan gøre i AaB,..... da du jo holder med drengene fra provstejorden. Nej en fyr som Henrik Rasmussen som også ses til udekampe, pokalfinaler osv....ja ham kan vi sgu hylde. Eller Matovac som var med i parken da vi kunne blive mestre mod FCK...det ville han ikke gå glip af....det SPILLER. Håber at Chang og BIF har arrangeret hyldest så du kan få klapsalver på dansk jord....men det har de vist ikke?

Eisenhower
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 3. aug 2006, 13:31
Geografisk sted: Albuquerque

Re: Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af Eisenhower » 7. nov 2011, 08:24

Nu har jeg moedt Jes Hoegh et par gange og han virker som en meget sympatisk fyr. Jeg synes at det ville vaere format at en klub som AaB at vise respekt til tidligere spillere som en Jes Hoegh der hjalp klubben til et mesterskab og sidenhen overvandt en utrolig stor sygdom som mange mennesker ikke overlever. Jeg synes generelt at AaB ikke helt har levet op til den standard overfor tidligere spillere som burde paakraeves af en klub der har leveret store resultater paa baggrund af tidligere spillers store engagement. Hvor er hyldesten af 95 holdet foran et fyldt Aalborg Stadion, Hvad skete der med Henrik Rasmussen, Ib Simonsen, Jens Madsen, Staale, Prica og Strandli?

En tradition og en foelelse af at du hjalp til med noget stort, ville vaere dejligt at se.

Eller med et enkelt ord en paaskoenelse

Med venlig hilsen
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. nov 2011, 10:46

Eisenhower skrev:Nu har jeg moedt Jes Hoegh et par gange og han virker som en meget sympatisk fyr. Jeg synes at det ville vaere format at en klub som AaB at vise respekt til tidligere spillere som en Jes Hoegh der hjalp klubben til et mesterskab og sidenhen overvandt en utrolig stor sygdom som mange mennesker ikke overlever. Jeg synes generelt at AaB ikke helt har levet op til den standard overfor tidligere spillere som burde paakraeves af en klub der har leveret store resultater paa baggrund af tidligere spillers store engagement. Hvor er hyldesten af 95 holdet foran et fyldt Aalborg Stadion, Hvad skete der med Henrik Rasmussen, Ib Simonsen, Jens Madsen, Staale, Prica og Strandli?

En tradition og en foelelse af at du hjalp til med noget stort, ville vaere dejligt at se.

Eller med et enkelt ord en paaskoenelse

Med venlig hilsen
Hvad er det helt præcist du mener AaB skal gøre? Invitere hele 95-holdet på stadion til en hyldest på stadion til en superligakamp? Aldrig i mine 30 år som fodboldnørd har jeg hørt om noget sådant medmindre der var tale om et jubilæum af en art, men det er jo ikke mere end 16 år siden vi vandt guld første gang.

Jeg begriber ikke hvad du og Jes Høgh taler om og jeg tror ikke andre fra 95-holdet føler sig snydt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jes Høgh tuder over AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. nov 2011, 14:39

Køllen I Møllen skrev:
Eisenhower skrev:Nu har jeg moedt Jes Hoegh et par gange og han virker som en meget sympatisk fyr. Jeg synes at det ville vaere format at en klub som AaB at vise respekt til tidligere spillere som en Jes Hoegh der hjalp klubben til et mesterskab og sidenhen overvandt en utrolig stor sygdom som mange mennesker ikke overlever. Jeg synes generelt at AaB ikke helt har levet op til den standard overfor tidligere spillere som burde paakraeves af en klub der har leveret store resultater paa baggrund af tidligere spillers store engagement. Hvor er hyldesten af 95 holdet foran et fyldt Aalborg Stadion, Hvad skete der med Henrik Rasmussen, Ib Simonsen, Jens Madsen, Staale, Prica og Strandli?

En tradition og en foelelse af at du hjalp til med noget stort, ville vaere dejligt at se.

Eller med et enkelt ord en paaskoenelse

Med venlig hilsen
Hvad er det helt præcist du mener AaB skal gøre? Invitere hele 95-holdet på stadion til en hyldest på stadion til en superligakamp? Aldrig i mine 30 år som fodboldnørd har jeg hørt om noget sådant medmindre der var tale om et jubilæum af en art, men det er jo ikke mere end 16 år siden vi vandt guld første gang.

Jeg begriber ikke hvad du og Jes Høgh taler om og jeg tror ikke andre fra 95-holdet føler sig snydt.

Enig, og jeg forstår slet ikke hele den her "sag", jeg tror ærlig talt der blevet lagt alt for meget i Høghs udtalelser, hvis der ikke er det, synes jeg sgu det er skuffende af ham. Ellers tror jeg da også at den gode Jes skal minde sig selv om at den klub han i så fald ikke mener har gjort nok for ham, faktisk ansatte ham efter han var stoppet med fodbolden. Det varede ganske vist ikke længe, og hvad grunden er til det er vel i princippet ligegyldigt... det at han blev hyret er under alle omstændigheder ikke et træk som harmonerer specielt godt med at kalde AaB en klub som ikke gør nok for sine gamle helte...

Når det er sagt, så ER der naturligvis en helt anden tradition i England for at gamle spillere hyldes, og det er bestemt ikke utænkeligt at det blot har skullet forstås som en hyldest til de traditioner. Det ville ikke være første gang at et udsnit af et interview tages ud af sammenhæng for at skabe en "sensations udtalelse".

Besvar