Kamptråd AaB-OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Meelsen » 23. okt 2011, 21:01

Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Gentleman Finn » 23. okt 2011, 21:16

Lækkert arbejde, som altid

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Meelsen » 23. okt 2011, 21:29

...og lækkert med en omgang Sunshine Reagge i pausen!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af SimonJ » 23. okt 2011, 22:21

Meelsen skrev:...og lækkert med en omgang Sunshine Reagge i pausen!
Det tør siges!

Men jeg er stadig bitter over dommerenes præstation i dag!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af dyhrmaN » 23. okt 2011, 22:22

er det kommet højdepunkter op endnu?

Brugeravatar
Aberdeen
2. div
2. div
Indlæg: 123
Tilmeldt: 21. maj 2009, 15:59
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Aberdeen » 23. okt 2011, 22:28

Frimann kigger på kampen her http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... n=newsfeed
Læg lige mærke til Kayke og Dalle efter Rolfes anden scoring. Kanon at de jubler igennem, som var det dem selv der scorede. Det giver en god fornemmelse.
Der findes ingen spørgsmål, dumme

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af budo » 23. okt 2011, 23:06

Satme godt gået af drengene i dag. Fantastisk aggressivitet og vilje, troen på at det kunne lade sig gøre selv sidst i kampen.

Jeg tager i den grad hatten af for Alhmann, som jeg mere eller mindre havde afskrevet efter Viborg kampen. For pokker han spillede godt i dag. Super sikker i det defensive og i den grad et frisk pust i offensiven. Klasse. Det bliver spændende at se om han kan holde niveauet.

Lasse Nielsen er også ved at udvikle sig til et rent monster på den højre back. Helt utroligt at tænke tilbage på nogle af de hjerneblødninger han lavede sidste sæson, og så se den autoritet og det overblik både defensivt og offensivt han spiller med i dag. Jeg har tidligere været kritiker, men for pokker hvor er jeg omvendt. Den mand er en af fremtidens stjerner.

Den "nye" offensiv, med Rolfe, Kayke, Curth og Dalsgaard, har jeg længe glædet mig til at se, og det var rent ud sagt en fornøjelse at se den gejst og opfindsomhed de tilførte vores spil. Det blev i den grad understreget da Helenius kom ind og lignede en søvngænger, den knægt ser ud som om han ikke gider at spille fodbold? Kayke og Dalle knoklede forbilledligt og satte gang i ufatteligt meget, Kayke mest synligt men jeg synes bestemt også at Dalsgaard spillede til genvalg. Curth var sit sædvanlige hårdtarbejdende jeg indtil han blev skadet, men mon ikke han er klar igen mod BIF.

Rolfe er bare en smashing bloke. Det er for fedt at se hvordan han uden en masse halløj, er ved at udvikle sig til en offensiv profil på holdet. Man må sige at Magnus P. så helt rigtigt i den signing. Jeg tror han ved sæsonens afslutning vil stå som en af de markante profiler i suppen.

Vores reservemålmand skal også lige have et skulderklap med på vejen. Han viste lidt usikkerhed i et par situationer, men det store billede der står tilbage, er dog rigtig positivt. Han greb generelt sikkert ind når der var brug for det og var svært tæt på at snuppe et straffe. At han så skabte lidt problemer med et dårligt udkast og havde et to dårlige indgreb, der nok mest handlede om dårlig kommunikation med Wæhler der begge gange kom i vejen for ham, er vel helt acceptabelt i en debut, især fordi han ryddede op efter sig selv. Alt i alt et rigtig fornuftigt indhop og jeg er bestemt ikke bekymret for at få ham i kassen en anden gang.

Den eneste der virkeligt faldt igennem i dag, var vel dommeren? Hvis man tæller den situation med, hvor Kayke fuldstændig absurd får kort for film, så snyder han os for 3 straffespark??? På den anden side, så er sejren jo bare så meget sødere, når den kommer på trods af dommermodstand ;)

I det store hele er det for fedt at se holdet løfte sig med ren fight, oven på de sidste slatne kampe. Det får mig til at tro, at niveauet vi så i dag og i de første 5-7 kampe, ikke var overpræstation men er holdets reelle niveau, og at de bare har underpræsteret i de sidste 5 (6) kampe. Hvis det er sandt, så skal Kent og Kuhn bare have skabt stabilitet. Så får vi også et godt grundlag for rigtig overpræstation :aabfan:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jydenfranord » 23. okt 2011, 23:13

budo skrev:Satme godt gået af drengene i dag. Fantastisk aggressivitet og vilje, troen på at det kunne lade sig gøre selv sidst i kampen.

Jeg tager i den grad hatten af for Alhmann, som jeg mere eller mindre havde afskrevet efter Viborg kampen. For pokker han spillede godt i dag. Super sikker i det defensive og i den grad et frisk pust i offensiven. Klasse. Det bliver spændende at se om han kan holde niveauet.

Lasse Nielsen er også ved at udvikle sig til et rent monster på den højre back. Helt utroligt at tænke tilbage på nogle af de hjerneblødninger han lavede sidste sæson, og så se den autoritet og det overblik både defensivt og offensivt han spiller med i dag. Jeg har tidligere været kritiker, men for pokker hvor er jeg omvendt. Den mand er en af fremtidens stjerner.

Den "nye" offensiv, med Rolfe, Kayke, Curth og Dalsgaard, har jeg længe glædet mig til at se, og det var rent ud sagt en fornøjelse at se den gejst og opfindsomhed de tilførte vores spil. Det blev i den grad understreget da Helenius kom ind og lignede en søvngænger, den knægt ser ud som om han ikke gider at spille fodbold? Kayke og Dalle knoklede forbilledligt og satte gang i ufatteligt meget, Kayke mest synligt men jeg synes bestemt også at Dalsgaard spillede til genvalg. Curth var sit sædvanlige hårdtarbejdende jeg indtil han blev skadet, men mon ikke han er klar igen mod BIF.

Rolfe er bare en smashing bloke. Det er for fedt at se hvordan han uden en masse halløj, er ved at udvikle sig til en offensiv profil på holdet. Man må sige at Magnus P. så helt rigtigt i den signing. Jeg tror han ved sæsonens afslutning vil stå som en af de markante profiler i suppen.

Vores reservemålmand skal også lige have et skulderklap med på vejen. Han viste lidt usikkerhed i et par situationer, men det store billede der står tilbage, er dog rigtig positivt. Han greb generelt sikkert ind når der var brug for det og var svært tæt på at snuppe et straffe. At han så skabte lidt problemer med et dårligt udkast og havde et to dårlige indgreb, der nok mest handlede om dårlig kommunikation med Wæhler der begge gange kom i vejen for ham, er vel helt acceptabelt i en debut, især fordi han ryddede op efter sig selv. Alt i alt et rigtig fornuftigt indhop og jeg er bestemt ikke bekymret for at få ham i kassen en anden gang.

Den eneste der virkeligt faldt igennem i dag, var vel dommeren? Hvis man tæller den situation med, hvor Kayke fuldstændig absurd får kort for film, så snyder han os for 3 straffespark??? På den anden side, så er sejren jo bare så meget sødere, når den kommer på trods af dommermodstand ;)

I det store hele er det for fedt at se holdet løfte sig med ren fight, oven på de sidste slatne kampe. Det får mig til at tro, at niveauet vi så i dag og i de første 5-7 kampe, ikke var overpræstation men er holdets reelle niveau, og at de bare har underpræsteret i de sidste 5 (6) kampe. Hvis det er sandt, så skal Kent og Kuhn bare have skabt stabilitet. Så får vi også et godt grundlag for rigtig overpræstation :aabfan:
Jeg synes også Carsten Christensen har fået alt for lidt opmærksomhed/ros for sin kamp. Han bliver sat ind på holdet med få min. forberedelse, det er hans første kamp på første holdet i AaB og i ligaen. Tror de fleste havde regnet med det ville koste os sejren, men han viste sig stabil i det meste af kampen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. okt 2011, 23:35

Hanga skrev: Når vi fighter som idag, og tør tage mange offensive løb og aktioner, har vi gode vinderchancer. Det var derfor vi vandt i starten af sæsonen, og det er derfor vi vinder idag. Det synes jeg ikke vi har set i de foregående kampe...
Spot on! Om det er fighten og gejsten der gjorde det ved jeg ikke, men VILJEN og evnen til at tage de offensive løb er præcist hvad vi har mangler længe, og det var i den grad tilbage i dag. Derfor var det også ekstra fantastisk at udbyttet kom til sidst, for der var virkelig mange af de positive tendenser fra tidligere på sæsonen, som var tilbage i dag.

Flot debut af Rolf Toft, som jeg synes så ekstremt lovende ud, han lignede absolut ikke en spiller som spillede sine første betydende minutter på top niveau. Flot kamp af Ahlmann også, bestemt en kamp som viste at han er fremtidens mand på venstre back, og at han måske allerede nu er helt klar til en stamplads. Desuden (selvfølgelig, fristes man næsten til at sige) super flot kamp af Lasse... hvis han bliver ved med konstant at spille kampe på et stabilt højt niveau, og bliver ved med at lægge på sit spil i samme tempo som han gør i øjeblikket, så tror jeg ikke vi kan holde på ham meget længere. Desværre, for hold op hvor jeg elsker hans attitude og vilje. Jeg synes faktisk Lasse er ved at udvikle sig hen mod at kunne blive en af de bedste vi nogensinde har haft!

Til sidst synes jeg lige vi skal tage fremtidsbrillerne på og kigge på en del af de 11 som sluttede kampen:

Lasse Nielsen 23
Jakob Ahlmann 20
Henrik Dalsgaard 22
Mattias Wichmann 20
Nicklas Helenius 20
Rolf Toft 19

- Så kan vi også smide et par andre i bunken, som ganske sikkert er kommende stamspillere, og som lige så godt kunne have været på banen samtidig:

Nicolai Larsen 20
Lucas Andersen 17
Kayke 23

DET har jeg fandme svært ved at få armene ned over!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af astonvilla » 23. okt 2011, 23:38

Ja, vigtigheden af sejren i dag kan jo overhovedet ikke overdrives. Det var livsvigtigt.
Vi har fået genetableret et hul på 11 points ned til Lyngby og fået lidt selvtillid på kontoen.
Og ja, vi skal fortsat KUN kigge nedad. Forstå nu vi spillede over evne i starten og vi kommer til at ligge og kæmpe hele sæsonen med at holde Køge og Lyngby bag os.

Positivit var det at se at det er de "unge" der tager over og driver os til sejren! Lasse, Dalle, Ahlman - og Rolfe (selvom han ikke er helt ung).
Samtidig skal man hæfte sig ved det fremragende forabejde som Helenius og Wichmann laver op til 2-1. Klasse! Og godt med lidt selvtillid til Helenius igen. Flot flot af de to indhoppere!

Og Rolfe - ja, 2 mål - den knajt har sku lavet mange points til os gennem de seneste par år. Elsker ham!! Fast mand på fløjen eller på toppen. Han knalder til den første gang - lækkert!

Men ingen over eller på siden af Lasse Nielsen. Igen - fristes man vel til at sige. Jeg er simpelthen rystet over hans fysik og evne til at tonse frem og tilbage i 90 min. Jeg bliver heldt svedig bare af at sidde og glo på ham (i korte ærmer i 10 grader endda). For satan en stjerne vi har der. MOM igen - og for gud ved hvilken gang i år. Tak Lasse! Tak fordi du gider løbe 45 km per kamp! Han er en inspiration for alle på holdet. Vores nye Konge og anfører når Wæhler ligger træbenene på hylden.

Det eneste malurt i bægeret i dag er indsatsen fra den Gamle Garde, om jeg så må sige. Jeg synes Wæhler klumrer rundt som en hund i et spil kejler ved flere lejligheder. Det kommer bedst til udtryk ved straffesparket - hvor han har rygdækning af en 5-6 røde og alligevel tåger ud og laver straffe... Skandaløst. Würtz og Augo på den centrale midt...det virker stadig ikke, Kent - og det kommer det heller aldrig til! Wichmann med fra start næste gang og så enten Würtz eller Augu på bænken (personligt mener jeg Würtz på bænken). Hvis Kent VIL spille med Würtz og Augo, ja så må han sadle om i en form for 4-2-3-1 eller sådan noget. I en 4-4-2 vil det ALDRIG virke. Utrolig at en så dygtig træner ikke kan se det!

Men!

Super AaB, Super Rolfe, Super Helenius (udskældt person nr. 1 for tiden med et lækkert oplæg), Super Ahlman .... og OUTSTANDING Lasse Nielsen!

Og flot af vores nye mand mellem stængerne.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Meelsen » 24. okt 2011, 01:30

Jeg kan ikke helt fornemme hvordan folk har det med Kayke's præstation, men jeg må sige at jeg var dybt imponeret over hans spil i dag. Manden åbner op for OB's forsvar med dybe løb kampen igennem, samtidigt med at han var konstant spilbar. Kan godt være at det ikke er alle aktioner der sidder lige i kassen, men jeg vil sku hellere se en spiller der prøver at være kreativ og med måske nok med en større fejlprocent end en grå midtbane-type der hellere spille den bagud eller forsøge med lange aflveringer fra stående position.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Andreas
Superliga
Superliga
Indlæg: 613
Tilmeldt: 28. jun 2007, 11:20
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Andreas » 24. okt 2011, 02:29

dyhrmaN skrev:er det kommet højdepunkter op endnu?
Aberdeen skrev:Frimann kigger på kampen her http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... n=newsfeed
Læg lige mærke til Kayke og Dalle efter Rolfes anden scoring. Kanon at de jubler igennem, som var det dem selv der scorede. Det giver en god fornemmelse.

Frimann er simpelthen den mest nederen klaphat at høre på, han så gammelklog!

her er nogle bedre højdepunkterne:
http://tv2sport.dk/ny-ob-nedtur-AaB-snu ... -til-sidst" onclick="window.open(this.href);return false;
SimonJ skrev:Men jeg er stadig bitter over dommerenes præstation i dag!
Enig, Lars Christoffersen kunne ligeså godt have kostet os sejren igen, igen... Han er så inkompetent en dommer!
Jeg er stadig overbevist om at der IKKE var straffe til OB. Ærgerligt at de ikke har den fra en anden vinkel, så man kan se a der ikke er kontakt.
I øvrigt sjovt at se hvordan Ruud undskyldte til Wæhler efter OB havde scoret…
"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"

- Eric Cantona

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af dyhrmaN » 24. okt 2011, 02:46

SimonJ skrev: her er nogle bedre højdepunkterne:
http://tv2sport.dk/ny-ob-nedtur-AaB-snu ... -til-sidst" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan nogen kyle den op på tuben i stedet, sådan udenlandsdanskerne også kan få fornøjelsen af at se AaB tryne OB? :)

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Flower » 24. okt 2011, 06:53

dyhrmaN skrev:
SimonJ skrev: her er nogle bedre højdepunkterne:
http://tv2sport.dk/ny-ob-nedtur-AaB-snu ... -til-sidst" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan nogen kyle den op på tuben i stedet, sådan udenlandsdanskerne også kan få fornøjelsen af at se AaB tryne OB? :)
Jeg er igang.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Flower » 24. okt 2011, 07:00

Flower skrev:
dyhrmaN skrev:
SimonJ skrev: her er nogle bedre højdepunkterne:
http://tv2sport.dk/ny-ob-nedtur-AaB-snu ... -til-sidst" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan nogen kyle den op på tuben i stedet, sådan udenlandsdanskerne også kan få fornøjelsen af at se AaB tryne OB? :)
Jeg er igang.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af doukas » 24. okt 2011, 07:10

Flower skrev:
Flower skrev:
dyhrmaN skrev:
SimonJ skrev: her er nogle bedre højdepunkterne:
http://tv2sport.dk/ny-ob-nedtur-AaB-snu ... -til-sidst" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan nogen kyle den op på tuben i stedet, sådan udenlandsdanskerne også kan få fornøjelsen af at se AaB tryne OB? :)
Jeg er igang.
Tak for det! Du er en knag
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af astonvilla » 24. okt 2011, 09:15

BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Bienvenu Bassogog!

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af marshmellow » 24. okt 2011, 09:17

respekt for ahlmann og lasses indsatser (jeg har længe været en meget stor fan af sidstnævnte) men MOM i denne kamp var nu alligevel i min optik Rasmus Wûrtz.......kæmpe løbearbejde, erobrede bolden fra den svage OB-midtbane igen igen, og skildte sig markant bedre af med den fremad banen end set meget længe.

Og herlig med en venstre side der kan og vil og tør spille fodbold fremad banen
håber vi har set partrick og due på de positioner for sidste gang ...genvalg til ahlmann og rolfef TAK!
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af le Cid » 24. okt 2011, 09:26

astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Det er altså ikke en naturlov, at en ny træner giver et boost...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Mr. Larsen » 24. okt 2011, 09:46

le Cid skrev:
astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Det er altså ikke en naturlov, at en ny træner giver et boost...
Enig !

Synes i øvrigt Brøndby laver samme fejl igen som tidligere. Nu henter de ENDNU engang en gammel BIF mand ind, og han har ligesom Henrik Jensen aldrig opnået noget som Cheftræner, andet end oprykningen med HB Køge.

BIF vil gerne opfattes som topklub, og alligevel hentet man et relativt ubeskrevet blad ind på cheftræner posten, jeg fatter det simpelthen ikke. Man burde da ha hentet en udefra, som for det første måske havde haft lidt succes i sine tidligere klubber og som kunne bidrage med noget nyt til klubben, nu får man bare noget mere af det samme, typisk BIF og fuldstændig forventet Auri skulle tage over.

Jeg spår at det bliver mere af det samme fremover, og det klager jeg ikke over ! :=)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar