Kamptråd AaB-OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Shrug » 22. okt 2011, 14:30

Hvad har Dalsgaard døjet med?

Lad os håbe det er vejen til sejr, men den midtbane der.... Øv.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jensemand57 » 22. okt 2011, 15:36

Hvis Stiftens opstilling holder vand, er der kun en enkelt ædring, jeg kunne tænke mig. Wichmann ind i stedet for pølsen.

Jeg kunne dog også godt tænke mig, at se Rofl Toft inde. Med de mål han har lavet på rerserveholdet, må han snart få chancen for at vise, hvad han kan i suppen.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jydenfranord » 22. okt 2011, 15:42

jensemand57 skrev:Hvis Stiftens opstilling holder vand, er der kun en enkelt ædring, jeg kunne tænke mig. Wichmann ind i stedet for pølsen.
Jeg tror det er godt nok at starte med Rasmus inde, det er ofte en meget fysisk kamp på midtbanen mod OB, hvor jeg mener at det er nødvendigt med mere fysik end det Wichmann har, set i lyset af det tegner til at Dalsgaard og Rolfe er på kanterne, det er jo ikke just fordi de er de store muskelbundter.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jensemand57 » 22. okt 2011, 16:39

jydenfranord skrev:
jensemand57 skrev:Hvis Stiftens opstilling holder vand, er der kun en enkelt ædring, jeg kunne tænke mig. Wichmann ind i stedet for pølsen.
Jeg tror det er godt nok at starte med Rasmus inde, det er ofte en meget fysisk kamp på midtbanen mod OB, hvor jeg mener at det er nødvendigt med mere fysik end det Wichmann har, set i lyset af det tegner til at Dalsgaard og Rolfe er på kanterne, det er jo ikke just fordi de er de store muskelbundter.
Jeg tror, du har ret. Min pointe er blot, at i forhold til kampen i Farum manglede kreativiten i den offensive del af spillet. Her tror jeg, at Wichmann har de kvaliteter, som skal til. Men som du selv nævner, vil en fysisk stærk midtbane med OB være en fordel, og her har Ramus jo sin styrke. Godt set :cheers:

Minigold
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2009, 10:15

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Minigold » 22. okt 2011, 17:47

jydenfranord skrev:
jensemand57 skrev:Hvis Stiftens opstilling holder vand, er der kun en enkelt ædring, jeg kunne tænke mig. Wichmann ind i stedet for pølsen.
Jeg tror det er godt nok at starte med Rasmus inde, det er ofte en meget fysisk kamp på midtbanen mod OB, hvor jeg mener at det er nødvendigt med mere fysik end det Wichmann har, set i lyset af det tegner til at Dalsgaard og Rolfe er på kanterne, det er jo ikke just fordi de er de store muskelbundter.
Uanset hvem vi møder, stiller KN med Würtz og Augo, det er det der er problemet. Synd for Wichmann, men han kommer kun på den centrale midtbane, hvis der opstår skader. Om vi så mødte et U17 hold, ville han bruge Würtz, sådan er det bare. Men isoleret set, kan man måske godt forsvare Augo-Würtz på midten, imod hold som OB, men hold op hvor er det svært at tro på, at den dynamiske duo spiller en god kamp.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af le Cid » 22. okt 2011, 18:58

jonas386 skrev:
le Cid skrev:
PeterS skrev:Opstilling ifølge nordjyske, synes det ser spændende ud.

Nicolai Larsen - Lasse Nielsen, Kennth Emil Petersen, Kjetil Wæhler, Jakob Ahlmann - Henrik Dalsgaard, Rasmus Würtz, Thomas Augustinussen, Chris Rolfe - Kayke, Jeppe Curth
Mon ikke Ahlman er back frem for fløj?
Han er da også sat som back :)?
Jeg vil fremover iføre mig monokel, inden jeg kommenterer på noget...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Tik
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:16
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Tik » 23. okt 2011, 01:12

En lille hilsen fra Kent til i morgen:


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Funky » 23. okt 2011, 01:42

Lucho virker godtnok til at være meget langt fra startopstillingen, når han ikke engang kan få pladsen i en situation hvor det øjeblikkelige NØDløsning på pladsen er ude!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af NIN » 23. okt 2011, 01:58

Mht. søndagens modstander så syntes jeg, der er en interessant kobling til en anden tråd her på siden, nemlig den med at spillerne har det for godt i AaB og at klubben ikke præsterer. Nu handler det her ikke om, at kører vores resultater, positive som mangelfulde, af på en anden klub, men ikke desto mindre finder jeg det interessant, at kigge i det perspektiv på netop OB. OB har igennem de seneste år haft, sammen med FCK, Danmarks to bedste trupper. I år måske endda den bedste. 2009-10 sæsonen var de 9 point efter FCK. I 2010-11 sæsonen sluttede de stribede 26 point efter FCK og var igen, aldrig i nærheden af at bringe det mindste spænding ind i mesterskabskampen. I år er de efter 12 runder allerede 11 point bagud, med en trup, som vel på alle måder matcher FCK’s som endda har skulle kører nye spillere ind. Jeg syntes om nogen, at OB er et eksempel på en klub som i de seneste år, absolut intet har fået ud af trup og potentiale. Og lad os så i øvrigt bare se en gentagelse af sidste gang fynboerne var på besøg.

Blog Spot Movie Madness
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af nj27 » 23. okt 2011, 12:51

Funky skrev:Lucho virker godtnok til at være meget langt fra startopstillingen, når han ikke engang kan få pladsen i en situation hvor det øjeblikkelige NØDløsning på pladsen er ude!
ja man forstår vel ikke helt hvorfor man ville bruge lønkroner på en spiller der alligevel aldrig kommer i nærheden af 1. holdet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Funky » 23. okt 2011, 13:06

nj27 skrev:
Funky skrev:Lucho virker godtnok til at være meget langt fra startopstillingen, når han ikke engang kan få pladsen i en situation hvor det øjeblikkelige NØDløsning på pladsen er ude!
ja man forstår vel ikke helt hvorfor man ville bruge lønkroner på en spiller der alligevel aldrig kommer i nærheden af 1. holdet
Nej, jeg synes altså også der er noget her, som lugter af mangelfuld scouting (og det på en mand, man har haft på besøg flere gange!); han havde et fysisk efterslæb da han kom i sommers, men det er efter Kents udsagn indhentet nu - og så er han ikke engang i truppen?!?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jydenfranord » 23. okt 2011, 13:17

Funky skrev:
nj27 skrev:
Funky skrev:Lucho virker godtnok til at være meget langt fra startopstillingen, når han ikke engang kan få pladsen i en situation hvor det øjeblikkelige NØDløsning på pladsen er ude!
ja man forstår vel ikke helt hvorfor man ville bruge lønkroner på en spiller der alligevel aldrig kommer i nærheden af 1. holdet
Nej, jeg synes altså også der er noget her, som lugter af mangelfuld scouting (og det på en mand, man har haft på besøg flere gange!); han havde et fysisk efterslæb da han kom i sommers, men det er efter Kents udsagn indhentet nu - og så er han ikke engang i truppen?!?
Kan det tænkes det er i fællesskabet han ikke passer ind? For det virker underligt at man har en spiller til prøvetræning 2 gange, skriver kontrakt og så alligevel ikke bruger ham. Hvis han er ved at være klar rent fysisk så virker det meget underligt, at han ikke udtages til truppen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Funky » 23. okt 2011, 13:35

jydenfranord skrev:
Funky skrev:
nj27 skrev:
Funky skrev:Lucho virker godtnok til at være meget langt fra startopstillingen, når han ikke engang kan få pladsen i en situation hvor det øjeblikkelige NØDløsning på pladsen er ude!
ja man forstår vel ikke helt hvorfor man ville bruge lønkroner på en spiller der alligevel aldrig kommer i nærheden af 1. holdet
Nej, jeg synes altså også der er noget her, som lugter af mangelfuld scouting (og det på en mand, man har haft på besøg flere gange!); han havde et fysisk efterslæb da han kom i sommers, men det er efter Kents udsagn indhentet nu - og så er han ikke engang i truppen?!?
Kan det tænkes det er i fællesskabet han ikke passer ind? For det virker underligt at man har en spiller til prøvetræning 2 gange, skriver kontrakt og så alligevel ikke bruger ham. Hvis han er ved at være klar rent fysisk så virker det meget underligt, at han ikke udtages til truppen
Igen må jeg så sige: UNDERLIGT, at man ikke spotter det forinden - man har da haft mulighed for at se ham an længe!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jensemand57 » 23. okt 2011, 13:44

ang. Lucho undrede jeg mig over brugen af de sparsomme økonomiske midler. For mig at se, er det spildte penge, som kun have været brugt et andet sted på banen. Nogle vil, med rette hævde, at prisen på en forsvarsspiller contra en angriber eller offensivmidtbane ikke er den samme, at en back er billigere. Jamen havde det så ikke været bedre at spare de penge? yderligere har Lynge lige udtalt på kanal 9, at i det næste transfervindue vil AaB ikke være aktive.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Funky » 23. okt 2011, 13:51

jensemand57 skrev:ang. Lucho undrede jeg mig over brugen af de sparsomme økonomiske midler. For mig at se, er det spildte penge, som kun have været brugt et andet sted på banen. Nogle vil, med rette hævde, at prisen på en forsvarsspiller contra en angriber eller offensivmidtbane ikke er den samme, at en back er billigere. Jamen havde det så ikke været bedre at spare de penge? yderligere har Lynge lige udtalt på kanal 9, at i det næste transfervindue vil AaB ikke være aktive.
Jeg forstår godt Lucho-handlen, HVIS tanken er, at han skal konkurrere med Ahlman om pladsen. To mand til én plads er der ikke noget galt i. Men jeg synes altså det lugter lidt af, at trænerne åbenbart ikke mener han KAN konkurrere om den plads!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

TDT
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. aug 2011, 17:28
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af TDT » 23. okt 2011, 15:24

Æv æv æv....havde godt nok håbet på at man prøvede noget andet end Helenius i angrebet.....Kom så Helenius, vis det er din plads!!

danielnoll
Superliga
Superliga
Indlæg: 715
Tilmeldt: 20. okt 2008, 12:52

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af danielnoll » 23. okt 2011, 15:41

...

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af A_Strandfelt » 23. okt 2011, 15:43

Carsten Christensen varmer op med Buus i kassen nu.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Gentleman Finn » 23. okt 2011, 15:48

Kender vi noget til vores reserves niveau?

Rent mentalt er det noget af en udfordring at blive smidt ind i startopstillingen for første gang, uden at være forberedt på det. Det kan godt gå galt.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af A_Strandfelt » 23. okt 2011, 15:52

Larsen giver op og ryster på hovedet, efter at have løbet lidt rundt. Ligner debut til Christensen.

Besvar