bif-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

bif-AaB

Indlæg af Mogens » 24. okt 2011, 13:20

Hmm, euforien over sejren mod OB bliver vel dæmpet lidt i takt med skader til Curth og målmand-Larsen. Selvom jeg er af den klare overbevisning, at Jeppe er vores vigtigste angriber, så ser jeg dog helst, at Nicolaj bliver klar til kamp på søndag. Han har, som jeg også har skrevet før, visse mangler, men jeg synes dog på ingen måde, at hans afløser i går, CC, overbeviste mig om, at han er en fuldgod reserve.

Jeg ved, at konditionerne for hans debut kunne have været bedre, men jeg synes, at han var meget usikker. Derudover går meldingerne fra fodboldkyndige folk på, at han heller ikke virker overbevisende til træning.

Når det er sagt, så ser jeg frem til kampen mod bif på søndag. Omend denne bastard af en klub må siges at være et såret bytte (som ofte er farlige), så er de langt fra fordums styrke. Når man dertil føjer, at vi netop har fået lidt selvtillid og gejst tilbage i truppen, så tror jeg på muligheden for, at vi på søndag tager endnu 3 point mod bif.

En solid håndsrækning på vejen mod de 3 point vil selvfølgelig være, hvis de atter stiller op således:

M. Tørnes
M. Nilsson - C. Goodson - D. Stenderup - J. Frederiksen
J. Larsen - J. Kristiansen - M. Thygesen - M. Gehrt
O. Akharraz
M. Bernburg

som de gjorde i går mod sif. Desværre er Krohn-Dehli atter spilleberettiget efter endt karantæne, mens jeg ikke aner, hvad status er på nogle af de andre vigtige, men i går fraværende spillere, såsom Femi og Rommedahl.

Videre gik Stenderup ud i slutningen af kampen. Sidste og ikke uvæsentlige bemærkning i forhold til bif er, at de torsdag aften møder fck. Havde det været alle mulige andre hold end fck tror jeg godt, at de ville have sparet nogle spillere, men denne kamp vil de ikke tabe. Specielt ikke fordi det allerede på nuværende tidspunkt formentlig er pokalen de skal hænge hatten på, hvis de vil ud og spille i europa næste år. Ydermere tror/håber jeg ikke, at de anser faren for nedrykning som overhængende, hvorfor den nok får fuld gas på torsdag.

Jeg ser gerne genvalg til Ahlmann og Kayke, men er lidt i tvivl om, hvem der skal erstatte Curth. FOr ikke at rokere alt for meget rundt i forhold til i går, håber jeg, at Helenius starter inde og vi bibeholder resten af pladserne. Såfremt Due starter inde håber jeg dog, at Dalsgaard starter i front i stedet for Helenius.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: bif-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2011, 13:46

@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: bif-AaB

Indlæg af Mogens » 24. okt 2011, 14:03

MHJ skrev:@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
Vi er ikke nødt til at have tillid til CC. Derimod er vi nødt til at acceptere, at det er ham, der skal vogte målet, når/hvis Nicolaj ikke kan spille. Jeg synes, at han virkede usikker både ved afspil med fødderne, men ligeså vel når han lidt forhastet kastede boldene ud. At han så tilmed havde problemer med at gribe (mindst) en ufarlig bold gør ikke mit indtryk af ham bedre.

Nu kender jeg ikke dig og ej heller dit kendskab til fodbold, men det kunne jo også tænkes, at det var dig, der havde (for meget) LSD i morgenkaffen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: bif-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2011, 14:39

Mogens skrev:
MHJ skrev:@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
Vi er ikke nødt til at have tillid til CC. Derimod er vi nødt til at acceptere, at det er ham, der skal vogte målet, når/hvis Nicolaj ikke kan spille. Jeg synes, at han virkede usikker både ved afspil med fødderne, men ligeså vel når han lidt forhastet kastede boldene ud. At han så tilmed havde problemer med at gribe (mindst) en ufarlig bold gør ikke mit indtryk af ham bedre.

Nu kender jeg ikke dig og ej heller dit kendskab til fodbold, men det kunne jo også tænkes, at det var dig, der havde (for meget) LSD i morgenkaffen.
Du må undskylde hvis jeg virkede lidt for gnaven i mit indlæg. Jeg fortryder tonen i indlæget. Jeg er egentlig også enig et stykke hen af vejen omkring præstationen i kampen. Min reaktion bunder dog i at der til tider er en lemfældig omgang med løse rygter fra træningsbanen og spillertruppen herinde hvilket potentielt kan have en skadelig virkning for spillerne og dermed klubben. Jeg kan bl.a. huske at der blev skrevet herinde at medspillerne nærmest gjorde grin med Marshall bag hans ryg omkring hans manglende niveau. Herudover var det næsten reglen nærmere end undtagelsen af nogle have set spiller x drikke sig ihjel aftenen før en vigtig kamp. Og hvem kan glemme at Martin P. blev beskyldt for at hoppe i kanen med Prica's kone.

Jeg siger ikke at en - måske - velbegrundet påstand om en given spillers evner på træningsbanen kan sammenlignes med ovenstående eksempler, men vi står nu i en kritisk situation hvor vi måske er afhængige af en uprøvet målmand som evt. læser med herinde. Derfor har vi ikke brug for at der bliver kørt en stemning op der diskvalificerer ham på forhånd. Og da vi ikke har noget alternativ, kan vi ligeså godt have (eller i det mindste udvise) tillid til ham, eller i det mindste ikke være efter ham på forhånd.

Men igen, undskyld tonen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af jydenfranord » 24. okt 2011, 14:42

Mogens skrev:
MHJ skrev:@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
Vi er ikke nødt til at have tillid til CC. Derimod er vi nødt til at acceptere, at det er ham, der skal vogte målet, når/hvis Nicolaj ikke kan spille. Jeg synes, at han virkede usikker både ved afspil med fødderne, men ligeså vel når han lidt forhastet kastede boldene ud. At han så tilmed havde problemer med at gribe (mindst) en ufarlig bold gør ikke mit indtryk af ham bedre.

Nu kender jeg ikke dig og ej heller dit kendskab til fodbold, men det kunne jo også tænkes, at det var dig, der havde (for meget) LSD i morgenkaffen.
Jeg synes du er alt for hård i din bedømmelse af Carsten Christensen, han bliver smidt ind i kampen med ganske få minutters varsel, ikke nok med det er hans debut for AaB, så er det første gang han spiller i ligaen. Der var skønhedsfejl, men han kostede ingen mål.

Det kan helt ærligt pisse mig af at du mener vi ikke skal have tillid til vores anden-målmand, men er nød til at acceptere det nu er ham der står. Hvis det er den måde du bakker op om AaB, så vil jeg ikke ret gerne vide hvordan du er overfor spillere fra andre klubber.

Som jeg ser det havde Carsten Christensen en godkendt debut, en debut som kom på den værst tænkelige måde.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: bif-AaB

Indlæg af Mogens » 24. okt 2011, 15:10

jydenfranord skrev:
Mogens skrev:
MHJ skrev:@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
Vi er ikke nødt til at have tillid til CC. Derimod er vi nødt til at acceptere, at det er ham, der skal vogte målet, når/hvis Nicolaj ikke kan spille. Jeg synes, at han virkede usikker både ved afspil med fødderne, men ligeså vel når han lidt forhastet kastede boldene ud. At han så tilmed havde problemer med at gribe (mindst) en ufarlig bold gør ikke mit indtryk af ham bedre.

Nu kender jeg ikke dig og ej heller dit kendskab til fodbold, men det kunne jo også tænkes, at det var dig, der havde (for meget) LSD i morgenkaffen.
Jeg synes du er alt for hård i din bedømmelse af Carsten Christensen, han bliver smidt ind i kampen med ganske få minutters varsel, ikke nok med det er hans debut for AaB, så er det første gang han spiller i ligaen. Der var skønhedsfejl, men han kostede ingen mål.

Det kan helt ærligt pisse mig af at du mener vi ikke skal have tillid til vores anden-målmand, men er nød til at acceptere det nu er ham der står. Hvis det er den måde du bakker op om AaB, så vil jeg ikke ret gerne vide hvordan du er overfor spillere fra andre klubber.

Som jeg ser det havde Carsten Christensen en godkendt debut, en debut som kom på den værst tænkelige måde.

At det pisser dig af, får på ingen måde mig til at ændre min opfattelse af, hvordan jeg så CC´s præstation i kampen.

At han lavede nogle knap så gode ting, men at de ikke kostede mål, er vel ikke et kvalitetsstempel i sig selv? Det har jo bestemt også noget med ob´s pauvre spil/afslutninger at gøre - ikke præcist noget, som CC havde indflydelse på, og derfor heller ikke noget han kan tage æren for.

Når man som jeg snakker med personer, som ikke har noget forhold til CC og dermed ikke har nogen skjult agenda, men som af og til ser ham i den daglige træning, og disse personer giver deres syn på manden, så sammenholder jeg naturligvis dette med, hvad jeg så i går. Derfor kommer jeg frem til konklusionen:

Jeg har ganske simpelt ikke tillid til, at han formår at udstråle den ro og sikkerhed der er nødvendigt for et forsvar at have. Jeg ved, at det var hans første kamp på dette niveau, og hvis du har læst hele det oprindelige indlæg, så ved du også, at jeg ikke er blind for, at forberedelserne ikke var de bedste. Der er dog også en grund til, at han "blot" er reserve for et 20-årigt??? målmandstalent.

At du sætter spørgsmålstegn ved min støtte til AaB på baggrund af, at jeg tillader mig at være kritisk i forhold til niveauet på vores reservemålmand, får mig blot til at lave himmelvendte øjne og tænke: Der er vist en, som ville have haft godt af en lidt længere weekend (og her tænker jeg IKKE på mig selv)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: bif-AaB

Indlæg af Mogens » 24. okt 2011, 15:12

MHJ skrev:
Mogens skrev:
MHJ skrev:@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
Vi er ikke nødt til at have tillid til CC. Derimod er vi nødt til at acceptere, at det er ham, der skal vogte målet, når/hvis Nicolaj ikke kan spille. Jeg synes, at han virkede usikker både ved afspil med fødderne, men ligeså vel når han lidt forhastet kastede boldene ud. At han så tilmed havde problemer med at gribe (mindst) en ufarlig bold gør ikke mit indtryk af ham bedre.

Nu kender jeg ikke dig og ej heller dit kendskab til fodbold, men det kunne jo også tænkes, at det var dig, der havde (for meget) LSD i morgenkaffen.
Du må undskylde hvis jeg virkede lidt for gnaven i mit indlæg. Jeg fortryder tonen i indlæget. Jeg er egentlig også enig et stykke hen af vejen omkring præstationen i kampen. Min reaktion bunder dog i at der til tider er en lemfældig omgang med løse rygter fra træningsbanen og spillertruppen herinde hvilket potentielt kan have en skadelig virkning for spillerne og dermed klubben. Jeg kan bl.a. huske at der blev skrevet herinde at medspillerne nærmest gjorde grin med Marshall bag hans ryg omkring hans manglende niveau. Herudover var det næsten reglen nærmere end undtagelsen af nogle have set spiller x drikke sig ihjel aftenen før en vigtig kamp. Og hvem kan glemme at Martin P. blev beskyldt for at hoppe i kanen med Prica's kone.

Jeg siger ikke at en - måske - velbegrundet påstand om en given spillers evner på træningsbanen kan sammenlignes med ovenstående eksempler, men vi står nu i en kritisk situation hvor vi måske er afhængige af en uprøvet målmand som evt. læser med herinde. Derfor har vi ikke brug for at der bliver kørt en stemning op der diskvalificerer ham på forhånd. Og da vi ikke har noget alternativ, kan vi ligeså godt have (eller i det mindste udvise) tillid til ham, eller i det mindste ikke være efter ham på forhånd.

Men igen, undskyld tonen.
Ingen problem :) Jeg synes dog heller ikke, at mit syn på sagen kan sammenlignes med dine eksempler. Her er jo ikke tale om deciderede svinere, blot prøver jeg at give min mening til kende. At den så ikke falder i alles smag, siger jo også bare lidt om, hvor forskelligt vi ser spillet og indsatserne.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: bif-AaB

Indlæg af fish » 24. okt 2011, 15:54

Mogens skrev:Hmm, euforien over sejren mod OB bliver vel dæmpet lidt i takt med skader til Curth og målmand-Larsen. Selvom jeg er af den klare overbevisning, at Jeppe er vores vigtigste angriber, så ser jeg dog helst, at Nicolaj bliver klar til kamp på søndag. Han har, som jeg også har skrevet før, visse mangler, men jeg synes dog på ingen måde, at hans afløser i går, CC, overbeviste mig om, at han er en fuldgod reserve.

Jeg ved, at konditionerne for hans debut kunne have været bedre, men jeg synes, at han var meget usikker. Derudover går meldingerne fra fodboldkyndige folk på, at han heller ikke virker overbevisende til træning.
Hver sin holding. Larsen er også mit førstevalg, alene på den baggrund at han efter min mening ikke har spillet sig af. Mit take på CC efter gårsdagens kamp var en godkendt indsats. Han var i feltet når han skulle være det. Der var ikke kommunikationsfejl med forsvaret. Han var milimeter fra at tage straffet. Der skal dog lige arbejdes med hans igangsættelser, idet det blev lidt for ivrigt til tider og han 1 eller 2 gange pressede sine markspillere unødigt meget. Omvendt synes jeg nogen gange Larsen er for konservativ på det punkt. Derudover virkede hans spark ikke lige så sikre som Larsen. Men alt i alt efterlod han ikke mig med en "uha nej, det går bare ikke" følelse.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: bif-AaB

Indlæg af Holm-o1 » 24. okt 2011, 16:01

Kan sgu ikke finde ud af om det er en fordel for os at BIF har fyret Henrik Jensen....
..

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 24. okt 2011, 16:10

Carsten spillede ret upåvirket af at blive kastet i kamp, uden nogen større forberedelse. Det synes jeg var ret flot. Selvom Carsten spiller i reserveligaen, er det bare noget andet at spille superliga fodbold. Jeg tror ikke vi kan forvente vores 2. keeper, uden nogen superliga erfaring, går ind og spiller fejlfrit fra dag 1. Det kræver nok nogle kampe.

Derudover er jeg heller ikke enig i, at glæden fra i går har lagt sig, ovenpå Curths skade. Det er da ærgeligt, men resultatet var simpelthen så vigtig, at de 3 point overskygger dette. Derudover kan det jo være han kun er ude 1 måneds tid, og det er trodsalt kun en skulderskade. Skader i bentøjet hæmmer ens form mere, og er ofte mere komplekse, så der er håb om at han styrker vores bredde igen til Agf og/eller Silkeborg kampen(e)

Til kampen mod BIF vender Duen tilbage, og det kan være den pause gør han kan hæve sit niveau en bitte tand. Mod FCN gjorde han det vel egentlig bedre end længe set, men i de foregående kampe spillede han ikke på sit bedste niveau. Han plejer at spille en afgørende rolle mod BIF, enten som målscorer eller dødboldsassist. BIF lukkede igen igen et mål ind på en dødbold mod sif, og det problem er nok ikke løst til på søndag. Tilgengæld er KEP formentlig i karantæne? det lignede unægteligt et 6 points gult kort han fik. Det betyder at vi meget gerne må få vores højt elskede altmuligmand, PK, klar igen! Medmindre Bøge er klar.

Kan vi på den ene eller anden måde få sat vores amerikaner op til skud lige omkring feltet på søndag, så skal han nok banke den ind på søndag :thumbsup:

bif har en kamp torsdag mod FCK. Det er en hård start for auri, og den ligger 4 dage inden vi møder dem. Det må alt andet lige være en fordel for os, ikke blot kan det blive et mentalt slag og den der trænerfyrings-effekt udebliver, men rent fysisk er Brøndby truppen ikke gearet til at spille på fuldt blus, så kort tid efter hinanden. Senest i Silkeborg hang de med røven i vandskorpen rent fysisk, de sidste 30 minutter. Da vi mødte dem i brøndby i 1. spillerunde husker jeg da også, at de begyndte at hænge efter rent fysisk de sidste 20 minutter. Og så har bif fået sig lidt af et kompleks med at komme foran, de har utallige gange smidt en føring, og for det meste i 2. halvleg. Det sidder utvivlsomt stadig i deres hoveder, for det er sket i over halvdelen af sæsons kampe. De sidste 2 kampe kommer de foran og taber endda.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: bif-AaB

Indlæg af damp » 24. okt 2011, 16:15

------------------ ? ----------------------

Lasse------KEP---Wæhler--------Ahlmann

PK-----------Würtz-----Augo--------Rolfe

------------Dalsgaard----Kayke----------

Foretrækker at smide Dalsgaard på toppen fremfor Helenius.
Syntes helenius så dvask og uoplagt ud, da han kom ind mod OB.
Med Dalsgaard og kayke på toppen, så kan vi true Brøndby i deres bagrum, især i omstillings spillet.
Due er simpelthen for langsom, så hellere PK og Rolfe på kanterne, da de kan arbejde begge veje.
Augo og Würtz skal først og fremmeste tænke deffensivt, og evt kan Augo skubbe med op, når vi er i angreb.
Lasse skal bliove på backen, da han arbejder godt hver vej.
Syntes Ahlmann har fortjent genvalg.

Man kunne også trække Dalsgaard ned på kanten, og smide Rolfe ind som hængende angriber i en fri rolle.
Syntes han er bedst, når han kommer lidt nede i banen og får bolden, fremfor en mand i ryggen på toppen.

Glæder mig til kampen, det bliver spændende at se, hvad Brøndby stiller med, og om en ny træner kan give dem selvtillid på bare en uge.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 24. okt 2011, 16:22

Tror også Dalsgaard passer bedste på toppen, sammen med enten Kayke eller Helenius. Jeg er bange for at Kayke og Helenius' presspil vil give bif for megen tid og plads, hvis de starter sammen. Dalsgaard spillede også en fin kamp i går, uden at få lagt det sidste på. En lidt langsom bif bagkæde der står ret højt i banen, vil helt sikkert give Dalsgaard godt med plads at løbe på. Det er ikke sikkert at han scorer, men blot det at true i dybden vil gøre bifs forsvar usikre.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: bif-AaB

Indlæg af Funky » 24. okt 2011, 22:48

Alt for megen (kritisk) snak om en Carsten Christensen, som i alles øjne (også hans egne) er 100% RESERVE-målmand, og som derfor naturligvis ikke spiller fejlfrit. Hvis han gjorde var han nok ikke reserve. Han ser ud til at være en helt ok reserve. Er vores førstevalg langtidsskadet skal man under alle omstændigheder overveje, hvad man vil gøre, det har ikke noget at gøre med, at CC overhovedet ikke kan bruges.

Mod Brømbøøh gætter jeg på at Due finder tilbage til startopstillingen. Dalsgaard kan passende flyttes op på Curths plads. Altså følgende:

CC eller Larsen på mål
Lasse - Wæhler - KEP (han er vel ikke i karantæne?) - Ahlman
Rolfe - Augu - Wurtz - Due
Kayke - Dalsgaard
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. okt 2011, 01:19

Gentleman Finn skrev:Tror også Dalsgaard passer bedste på toppen, sammen med enten Kayke eller Helenius. Jeg er bange for at Kayke og Helenius' presspil vil give bif for megen tid og plads, hvis de starter sammen. Dalsgaard spillede også en fin kamp i går, uden at få lagt det sidste på. En lidt langsom bif bagkæde der står ret højt i banen, vil helt sikkert give Dalsgaard godt med plads at løbe på. Det er ikke sikkert at han scorer, men blot det at true i dybden vil gøre bifs forsvar usikre.
Enig, det må blive med Dalsgaard på toppen. Både pga. hans speed, men også fordi han har bygget voldsomt på sit hovedspil, og klart er den eneste af vore angribere som kan heade en bold videre, nu hvor Curth er ude. Jeg gætter på samme startopstilling som Funky har postet, dog kunne PK godt snige sig tilbage i startelveren på bekostning af Ahlmann, men vi kan vist godt allesammen blive enige om at det kunne være spændende at se lidt mere til Ahlmann fra start.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: bif-AaB

Indlæg af fish » 25. okt 2011, 08:23

Jesper Schmidt skrev:
Gentleman Finn skrev:Tror også Dalsgaard passer bedste på toppen, sammen med enten Kayke eller Helenius. Jeg er bange for at Kayke og Helenius' presspil vil give bif for megen tid og plads, hvis de starter sammen. Dalsgaard spillede også en fin kamp i går, uden at få lagt det sidste på. En lidt langsom bif bagkæde der står ret højt i banen, vil helt sikkert give Dalsgaard godt med plads at løbe på. Det er ikke sikkert at han scorer, men blot det at true i dybden vil gøre bifs forsvar usikre.
Enig, det må blive med Dalsgaard på toppen. Både pga. hans speed, men også fordi han har bygget voldsomt på sit hovedspil, og klart er den eneste af vore angribere som kan heade en bold videre, nu hvor Curth er ude. Jeg gætter på samme startopstilling som Funky har postet, dog kunne PK godt snige sig tilbage i startelveren på bekostning af Ahlmann, men vi kan vist godt allesammen blive enige om at det kunne være spændende at se lidt mere til Ahlmann fra start.
Melder mig i koret af folk der synes Dalsgaard skal have chancen. Er jeg iøvrigt den eneste der synes at han får rigtigt meget ud af hans tid i styrketræningslokalet? Han har godt nok lagt et par kilo muskler på overkroppen.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: bif-AaB

Indlæg af Bundgaard » 25. okt 2011, 11:31

Larsen (håber)
LN Kep Wæhler Ahlman
Rolfe Wurtz Augo Due
Kayke Dalsgaard


Jeg syntes også Dalsgaard skal på toppen med Kayke netop fordi helenius virkede meget dovn og ugidelig, så hellere skifte enten dalsgaard eller kayke ud når der mangler 20-25 min af anden halvleg men Rolf Toft for ham syntes jeg sku var et frisk pust og få ind, han jagtede jo simpelhen alle bolde så ob havde svært ved og sætte noget igang.
også Ahlman så god ud, de mangler jo bare det man ikke kan købe i brusen, nemli Rutine og det får man jo som bekendt af at spille
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

turboen
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 31. mar 2010, 10:46
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af turboen » 25. okt 2011, 12:01

Mogens skrev:
MHJ skrev:@Mogens
- Eftersom vi bliver nødt til at have tillid til Carsten i målet, og så længe han ikke falder igennem på banen, vil jeg påstå at de fodboldkyndige folk fra træningsbanen du henviser til, har proppet for meget LSD i morgenkaffen.
Vi er ikke nødt til at have tillid til CC. Derimod er vi nødt til at acceptere, at det er ham, der skal vogte målet, når/hvis Nicolaj ikke kan spille. Jeg synes, at han virkede usikker både ved afspil med fødderne, men ligeså vel når han lidt forhastet kastede boldene ud. At han så tilmed havde problemer med at gribe (mindst) en ufarlig bold gør ikke mit indtryk af ham bedre.

Nu kender jeg ikke dig og ej heller dit kendskab til fodbold, men det kunne jo også tænkes, at det var dig, der havde (for meget) LSD i morgenkaffen.
Til det vil jeg godt lige sige,at i den første kamp som NL stod var han vist osse noget usikker,så det er ganske naturligt at der er en form for nervøsitet i første kamp på superliga niveau,så giv dog manden en chance for at vis sit værd,,

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Munken » 25. okt 2011, 13:06

Ro på venner og hvis CC læser dette, så kan han være ganske tilfreds med sin indsats. Der er en tendens til, at keeperne her i AaB, som udgangspunkt altid vurderes meget kritisk. Synes nu at der ikke var meget at komme efter. Man skal lige vænne sig til både tempo og omgivelser. Jeg er rolig uanset om det er CC eller Nicolai, der står mod BIF. P.S husk på, at når Jesper Hansen (FCN) i dette efterår vurderes til at være een af ligaens bedste, så kan alt sgu ske. ;)

Eisenhower
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 3. aug 2006, 13:31
Geografisk sted: Albuquerque

Re: bif-AaB

Indlæg af Eisenhower » 25. okt 2011, 13:33

Kan ikke finde traaden laengere, men hvad skete der lige med den DBU sag omkring broendbys ballade paa Aalborg stadion hvor de udskudte dommen? Undskylder for ulejligheden.
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: bif-AaB

Indlæg af PeterS » 25. okt 2011, 14:15

Nicolai Larsen er formentlig klar igen til brøndby kampen.

http://www.bold.dk/nyt/Lettet-AaB-keepe ... l-BIF-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar