bif-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: bif-AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 31. okt 2011, 00:15

En rigtig flot kamp af en så ung trup, vi har altså en håndfuld spillere derinde som ikke var andet end talenter for et år siden. Surt at Helenius brænder den sidste, men det kunne så mange andre nu også have gjort. Lasse er på vej på landsholdet, hvis den udvikling der er sket i år fortsætter!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: bif-AaB

Indlæg af budo » 31. okt 2011, 00:18

Jeg vil godt lige slå et slag for Gotfredsen. Han bliver kastet ind til debut på Brøndby stadion uden en erfaren ræv (som Wæhler) til at tage sig af ham. Og som resten af forsvaret kæmpede han forbilledligt og mere eller mindre uden fejl. Stor kamp af unge Gotfredsen.

Og midt i skuffelsen over de mistede point, og kritikken af Helenius uskarphed, så skal vi glæde os over potentialet i vores forsvar. Lasse Nielsen, Ahlmann og Gotfredsen er alle meget unge, men spillede alle utroligt rutineret og hjalp hinanden rigtigt godt i dag. Oven i det viste Larsen også flot og rutineret spil. Vi har virkelig et forsvar med fremtidspotentiale.

Bøge spillede en kamp på det jævne, men det er godt at se ham tilbage når nu Wæhler er ude. Så må vi bare håbe at svinet Bernburg ikke ødelagde hans læg helt, bøge trak noget på benet resten af kampen.

Rolfe fortsatte de gode takter fra hans seneste kampe, men gik lidt ned i anden halvleg, jeg synes det var rigtigt set af Kent at skifte ham ud. Kayke blev offer for de uheldige omstændigheder, men jeg synes også at Brøndby forinden havde formået at ødelægge hans spil med alle deres svinestreger. Dalle løb solen sort hele dagen og var med i et hav af gode ting, men mangler lidt den sidste skarphed. Jeg håber dog at Kent vil give ham tillid i de næste par kampe.

Augo og Würtz kæmpede som sædvanligt også en hvis del ud af bukserne og har stor andel i resultatet, hvis Wæhler ikke var røget ud, ville jeg dog gerne have set Wichmann inde.

De to syndere, Wæhler og Helenius, synes jeg vi skal slappe lidt af med at kritisere. Wæhler havde ind til udvisningen spillet en rigtig god kamp og det fejl han laver, ser ud til at skyldes at han holder øje med endnu en Brøndby man på højre side af ham. Han skulle måske have placeret sig anderledes, men det var også en lidt hård dom. Uheldigt. Helenius brænder to oplagte chancer, og det er dybt skuffende. Men han er ung og skal have lov til at lave fejl, så længe arbejder for sagen, og det synes jeg faktisk han gjorde i dag. Jeg synes det er ok at han er indskifter for tiden, så må vi håbe at han snart finder skarpheden igen.

Alt i alt super stærkt kæmpet af drengene i dag, det er den kampånd vi vil se hver gang :aabfan:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. okt 2011, 06:37

Fantastisk dejligt point, og super fight hele vejen igennem. Det var måske ikke lige kønt det hele, men jeg synes faktisk ikke det var helt dumt at lade Brøndby have bolden meget, og det var jo også ved at give pote til sidst (Helenius for pokker!! - med tilføjelsen at han gjorde et rigtigt godt indhop i dag).

Jeg er nu endnu mere imponeret over Gotfredsens indhop, hold da op for en debut. At se to spillere på 22 og 23 spille så stærkt i deres første kamp sammen var simpelthen fænomenalt, og Lasses fejl ved målet tror jeg udelukkende skyldes at han ikke har spillet meget i midterforsvaret længe. Men ellers var Lasse jo igen-igen fantastisk - sikke et niveau han har nået. Ahlmann skal bestemt også have ros for en helt godkendt indsats... man begynder jo simpelthen bare at tage det for givet at de unge knægte går direkte ind på holdet og spiller som garvede superligaspillere. Tænk at et forsvar hvor 3 ud af 5 spillere tilsammen kun har spillet et par håndfulde superligakampe kan præstere så godt i en kamp hvor man er 10 mod 11 i så lang tid. Jeg synes det er forrygende.

AaB U23:



Det ligner allerede nu et hold som ville kunne begå sig (og ja, jeg ved der mangler et par stykker ;) ). Til gengæld har vi her 9 spillere med en gennemsnitsalder på 20,77. Det er saftsuseme imponerende, og det er vel og mærke spillere som sagtens kunne have været på banen samtidig mod Brøndby.

En anden ting fra kampen som er værd at bide mærke i, er at vi sluttede kampen helt uden udenlandske spillere på banen. Noget som helt afgjort hænger nøje sammen med ovenstående.

Der er en meget markant og spændende udvikling igang i AaB for tiden, og jeg glæder mig meget til fortsættelsen over den næste årrække.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: bif-AaB

Indlæg af FCM » 31. okt 2011, 09:00

Mr. Larsen skrev:
FCM skrev:
Mr. Larsen skrev:Mht det røde kort, er det givet at Wähler får 3 dage for det? eller kan DBU gå ind og vurderer den ikke var så hård igen, også la ham spille allerede i næste eller kampen efter der igen?
Han får sandsynligvis kun en dag, da han pt er på 16 strafpoint. Det røde kort giver 24 + 3/4/6 alt efter forseelsens grovhed. Forseelsen var ikke noget videre, så han får max 4 point for den. Dvs max 28 ialt og dermed ender han på max 44 point. Det udløser 1 karantænedag for at passere 30, mens næste karantænedag ligger ved 45.

Så det ser desværre ud til, at han er med igen mod FCM.

tak for svaret :)
Må heldigvis korrigere mig selv :-)

Det er ikke ved 45, men ved 44 point der uddeles karantæne.

Og jvf DBUs disciplinære bestemmelser tildeles der 4 point for at 'Berøve oplagt scoringsmulighed - uden fare for modspiller'.
http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... elser.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Dermed får Wæhler 28 strafpoint og ender på 44 og 2 karantænedage.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: bif-AaB

Indlæg af jensemand57 » 31. okt 2011, 09:39

Jesper Schmidt skrev:Fantastisk dejligt point, og super fight hele vejen igennem. Det var måske ikke lige kønt det hele, men jeg synes faktisk ikke det var helt dumt at lade Brøndby have bolden meget, og det var jo også ved at give pote til sidst (Helenius for pokker!! - med tilføjelsen at han gjorde et rigtigt godt indhop i dag).

Jeg er nu endnu mere imponeret over Gotfredsens indhop, hold da op for en debut. At se to spillere på 22 og 23 spille så stærkt i deres første kamp sammen var simpelthen fænomenalt, og Lasses fejl ved målet tror jeg udelukkende skyldes at han ikke har spillet meget i midterforsvaret længe. Men ellers var Lasse jo igen-igen fantastisk - sikke et niveau han har nået. Ahlmann skal bestemt også have ros for en helt godkendt indsats... man begynder jo simpelthen bare at tage det for givet at de unge knægte går direkte ind på holdet og spiller som garvede superligaspillere. Tænk at et forsvar hvor 3 ud af 5 spillere tilsammen kun har spillet et par håndfulde superligakampe kan præstere så godt i en kamp hvor man er 10 mod 11 i så lang tid. Jeg synes det er forrygende.

AaB U23:



Det ligner allerede nu et hold som ville kunne begå sig (og ja, jeg ved der mangler et par stykker ;) ). Til gengæld har vi her 9 spillere med en gennemsnitsalder på 20,77. Det er saftsuseme imponerende, og det er vel og mærke spillere som sagtens kunne have været på banen samtidig mod Brøndby.

En anden ting fra kampen som er værd at bide mærke i, er at vi sluttede kampen helt uden udenlandske spillere på banen. Noget som helt afgjort hænger nøje sammen med ovenstående.

Der er en meget markant og spændende udvikling igang i AaB for tiden, og jeg glæder mig meget til fortsættelsen over den næste årrække.
Her må jeg erklære mig meget enig. Det er et spændende hold, vi har med at gøre i AaB. Ikke kun på baggrund af gårsdagen imponerende stykke arbejde, men også generelt set i forhold til de kommende sæsoner.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: bif-AaB

Indlæg af jensemand57 » 31. okt 2011, 09:41

Spørgsmål. Hvordan får jeg aktiveret de grønne baner, man bruger når man skal vise en holdopstilling?

csj.privat
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. okt 2007, 11:23
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af csj.privat » 31. okt 2011, 09:43

Er der nogen der kan lægge kampreferat op på youtube?
Man kan kun tilgå film på tv2sport.dk fra DK???

På forhånd tak

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: bif-AaB

Indlæg af le Cid » 31. okt 2011, 09:51

jensemand57 skrev:Spørgsmål. Hvordan får jeg aktiveret de grønne baner, man bruger når man skal vise en holdopstilling?
Brug lineup knapperne - lige under font indstillingerne over teksten. Hvis du er i tvil om, hvordan det fungerer, kan du evt. prøve at quote en anden bruger, som har angivet en opstilling.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Minigold
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 21. jul 2009, 10:15

Re: bif-AaB

Indlæg af Minigold » 31. okt 2011, 09:51

Jesper Schmidt skrev:Fantastisk dejligt point, og super fight hele vejen igennem. Det var måske ikke lige kønt det hele, men jeg synes faktisk ikke det var helt dumt at lade Brøndby have bolden meget, og det var jo også ved at give pote til sidst (Helenius for pokker!! - med tilføjelsen at han gjorde et rigtigt godt indhop i dag).

Jeg er nu endnu mere imponeret over Gotfredsens indhop, hold da op for en debut. At se to spillere på 22 og 23 spille så stærkt i deres første kamp sammen var simpelthen fænomenalt, og Lasses fejl ved målet tror jeg udelukkende skyldes at han ikke har spillet meget i midterforsvaret længe. Men ellers var Lasse jo igen-igen fantastisk - sikke et niveau han har nået. Ahlmann skal bestemt også have ros for en helt godkendt indsats... man begynder jo simpelthen bare at tage det for givet at de unge knægte går direkte ind på holdet og spiller som garvede superligaspillere. Tænk at et forsvar hvor 3 ud af 5 spillere tilsammen kun har spillet et par håndfulde superligakampe kan præstere så godt i en kamp hvor man er 10 mod 11 i så lang tid. Jeg synes det er forrygende.

AaB U23:



Det ligner allerede nu et hold som ville kunne begå sig (og ja, jeg ved der mangler et par stykker ;) ). Til gengæld har vi her 9 spillere med en gennemsnitsalder på 20,77. Det er saftsuseme imponerende, og det er vel og mærke spillere som sagtens kunne have været på banen samtidig mod Brøndby.

En anden ting fra kampen som er værd at bide mærke i, er at vi sluttede kampen helt uden udenlandske spillere på banen. Noget som helt afgjort hænger nøje sammen med ovenstående.

Der er en meget markant og spændende udvikling igang i AaB for tiden, og jeg glæder mig meget til fortsættelsen over den næste årrække.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: bif-AaB

Indlæg af BoT » 31. okt 2011, 10:03

Jesper Schmidt skrev:Fantastisk dejligt point, og super fight hele vejen igennem. Det var måske ikke lige kønt det hele, men jeg synes faktisk ikke det var helt dumt at lade Brøndby have bolden meget, og det var jo også ved at give pote til sidst (Helenius for pokker!! - med tilføjelsen at han gjorde et rigtigt godt indhop i dag).

Jeg er nu endnu mere imponeret over Gotfredsens indhop, hold da op for en debut. At se to spillere på 22 og 23 spille så stærkt i deres første kamp sammen var simpelthen fænomenalt, og Lasses fejl ved målet tror jeg udelukkende skyldes at han ikke har spillet meget i midterforsvaret længe. Men ellers var Lasse jo igen-igen fantastisk - sikke et niveau han har nået. Ahlmann skal bestemt også have ros for en helt godkendt indsats... man begynder jo simpelthen bare at tage det for givet at de unge knægte går direkte ind på holdet og spiller som garvede superligaspillere. Tænk at et forsvar hvor 3 ud af 5 spillere tilsammen kun har spillet et par håndfulde superligakampe kan præstere så godt i en kamp hvor man er 10 mod 11 i så lang tid. Jeg synes det er forrygende.

AaB U23:



Det ligner allerede nu et hold som ville kunne begå sig (og ja, jeg ved der mangler et par stykker ;) ). Til gengæld har vi her 9 spillere med en gennemsnitsalder på 20,77. Det er saftsuseme imponerende, og det er vel og mærke spillere som sagtens kunne have været på banen samtidig mod Brøndby.

En anden ting fra kampen som er værd at bide mærke i, er at vi sluttede kampen helt uden udenlandske spillere på banen. Noget som helt afgjort hænger nøje sammen med ovenstående.

Der er en meget markant og spændende udvikling igang i AaB for tiden, og jeg glæder mig meget til fortsættelsen over den næste årrække.
Det er jo selvfølgelig både interessant og spændende - men altså samtidig også en del af forklaringen på, at vi svinger så meget, som vi gør. Unge spillere ER mere ustabile - og derfor MÅ vi som tilhængere også acceptere, at vi ikke kan få point i hver eneste kamp. Og desuden acceptere og forstå, at fx Helenius brænder en chance som i går - eller at Ahlmann måske lidt for let lader sig overløbe af Thygesen ved 1-1-målet.

Jeg synes, kritikken herinde er lidt for hård alt dette taget i betragtning. Derimod kan jeg sgu godt forstå, hvorfor OBs forum er rødglødende for tiden...!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: bif-AaB

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2011, 12:11

Jesper Schmidt skrev: AaB U23:



Det ser bestemt rigtigt spændende ud. Og oveni dette så skulle der allerede være et par 94'ere på vej frem (Viktor Ahlmann og Jacob Laursen som de mest markante), som vi måske også kan se på 1.Holdet om et år eller 2. Selvfølgelig ikke som faste mænd, men som indhoppere. Udover at klubbens egne talenter er på vej frem, så synes jeg også det er rart at se at de spillere vi har hentet i lavere rækker (Gotfredsen og Dalle) ser ud til at kunne præstere på det her niveau, det er altså også flot scouting arbejde vil jeg mene. Og det er en tendens jeg håber vi fortsætter med. Især når man tænker på at nogen klubbens dyreste spillere også er dem der skuffer mest. Her tænker jeg på Chanko og Due især. Anders Due bidrog heller ikke med det store igår (rent offensivt), men det kan selvfølgelig også skyldes at han var placeret i højre side af banen, dog håber jeg han får lov til at passe bænken igen mod ACH og så vil jeg gerne se Rolfe og Dalle på kanterne og Helenius og Kayke i angrebet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af jernskjorten » 31. okt 2011, 12:48

jonas386 skrev:Det ser bestemt rigtigt spændende ud. Og oveni dette så skulle der allerede være et par 94'ere på vej frem (Viktor Ahlmann og Jacob Laursen som de mest markante), som vi måske også kan se på 1.Holdet om et år eller 2. Selvfølgelig ikke som faste mænd, men som indhoppere. Udover at klubbens egne talenter er på vej frem, så synes jeg også det er rart at se at de spillere vi har hentet i lavere rækker (Gotfredsen og Dalle) ser ud til at kunne præstere på det her niveau, det er altså også flot scouting arbejde vil jeg mene. Og det er en tendens jeg håber vi fortsætter med. Især når man tænker på at nogen klubbens dyreste spillere også er dem der skuffer mest. Her tænker jeg på Chanko og Due især. Anders Due bidrog heller ikke med det store igår (rent offensivt), men det kan selvfølgelig også skyldes at han var placeret i højre side af banen, dog håber jeg han får lov til at passe bænken igen mod ACH og så vil jeg gerne se Rolfe og Dalle på kanterne og Helenius og Kayke i angrebet.
Vi har lige forlænget med Due, så mon ikke hans løn er tilpasset vores nuværende økonomiske situation.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. okt 2011, 14:15

BoT skrev: Det er jo selvfølgelig både interessant og spændende - men altså samtidig også en del af forklaringen på, at vi svinger så meget, som vi gør. Unge spillere ER mere ustabile - og derfor MÅ vi som tilhængere også acceptere, at vi ikke kan få point i hver eneste kamp. Og desuden acceptere og forstå, at fx Helenius brænder en chance som i går - eller at Ahlmann måske lidt for let lader sig overløbe af Thygesen ved 1-1-målet.

Jeg synes, kritikken herinde er lidt for hård alt dette taget i betragtning. Derimod kan jeg sgu godt forstå, hvorfor OBs forum er rødglødende for tiden...!
Det er jeg meget enig i, og det skal man måske også huske at minde sig selv om, når man bander og svovler over dem i kampens hede. De unge spillere må og skal bestemt have længere snor.

Brugeravatar
Ruben
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. okt 2011, 13:12
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af Ruben » 31. okt 2011, 15:06

Man kan ikke andet end at være positiv begejstret over AaB's præstation i går. Holdet spiller kampen helt rigtig fra start af og giver faktisk ikke Brøndby en eneste oplagt chance, indtil Wæhler ryger ud. Dommerfejl eller ej, jeg mener ikke der er tale om en dommerfejl (debat hører til i anden tråd). Man må også, som det er nævnt, tage med i sine overvejelser at det altså er skidt af Wæhler. Der er ingen grund til at skulle være så aggressiv i den pågældende situation og give dommeren muligheden for at fløjte!

Ellers er der generelt mange positive tendenser at tage med, men dog skal man heller ikke glemme at Brøndby slet ikke er hvad de tidligere har været. At man dog kan holde Brøndby fra mange chancer i en time i undertal på udebane, vil dog altid være en stor præstation!

Der er bestemt positive tendenser ovenpå i går og OB kampen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af Elscorpio » 31. okt 2011, 22:13

Er der nogen som har fået fat i 2. halvleg eller højdepunkter fra kampen?

Min optager troede desværre stadig det var sommertid og optog 1 time for tidligt :thumbsdown:

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: bif-AaB

Indlæg af Schredni » 31. okt 2011, 22:50

Elscorpio skrev:Er der nogen som har fået fat i 2. halvleg eller højdepunkter fra kampen?

Min optager troede desværre stadig det var sommertid og optog 1 time for tidligt :thumbsdown:
http://tv2sport.dk/en-times-overtal-rak ... l-bif-sejr

http://tv2sport.dk/rundens-hold-ifoelge-poul-hansen-2

TDT
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12. aug 2011, 17:28
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: bif-AaB

Indlæg af TDT » 2. nov 2011, 10:40

Er der nogen der ved om AaB's protest vedr. Wæhlers røde kort er afgjort. På DBU's side står han til 2 dages karantæne!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: bif-AaB

Indlæg af PeterS » 2. nov 2011, 11:41

TDT skrev:Er der nogen der ved om AaB's protest vedr. Wæhlers røde kort er afgjort. På DBU's side står han til 2 dages karantæne!
Ser ud til vi for svar inden for det næste døgn.

http://www.bold.dk/nyt/Waehler-klage-afgoeres-hurtigt" onclick="window.open(this.href);return false;

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: bif-AaB

Indlæg af 12mand » 2. nov 2011, 15:33

TDT skrev:Er der nogen der ved om AaB's protest vedr. Wæhlers røde kort er afgjort. På DBU's side står han til 2 dages karantæne!
det der er det dummeste spørgsmål på debatside til dato. vi er jo for helvede et jyde hold. vi får sgu nok nærmere ekstra karantæne dage til wæhler - hvorimod hvis det var brøndby, eller FCK, ville de få million erstatning, for tabt fortjeneste, og dårlig dommer præstation.
lynge er gud!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: bif-AaB

Indlæg af Yankee » 2. nov 2011, 20:08

Lad os bare punktere den på forhånd - vi får med 99% sikkerhed intet ud af klagen, og det har intet med københavneri at gøre. For det første har dommer Tykgaard selv fastholdt sin beslutning efter at have set situationen, og for det andet er det ikke en klokkeklar fejlkendelse. Derfor skal DBU naturligvis ikke ind og begrænse Wæhlers karantæne. DBU skal beskytte dommernes autoritet og dette er bestemt ikke en sag, der retfærdiggør det modsatte.

Besvar