bif-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: bif-AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. nov 2011, 20:13

Yankee skrev:Lad os bare punktere den på forhånd - vi får med 99% sikkerhed intet ud af klagen, og det har intet med københavneri at gøre. For det første har dommer Tykgaard selv fastholdt sin beslutning efter at have set situationen, og for det andet er det ikke en klokkeklar fejlkendelse. Derfor skal DBU naturligvis ikke ind og begrænse Wæhlers karantæne. DBU skal beskytte dommernes autoritet og dette er bestemt ikke en sag, der retfærdiggør det modsatte.
Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af NIN » 3. nov 2011, 00:24

Dommere og læger er klonet ud fra samme fejlfri ophav.


Commando 80'er testosteron
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: bif-AaB

Indlæg af Yankee » 3. nov 2011, 09:17

Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: bif-AaB

Indlæg af jensemand57 » 3. nov 2011, 09:58

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.
Jeg mener, at Yankee har ret. Hvis AaB får omstødt de to spilledages karentæne til Whæler, vil det risikere at udløse et hav af indberetninger, hver gang der er tvivls spørgsmål. Det er en lavine, som uvilkårligt vil svække dommernes præsentationer under kampene. Jeg mener, at man må leve med, at der vil ske fejlbedømmelser fra dommernes side, hvilket blot er en del af spillet. Jeg vil stadigvæk også mene, at det udfra fra et "lige for loven" princip ikke skal være muligt at bruge tv-billeder til en bedømmelse af en forseelse, da det ikke er alle kampe under DBU, som bliver vist på TV - jævnfør kampen mellem Hobro og Hjørring fra 1. division, hvor to mand fra Hjørring blev vist ud.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: bif-AaB

Indlæg af AnyFellow » 3. nov 2011, 10:14

jensemand57 skrev:Jeg mener, at Yankee har ret. Hvis AaB får omstødt de to spilledages karentæne til Whæler, vil det risikere at udløse et hav af indberetninger, hver gang der er tvivls spørgsmål. Det er en lavine, som uvilkårligt vil svække dommernes præsentationer under kampene. Jeg mener, at man må leve med, at der vil ske fejlbedømmelser fra dommernes side, hvilket blot er en del af spillet. Jeg vil stadigvæk også mene, at det udfra fra et "lige for loven" princip ikke skal være muligt at bruge tv-billeder til en bedømmelse af en forseelse, da det ikke er alle kampe under DBU, som bliver vist på TV - jævnfør kampen mellem Hobro og Hjørring fra 1. division, hvor to mand fra Hjørring blev vist ud.
Jeg synes det er fair at genvurdere på baggrund af tv-billeder.

Hvis det er muligt at skærpe/uddele en straf på baggrund af tv-billeder, må det også gælde den modsatte vej.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: bif-AaB

Indlæg af Maglau » 3. nov 2011, 10:36

jensemand57 skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.
Jeg mener, at Yankee har ret. Hvis AaB får omstødt de to spilledages karentæne til Whæler, vil det risikere at udløse et hav af indberetninger, hver gang der er tvivls spørgsmål. Det er en lavine, som uvilkårligt vil svække dommernes præsentationer under kampene. Jeg mener, at man må leve med, at der vil ske fejlbedømmelser fra dommernes side, hvilket blot er en del af spillet. Jeg vil stadigvæk også mene, at det udfra fra et "lige for loven" princip ikke skal være muligt at bruge tv-billeder til en bedømmelse af en forseelse, da det ikke er alle kampe under DBU, som bliver vist på TV - jævnfør kampen mellem Hobro og Hjørring fra 1. division, hvor to mand fra Hjørring blev vist ud.
Jeg fatter overhovedet ikke argumentet. Lige for loven gælder også i samfundet generelt, betyder det så at man ikke skal kunne dømme en morder hvis han er optaget på et sted der er video overvågning og det er det eneste bevis, udfra betragtningen at ikke alle steder er overvåget. Derfor vil andre i lignende tilfælde gå fri fordi det ikke kan bevises og derfor uretfærdig for forbryderen?

Jojo det må jeg sgu nok sige, så har vi en lettere omskrivning af det uhyggelige Ritt Bjerregård citat til:
Hvad ikke alle kan dømmes for skal ingen dømmes for.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: bif-AaB

Indlæg af Indie » 3. nov 2011, 12:14


Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: bif-AaB

Indlæg af Bundgaard » 3. nov 2011, 12:22

Indie skrev:Øv, men forventeligt..

http://www.bold.dk/nyt/DBU-fastholder-W ... karantaene
forventeligt ja når det ikke er Brøndby eller fuckerne for deres klager bliver altid hørt og omstødt , hvornår har man sidst set at når de(københavnerne) klager bliver at de afvist, det er vist aldrig set
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: bif-AaB

Indlæg af Gnu » 3. nov 2011, 12:44

Bundgaard skrev:
Indie skrev:Øv, men forventeligt..

http://www.bold.dk/nyt/DBU-fastholder-W ... karantaene
forventeligt ja når det ikke er Brøndby eller fuckerne for deres klager bliver altid hørt og omstødt, hvornår har man sidst set at når de(københavnerne) klager bliver at de afvist, det er vist aldrig set
Kan du bevise det, eller lukker du bare lort ud?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: bif-AaB

Indlæg af Bundgaard » 3. nov 2011, 12:48

Gnu skrev:
Bundgaard skrev:
Indie skrev:Øv, men forventeligt..

http://www.bold.dk/nyt/DBU-fastholder-W ... karantaene
forventeligt ja når det ikke er Brøndby eller fuckerne for deres klager bliver altid hørt og omstødt, hvornår har man sidst set at når de(københavnerne) klager bliver at de afvist, det er vist aldrig set
Kan du bevise det, eller lukker du bare lort ud?
bevise er jo et stort ord at bruge men det er ikke længe siden at kron dehli fik hans karentæne om stødt som heller ik var bevidst lige som at det heller ikke var bevidst at wæhler kom til det
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: bif-AaB

Indlæg af Gnu » 3. nov 2011, 12:54

Så med andre ord lukker du bare lort ud.

Krohn-Dehli fik ganske vist vekslet sit røde kort til et gult, men samtidig fik han en stribe strafpoint for at svine dommer og linjevogter, så det endte alligevel med to karantænedage som udvisningen ville have givet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Reto » 3. nov 2011, 12:54

Indie skrev:Øv, men forventeligt..

http://www.bold.dk/nyt/DBU-fastholder-W ... karantaene

Når dommeren fastholder sit skøn, kan de jo ikke gøre andet.

Det er dommeren, der er skurken her. Enhver kan fejlskønne i et splitsekund, men vær dog en mand og erkend din fejl bagefter i stedet for krampagtigt og stædigt at holde fast i en forkert beslutning. TØSEDRENG

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: bif-AaB

Indlæg af Bundgaard » 3. nov 2011, 13:01

Gnu skrev:Så med andre ord lukker du bare lort ud.

Krohn-Dehli fik ganske vist vekslet sit røde kort til et gult, men samtidig fik han en stribe strafpoint for at svine dommer og linjevogter, så det endte alligevel med to karantænedage som udvisningen ville have givet.
du blander jo æbler og pære sammen

krondehli fik om stødt men fik straf point for at svine dommeren, hvis du åbner dine små øjne ville du opdage at wæhler ikke sviner dommer men hvorfor kan wæhler så ikke for omstødt fra rødt til gult
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: bif-AaB

Indlæg af Gnu » 3. nov 2011, 13:13

I Krohn-Dehli-tilfældet erkender dommeren et fejlskøn.
I Wæhler-tilfældet fastholder dommeren sit skøn.

Deraf forskellen.

I øvrigt var din påstand, at Brøndby og FCK altid får omstødt deres karantæner, når de klager. Det mangler du stadig at bevise.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: bif-AaB

Indlæg af Bundgaard » 3. nov 2011, 14:11

Gnu skrev:I Krohn-Dehli-tilfældet erkender dommeren et fejlskøn.
I Wæhler-tilfældet fastholder dommeren sit skøn.

Deraf forskellen.

I øvrigt var din påstand, at Brøndby og FCK altid får omstødt deres karantæner, når de klager. Det mangler du stadig at bevise.

prøv og hør her,
det jeg siger er at jeg ikke kan huske sidste gang københavnerne fik afslag i deres klage, så prøv nu for fa.... og læs hvad jeg skriver ikke. inden du siger at jeg skal bevise noget som helst.
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: bif-AaB

Indlæg af Gnu » 3. nov 2011, 14:44

Det kan godt være, at det er dét du mener, men det var ikke det, du startede med skrive. Så må du jo formulere dig klart.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. nov 2011, 22:06

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.
Til gengæld ville det måske kunne fjerne de latterlige udtalelser fra dommerne efter kampen, hvor de stædigt fastholder deres fejlkendelser, hvis den slags situationer rent faktisk blev bedømt efterfølgende.

Iøvrigt synes jeg det er fuldstændig tåbeligt at det er dommerne som skal fastlægge karantænepoint, og ville klart foretrække at DBU kiggede mod England, som er langt foran, når det gælder brug af tv billeder til efterfølgende strafudmålinger. Det er bestemt ikke min opfattelse at engelske dommere er blevet dårligere efter de indførte deres system, og eftersom DBU i forvejen har oprettet et disciplinærudvalg kan jeg virkelig ikke se en begrundelse for at de ikke skulle kunne sætte sig ned efter hver spillerunde og kigge de situationer igennem hvor der er uddelt kort, og bedømme karantænepoint efter dette. I 99,9% af alle tilfælde må man formode at der er langt bedre muligheder for at bedømme situationer korrekt udfra flere tv-vinkler, og uden at skulle træffe beslutningen i et splitsekund.

Jeg mener bestemt ikke man underkender dommernes kendelser ved at lave sådan et system. Lad nu bare dommerne dømme kampene, og en anden instans stå for strafudmålingen... der behøver absolut ikke være nogen sammenhæng, præcist som en jury ikke står for strafudmålingen i retssager, tiltrods for at de idømmer straffen.

EDIT: En lille tilføjelse. Jeg mener altså at det man bør gøre er at fjerne reglerne om at en dommers skøn i kampene giver en standardstraf, eller skal uddybes til strafpoint af dommerne efterfølgende. Lad dommerne stå for det som har konsekvens for den pågældende kamp, og en anden instans stå for den straf som skal følge. Dermed underkendes dommerens kendelse ikke, men står bare til efterfølgende bedømmelse.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: bif-AaB

Indlæg af Jacob » 4. nov 2011, 08:06

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.
Til gengæld ville det måske kunne fjerne de latterlige udtalelser fra dommerne efter kampen, hvor de stædigt fastholder deres fejlkendelser, hvis den slags situationer rent faktisk blev bedømt efterfølgende.

Iøvrigt synes jeg det er fuldstændig tåbeligt at det er dommerne som skal fastlægge karantænepoint, og ville klart foretrække at DBU kiggede mod England, som er langt foran, når det gælder brug af tv billeder til efterfølgende strafudmålinger. Det er bestemt ikke min opfattelse at engelske dommere er blevet dårligere efter de indførte deres system, og eftersom DBU i forvejen har oprettet et disciplinærudvalg kan jeg virkelig ikke se en begrundelse for at de ikke skulle kunne sætte sig ned efter hver spillerunde og kigge de situationer igennem hvor der er uddelt kort, og bedømme karantænepoint efter dette. I 99,9% af alle tilfælde må man formode at der er langt bedre muligheder for at bedømme situationer korrekt udfra flere tv-vinkler, og uden at skulle træffe beslutningen i et splitsekund.

Jeg mener bestemt ikke man underkender dommernes kendelser ved at lave sådan et system. Lad nu bare dommerne dømme kampene, og en anden instans stå for strafudmålingen... der behøver absolut ikke være nogen sammenhæng, præcist som en jury ikke står for strafudmålingen i retssager, tiltrods for at de idømmer straffen.

EDIT: En lille tilføjelse. Jeg mener altså at det man bør gøre er at fjerne reglerne om at en dommers skøn i kampene giver en standardstraf, eller skal uddybes til strafpoint af dommerne efterfølgende. Lad dommerne stå for det som har konsekvens for den pågældende kamp, og en anden instans stå for den straf som skal følge. Dermed underkendes dommerens kendelse ikke, men står bare til efterfølgende bedømmelse.
Den model kan jeg godt støtte - dog med den tilføjelse, at det skal være muligt at inddrage dommerens vurdering i specifikke/specielle situationer, som kan kræve ekstra info end hvad man lige kan se på tv billederne (evt pga dårlige kameravinkler, brok eller anden usportslig adfærd m.m.).
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: bif-AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. nov 2011, 09:02

Man må jo i DBU (og i fodboldkredse generelt) spørge sig selv hvad der er vigtigst : 1) Fair afvikling af kampene og turneringerne eller 2) Dommernes følelse af at de alene har magten alene.

Man hører ofte fra dommerne i forbindelse med graverende fejl at "det er charmen ved fodbolden". Personligt har jeg aldrig kunnet forstå hvad det charmerende ved en fejldom er. Men nu er det jo heller ikke dommerne der kan miste millioner på en fejldom... Jeg fatter simpelthen ikke den overdrevne hensyntagen til de stakkels dommeres selvværd. Er det virkelig så skrækkeligt at der kan sidde folk og se en situation på tv bagefter og konstatere at den dom dommeren havde et splitsekund til at lave var forkert? Hvis man er så skrøbelig og sart skulle man måske ikke være fodbolddommer?

Nogle gange har man fornemmelsen af at dommerne mener at de 22 fodboldspillere spiller kampene for dommerens skyld, ikke at dommerne dømmer kampene for fodboldens skyld...

Videodommere NU!!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: bif-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2011, 10:09

Køllen I Møllen skrev:Man må jo i DBU (og i fodboldkredse generelt) spørge sig selv hvad der er vigtigst : 1) Fair afvikling af kampene og turneringerne eller 2) Dommernes følelse af at de alene har magten alene.

Man hører ofte fra dommerne i forbindelse med graverende fejl at "det er charmen ved fodbolden". Personligt har jeg aldrig kunnet forstå hvad det charmerende ved en fejldom er. Men nu er det jo heller ikke dommerne der kan miste millioner på en fejldom... Jeg fatter simpelthen ikke den overdrevne hensyntagen til de stakkels dommeres selvværd. Er det virkelig så skrækkeligt at der kan sidde folk og se en situation på tv bagefter og konstatere at den dom dommeren havde et splitsekund til at lave var forkert? Hvis man er så skrøbelig og sart skulle man måske ikke være fodbolddommer?

Nogle gange har man fornemmelsen af at dommerne mener at de 22 fodboldspillere spiller kampene for dommerens skyld, ikke at dommerne dømmer kampene for fodboldens skyld...

Videodommere NU!!!
Jeg ved nu ikke om det som sådan er dommernes følelser der bliver vægtet højest. Men man ønsker nok at vise at at det kun kan betale sig at klage i ekstreme tilfælde, for at undgå at klubberne nærmest som regel begynder at klage over de tvivlsomme kendelser. Det ville være et adminestrativt helvede hvis klubber som en regel begynder at klage over alt mellem himmel og jord, blot fordi man kan spare et par strafpoint her of der.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar