bif-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: bif-AaB

Indlæg af Gnu » 4. nov 2011, 10:33

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.
Til gengæld ville det måske kunne fjerne de latterlige udtalelser fra dommerne efter kampen, hvor de stædigt fastholder deres fejlkendelser, hvis den slags situationer rent faktisk blev bedømt efterfølgende.

Iøvrigt synes jeg det er fuldstændig tåbeligt at det er dommerne som skal fastlægge karantænepoint, og ville klart foretrække at DBU kiggede mod England, som er langt foran, når det gælder brug af tv billeder til efterfølgende strafudmålinger. Det er bestemt ikke min opfattelse at engelske dommere er blevet dårligere efter de indførte deres system, og eftersom DBU i forvejen har oprettet et disciplinærudvalg kan jeg virkelig ikke se en begrundelse for at de ikke skulle kunne sætte sig ned efter hver spillerunde og kigge de situationer igennem hvor der er uddelt kort, og bedømme karantænepoint efter dette. I 99,9% af alle tilfælde må man formode at der er langt bedre muligheder for at bedømme situationer korrekt udfra flere tv-vinkler, og uden at skulle træffe beslutningen i et splitsekund.

Jeg mener bestemt ikke man underkender dommernes kendelser ved at lave sådan et system. Lad nu bare dommerne dømme kampene, og en anden instans stå for strafudmålingen... der behøver absolut ikke være nogen sammenhæng, præcist som en jury ikke står for strafudmålingen i retssager, tiltrods for at de idømmer straffen.

EDIT: En lille tilføjelse. Jeg mener altså at det man bør gøre er at fjerne reglerne om at en dommers skøn i kampene giver en standardstraf, eller skal uddybes til strafpoint af dommerne efterfølgende. Lad dommerne stå for det som har konsekvens for den pågældende kamp, og en anden instans stå for den straf som skal følge. Dermed underkendes dommerens kendelse ikke, men står bare til efterfølgende bedømmelse.
Det sker vel i et eller andet omfang allerede. Muligheden er der i hvert fald. Disciplinærudvalget stangede fx en ekstra karantænedag ud til Mikael Nilsson for at skubbe til dommeren.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: bif-AaB

Indlæg af Søgaard » 4. nov 2011, 11:16

Der står faktisk i dommen fra DBU, at de ser bort fra at dommeren fastholder sit skøn og laver deres vurdering ud fra TV billederne. Det gør det så ikke bedre at de erkender at Wæhler ikke har fokus på manden og at der er kontakt med Wæhlers knæ og Jens Stryger og så fastholder de kraftedme stadig karantænen..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: bif-AaB

Indlæg af Indie » 4. nov 2011, 11:17

Vi, AaB fans, er vel bare forarget over, at Wæhler faktisk får over 2 1/2 kamps fravær pga. et diskutabelt rødt kort.. Men regler er regler, og dem må vi leve med. Heldigvis har Lasse spillet et rigtig godt efterår, så jeg er nogenlunde fortrøstningsfuld..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: bif-AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. nov 2011, 11:22

Indie skrev:Vi, AaB fans, er vel bare forarget over, at Wæhler faktisk får over 2 1/2 kamps fravær pga. et diskutabelt rødt kort.. Men regler er regler, og dem må vi leve med. Heldigvis har Lasse spillet et rigtig godt efterår, så jeg er nogenlunde fortrøstningsfuld..
NEJ! Det handler sgu ikke om denne ene kendelse. Det handler om de sidste 15 sæsoners fejlkendelser som bliver fejet ind under gulvtæppet. Ikke kun i AaBs kampe men i alle de mange kampe hvor dommerens ego har vejet mere end ønsket om en fair afvikling af superligaen.

Og så handler det sgu også om at det en skønne dag koster mere end point. Prøv at se på hvor tæt vi var på at rykke ned sidste år og sammenlign med antallet af fejlkendelser imod os. Det er fandeme ikke godt nok! Jeg ønsker ikke at det en dag skal ske for et hold at de rykker ned med hjælp fra magtliderlige lortedommere der sætter egen ære højest (medmindre denne klub er Brøndby eller Fck i hvilket tilfælde jeg formentlig vil grine mig selv ihjel.... Men det ved vi vist alle at det ikke kommer til at ske).
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: bif-AaB

Indlæg af Indie » 4. nov 2011, 11:29

Køllen I Møllen skrev:
Indie skrev:Vi, AaB fans, er vel bare forarget over, at Wæhler faktisk får over 2 1/2 kamps fravær pga. et diskutabelt rødt kort.. Men regler er regler, og dem må vi leve med. Heldigvis har Lasse spillet et rigtig godt efterår, så jeg er nogenlunde fortrøstningsfuld..
NEJ! Det handler sgu ikke om denne ene kendelse. Det handler om de sidste 15 sæsoners fejlkendelser som bliver fejet ind under gulvtæppet. Ikke kun i AaBs kampe men i alle de mange kampe hvor dommerens ego har vejet mere end ønsket om en fair afvikling af superligaen.

Og så handler det sgu også om at det en skønne dag koster mere end point. Prøv at se på hvor tæt vi var på at rykke ned sidste år og sammenlign med antallet af fejlkendelser imod os. Det er fandeme ikke godt nok! Jeg ønsker ikke at det en dag skal ske for et hold at de rykker ned med hjælp fra magtliderlige lortedommere der sætter egen ære højest (medmindre denne klub er Brøndby eller Fck i hvilket tilfælde jeg formentlig vil grine mig selv ihjel.... Men det ved vi vist alle at det ikke kommer til at ske).
Jeg synes nu ikke, at den generelle tendens er, at dommerne i superligaen er magtliderlige. Men jeg tror så heller ikke på spøgelser.. Fejl begåes, desværre, men det betyder ikke, at det er for at please deres eget ego. Mine briller er for farvet til, at blive enige med mange dommer, som går AaB imod, men sådan er fodbold jo.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: bif-AaB

Indlæg af 12mand » 4. nov 2011, 11:39

det er jo mindst lige så stort et problem at spillerne i den danske liga, tror de spiller i den spanske liga - de smider sig jo satme mere ned på græsset, end den græsslåmaskine, der skal slå græsset. og her tænker jeg specielt på kællingen fra FCK (dame n doy) jeg har lyst til at sige han er en forpulet abekat, fordi han konstant smider sig sådan, men det gør jeg ikk, fordi det er racistisk.
(og nej jeg er ikk racist, kender flere indvandrere, og har intet imod dem, men lige damen, ham hader jeg, sådan som han konstant smider sig, og lader som om han har brækket noget)
lynge er gud!

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: bif-AaB

Indlæg af Indie » 4. nov 2011, 12:18

Andreas Kraul fra DR har skrevet en lille sjov artikel om Wæhler episoden.. http://www.dr.dk/Sporten/Baggrund/2011/ ... 11442.htm?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af NIN » 4. nov 2011, 13:45

12mand skrev:det er jo mindst lige så stort et problem at spillerne i den danske liga, tror de spiller i den spanske liga - de smider sig jo satme mere ned på græsset, end den græsslåmaskine, der skal slå græsset. og her tænker jeg specielt på kællingen fra FCK (dame n doy) jeg har lyst til at sige han er en forpulet abekat, fordi han konstant smider sig sådan, men det gør jeg ikk, fordi det er racistisk.
(og nej jeg er ikk racist, kender flere indvandrere, og har intet imod dem, men lige damen, ham hader jeg, sådan som han konstant smider sig, og lader som om han har brækket noget)
Nu du har så travlt med, at pointere du ikke er racist, hvorfor finder du det så nødvendigt at sammenligne N'doye med en abe? Og smider aber sig specielt meget rundt på græs?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: bif-AaB

Indlæg af BoT » 4. nov 2011, 14:00

NIN den fromme skrev:
12mand skrev:det er jo mindst lige så stort et problem at spillerne i den danske liga, tror de spiller i den spanske liga - de smider sig jo satme mere ned på græsset, end den græsslåmaskine, der skal slå græsset. og her tænker jeg specielt på kællingen fra FCK (dame n doy) jeg har lyst til at sige han er en forpulet abekat, fordi han konstant smider sig sådan, men det gør jeg ikk, fordi det er racistisk.
(og nej jeg er ikk racist, kender flere indvandrere, og har intet imod dem, men lige damen, ham hader jeg, sådan som han konstant smider sig, og lader som om han har brækket noget)
Nu du har så travlt med, at pointere du ikke er racist, hvorfor finder du det så nødvendigt at sammenligne N'doye med en abe? Og smider aber sig specielt meget rundt på græs?
"Nu er jeg ikke racist - men jeg synes, alle negere skulle deporteres til en øde ø!"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2011, 14:53

NIN den fromme skrev:
12mand skrev:det er jo mindst lige så stort et problem at spillerne i den danske liga, tror de spiller i den spanske liga - de smider sig jo satme mere ned på græsset, end den græsslåmaskine, der skal slå græsset. og her tænker jeg specielt på kællingen fra FCK (dame n doy) jeg har lyst til at sige han er en forpulet abekat, fordi han konstant smider sig sådan, men det gør jeg ikk, fordi det er racistisk.
(og nej jeg er ikk racist, kender flere indvandrere, og har intet imod dem, men lige damen, ham hader jeg, sådan som han konstant smider sig, og lader som om han har brækket noget)
Nu du har så travlt med, at pointere du ikke er racist, hvorfor finder du det så nødvendigt at sammenligne N'doye med en abe? Og smider aber sig specielt meget rundt på græs?
Jeg synes egentlig det er i orden.

Der må være et vist spillerum for at folk med ekstraordinær lav IQ og dårlig formuleringsevne kan få lov til at skrive noget vi andre ikke kan være bekendt.

PS! Jeg hader negre, racister og dobbeltmoral.
Med venlig Hilsen
--
Robert

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: bif-AaB

Indlæg af 12mand » 4. nov 2011, 15:57

NIN den fromme skrev:
12mand skrev:det er jo mindst lige så stort et problem at spillerne i den danske liga, tror de spiller i den spanske liga - de smider sig jo satme mere ned på græsset, end den græsslåmaskine, der skal slå græsset. og her tænker jeg specielt på kællingen fra FCK (dame n doy) jeg har lyst til at sige han er en forpulet abekat, fordi han konstant smider sig sådan, men det gør jeg ikk, fordi det er racistisk.
(og nej jeg er ikk racist, kender flere indvandrere, og har intet imod dem, men lige damen, ham hader jeg, sådan som han konstant smider sig, og lader som om han har brækket noget)
Nu du har så travlt med, at pointere du ikke er racist, hvorfor finder du det så nødvendigt at sammenligne N'doye med en abe? Og smider aber sig specielt meget rundt på græs?
den var så lige hård nok kan jeg godt se. men det ændrer ikk på at jeg synes det er så latterligt at se på, hvordan han konstant smider sig, så snart der er en der bare nærmer sig ham. DBU burde sgu snart gå ind og gøre noget ved det.
lynge er gud!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: bif-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2011, 17:15

12mand skrev:
NIN den fromme skrev:
12mand skrev:det er jo mindst lige så stort et problem at spillerne i den danske liga, tror de spiller i den spanske liga - de smider sig jo satme mere ned på græsset, end den græsslåmaskine, der skal slå græsset. og her tænker jeg specielt på kællingen fra FCK (dame n doy) jeg har lyst til at sige han er en forpulet abekat, fordi han konstant smider sig sådan, men det gør jeg ikk, fordi det er racistisk.
(og nej jeg er ikk racist, kender flere indvandrere, og har intet imod dem, men lige damen, ham hader jeg, sådan som han konstant smider sig, og lader som om han har brækket noget)
Nu du har så travlt med, at pointere du ikke er racist, hvorfor finder du det så nødvendigt at sammenligne N'doye med en abe? Og smider aber sig specielt meget rundt på græs?
den var så lige hård nok kan jeg godt se. men det ændrer ikk på at jeg synes det er så latterligt at se på, hvordan han konstant smider sig, så snart der er en der bare nærmer sig ham. DBU burde sgu snart gå ind og gøre noget ved det.
Lige præcis der, ville det være lækkert hvis DBU havde et slags strike-force, som engang imellem satte fokus på forskellige forfærdeligheder, såsom høje albuer, film, tidstræk etc. Så man f.eks. sagde, i en periode vil vi gennemchecke alle kampe, og uddele strafpoint ved tydelige overtrædelser. Dog syntes jeg ikke man blot skal have fokus på enkelte spillere, men derimod have fokus på problemet generelt.

Derudover skal det nævnes at Curth ej heller er for fin til at smide omkring med sin krop, også Kayke
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: bif-AaB

Indlæg af 12mand » 4. nov 2011, 19:16

MHJ skrev:Lige præcis der, ville det være lækkert hvis DBU havde et slags strike-force, som engang imellem satte fokus på forskellige forfærdeligheder, såsom høje albuer, film, tidstræk etc. Så man f.eks. sagde, i en periode vil vi gennemchecke alle kampe, og uddele strafpoint ved tydelige overtrædelser. Dog syntes jeg ikke man blot skal have fokus på enkelte spillere, men derimod have fokus på problemet generelt.

Derudover skal det nævnes at Curth ej heller er for fin til at smide omkring med sin krop, også Kayke


om det er kayke, curth, damen, ronaldo, messi, eller hvem det er der gør det, er mig fuldstændig lige meget. det burde bare straffes. og gør kayke eller curth det for meget, burde de blive smidt af holdet som straf.
lynge er gud!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. nov 2011, 20:08

Indie skrev:Andreas Kraul fra DR har skrevet en lille sjov artikel om Wæhler episoden.. http://www.dr.dk/Sporten/Baggrund/2011/ ... 11442.htm?
Og Kraul har fat i det rigtige - at det er et uforsætligt sammenstød. I min bog sammenligneligt med når der ikke dømmes straffe i situationer hvor bolden sparkes op på hånden eller armen, mens armen er i en naturlig position.

Wæhler gjorde netop intet unaturligt her, han fortsatte sit løb ligeud ned mod eget mål for at forsvare, og tv-billederne viser endda med al tydelighed at han end ikke har øjnene på modstanderen da han falder.

Jeg kan virkelig ikke med min bedste vilje få øje på en forsætlig handling fra Wæhlers side, og efter min mening udstiller disciplinærudvalget deres inkompentence lige så meget i denne sag, som da de ikke havde bollerne til at tildele Remco mere end 2 dages karantæne for hans svinske overfald i starten af denne sæson.

Det dur simpelthen ikke.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: bif-AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. nov 2011, 20:19

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det ville klæde dommerne, DBU og hele dommergerning at indrømme at dommerne kan begå fejl. Ikke bare i dette tilfælde. Det handler ikke om københavneri eller om Brøndby. Men helt generelt er det jo pinligt at dommerne og DBU lever i en verden hvor fejl ikke eksisterer... Hvis en dommer har lavet en fejl og man kan se det på tv bør den rettes, uanset om idioten dumstædigt fastholder sin fejlkendelse.

Jo, DBU bør begrænse karantænen da den er forkert!
Jeg kan sagtens se dit argument - men jeg er lodret uenig. DBU skal ikke gå ind og omstøde dommerskøn. Det er dét, vi har dommeren til. Situationen med Wæhler er meget hårdt dømt, men ikke en decideret fejl i stil med en situation hvor dommeren har overset en forseelse eller komplet misforstået en hændelse. Det er en vurdering om kontakten er forsætlig og om den fratager Brøndby en oplagt målchance - og det er altså dommerens ansvar at træffe den afgørelse. Havde fejlen været mere tydelig kunne DBU overveje at forkorte eller fjerne Wæhlers karantæne, men det mener jeg ikke DBU bør gøre her.

Hvis dommeren ved, at hans præstation skal gennemgås et "retter-korps" efter hver kamp, kan det ikke undgå at svække hans autoritet på banen og i øvrigt næppe medvirke til at skærpe vores dommerstand, at deres beslutningen ikke længere har samme effekt. Det har en stor afskrækkende effekt, at en hård tackling kan misfortolkes lidt og pludselig koste to spilledages karantæne. Det er en del af spillet, og den synes jeg ikke vi skal fjerne i et eller andet retfærdighedsøjemed.
Til gengæld ville det måske kunne fjerne de latterlige udtalelser fra dommerne efter kampen, hvor de stædigt fastholder deres fejlkendelser, hvis den slags situationer rent faktisk blev bedømt efterfølgende.

Iøvrigt synes jeg det er fuldstændig tåbeligt at det er dommerne som skal fastlægge karantænepoint, og ville klart foretrække at DBU kiggede mod England, som er langt foran, når det gælder brug af tv billeder til efterfølgende strafudmålinger. Det er bestemt ikke min opfattelse at engelske dommere er blevet dårligere efter de indførte deres system, og eftersom DBU i forvejen har oprettet et disciplinærudvalg kan jeg virkelig ikke se en begrundelse for at de ikke skulle kunne sætte sig ned efter hver spillerunde og kigge de situationer igennem hvor der er uddelt kort, og bedømme karantænepoint efter dette. I 99,9% af alle tilfælde må man formode at der er langt bedre muligheder for at bedømme situationer korrekt udfra flere tv-vinkler, og uden at skulle træffe beslutningen i et splitsekund.

Jeg mener bestemt ikke man underkender dommernes kendelser ved at lave sådan et system. Lad nu bare dommerne dømme kampene, og en anden instans stå for strafudmålingen... der behøver absolut ikke være nogen sammenhæng, præcist som en jury ikke står for strafudmålingen i retssager, tiltrods for at de idømmer straffen.

EDIT: En lille tilføjelse. Jeg mener altså at det man bør gøre er at fjerne reglerne om at en dommers skøn i kampene giver en standardstraf, eller skal uddybes til strafpoint af dommerne efterfølgende. Lad dommerne stå for det som har konsekvens for den pågældende kamp, og en anden instans stå for den straf som skal følge. Dermed underkendes dommerens kendelse ikke, men står bare til efterfølgende bedømmelse.
Det sker vel i et eller andet omfang allerede. Muligheden er der i hvert fald. Disciplinærudvalget stangede fx en ekstra karantænedag ud til Mikael Nilsson for at skubbe til dommeren.
Som det foregår nu, er disciplinærudvalget i princippet nødt til at overrule dommeren når de ændrer på karantænestraffe, og det er netop problemet. Jeg tror bestemt ikke det er tilfældigt at du lige kan hive en situation frem hvor der er pålagt ekstra karantæne, netop for en forseelse imod dommeren, det samme skete i situationen med Krohn Dehli, hvor man (i den gode gamle Brøndby/DBU kammerateri-ånd) ganske vist fjernede en del af den karantæne han oprindeligt fik, men så stak en tilsvarende ud for (taa-daa!) en forseelse mod dommeren. De er tilsyneladende vanvittigt bange for at komme til at underkende dommerne. Og det er så netop derfor at jeg mener karantæneudmålingen skal fjernes helt fra dommerne, og lægges over på disciplinærudvalget, som så naturligvis kan rådføre sig med dommeren om de enkelte situationer.

Lad nu bare dommerne dømme den kamp de passer fløjten i, og overlad det overordnede til folk som netop kan have det overordnede overblik, plus tid og tv-billeder.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: bif-AaB

Indlæg af JFL » 4. nov 2011, 23:35

12mand skrev:
MHJ skrev:Lige præcis der, ville det være lækkert hvis DBU havde et slags strike-force, som engang imellem satte fokus på forskellige forfærdeligheder, såsom høje albuer, film, tidstræk etc. Så man f.eks. sagde, i en periode vil vi gennemchecke alle kampe, og uddele strafpoint ved tydelige overtrædelser. Dog syntes jeg ikke man blot skal have fokus på enkelte spillere, men derimod have fokus på problemet generelt.

Derudover skal det nævnes at Curth ej heller er for fin til at smide omkring med sin krop, også Kayke


om det er kayke, curth, damen, ronaldo, messi, eller hvem det er der gør det, er mig fuldstændig lige meget. det burde bare straffes. og gør kayke eller curth det for meget, burde de blive smidt af holdet som straf.
Mindst...

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: bif-AaB

Indlæg af John » 5. nov 2011, 05:22

Film burde straffes langt mere hårdt. Det er ødelæggende og trist at se på. Og så er flintende ligeglad med om det er kayke fra AaB der smider sig i græsset og kigger med dådyøjne for at få et frispark. Filmer man for at få straffe skulle man få rødt + 2 dage, for lykkedes det, så er det jo lige så slemt som at begå et direkte rødt på en oplagt scoringschance. Eller egentlig værre i mine øjne, for her behøver der ikke engang være en reel chance til stede.
o.O

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: bif-AaB

Indlæg af Elscorpio » 5. nov 2011, 08:42

Jesper Schmidt skrev:
Indie skrev:Andreas Kraul fra DR har skrevet en lille sjov artikel om Wæhler episoden.. http://www.dr.dk/Sporten/Baggrund/2011/ ... 11442.htm?
Og Kraul har fat i det rigtige - at det er et uforsætligt sammenstød. I min bog sammenligneligt med når der ikke dømmes straffe i situationer hvor bolden sparkes op på hånden eller armen, mens armen er i en naturlig position.

Wæhler gjorde netop intet unaturligt her, han fortsatte sit løb ligeud ned mod eget mål for at forsvare, og tv-billederne viser endda med al tydelighed at han end ikke har øjnene på modstanderen da han falder.

Jeg kan virkelig ikke med min bedste vilje få øje på en forsætlig handling fra Wæhlers side, og efter min mening udstiller disciplinærudvalget deres inkompentence lige så meget i denne sag, som da de ikke havde bollerne til at tildele Remco mere end 2 dages karantæne for hans svinske overfald i starten af denne sæson.

Det dur simpelthen ikke.
Hvis man læser lidt af Krauls blog kan man så også læse at Jens Stryger Larsen kun fik gul kort for en meget svinsk tackling 4 dage tidligere i BIF-FCK kampen. Danske superligadommere har generelt fået en lavere standard idag når man kan dømme så forskelligt.

Hvis så bare man kunne få professionelle dommere ligesom i Sverige.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: bif-AaB

Indlæg af 12mand » 5. nov 2011, 21:06

John skrev:Film burde straffes langt mere hårdt. Det er ødelæggende og trist at se på. Og så er flintende ligeglad med om det er kayke fra AaB der smider sig i græsset og kigger med dådyøjne for at få et frispark. Filmer man for at få straffe skulle man få rødt + 2 dage, for lykkedes det, så er det jo lige så slemt som at begå et direkte rødt på en oplagt scoringschance. Eller egentlig værre i mine øjne, for her behøver der ikke engang være en reel chance til stede.
det er os det jeg mener. men de danske dommere og DBU har jo boller som ærter. de tør jo ikk gøre en skid. skrev os her inde tidligere på sidste måned, at AaB burde betale deres spillere sort, da det tydeligvis ikk har en konsekvens, så vi jo med lyngby. og at alle fans skal ta blus med på den næste away, da det heller ikk får konsekvenser, så man jo os med brøndby.
utroligt de ikk snart giver straf for film. i england f.eks. hvis der er en der smider sig der, er det jo som minimum fordi han har brækket noget.
lynge er gud!

Besvar