AaB klager over udvisning

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

AaB klager over udvisning

Indlæg af Mr. Larsen » 30. okt 2011, 19:11

Lynge vil gå til DBU og klage over udvisningen af Wähler

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 648346.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Funky » 30. okt 2011, 19:23

Mr. Larsen skrev:Lynge vil gå til DBU og klage over udvisningen af Wähler

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 648346.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant. Det er ikke tit, Lynge trækker i den slags håndtag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Kunji » 30. okt 2011, 19:29

Den får vi næppe noget ud ad. Dommeren fastholder sin dom, og DBU beskytter deres dommere til det sidste.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2011, 19:45

Præcis. Når Tykgaard ikke ønsker at åbne op for, at det skulle være en forkert dom. Så er der ikke noget at komme efter. Der er ikke mange dommere der vil tabe ansigt, jeg har kun set en dommer erkende en tvivlsdom. Det var efter medierne grillede en dommer efter OB-BIF, hvor Krohn dehli blev udvist.

Men dejligt at der i det mindste er ændret strategi ovenpå sidste sæson, hvor vi stort set ikke kommenterede de mange deciderede fejldomme.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af le Cid » 30. okt 2011, 19:48

Nu er min hukommelse måske en anelse hullet, men jeg mindes en kamp i Parken (2007?), hvor vi i een af de sidste runder snydes for et straffespark, hvor Jeppe Curth nedlægges på samme måde som Stryger - bare mere tydeligt - af en FCK'er. Jeg mener, at det var Milton, der var dommer, og han forsvarede også sin kendelse efterfølgende... Kunne være interessant at høre hans mening om dagens røde kort i den sammenhæng...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af le Cid » 30. okt 2011, 21:00

le Cid skrev:Nu er min hukommelse måske en anelse hullet, men jeg mindes en kamp i Parken (2007?), hvor vi i een af de sidste runder snydes for et straffespark, hvor Jeppe Curth nedlægges på samme måde som Stryger - bare mere tydeligt - af en FCK'er. Jeg mener, at det var Milton, der var dommer, og han forsvarede også sin kendelse efterfølgende... Kunne være interessant at høre hans mening om dagens røde kort i den sammenhæng...
Det kan så i øvrigt ikke ha' været i Parken, for jeg husker tydeligt, at jeg så kampen på Utopia...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af nj27 » 30. okt 2011, 21:54

går ikke ud fra lynge gør alvor af at protestere til DBU , tror nok at når ophidselsen har lagt sig så indser lynge at wæhler gir dommeren muligheden for at fløjte og dermed blir det et dommerskøn som dbu naturligvis ikke overruler

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Brodernumsi » 30. okt 2011, 23:09

nj27 skrev:går ikke ud fra lynge gør alvor af at protestere til DBU , tror nok at når ophidselsen har lagt sig så indser lynge at wæhler gir dommeren muligheden for at fløjte og dermed blir det et dommerskøn som dbu naturligvis ikke overruler
Jamen for pokker da, Wæhler rammer Stryger med sit knæ, et knæ er sku ikke noget man stikker frem og fælder folk med....Stryger er en motorisk mongol, og det blev Wæhler/AaB straffet for. Og den retarderet dommer står bagefter og siger hans vurdering var korrekt, og DBU kan derfor ikke gøre andet end at give Wæhler 2 dages karantæne. Endnu en dommer der ikke har nosser til at indrømme han tager fejl.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Flower » 31. okt 2011, 06:44

- Winning doesn't really matter as long as you win.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Mr Alex » 31. okt 2011, 07:24

Jeg vil sgu sige at det der er ikke en oplagt målchance. Prøv at ligge mærke til skuespillerens løbebane og så se hvor han ville have nået den + Se hvor ahlmann når at blive placeret hvis han ville få bolden.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af jensemand57 » 31. okt 2011, 09:29

Jeg tror ikke, at AaB og Lynge får noget ud af at klage. Det er rigtigt, når man ser det på tv, at det røde kort ikke var ok. Men jeg mener faktisk ikke, at man skal bruge tv til dokumentation for en klage. I lørdags var jeg på Hobro Stdion hvor jeg så Hobro vinde med 4-0 over Hjørring. Det var selvfølgelig dejligt for mig som Hobromand, men det skete på baggrund at to udvisninger til Hjørring. Her var der ikke tv på, så Hjørring har ikke den mulighed for at klage via tv-billeder. Herved er man ikke lige for loven. AaB har en fordel, Hjørring har ikke den fordel.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af alithebeast » 31. okt 2011, 10:15

Men havde Wæhler langet en lige højre ud, som kun blev fanget af kamera og ikke dommeren, så skulle han heller ikke have karantæne på baggrund af tvbillederne? Det er både en fordel og ulempe, og bare det er ens for alle hold i rækken, er jeg sådan set ligeglad.
Hader København!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af jensemand57 » 31. okt 2011, 10:33

alithebeast skrev:Men havde Wæhler langet en lige højre ud, som kun blev fanget af kamera og ikke dommeren, så skulle han heller ikke have karantæne på baggrund af tvbillederne? Det er både en fordel og ulempe, og bare det er ens for alle hold i rækken, er jeg sådan set ligeglad.
Her kan jeg sevlfølgelig godt følge dig ,hvis det er ens for alle i den samme række. Jeg er godt klar over, hvilken hændelse du tænker (Hobro - Randers). Her fik Remco jo karentæne på baggrund af billederne fra tv. Så ok, det er både og.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. okt 2011, 14:08

jensemand57 skrev:
alithebeast skrev:Men havde Wæhler langet en lige højre ud, som kun blev fanget af kamera og ikke dommeren, så skulle han heller ikke have karantæne på baggrund af tvbillederne? Det er både en fordel og ulempe, og bare det er ens for alle hold i rækken, er jeg sådan set ligeglad.
Her kan jeg sevlfølgelig godt følge dig ,hvis det er ens for alle i den samme række. Jeg er godt klar over, hvilken hændelse du tænker (Hobro - Randers). Her fik Remco jo karentæne på baggrund af billederne fra tv. Så ok, det er både og.
Jeg synes afgjort det værste er, at hvis ikke DBU skruer ned for karantænepointene mod Wæhler, så bliver han straffet præcist lige så hårdt som Remco gjorde efter den omtalte episode. Det ville derfor virkelig klæde DBU at træde i karakter, for en gangs skyld.

Jeg kan godt forstå AaB klager denne gang, for de har en sag. Wæhler ændrer ikke retning overhovedet, og løber i lige linje mod det punkt hvor han forventer at kunne være tættere på eget mål end Stryger Larsen, som er på vej ud mod siden... hvad pokker skal han gøre for at undgå udvisningen i den situation, hvis det ikke netop er at fortsætte sit løb lige ud - vil de have han skal stoppe op eller flytte sig fordi han pludselig løber ind foran ham?

Frispark? Ja måske. Advarsel? Med lidt god vilje. Rødt kort? Never!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2011, 14:16

jensemand57 skrev:Jeg tror ikke, at AaB og Lynge får noget ud af at klage. Det er rigtigt, når man ser det på tv, at det røde kort ikke var ok. Men jeg mener faktisk ikke, at man skal bruge tv til dokumentation for en klage. I lørdags var jeg på Hobro Stdion hvor jeg så Hobro vinde med 4-0 over Hjørring. Det var selvfølgelig dejligt for mig som Hobromand, men det skete på baggrund at to udvisninger til Hjørring. Her var der ikke tv på, så Hjørring har ikke den mulighed for at klage via tv-billeder. Herved er man ikke lige for loven. AaB har en fordel, Hjørring har ikke den fordel.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit argument. Overordnet set er det vel ligeså meget en fordel som en bagdel at der er tv på. Den eneste vinder af at der er tv på er retfærdigheden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Maglau » 31. okt 2011, 15:40

Ja lige præcis skulle wæhler bremse sit løb så han undgik kontakt. Der utallige eksempler på røde kort givet efter en løbe duel mellem angriber og forsvarsspiller hvor angriberen skærer ind foran som ham han lært og derved fremtvinger frispark og kort. Stryger gjorde nøjagtigt som en dygtig angriber ville gøre.
Jesper Schmidt skrev:
jensemand57 skrev:
alithebeast skrev:Men havde Wæhler langet en lige højre ud, som kun blev fanget af kamera og ikke dommeren, så skulle han heller ikke have karantæne på baggrund af tvbillederne? Det er både en fordel og ulempe, og bare det er ens for alle hold i rækken, er jeg sådan set ligeglad.
Her kan jeg sevlfølgelig godt følge dig ,hvis det er ens for alle i den samme række. Jeg er godt klar over, hvilken hændelse du tænker (Hobro - Randers). Her fik Remco jo karentæne på baggrund af billederne fra tv. Så ok, det er både og.
Jeg synes afgjort det værste er, at hvis ikke DBU skruer ned for karantænepointene mod Wæhler, så bliver han straffet præcist lige så hårdt som Remco gjorde efter den omtalte episode. Det ville derfor virkelig klæde DBU at træde i karakter, for en gangs skyld.

Jeg kan godt forstå AaB klager denne gang, for de har en sag. Wæhler ændrer ikke retning overhovedet, og løber i lige linje mod det punkt hvor han forventer at kunne være tættere på eget mål end Stryger Larsen, som er på vej ud mod siden... hvad pokker skal han gøre for at undgå udvisningen i den situation, hvis det ikke netop er at fortsætte sit løb lige ud - vil de have han skal stoppe op eller flytte sig fordi han pludselig løber ind foran ham?

Frispark? Ja måske. Advarsel? Med lidt god vilje. Rødt kort? Never!
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af jensemand57 » 31. okt 2011, 15:43

MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Jeg tror ikke, at AaB og Lynge får noget ud af at klage. Det er rigtigt, når man ser det på tv, at det røde kort ikke var ok. Men jeg mener faktisk ikke, at man skal bruge tv til dokumentation for en klage. I lørdags var jeg på Hobro Stdion hvor jeg så Hobro vinde med 4-0 over Hjørring. Det var selvfølgelig dejligt for mig som Hobromand, men det skete på baggrund at to udvisninger til Hjørring. Her var der ikke tv på, så Hjørring har ikke den mulighed for at klage via tv-billeder. Herved er man ikke lige for loven. AaB har en fordel, Hjørring har ikke den fordel.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit argument. Overordnet set er det vel ligeså meget en fordel som en bagdel at der er tv på. Den eneste vinder af at der er tv på er retfærdigheden.
Jeg mener, at AaB har en fordel i at klage med tv-billeder liggende som bevismateriale. Det har Hjørring ikke, da der ikke blev vist tv fra kampen, derfor er det ikke alle klubber, som har lige muligheder for en bevisfremførelse, og derfor er man heller ikke lige for loven. Men du har ret i, at med tv på, er der mulighed for større retfærdighed, hvilket jo også er min pointe i det, jeg mener.

Jesper Schmidt: Du har ganske ret i, at straffen som Whæler givet får (2 dage) ikke står mål med Remcos straf. Jeg kan i princippet også godt forstå, at AaB klager, da de jo blot bruger de midler til at fremlægge sagen (TV - billeder), som de har tilrådighed Men min pointe/betænkligheder ligger blot i, at ikke alle klubber i Danmarksturneringen, har de samme muligheder jævnfør tv-billeder og ikke tv-billeder. Jeg prøver ikke på at se sagen udfra AaBs vinkel, men fra en retfærdighedsvinkel, hvor man er lige for loven.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2011, 15:50

jensemand57 skrev:
MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Jeg tror ikke, at AaB og Lynge får noget ud af at klage. Det er rigtigt, når man ser det på tv, at det røde kort ikke var ok. Men jeg mener faktisk ikke, at man skal bruge tv til dokumentation for en klage. I lørdags var jeg på Hobro Stdion hvor jeg så Hobro vinde med 4-0 over Hjørring. Det var selvfølgelig dejligt for mig som Hobromand, men det skete på baggrund at to udvisninger til Hjørring. Her var der ikke tv på, så Hjørring har ikke den mulighed for at klage via tv-billeder. Herved er man ikke lige for loven. AaB har en fordel, Hjørring har ikke den fordel.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit argument. Overordnet set er det vel ligeså meget en fordel som en bagdel at der er tv på. Den eneste vinder af at der er tv på er retfærdigheden.
Jeg mener, at AaB har en fordel i at klage med tv-billeder liggende som bevismateriale. Det har Hjørring ikke, da der ikke blev vist tv fra kampen, derfor er det ikke alle klubber, som har lige muligheder for en bevisfremførelse, og derfor er man heller ikke lige for loven. Men du har ret i, at med tv på, er der mulighed for større retfærdighed, hvilket jo også er min pointe i det, jeg mener.

Jesper Schmidt: Du har ganske ret i, at straffen som Whæler givet får (2 dage) ikke står mål med Remcos straf. Jeg kan i princippet også godt forstå, at AaB klager, da de jo blot bruger de midler til at fremlægge sagen (TV - billeder), som de har tilrådighed Men min pointe/betænkligheder ligger blot i, at ikke alle klubber i Danmarksturneringen, har de samme muligheder jævnfør tv-billeder og ikke tv-billeder. Jeg prøver ikke på at se sagen udfra AaBs vinkel, men fra en retfærdighedsvinkel, hvor man er lige for loven.
AaB (eller andre klubber) skal vel ikke straffes af at der ikke er TV i Hjørring, Hobro eller andre steder?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Pastorius » 31. okt 2011, 15:52

jensemand57 skrev: Jeg mener, at AaB har en fordel i at klage med tv-billeder liggende som bevismateriale. Det har Hjørring ikke, da der ikke blev vist tv fra kampen, derfor er det ikke alle klubber, som har lige muligheder for en bevisfremførelse, og derfor er man heller ikke lige for loven. Men du har ret i, at med tv på, er der mulighed for større retfærdighed, hvilket jo også er min pointe i det, jeg mener.
Hvordan skulle det være relevant, når AaB og Hjørring ikke spiller i samme række.
Som det er nu, er alle superligakampe tv-dækket, så det argument mener jeg simpelthen ikke er brugbart. Der er så mange andre, meget mere markante, fordele ved at spille i en højere række.

Jeg tror derimod ikke der er større mulighed for retfærdighed med TV-domme. Jeg tror heller ikke på at udenlandske dommere vil ændre nævneværdigt på antallet af fejldomme - de forekommer også i stort tal ved slutrunder og i de større ligaer.

Der er kun den hårde vej. Giv dommerne bedre vilkår. Det kan gøres ved en eller flere af nedenstående tiltag:

- Højere løn/proffesionelle dommere
- simplere fodboldregler
- mere entydige regler (færre dommerskøn
- flere (ligestillede) dommere.
- On the spot-review af kontroversielle situationer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB klager over udvisning

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2011, 15:57

jensemand57 skrev:
MHJ skrev:
jensemand57 skrev:Jeg tror ikke, at AaB og Lynge får noget ud af at klage. Det er rigtigt, når man ser det på tv, at det røde kort ikke var ok. Men jeg mener faktisk ikke, at man skal bruge tv til dokumentation for en klage. I lørdags var jeg på Hobro Stdion hvor jeg så Hobro vinde med 4-0 over Hjørring. Det var selvfølgelig dejligt for mig som Hobromand, men det skete på baggrund at to udvisninger til Hjørring. Her var der ikke tv på, så Hjørring har ikke den mulighed for at klage via tv-billeder. Herved er man ikke lige for loven. AaB har en fordel, Hjørring har ikke den fordel.
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit argument. Overordnet set er det vel ligeså meget en fordel som en bagdel at der er tv på. Den eneste vinder af at der er tv på er retfærdigheden.
Jeg mener, at AaB har en fordel i at klage med tv-billeder liggende som bevismateriale. Det har Hjørring ikke, da der ikke blev vist tv fra kampen, derfor er det ikke alle klubber, som har lige muligheder for en bevisfremførelse, og derfor er man heller ikke lige for loven. Men du har ret i, at med tv på, er der mulighed for større retfærdighed, hvilket jo også er min pointe i det, jeg mener.
Men der er jo også større chance for at fange episoder der går imod AaB. Det er måske en fordel mht. Wæhler, men næste gang er det evt. en albue i fjæset fra en AaB'er der bliver fanget på TV.

Hvis der ikke er kamera på er der mindre chance for at omstøde en dom, grundet manglende bevismateriale, men det bør da aldrig bliver et argument for at man ikke må gøre brug af video når det nu er fanget på video.

Mener du paralelt også at det er uretfærdigt at bruge optagelser fra overvågningskamera i gaden til at finde en gerningsmand til et overfald, fordi der er andre episoder hvor folk bliver overfaldet uden videoovervågning?

Jeg vil give dig ret i at det er surt hvis man ikke lige har en video af en hendelse, men at det skulle gøre det uretfærdigt at man benytter sig af video hvor den er tilstede, forstår jeg ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar