AaB - Horsens

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Klaus » 5. nov 2011, 23:31

Grande sejr i dag...

Enig i, at vi så dårlige ud en halv times tid midt i kampen, men bortset fra den halve time, var vi i fin kontrol. Kayke varmer måske nok bolden rigeligt. Omvendt er det også fra ham meget af det offensive kommer. Han skal nok blive god ;)

Lasse er en fantastisk spiller. Havde han spillet på et københavner-hold havde han været på landsholdet nu.... Fortsætter han sin udvikling kan selv ikke Morten Olsen komme uden om ham.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. nov 2011, 00:06

Klaus skrev: Lasse er en fantastisk spiller. Havde han spillet på et københavner-hold havde han været på landsholdet nu.... Fortsætter han sin udvikling kan selv ikke Morten Olsen komme uden om ham.
Jeg bliver decideret rasende på Lasses vegne hvis han bliver forbigået til ligalandsholdet, endnu en fremragende kamp til samlingen, og man er ikke i tvivl om at han bliver endnu bedre. Indtil videre er det vel en godt bevaret hemmelighed HVOR god han er blevet, men når det går op for omverdenen er jeg bange for at vi ikke har ham meget længere. Men med forbehold om at Lasse måske ikke er hos os for evigt, kunne jeg sagtens se de 4 som sluttede kampen i forsvaret, som fremtidens 4-back kæde i AaB.

For der er bestemt også grund til at rose Patrick, og i særdeleshed Ahlmann efter i dag. Især Ahlmann er jo voldsomt imponerende - det er helt vildt at nå så højt et niveau på 3-4 superligakampe, og helt sikkert knægtens gennembrud. Jeg er ikke i tvivl om at han er fremtidens venstreback, og er overbevist om at han allerede nu sætter sig tungt på den plads. Men også PK spillede en rigtig god kamp, på en plads han ikke har spillet længe, og efter en skadesperiode, det var også imponerende sikkert det han viste.

Alt i alt en dejlig kamp, og 3 skønne point. Eneste minus efter min mening var usikkerhederne på dødbolde, men her skal man nok også lige have med i betragtning at vi er uden Curth og Wæhler, som man er vant til også at have som hjælp. Det må alt andet lige kræve lidt omstilling og tilvænning.

Lad os så nakke de satans ulve så vi kan sidde helt i flæsket på dem frem mod vinterpausen!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Gentleman Finn » 6. nov 2011, 01:04

Er i godt humør, så giver horden af udenlands AaBere hvad de altid hungrer efter.......... højdepunkterne:



Fremragende at man i drs klip får lov at lade stadion sætte lydscenen, i stedet for en kedelig journalist.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 02:12

Der er ingen tvivl om at vores defensiv er meget spændende og KEP fortjener altså også ros... Han har virkelig løftet sig i denne sæson og jeg synes faktisk han har gjort det næsten lige så godt som Wæhler. Det eneste jeg mener dette hold mangler er mere spilletid til Wichmann og en ny (naturlig) højreback. Det her Bøgelund noget er ikke holdbart i længden, eller på kort sigt for den sags skyld. Også måske mere spilletid til Dalsgaard på kanten, Rolfe er interessant på venstrekanten og jeg ser ham gerne på bekostning af Due.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Gentleman Finn » 6. nov 2011, 02:24

Nu var det kravebenet der var brækket. Det er jo ellers akillessenen hvor han har gode og lige for tiden dårlige perioder. Men jeg mindes nu også hele halvsæsoner hvor der knap nok har været bøvl. Og en Bøge med en 3-4 kampe i benene vil helt sikkert bidrage på vores hold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 02:31

Gentleman Finn skrev:Nu var det kravebenet der var brækket. Det er jo ellers akillessenen hvor han har gode og lige for tiden dårlige perioder. Men jeg mindes nu også hele halvsæsoner hvor der knap nok har været bøvl. Og en Bøge med en 3-4 kampe i benene vil helt sikkert bidrage på vores hold.
Det betyder ikke så meget hvordan han er skadet. Min pointe var bare at han sjældent spiller og det holder ikke i længden at have så dyr en herre siddende på tribunen (hej Chanko). Det er selvfølgelig uheldigt for Bøgelund.

Har i øvrigt lige læst at Janssen er ude mod os, så vores chancer mod bønderne, i næste weekend, er blevet noget bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Horsens

Indlæg af AllanPedersen » 6. nov 2011, 04:54

er jeg den eneste der er helt vild med at det går godt for specielt Chris Rolfe?!

lige siden vi signede ham har han været sådan en spiller der virkede til at kunne blive en rigtig AaB'er..

nu har jeg tjekket hans facebook ud, og virker også til at han efterhånden ser sig selv som en rigtig AaB mand..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Horsens

Indlæg af NIN » 6. nov 2011, 05:44

Funky skrev:
NIN den fromme skrev:
Funky skrev:I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Ja, han magler bare at sige Mep, mep. Til gengæld var det så igen også et billede på hans magelende koldboldighed, når han er alene igennem. Har han haft 2-3 lignende friløbere nu, uden at kunne omsætte dem til scoring?

Kigger man på vores angribere, så har Helinius, på trods af de mangler han nu engang besidder både defensivt, attitudemæssigt osv. til tider, det kæmpe plus at han altså score mål og mål ud af ingenting. Begge dele kniber det desværre med for de andre tre.

Men overordet set fin kamp over hele linien og dejligt at se det ansvar og den udstråling som Lasse har på trods af sin alder centralt i forsvaret. Den knægt går en stor fremtid i møde.
Angående Dalles chance, så vælger han vel at skyde den som Helenius skyder sin anden - hårdt, lavt og direkte. Begge gange napper Jochumsen den. Men i øvrigt er jeg da enig i, at Helenius virker til at være den mest træfsikre spiller i truppen, evt. sammen med Rolfe.
Enig det var to store chancer. Dalles er dog i venstre siden.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Funky » 6. nov 2011, 09:25

NIN den fromme skrev: Enig det var to store chancer. Dalles er dog i venstre siden.
Jojo, men i begge tilfælde er Jochumsen rigtig god til at komme ud og fylde, og så har han nogle hurtige reaktioner. Han gør jo det helt rigtige, hvor mange andre målmænd måske kunne blive fanget på mellemhånd. Han redder i mine øjne ene mand Horsens fra et endnu større nederlag med to top-aktioner. Og ham ville Stenild lige rejse ned og vippe af pinden?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Sauer » 6. nov 2011, 12:30

Dejlig kamp på stadion i går. Vi fik rigtigt nok aldrig ordentlig fat i det offensive spil, men alligevel synes jeg klart vi var dygtigere end Horsens i det etablerede angrebsspil. Årsagen til at offensiven aldrig for alvor blev prangende skal jo nok også findes i, at forsvaret og midtbanen leverede en imponerende defensiv indsats. Gilberto 'Superligaens farligste angriber' var pakket ind af Lasse, og blev fuldstændig neutraliseret igennem det meste af kampen.

Jeg kan se at folk roser Due for hans spil, men han var egentlig, sammen med Augu og Kayke, én af dem som jeg vurderede til at have en mindre god dag. Due ryger i kategorien fordi at han simpelthen ikke prøver hårdt nok. Han var indblandet i mange offensive ting, hvor han enten selv havde chancen for at løbe eller hvor folk tog løbene omkring ham. Alt for tit endte han dog med at holde lidt for længe i bolden, og endte så med at falde til jorden i håb om et frispark. Noget som jeg tidligere har været lidt træt af ved Curth. Jeg mener bare ikke at Due fik nok ud af de muligheder han havde.

Augu scorede rigtigt nok et mål, og havde da også del i den solide defensiv, men alligevel ikke lige så meget som Würtz havde. Han var lidt for nem at spille bolden rundt om til tider. Og Kayke led desværre under de dårlige arbejdsbetingelser den defensivt indstillede midtbane gav ham og Dalsgaard. Dalsgaard kunne godt have sat en enkelt ind, men han formåede i det mindste at skabe et par enkelte chancer for sig selv.

Plusserne går til Ahlmann, Lasse Nielsen, Kenneth Emil, og Rolfe. Det største går endnu en gang til Lasse. For satan, han har været god indtil videre i denne sæson!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2011, 12:39

jonas386 skrev:Der er ingen tvivl om at vores defensiv er meget spændende og KEP fortjener altså også ros... Han har virkelig løftet sig i denne sæson og jeg synes faktisk han har gjort det næsten lige så godt som Wæhler. Det eneste jeg mener dette hold mangler er mere spilletid til Wichmann og en ny (naturlig) højreback. Det her Bøgelund noget er ikke holdbart i længden, eller på kort sigt for den sags skyld. Også måske mere spilletid til Dalsgaard på kanten, Rolfe er interessant på venstrekanten og jeg ser ham gerne på bekostning af Due.
Jeg fatter altså ike den hetz der er af Due her på siden. Han er en af vores allervigtigste spillere. Når han spiller godt er vi gode. Haner en af de eneste spiller vi har, der kan gøre sine medspillere bedre. Det er selvfølgelig ikke 90 minutter i hver kamp, han er bestemt noget ustabil, men var han ikke det, havde vi heller ikke haft ham længere. Heldigvis lader det til at trænerteamet også kan se hans betydning for vores opbyggende spil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 12:50

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Der er ingen tvivl om at vores defensiv er meget spændende og KEP fortjener altså også ros... Han har virkelig løftet sig i denne sæson og jeg synes faktisk han har gjort det næsten lige så godt som Wæhler. Det eneste jeg mener dette hold mangler er mere spilletid til Wichmann og en ny (naturlig) højreback. Det her Bøgelund noget er ikke holdbart i længden, eller på kort sigt for den sags skyld. Også måske mere spilletid til Dalsgaard på kanten, Rolfe er interessant på venstrekanten og jeg ser ham gerne på bekostning af Due.
Jeg fatter altså ike den hetz der er af Due her på siden. Han er en af vores allervigtigste spillere. Når han spiller godt er vi gode. Haner en af de eneste spiller vi har, der kan gøre sine medspillere bedre. Det er selvfølgelig ikke 90 minutter i hver kamp, han er bestemt noget ustabil, men var han ikke det, havde vi heller ikke haft ham længere. Heldigvis lader det til at trænerteamet også kan se hans betydning for vores opbyggende spil.
Jeg synes det er alt for længe siden han har spillet en pragtkamp. Han har ikke farten til at sætte en mand af, og det er godt nok også sjældent det sker... Han har i rigtig lang tid levet på at han skulle have forrygende indlæg og gode dødbolde.. De er altså bare forsvundet stille og roligt og han laver ikke så mange oplæg som man kunne forvente.

Rolfe har, i de 2 kampe han har fået, spillet forrygende der ovre, og han (Rolfe) virker meget farligere så snart han kan trække ind i banen og fyre kanonen af. Grunden til jeg så gerne ser Dalsgaard på højrekanten er primært på grund af hans fart. For når han først er i tempo er det de færreste der kan følge med og det vil også kunne skabe en ekstra dimension i vores spil hvis den fart bliver udnyttet. Vi så igår hvordan han fik sat en Horsens forsvarer af, og løb fra ham med største lethed... Det var kun en god redning af Jochumsen der gjorde han ikke kom på tavlen. Det er her værd at bemærke at Dalsgaard ikke havde behov for at vente på der kom folk op, som de fleste andre spillere ellers plejer fordi de mangler hurtigheden.

Så derfor ser jeg gerne Dalsgaard frem for Due.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2011, 13:00

jonas386 skrev: Jeg synes det er alt for længe siden han har spillet en pragtkamp. Han har ikke farten til at sætte en mand af, og det er godt nok også sjældent det sker... Han har i rigtig lang tid levet på at han skulle have forrygende indlæg og gode dødbolde.. De er altså bare forsvundet stille og roligt og han laver ikke så mange oplæg som man kunne forvente.
Udover dødboldene (som jeg er enig ikke er helt på toppen for tiden) så har han spidskompetence aldrig været at sætte en mand af.
Rolfe har, i de 2 kampe han har fået, spillet forrygende der ovre, og han (Rolfe) virker meget farligere så snart han kan trække ind i banen og fyre kanonen af. Grunden til jeg så gerne ser Dalsgaard på højrekanten er primært på grund af hans fart. For når han først er i tempo er det de færreste der kan følge med og det vil også kunne skabe en ekstra dimension i vores spil hvis den fart bliver udnyttet. Vi så igår hvordan han fik sat en Horsens forsvarer af, og løb fra ham med største lethed... Det var kun en god redning af Jochumsen der gjorde han ikke kom på tavlen. Det er her værd at bemærke at Dalsgaard ikke havde behov for at vente på der kom folk op, som de fleste andre spillere ellers plejer fordi de mangler hurtigheden.

Så derfor ser jeg gerne Dalsgaard frem for Due.
Jeg er også enig i at Dalsgaard og Rolfe har gjort det godt - specielt Rolfe. men de har da mindst lige så store udfald som Due, og jeg ser dem ikke gøre deres medspillere bedre, men ind imellem spiller de sig selv frem til en god chance eller afslutning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Horsens

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 13:12

Pastorius skrev:
jonas386 skrev: Jeg synes det er alt for længe siden han har spillet en pragtkamp. Han har ikke farten til at sætte en mand af, og det er godt nok også sjældent det sker... Han har i rigtig lang tid levet på at han skulle have forrygende indlæg og gode dødbolde.. De er altså bare forsvundet stille og roligt og han laver ikke så mange oplæg som man kunne forvente.
Udover dødboldene (som jeg er enig ikke er helt på toppen for tiden) så har han spidskompetence aldrig været at sætte en mand af
Det er jeg klar over, men derfor mener jeg stadig at det er en stor hæmsko for vores spil at der ikke kommer noget overraskende og uventet fra kanten... Som der jo gerne skal. Det er det sted på banen hvor man offensivt har mest plads at boltre sig på, og så må man gerne være mere og andet end "blot" spilstation. Jeg er i øvrigt ikke helt enig i at han gør sine medspillere bedre.

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:Rolfe har, i de 2 kampe han har fået, spillet forrygende der ovre, og han (Rolfe) virker meget farligere så snart han kan trække ind i banen og fyre kanonen af. Grunden til jeg så gerne ser Dalsgaard på højrekanten er primært på grund af hans fart. For når han først er i tempo er det de færreste der kan følge med og det vil også kunne skabe en ekstra dimension i vores spil hvis den fart bliver udnyttet. Vi så igår hvordan han fik sat en Horsens forsvarer af, og løb fra ham med største lethed... Det var kun en god redning af Jochumsen der gjorde han ikke kom på tavlen. Det er her værd at bemærke at Dalsgaard ikke havde behov for at vente på der kom folk op, som de fleste andre spillere ellers plejer fordi de mangler hurtigheden.

Så derfor ser jeg gerne Dalsgaard frem for Due.
Jeg er også enig i at Dalsgaard og Rolfe har gjort det godt - specielt Rolfe. men de har da mindst lige så store udfald som Due, og jeg ser dem ikke gøre deres medspillere bedre, men ind imellem spiller de sig selv frem til en god chance eller afslutning.
Det er jeg bestemt heller ikke uenig i. Jeg siger bare at Rolfe til tider gør det uventede og på den tit sikrer os point. 2 mål mod OB, oplæg mod BIF og scoring mod AGF. Dalsgaard mener jeg der er mere fremtid i end Due, og så synes jeg vi lige så godt kan satse på ham nu hvor vi alligevel er ved at bygge holdet op fra bunden (mere eller mindre).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Gentleman Finn » 6. nov 2011, 14:08

Gentleman Finn skrev:Er i godt humør, så giver horden af udenlands AaBere hvad de altid hungrer efter.......... højdepunkterne:
Fremragende at man i drs klip får lov at lade stadion sætte lydscenen, i stedet for en kedelig journalist.
Ved ikke hvad der gik galt med mit andet upload. Her er et der virker!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Meelsen » 6. nov 2011, 14:39

Hold kæft en stemning der var til kampen! Super flot, drenge!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Reyad » 6. nov 2011, 15:22

En dejlig sejr der bliver skabt på hård arbejde og vilje. Det flotte spil udeblev i dag, da afleveringerne simpelthen ikke sad som de skulle, men fantastisk at vinde sådan en kamp alligevel. Endda fortjent. Stor ros til de fire bagerste og den centrale midtbane. De stod fantastisk hele kampen igennem. Det ser lovende ud, hvis vi også kunne få et offensivt koncept på. Jeg er optimist. Og så skal vi sgu have Helenius tilbage i start 11.

JesperAndersen
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. okt 2011, 15:59
Favoritspiller: mig selv

Re: AaB - Horsens

Indlæg af JesperAndersen » 6. nov 2011, 17:18

Due er ikke den han var engang, han holder alt for meget på bolden, så synes tit det hele går i stå når han har bolden, og vælger altid de svære beslutninger! Så jeg ser gerne Dalle ned på en af kanterne sammen med Rolfe... Ellers generelt en fin kamp, dog synes jeg stadigvæk at Augu falder helt igennem, trods målet... Han ligner en der ikke er 100 procent tilstede, tilbyder sig ikke og taber utrolig mange nærkampe... Og Lasse Nielsen, den mand er godt nok ved og udvikle sig til en landsholdskandidat!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: AaB - Horsens

Indlæg af rAaBe » 6. nov 2011, 17:36

Gentleman Finn skrev:
Gentleman Finn skrev:Er i godt humør, så giver horden af udenlands AaBere hvad de altid hungrer efter.......... højdepunkterne:
Fremragende at man i drs klip får lov at lade stadion sætte lydscenen, i stedet for en kedelig journalist.
Ved ikke hvad der gik galt med mit andet upload. Her er et der virker!
Af hjertet tak! Det er meget værdsat :-)

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Pollack2 » 8. nov 2011, 20:47

JesperAndersen skrev:Due er ikke den han var engang, han holder alt for meget på bolden, så synes tit det hele går i stå når han har bolden, og vælger altid de svære beslutninger! Så jeg ser gerne Dalle ned på en af kanterne sammen med Rolfe... Ellers generelt en fin kamp, dog synes jeg stadigvæk at Augu falder helt igennem, trods målet... Han ligner en der ikke er 100 procent tilstede, tilbyder sig ikke og taber utrolig mange nærkampe... Og Lasse Nielsen, den mand er godt nok ved og udvikle sig til en landsholdskandidat!
Utroligt, men selvfølgelig også spændende, som man fortolker det samme meget forskelligt: Jeg synes Due spillede en af sine bedste kampe i lang tid. Han slog faktisk fine indlæg og ikke mindst forstod han at holde på bolden, ikke mindst efter vi var kommet foran, og trak tit et frispark eller fik flyttet spillet længere op. Dalle derimod mistede hurtigt alt for mange bolde med det resultat, at vi straks igen var presset i bund. Og Augo er bare ikke en flamboyant spiller, der overstråler alle andre, men han arbejder med de forcer han har. Dog vil jeg give dig ret i, at han tabte en del nærkampe i lørdags.

Besvar