AaB - Horsens

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Funky » 5. nov 2011, 19:13

I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
danieln
Superliga
Superliga
Indlæg: 560
Tilmeldt: 5. feb 2007, 22:43
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: AaB - Horsens

Indlæg af danieln » 5. nov 2011, 19:17

RIgtig gode takter hele linjen over, både taktisk og spillernes eksekvering... Det ser ud til at der langt tykkere rød tråd gennem hele holdet fra træner til den enkelte spiller.

Jeg savnede slet ikke Wæhler og Michael Jacobsen er en by i Rusland. Allan Kuhn ser også ud til at han er ved at have fat i alle ift. standardsituationer.

:aabfan: :aabfan: :aabfan:
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Dr.Jones » 5. nov 2011, 19:20

Highlights?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Hanga » 5. nov 2011, 19:20

Funky skrev:I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Ja det er super lavet af Dalle, men jeg nåede nu aldrig at hidse mig op, da man bare ved, at Dalle brænder sådan en chance. Det er meget ærgeligt at han altid er så uskarp i superligaen, når man hører om skarphed til træning og reserveholdskampe.

Flot defensiv indsats af drengene ! Vi må være stærkt utilfredse med perioden 30min-60min, hvor Horsens sætter os under stort pres, men ellers er vi i fin kontrol. Jeg synes fortsat der kommer for lidt fra vores centrale midtbane. Augustinussen havde en god kamp, mens Würtz skuffede mig igen. Jeg ser altså gerne snart at Wichmann genvinder pladsen fra ham, for det vil give os meget mere ro og effektivitet med bolden i mine øjne. Hvor længe skal han rådne op på bænken? Han var fremragende indtil Würtz blev klar og skubbede ham ud på bænken igen.

Dagens største plusser til hele Ahlmann, Lasse, KEP og Due. Til gengæld skuffede Kayke og Würtz mig godt nok meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Funky » 5. nov 2011, 19:26

Hanga skrev:
Funky skrev:I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Ja det er super lavet af Dalle, men jeg nåede nu aldrig at hidse mig op, da man bare ved, at Dalle brænder sådan en chance. Det er meget ærgeligt at han altid er så uskarp i superligaen, når man hører om skarphed til træning og reserveholdskampe.

Flot defensiv indsats af drengene ! Vi må være stærkt utilfredse med perioden 30min-60min, hvor Horsens sætter os under stort pres, men ellers er vi i fin kontrol. Jeg synes fortsat der kommer for lidt fra vores centrale midtbane. Augustinussen havde en god kamp, mens Würtz skuffede mig igen. Jeg ser altså gerne snart at Wichmann genvinder pladsen fra ham, for det vil give os meget mere ro og effektivitet med bolden i mine øjne. Hvor længe skal han rådne op på bænken? Han var fremragende indtil Würtz blev klar og skubbede ham ud på bænken igen.

Dagens største plusser til hele Ahlmann, Lasse, KEP og Due. Til gengæld skuffede Kayke og Würtz mig godt nok meget.
Kent var ret klar i mælet om det offensive spil - det havde ikke været godt nok. Men man er altså også nødt til at rose Wurtz og Augu for deres store arbejde med at neutralisere Gilberto og Toft. Ligaens farligste angrebsduo var sat skakmat stort set hele kampen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Elvis lever » 5. nov 2011, 19:27

Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Horsens

Indlæg af NIN » 5. nov 2011, 19:30

Funky skrev:I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Ja, han magler bare at sige Mep, mep. Til gengæld var det så igen også et billede på hans magelende koldboldighed, når han er alene igennem. Har han haft 2-3 lignende friløbere nu, uden at kunne omsætte dem til scoring?

Kigger man på vores angribere, så har Helinius, på trods af de mangler han nu engang besidder både defensivt, attitudemæssigt osv. til tider, det kæmpe plus at han altså score mål og mål ud af ingenting. Begge dele kniber det desværre med for de andre tre.

Men overordet set fin kamp over hele linien og dejligt at se det ansvar og den udstråling som Lasse har på trods af sin alder centralt i forsvaret. Den knægt går en stor fremtid i møde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Dr.Jones » 5. nov 2011, 19:33

Elvis lever skrev:
Dr.Jones skrev:Highlights?
http://tv2sport.dk/partner/ekstrabladet/player/88495
HighlightS? ;) men takker...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Funky » 5. nov 2011, 19:35

NIN den fromme skrev:
Funky skrev:I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Ja, han magler bare at sige Mep, mep. Til gengæld var det så igen også et billede på hans magelende koldboldighed, når han er alene igennem. Har han haft 2-3 lignende friløbere nu, uden at kunne omsætte dem til scoring?

Kigger man på vores angribere, så har Helinius, på trods af de mangler han nu engang besidder både defensivt, attitudemæssigt osv. til tider, det kæmpe plus at han altså score mål og mål ud af ingenting. Begge dele kniber det desværre med for de andre tre.

Men overordet set fin kamp over hele linien og dejligt at se det ansvar og den udstråling som Lasse har på trods af sin alder centralt i forsvaret. Den knægt går en stor fremtid i møde.
Angående Dalles chance, så vælger han vel at skyde den som Helenius skyder sin anden - hårdt, lavt og direkte. Begge gange napper Jochumsen den. Men i øvrigt er jeg da enig i, at Helenius virker til at være den mest træfsikre spiller i truppen, evt. sammen med Rolfe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Krage » 5. nov 2011, 19:41

Dr.Jones skrev:
Elvis lever skrev:
Dr.Jones skrev:Highlights?
http://tv2sport.dk/partner/ekstrabladet/player/88495
HighlightS? ;) men takker...
Det mål ligner meget et mål Helenius lavede på u21 landsholdet for nogle uger siden. Rigtig flot kasse og god teknik

Jeg synes der var fight og vilje over hele linjen i dag og specielt må man rose defensiven, superligaens mest scorende hold kom jo ikke frem til det helt store i hele kampen, det er altså flot arbejde. Glemte helt at vi ikke have Wæhler med da jeg stod og så kampen.
Billede

Brugeravatar
Mipodanmark
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 16. dec 2009, 16:37

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Mipodanmark » 5. nov 2011, 19:43

Broendum skrev:
Mipodanmark skrev:Speakerne kunne så godt tænke sig at Horsens vinder, de har jo nok spillet på resultatet ;)
Hvor fa'en hører du fodbold henne? ... stop nu det mindreværd!
Det var da godt du så glimtet i øjet på den lille gule !!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. nov 2011, 19:59

Helenius, det var sgu lækkert lavet! Super kamp at vinde, vi er med hvor det gælder, og jeg kan ikke rigtigt se os komme i nedrykningsfare efterhånden.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Søgaard » 5. nov 2011, 20:13

Altså, hvis ikke Jochumsen havde haft så lange løg, så var Dalsgaards også gået ind.. han sætter sig jo nærmest på den. Stor ros til Jochumsen i dag, han stod altså godt og kommer bl.a. godt ud til de 2 friløbere samt få lige præcis fingrene på Rolfes missil lige efter 1-0, så den ikke smadrer ind i undersiden af overliggeren og går ind.

Ahlmann og Lasse MOM - god fight over hele linjen. Minusserne må være vores opdækning (og målmand) ved hjørnespark og vores tendens til at bakke lidt for meget af en gang i mellem.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Horsens

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2011, 20:18

nu må i ikke flyve i flæsket på mig for at sige det her

men sad lige og så highlights.. så interview med Helenius bagefter kampen....
hvad sker der for han lyder som en mentalt handicappet alkoholiker ..:D... I love AaB og Helenius..
men tror ikke nogen ligefrem vil beskylde ham for at være professor i hvert fald

bedøm selv: http://tv2sport.dk/AaB-helt-jeg-maatte- ... ller-andet
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3826
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Gentleman Finn » 5. nov 2011, 20:18

Stærk holdpræstation, inkl. indskifterne. Kæft hvor var det dejligt at se!

Er lidt irriteret over vi ikke kunne spille os mere roligt ud af presset, så vi kunne få kørt vores kontrachancer færdige, da vi kom foran. Det er vigtigt at få afbelastningsangreb i sådanne perioder. Men virkelig stærkt af hele vores bagkæde i den periode, med Lasse og KEP i centrum.

OK mål af Helenius! :thumbsup:

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Pollack2 » 5. nov 2011, 20:19

Hanga skrev:
Funky skrev:I kan sige hvad I ellers vil, men det er altså godt lavet af Dalle, den chance han skaber for sig selv. Kors den knejt er hurtig!
Ja det er super lavet af Dalle, men jeg nåede nu aldrig at hidse mig op, da man bare ved, at Dalle brænder sådan en chance. Det er meget ærgeligt at han altid er så uskarp i superligaen, når man hører om skarphed til træning og reserveholdskampe.

Flot defensiv indsats af drengene ! Vi må være stærkt utilfredse med perioden 30min-60min, hvor Horsens sætter os under stort pres, men ellers er vi i fin kontrol. Jeg synes fortsat der kommer for lidt fra vores centrale midtbane. Augustinussen havde en god kamp, mens Würtz skuffede mig igen. Jeg ser altså gerne snart at Wichmann genvinder pladsen fra ham, for det vil give os meget mere ro og effektivitet med bolden i mine øjne. Hvor længe skal han rådne op på bænken? Han var fremragende indtil Würtz blev klar og skubbede ham ud på bænken igen.

Dagens største plusser til hele Ahlmann, Lasse, KEP og Due. Til gengæld skuffede Kayke og Würtz mig godt nok meget.
Enig i plusserne. Nikolai spillede ikke en god kamp og kun ACHs manglende evne til at ramme kassen, gør at han får et clean sheet. Han må gerne til at træne det at komme lidt ud i feltet, der var flere gange, hvor han sagtens kunne have grebet bolden i stedet for at stå limet til mållinien med det resultat at ACH kommer til store chancer. Men han er ung og skal selvfølgelig stadig lære.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Brodernumsi » 5. nov 2011, 20:23

AllanPedersen skrev:nu må i ikke flyve i flæsket på mig for at sige det her

men sad lige og så highlights.. så interview med Helenius bagefter kampen....
hvad sker der for han lyder som en mentalt handicappet alkoholiker ..:D... I love AaB og Helenius..
men tror ikke nogen ligefrem vil beskylde ham for at være professor i hvert fald

bedøm selv: http://tv2sport.dk/AaB-helt-jeg-maatte- ... ller-andet
Det er da bare en forpustet aalborgenser.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Horsens

Indlæg af Funky » 5. nov 2011, 20:44

Jeg er enig, det var en god dommerpræstation i dag. Henning-drengen kunne sagtens have endt i et kort-orgie, men han styrer begivenhederne rigtig fint.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Horsens

Indlæg af 12mand » 5. nov 2011, 21:20

Funky skrev:Jeg er enig, det var en god dommerpræstation i dag. Henning-drengen kunne sagtens have endt i et kort-orgie, men han styrer begivenhederne rigtig fint.
er generelt til at man gerne må gå til den, uden der bliver givet kort, da det her jo ikk er skak. men de deciderede flæskede jo hinanden. der kan vist ikk være nogen tvivl om at LN er MOM. han går jo i horsens spillerne, og flæsker dem som var de dværge der stod i vejen for en tank.
lynge er gud!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Horsens

Indlæg af astonvilla » 5. nov 2011, 21:33

Nu vil jeg ikke indgå i en detaljeret analyse af kampen - dertil var jeg alt for julefrokost påvirket.
Men for Helvede vort forsvar gør det godt - anført af Lasse. Sekundært af KEP og Patrick...og Ahlman. Den Knajt er der krummer i. Super stærk både defensivt og offensivt.
Lasse for President!

Nogen der savnede Wæhler eller Bøge (efter et kvarter)? Tror jeg ikke.

Fantastisk fight af alle drengene. Tak skal i have!
Bienvenu Bassogog!

Besvar