Kamptråd FCM - AaB (kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby-FCK)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Kamptråd FCM - AaB (kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby-FCK)

Indlæg af wohlers » 9. nov 2011, 10:25

Urolighederne på og udenfor Brøndby Stadion i forbindelse med de to seneste kampe mellem Brøndby IF og FC København betyder, at kamptidspunktet for den kommende Superligakamp mellem de to klubber søndag den 20. november bliver flyttet fra klokken 18.00 til klokken 13.30.

Som en konsekvens af det ændrede kamptidspunkt for kampen mellem Brøndby IF og FC København bliver kampene mellem FC Nordsjælland og Sønderjyske samt FC Midtjylland og AaB flyttet fra henholdsvis klokken 14.00 til 16.00 og 16.00 til 18.00.

Det er simpelthen ved at være for meget. Hvorfor skal tåbelige fans fra København være årsag til, at 4 andre klubber i superligaen med relativt kort varsel får flyttet deres kampe?

Jeg havde planlagt en tur til Herning for at følge AaB, men må nu opgive dette, fordi kampen rykkes 2 timer...

Ryd tribunerne til kampene mellem Brøndby og FCK, hvis deres såkaldte "fans" ikke snart kan lære at opføre sig ordentligt!

Brugeravatar
Citizen
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12. maj 2009, 14:17
Geografisk sted: 2300

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af Citizen » 9. nov 2011, 10:46

Uheldigt for dig, men det er altså kun to timer. Værre er det vel ikke.

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af wohlers » 9. nov 2011, 11:25

Citizen skrev:Uheldigt for dig, men det er altså kun to timer. Værre er det vel ikke.
Ja isoleret er det kun 2 timer, og ja uheldigt for undertegnede.

Det er ligeså meget det faktum, at bøller fra 2 klubber kommer til at diktere kamptidspunkter, som flyttes igen og igen. I forvejen er det noget af et puslespil, at planlægge ture til fodbold, fordi tv også skal få deres program til at passe...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af Yankee » 9. nov 2011, 13:04

Det samme gjorde sig gældende sidste sæson, da vi mødte Silkeborg på hjemmebane. Undertegnede havde købt flybilletter og hele molevitten, men kampen blev så med 10 dages varsel rykket, så hele turen gik i vasken. Det var godtnok dumme penge at miste. Til Herning-kampen havde jeg også planlagt en tur, men heldgivis ikke bestilt noget endnu.

I gamle dage var reglen at kampe ikke kunne rykkes inden for to uger af kampdatoen. Det burde man virkelig gå tilbage til.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af jonas386 » 9. nov 2011, 18:08

Surt at kampen er rykket. Men skidt være med det, vi har alligevel chancen for sejr. Selvom det bliver svært.

Jeg håber på følgende opstilling:



Wæhler er ude med karantæne og Bøgelund er skadet, så vil mene det er det eneste logiske forsvar. Lasse og KEP spillede forrygende mod Horsens, og jeg mener ikke Gotfredsen er klar til at spille fra start.

På kanterne har jeg valgt Rolfe som venstrekant da han er god til at trække ind i banen, og komme til afslutning. Ydermere er det tit i de situationer at Kristian Bak oversatser og sælger hele defensiven da han gerne løber langt frem for at stoppe en potentiel fare. Den svaghed ved FCM forsvaret skal vi udnytte. Dalsgaard har jeg smidt på højrekanten da hans hurtighed kan være en trussel mod FCM's forsvar. Det så vi også mod Horsens hvor han snildt kunne have smidt en bold i kassen da han overspurtede forsvaret. Midten er Augo/Wichmann da jeg mener der kommer for lidt fra vores centrale midtbane. Dog kan Augo/Würtz være meget fornuftig her da det er udebane, mod et stærkt hold osv.

I Angrebet vælger jeg Kayke og Helenius da det er det mest logiske. Kayke viste i glimt mod Horsens hvad han kan (bla afleveringen til Rolfes skud på overliggeren). Helenius spiller altid godt mod FCM, og der er vel heller ikke andre alternativer. Han viste i øvrigt også god fight da han kom ind imod Horsens.

FCM:

Jeg har lagt mærke til at FCM har alvorlige problemer på enkelte pladser. Bl.a. så har deres nigerianere usædvanligt svært ved at slippe bolden. Og selvom de sikkert individuelt er dygtige fodboldspillere, så har de svært ved at passe ind på et hold, og de gør faktisk holdet dårligere i visse situationer.

Svaghed nummer 2 er Kristian Bak. Jeg er næsten tilbøjelig til at mene han er blandt ligaens dårligste midterforsvarere, han oversatser alt for tit, trækker ligegyldige kort og gør det generelt sværere for sine medspillere. Det er sket mere end en gang at han er løbet en halv bane frem for at lave et ligegyldigt frispark på midten... Desværre er det ikke altid han får timet sine indgreb korrekt, og så er forsvaret pludselig i kraftigt undertal. Og det plejer modstanderen at være gode til at straffe...

Alt i alt: Jeg tror på en sikker 2-1 sejr og så er der for alvor fodboldfest i Aalborg!
Kom så de røde! :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af FlæskeFrank » 9. nov 2011, 23:02

Sikke mange opstillingsmuligheder i angrebet. Det er dejligt.

Personligt vil jeg pege på konstellationen Curth-Helenius helt på toppen. Og så Anders Due og Rolfe på kanterne.

Endnu en gang har vi chancen for at være med helt fremme. De to sidste gange tabte vi til FCN, så lad os få sejren over FCM og dermed være med om de europæiske pladser også i foråret.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af jonas386 » 9. nov 2011, 23:15

Curth er vel stadig skadet :)?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af Hanga » 9. nov 2011, 23:24

jonas386 skrev:Curth er vel stadig skadet :)?
Nej han er klar igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af jonas386 » 9. nov 2011, 23:34

Hanga skrev:
jonas386 skrev:Curth er vel stadig skadet :)?
Nej han er klar igen.
Okay, jeg troede faktisk han var ude i længere tid. Men rart at have ham tilbage. Dog mener jeg også vi skal passe på med at kaste ham i aktion igen for hurtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AaB-4
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:07
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af AaB-4 » 9. nov 2011, 23:57

jonas386 skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:Curth er vel stadig skadet :)?
Nej han er klar igen.
Okay, jeg troede faktisk han var ude i længere tid. Men rart at have ham tilbage. Dog mener jeg også vi skal passe på med at kaste ham i aktion igen for hurtigt.
Igår til træningen spillede reserveholdet mod u19 holdet i 2x30 min. Curth spillede alle 60 min. Han så klar ud igen, men var på ingen måde farlig. Havde et par skud laangt over mål! :)

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af Bundgaard » 10. nov 2011, 12:32



med Wæhler er ude med karantæne og Bøgelund er skadet, kunne jeg godt prøve den frække model og prøve et par ny folk på nye pladser men det er muligt at det er lidt for frisk, men jeg tror godt at Pattrick vil kunne udrette lidt bag ved vores 2 angribere, da vi ved at han er hurtig, og Godtfredsen er måske et sats men, så hut jeg hvisker kunne han både spille midterforsvar og højrebak (ret mig hvis jeg tager fejl) et andet frisk pust ville være at sætte Rolf Toft med fra start, da han virkelig ligner en terrie, der jagter alt han kan komme i nærheden af
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af limey » 10. nov 2011, 13:03

Bundgaard skrev:

med Wæhler er ude med karantæne og Bøgelund er skadet, kunne jeg godt prøve den frække model og prøve et par ny folk på nye pladser men det er muligt at det er lidt for frisk, men jeg tror godt at Pattrick vil kunne udrette lidt bag ved vores 2 angribere, da vi ved at han er hurtig, og Godtfredsen er måske et sats men, så hut jeg hvisker kunne han både spille midterforsvar og højrebak (ret mig hvis jeg tager fejl) et andet frisk pust ville være at sætte Rolf Toft med fra start, da han virkelig ligner en terrie, der jagter alt han kan komme i nærheden af
Jeg kan ikke se idéen i at skifte fire pladser i forhold til sidste kamp hvor vi vandt og meget af spillet fungerede. FCM tabte ganske vist sidst men er stadig svage favoritter imod os, så også på den led virker det meget uigennemtænkt at eksperimentere med et hold som i forvejen er presset af skader og karantæne.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af BoomZ0R » 13. nov 2011, 09:49

Jeg har også bestilt togbilletter fra sjælland, og kom i forvejen 3 timer før kampstart. Nu kommer jeg så 5 timer før, og skal se om jeg kan rykke billetterne til hjemturen. Hva fanden skal vi lave 5 timer først kampstart i Herning?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af abbifar » 13. nov 2011, 10:16

Tjaa... Både Fox og Murphys er fine værtshuse med gode øl og begge steder skulle det ikke være noget problem at komme som AaBfan.

Flere spisesteder er der i samme område, men udover det sker der ikke en skid i Herning på en søndag
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af JFL » 13. nov 2011, 12:02

limey skrev:
Bundgaard skrev:

med Wæhler er ude med karantæne og Bøgelund er skadet, kunne jeg godt prøve den frække model og prøve et par ny folk på nye pladser men det er muligt at det er lidt for frisk, men jeg tror godt at Pattrick vil kunne udrette lidt bag ved vores 2 angribere, da vi ved at han er hurtig, og Godtfredsen er måske et sats men, så hut jeg hvisker kunne han både spille midterforsvar og højrebak (ret mig hvis jeg tager fejl) et andet frisk pust ville være at sætte Rolf Toft med fra start, da han virkelig ligner en terrie, der jagter alt han kan komme i nærheden af
Jeg kan ikke se idéen i at skifte fire pladser i forhold til sidste kamp hvor vi vandt og meget af spillet fungerede. FCM tabte ganske vist sidst men er stadig svage favoritter imod os, så også på den led virker det meget uigennemtænkt at eksperimentere med et hold som i forvejen er presset af skader og karantæne.
Enig med Limey. Så få ændringer som muligt i forhold til sidst. Og den der med at sætte Godtfredsen på backen, den går ikke. Jeg har set et par reserveholdskampe, hvor han har spillet back og har gjort det decideret forfærdeligt. Han kan kun spille midterforsvar.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af FlæskeFrank » 17. nov 2011, 20:57

Så er de begyndt at forberede sig til kampen, da landsholdsspillerne er tilbage. Der har ikke været noget om skader, så holdopstillingen må begynde at vise sig til træning allerede nu.

Forhåbentlig kan den nedadgående formkurve/pointkurve for FCM holdes imod os. Jeg tror det var Nicolai Larsen som snakkede om 3 kampe 9 point. Optimistisk, men det vil være dejligt for klubben at slutte efteråret godt af.

Ellers tror jeg Helenius nok skal score et mål mere inden vinter, så han både dette og sidste efterår scorer 5 mål. Gerne suppleret med et Curth-mål eller to, så han havner på 4-5 mål for efteråret. Så er scoringssnittet tåleligt.

Men hvem lavede sidst hattrick for AaB ? Var det Søren Glad eller ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af Buzz Killington » 17. nov 2011, 21:09

FlæskeFrank skrev:Så er de begyndt at forberede sig til kampen, da landsholdsspillerne er tilbage. Der har ikke været noget om skader, så holdopstillingen må begynde at vise sig til træning allerede nu.

Forhåbentlig kan den nedadgående formkurve/pointkurve for FCM holdes imod os. Jeg tror det var Nicolai Larsen som snakkede om 3 kampe 9 point. Optimistisk, men det vil være dejligt for klubben at slutte efteråret godt af.

Ellers tror jeg Helenius nok skal score et mål mere inden vinter, så han både dette og sidste efterår scorer 5 mål. Gerne suppleret med et Curth-mål eller to, så han havner på 4-5 mål for efteråret. Så er scoringssnittet tåleligt.

Men hvem lavede sidst hattrick for AaB ? Var det Søren Glad eller ?
Mener det var Ronnie i en kamp mod Lyngby sidste sæson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af alithebeast » 18. nov 2011, 01:33

MHJ skrev:
FlæskeFrank skrev:Så er de begyndt at forberede sig til kampen, da landsholdsspillerne er tilbage. Der har ikke været noget om skader, så holdopstillingen må begynde at vise sig til træning allerede nu.

Forhåbentlig kan den nedadgående formkurve/pointkurve for FCM holdes imod os. Jeg tror det var Nicolai Larsen som snakkede om 3 kampe 9 point. Optimistisk, men det vil være dejligt for klubben at slutte efteråret godt af.

Ellers tror jeg Helenius nok skal score et mål mere inden vinter, så han både dette og sidste efterår scorer 5 mål. Gerne suppleret med et Curth-mål eller to, så han havner på 4-5 mål for efteråret. Så er scoringssnittet tåleligt.

Men hvem lavede sidst hattrick for AaB ? Var det Søren Glad eller ?
Mener det var Ronnie i en kamp mod Lyngby sidste sæson.
Den første kamp i sæsonen, så vidt jeg husker. Prica lavede også et enkelt i sin tid i klubben.
Hader København!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af astonvilla » 18. nov 2011, 09:36

Idet jeg antager at dette er kamptråden - så tror jeg vi stiller op således nede på heden:



Helenius med fra start, da han kommer hot hjem fra U21.
Kayke på bænken - han har ikke overbevist mig om at han er en fast starter.
Curth starter på bænken, tror jeg.
Man kunne naturligvis lege med tanken om at smide Dalsgaard på en kant. I så fald i stedet for Due (Rolfe har været god for os i år) - men jeg tror ikke det bliver sådan.

Som så ofte før bliver det på midtbanen slaget skal vindes. Falder vi igennem der, kan vi under kampen sadle om i en 4-5-1 agtig opstilling, med Wichman inde i stedet for enten Helenius eller Dalsgaard.
Bienvenu Bassogog!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: FCM - AaB kamptidspunkt flyttet pga. Brøndby - FCK

Indlæg af Mogens » 18. nov 2011, 10:00

Hvis definationen af hattrick "blot" er 3 mål scoret af samme spiller i samme kamp, så kan Christian Christiansen (mod Fcn), Allan Gaarde (mod Vejle), Erik Bo Andersen (mod agf, lavede vist 5-6 stk.), Peter Rasmussen (mod Fck), Simon Bræmer (mod Viborg) Søren Andersen (scorede vist 5!!! i en og samme kamp) og Peter Møller (mod bif:-)), Mikkel Beck (husker ikke mod hvem) bryste sig af denne præstation. Når snakken nu alligevel er off-topic og går på hattrick, så kan jeg ikke undlade at tænke på Martin Palermos "hattrick". Det sjove ved hattricket var dog, at det bestod af 3 brændte straffespark i samme kamp. Et andet og iøjnefaldende hattrick blev scoret af Paraguays legendariske MÅLMAND Jose Luis Chilavert. Om målene faldt på klub- eller landshold husker jeg ikke.

Nå, back to topic. Selvfølgelig er det ærgerligt, at kampen er blevet flyttet, hvis det koster nogle en tur til kampen. Jeg har tidligere bestilt flyafgange til/fra kbh/Aalborg, hvor sene kampflytninger har kostet mig en kamp med AaB - sur røv...

Jeg håber selvfølgelig, at vi i den kommende kamp kan vise, at vi er ovre vores dårlige periode, og at vi vil være i stand til at dæmme op for fcm´s hurtige afrikanere. Derudover kunne det være fedt, hvis vi kan være opmærksomme på de huller der opstår hos fcm, når svinet kristian bak kommer for langt frem. I øvrigt har fcm et navnestærkt forsvar, men heldigvis er lige præcis kristian bak stærkere på papiret og meritterne, end han er på banen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar