Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Patmand » 25. jun 2015, 13:16

Arendt skrev:[quote="Gamen]
Randers blev nu nr. 3 forrige år, men okay...
Det gjorde FCM, mens Randers blev nr. 3 i 2012/2013. Lad det ligge. Jeg kan sagtens forstå, hvor du vil hen ;) [/quote][/quote]
Hvis ellers vi forudsætter vi pt befinder os i 2015, så tror jeg at forrige år var 2013...eller?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 25. jun 2015, 13:56

Der er da ingen tvivl om at Dalsgaard bruger udlandet til at presse pengene op
og Gaarde melder ud at de ikke kan signe Dalsgaard for at presse ham ned.

Men Når de har været ved forhandlinger op til flere gange, og Dalsgaard siger han gerne vil blive i klubben.
Det giver jo ingen mening hvis han rent faktisk ville til udlandet.

at han gerne vil have os til at betale noget mere er jo noget andet, det betyder jo netop han gerne vil blive.
Hvad skulle han få ud af at påstå han gerne ville blive hvis han ikke vil?

Tænk lige over det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 25. jun 2015, 14:32

Man får efterhånden den opfattelse, at Dalle og AK vil efterlade et hul i et glas vand hvis de trækker fingeren op (lettere omskrevet Lynge citat).
Men ser nu altså ikke nogen af dem som umulige at erstatte, og fra deres side er det jo også et sats ikke at skrive under på en ny kontrakt.

Jeg sidder desværre ikke med under forhandlingerne, men jeg mener Gaarde og Schors skal holde snuden i det økonomiske fornuftige spor, og koster det er par spillere som får en bedre kontrakt et andet sted, ja så er det prisen.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 25. jun 2015, 14:39

jeg mener det er en absurd farvet og urealistisk holdning at have.
At de er nemme at erstatte.

Thomsen er nok historie til sommer.. så er Dalsgaard vores eneste spiller tilbage der kan løbe hurtigt.
Han er en profil.. farlig på assists og dygtig nok til at have været inde på liga landsholdet..
Når han er i topform kunne han være med på landsholdet når Lars Jakobsen stopper.

Hvem er det du tror vi har som bare går ind og erstatter ham? helt ærligt hvem ser du gøre det?
Prøv at nævne mere end 3 højrebacks i ligaen du synes er bedre end Dalsgaard, og hvis ikke du kan det.. hvem er det så du tror vi kan få af de 3?

Og AK, er vores topscorer.. Helenius... har været en skygge af sig selv.. jeg gentager en skygge... af sig selv...
Lukas Spalvis har været ude i et år.. og Jønsson har ikke scoret et mål siden vi brændte rigtige hekse til Sankt Hans.
Hvem er det der skal gå ind og score målene?!?..

Hvis et ansvarsfuldt økonomisk spor, betyder at Gaarde bare skal afvise samtlige profiler når de gerne vil have mere i løn.*
Så tror da først vi spiller med om nedrykning inden længe.

Det er sagt flere gange sidste år vi har ligaens 3. laveste løn budget.
De her spillere skaffede os Europa League, mesterskabet og 40mill...

Hvis vi insisterer på at holde fast i det 3. laveste løn budget.
så bliver vi også med tiden det 3. dårligste hold i ligaen.
Længere er den ikke
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gnu » 25. jun 2015, 14:56

AllanPedersen skrev:Der er da ingen tvivl om at Dalsgaard bruger udlandet til at presse pengene op
og Gaarde melder ud at de ikke kan signe Dalsgaard for at presse ham ned.

Men Når de har været ved forhandlinger op til flere gange, og Dalsgaard siger han gerne vil blive i klubben.
Det giver jo ingen mening hvis han rent faktisk ville til udlandet.

at han gerne vil have os til at betale noget mere er jo noget andet, det betyder jo netop han gerne vil blive.
Hvad skulle han få ud af at påstå han gerne ville blive hvis han ikke vil?

Tænk lige over det.
Medmindre du sidder med ved forhandlingerne, så ved du jo intet om, hvilke betingelser Dalsgaard stiller for at blive i AaB. Og om det er vilkår, som AaB kan og vil acceptere. Det er i dét lys, man skal se den slags udtalelser.

Tænk lidt over det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 25. jun 2015, 15:11

AllanPedersen skrev:jeg mener det er en absurd farvet og urealistisk holdning at have.
At de er nemme at erstatte.

Thomsen er nok historie til sommer.. så er Dalsgaard vores eneste spiller tilbage der kan løbe hurtigt.
Han er en profil.. farlig på assists og dygtig nok til at have været inde på liga landsholdet..
Når han er i topform kunne han være med på landsholdet når Lars Jakobsen stopper.

Hvem er det du tror vi har som bare går ind og erstatter ham? helt ærligt hvem ser du gøre det?
Prøv at nævne 3 højrebacks i ligaen du synes er bedre end Dalsgaard, og hvis ikke du kan det.. hvem er det så du tror vi kan få af de 3?

Og AK, er vores topscorer.. Helenius... har været en skygge af sig selv.. jeg gentager en skygge... af sig selv...
Lukas Spalvis har været ude i et år.. og Jønsson har ikke scoret et mål siden vi brændte rigtige hekse til Sankt Hans.

Hvem er det der skal gå ind og score målene?!?..
Gilli Sørensen kan blive en rigtig fin højre back i Dalsgaard-kategorien. Derudover har vi Patrick, der har vist sig som en fuldgod erstatning på den korte bane.

Helenius en skygge af sig selv? Tjah, han er et stykke fra de 15 mål han engang lavede. Men tallene viser også bare at hvis han holder sit scoringssnit (på 0,4 pr. 90 min) og kan spille fast i hele næste sæson (+2700 minutter), så vil han automatisk komme op på 12-13 mål og dermed top 3-5 på topscorerlisten. Og der kan man vel godt regne med at de manglende Europa-opgaver, en ordentlig sommeropstart og en generelt bedre fysisk og psykisk tilstand burde gør det sandsynligt at Helenius 1) kan holde scoringssnit fra sidste sæson og 2) oftere kan spille fuld tid i ligakampene.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 25. jun 2015, 15:34

Hvis et ansvarsfuldt økonomisk spor, betyder at Gaarde bare skal afvise samtlige profiler når de gerne vil have mere i løn.*
I rest my case, kan læse du sidder med førstehånds info fra forhandlingerne, det gør jeg ikke ;)

Hvis Gaarde taler sandt ja så er det jo spillerne der ikke vil tale med ham..og jeg tænker nu ham nok er parat med en lønforhøjelse, hvis det endelig skulle komme dertil..
Prøv at nævne 3 højrebacks i ligaen du synes er bedre end Dalsgaard, og hvis ikke du kan det.. hvem er det så du tror vi kan få af de 3?
Hvem siger det skal være fra ligaen?, der er da masser af højre backs der spiller professionelt fodbold, kender ikke deres lønniveau, men at vi blindt skulle forlænge med Dalle og AK bare fordi de er i klubben lige nu er simpelthen for naiv en tilgang...når det er sagt ja så håber jeg de bliver, men gør de ikke tænker jeg at AaB kører videre, minder om at det var to spillere der sammenlagt spillede 21 hele kampe i den sæson hvor vi vandt the double, så AaB kan godt præsterer uden dem som bærende kræfter.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 25. jun 2015, 16:15

AllanPedersen skrev:jeg mener det er en absurd farvet og urealistisk holdning at have.
At de er nemme at erstatte.

Thomsen er nok historie til sommer.. så er Dalsgaard vores eneste spiller tilbage der kan løbe hurtigt.
Han er en profil.. farlig på assists og dygtig nok til at have været inde på liga landsholdet..
Når han er i topform kunne han være med på landsholdet når Lars Jakobsen stopper.

Hvem er det du tror vi har som bare går ind og erstatter ham? helt ærligt hvem ser du gøre det?
Prøv at nævne mere end 3 højrebacks i ligaen du synes er bedre end Dalsgaard, og hvis ikke du kan det.. hvem er det så du tror vi kan få af de 3?

Og AK, er vores topscorer.. Helenius... har været en skygge af sig selv.. jeg gentager en skygge... af sig selv...
Lukas Spalvis har været ude i et år.. og Jønsson har ikke scoret et mål siden vi brændte rigtige hekse til Sankt Hans.
Hvem er det der skal gå ind og score målene?!?..

Hvis et ansvarsfuldt økonomisk spor, betyder at Gaarde bare skal afvise samtlige profiler når de gerne vil have mere i løn.*
Så tror da først vi spiller med om nedrykning inden længe.

Det er sagt flere gange sidste år vi har ligaens 3. laveste løn budget.
De her spillere skaffede os Europa League, mesterskabet og 40mill...

Hvis vi insisterer på at holde fast i det 3. laveste løn budget.
så bliver vi også med tiden det 3. dårligste hold i ligaen.
Længere er den ikke

Jeg kan SAGTENS forstå folk gerne vil have vi skal satse fordi vi har tjent 40 mill.
Jeg kan også godt forstå at det ville være det fedeste, hvis vi forlængede med Dalle og AK for en hver pris (Lige meget om de selv vil eller ej)
Det jeg til gengæld ikke kan forstå er, hvor svært det kan være at regne bare en lille smule?
Vores økonomi balancerer lige nu (Og det er ALT for fedt!!)
Det vil sige at giver vi Dalle og AK en stor lønforhøjelse og en sign on for at blive. Så TROR jeg godt jeg kan regne ud, hvad de næste spillere, som skal forlænge OGSÅ vil forlange!
Det kan godt være vi herinde synes at en lønforhøjelse på eks 50.000 kr om måneden til EN spiller er så latterlig lille ting, at det SKAL Gaarde bare gøre!
"Problemet" er bare at vi nu har brugt 2-3-4 år på at få lønningerne ned, så forretningen kan løbe rundt!
Når vi kommer ud med ca et 0. Så burde det da være rimeligt nemt at regne ud, hvad eks 10-15 spillere x 25.000 kr i lønforhøjelse om måneden i et år kommer til at koste klubben!? Vil man så SAMTIDIG gerne lige "satse" lidt og shoppe lidt for de 40 millioner vi tjente (Flere lønninger og flere sign on fees) Så er vi da FULDSTÆNDIG tilbage i samme spor, som vi lige har brugt flere år på at komme væk fra?!!?

Jeg er tilhænger af at vi holder økonomien på et niveau, så den balancerer!
Så kan vi i et transfer vindue, hvor vi sælger en profil, bruge det sportsligt på at hente et par profiler eller tre.
(Præcis som Gaarde også har udtalt)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Søgaard » 25. jun 2015, 21:56

AllanPedersen skrev:jeg mener det er en absurd farvet og urealistisk holdning at have.
At de er nemme at erstatte.

Thomsen er nok historie til sommer.. så er Dalsgaard vores eneste spiller tilbage der kan løbe hurtigt.
Han er en profil.. farlig på assists og dygtig nok til at have været inde på liga landsholdet..
Når han er i topform kunne han være med på landsholdet når Lars Jakobsen stopper.

Hvem er det du tror vi har som bare går ind og erstatter ham? helt ærligt hvem ser du gøre det?
Prøv at nævne mere end 3 højrebacks i ligaen du synes er bedre end Dalsgaard, og hvis ikke du kan det.. hvem er det så du tror vi kan få af de 3?

Og AK, er vores topscorer.. Helenius... har været en skygge af sig selv.. jeg gentager en skygge... af sig selv...
Lukas Spalvis har været ude i et år.. og Jønsson har ikke scoret et mål siden vi brændte rigtige hekse til Sankt Hans.
Hvem er det der skal gå ind og score målene?!?..
...
Er enig mht. Dalsgaard - han bliver svær at erstatte. Mener også han bør være landsholdsaktuel på en ellers svag højre back. Vi skal self. holde øje med omkostningerne, men det tror jeg også så rigeligt at vi gør. Vi har en ret unik højreback her, ham må vi ikke bare lade gå på fri, hvis hans krav er nogenlunde fornuftige. Han ved Gaarde lader ham gå, når der kommer et bud fra udlandet - så urealistiske krav kan han ikke have.

AK beholder jeg også gerne, han laver nogle fantastiske mål og arbejder fint - men når det er sagt, tror jeg nok andre vil steppe op hvis han forsvinder. Han spillede godt her til sidst, men har også været elendig tidspunkter gennem sæsonen. Ved godt du er Helen-skeptisk Allan, men ham, Jönne og Spalvis kan ikke gøre det værre end sidste år. MIndst en af dem vil slå til i næste sæson, og jeg tror egentlig på at de alle 3 vil bidrage på et fornuftigt plan, såfremt skaderne er fortid. Jeg er ikke så nervøs her, kun i hvis Helenius glipper. Det er en skam, vi ikke får en transfer, for han er en goalgetter som mange kan bruge - men sådan er gamet, hvis han ikke vil forlænge...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 26. jun 2015, 07:18

Søgaard skrev:
AllanPedersen skrev:jeg mener det er en absurd farvet og urealistisk holdning at have.
At de er nemme at erstatte.

Thomsen er nok historie til sommer.. så er Dalsgaard vores eneste spiller tilbage der kan løbe hurtigt.
Han er en profil.. farlig på assists og dygtig nok til at have været inde på liga landsholdet..
Når han er i topform kunne han være med på landsholdet når Lars Jakobsen stopper.

Hvem er det du tror vi har som bare går ind og erstatter ham? helt ærligt hvem ser du gøre det?
Prøv at nævne mere end 3 højrebacks i ligaen du synes er bedre end Dalsgaard, og hvis ikke du kan det.. hvem er det så du tror vi kan få af de 3?

Og AK, er vores topscorer.. Helenius... har været en skygge af sig selv.. jeg gentager en skygge... af sig selv...
Lukas Spalvis har været ude i et år.. og Jønsson har ikke scoret et mål siden vi brændte rigtige hekse til Sankt Hans.
Hvem er det der skal gå ind og score målene?!?..
...
Er enig mht. Dalsgaard - han bliver svær at erstatte. Mener også han bør være landsholdsaktuel på en ellers svag højre back. Vi skal self. holde øje med omkostningerne, men det tror jeg også så rigeligt at vi gør. Vi har en ret unik højreback her, ham må vi ikke bare lade gå på fri, hvis hans krav er nogenlunde fornuftige. Han ved Gaarde lader ham gå, når der kommer et bud fra udlandet - så urealistiske krav kan han ikke have.

AK beholder jeg også gerne, han laver nogle fantastiske mål og arbejder fint - men når det er sagt, tror jeg nok andre vil steppe op hvis han forsvinder. Han spillede godt her til sidst, men har også været elendig tidspunkter gennem sæsonen. Ved godt du er Helen-skeptisk Allan, men ham, Jönne og Spalvis kan ikke gøre det værre end sidste år. MIndst en af dem vil slå til i næste sæson, og jeg tror egentlig på at de alle 3 vil bidrage på et fornuftigt plan, såfremt skaderne er fortid. Jeg er ikke så nervøs her, kun i hvis Helenius glipper. Det er en skam, vi ikke får en transfer, for han er en goalgetter som mange kan bruge - men sådan er gamet, hvis han ikke vil forlænge...
Du kan da også være 250% sikker på Dalle ikke bare for lov at gå fri, HVIS hans krav kan honoreres!
Vi kender bare, hverken krav eller, hvad han går og overvejer.
Jeg er bombe sikker på Gaarde har strikket en væsentlig bedre kontrakt sammen til ham.
Gaarde er jo ikke dum (Som det sommetider kommer til at lyde herinde) Man kan altså ikke tvinge en mand til at underskrive noget som helst.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 26. jun 2015, 08:47

AllanPedersen skrev:
Hvis vi insisterer på at holde fast i det 3. laveste løn budget.
så bliver vi også med tiden det 3. dårligste hold i ligaen.
Længere er den ikke[/u][/b]
Det har folk sagt i mange år efterhånden... Men hvornår er "med tiden"? Vi venter stadig på det.

Sandheden er at størrelsen på budgettet naturligvis er meget signifikant i forhold til slutplacering i rækken. Men som klub kan vi også med rette forvente at vi kontinuerligt præsterer bedre end vores budget berettiger til - simpelthen fordi vi er en stor og stærk fodboldklub, som udkonkurrerer de andre på træningsbanerne.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2015, 10:38

Yankee skrev:
AllanPedersen skrev:
Hvis vi insisterer på at holde fast i det 3. laveste løn budget.
så bliver vi også med tiden det 3. dårligste hold i ligaen.
Længere er den ikke[/u][/b]
Det har folk sagt i mange år efterhånden... Men hvornår er "med tiden"? Vi venter stadig på det.

Sandheden er at størrelsen på budgettet naturligvis er meget signifikant i forhold til slutplacering i rækken. Men som klub kan vi også med rette forvente at vi kontinuerligt præsterer bedre end vores budget berettiger til - simpelthen fordi vi er en stor og stærk fodboldklub, som udkonkurrerer de andre på træningsbanerne.
Xfaktoren er vores ungdomsafdeling. Vi får spillere der på deres første pro-kontrakt ofte i løbet af kontraktperioden når et niveau der er et stykke over deres hyre i forhold til hvis de var hentet udefra. Så lønbudgettet er bare ikke udtryk for det samme i alle klubber.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 26. jun 2015, 10:55

Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
AllanPedersen skrev:
Hvis vi insisterer på at holde fast i det 3. laveste løn budget.
så bliver vi også med tiden det 3. dårligste hold i ligaen.
Længere er den ikke[/u][/b]
Det har folk sagt i mange år efterhånden... Men hvornår er "med tiden"? Vi venter stadig på det.

Sandheden er at størrelsen på budgettet naturligvis er meget signifikant i forhold til slutplacering i rækken. Men som klub kan vi også med rette forvente at vi kontinuerligt præsterer bedre end vores budget berettiger til - simpelthen fordi vi er en stor og stærk fodboldklub, som udkonkurrerer de andre på træningsbanerne.
Xfaktoren er vores ungdomsafdeling. Vi får spillere der på deres første pro-kontrakt ofte i løbet af kontraktperioden når et niveau der er et stykke over deres hyre i forhold til hvis de var hentet udefra. Så lønbudgettet er bare ikke udtryk for det samme i alle klubber.
Præcis. Dengang alle spillere var amatører var det jo heller ikke fuldstændig random hvilke klubber der vandt deres fodboldkampe. Der var selvfølgelig nogle klubber, der generelt var bedre og dygtigere end andre - også selvom det ikke kom til udtryk i et regneark. Det kan man også godt tillade sig at bygge forventninger på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2015, 11:06

Når AaB ikke er i området ser jeg Middelfarts kampe i 2. division. I efteråret fik de under Ulrik Pedersen/og efter fyringen af ham i alt 8 point og næstsidsteplads. Så blev Carsten Hemmingsen hentet ind i vinters. Det stort set samme hold har i foråret skrabt 31 point sammen(næstflest i foråret).

Så selvfølgelig er der meget ydre påvirkning, som kan bringe et hold op i rækken end blot spillernes lønninger.
- FlæskeFrank

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 26. jun 2015, 11:12

Det må selvfølgelig være et mål at kunne hæve spillerbudgettet, men i min verden hæver man først sine indtægter, og derefter sine udgifter og ikke omvendt, det er vist den nordjyske måde at gøre tingende på. :D
Jeg ved sgu godt jeg kan kaldes ambitionsløs, men lad nu bare FCK,BIF og FCM lave budget efter champions League fatamorganaet, og lad os så snakkes ved når de opdager de står midt i en ørken.
Det kan selvfølgelig stadig lykkes at nå CHL for et dansk hold, men gad godt vide hvilke odds Benhams computer spytter ud på det...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 26. jun 2015, 12:17

Gaarde6 skrev:
Jeg kan SAGTENS forstå folk gerne vil have vi skal satse fordi vi har tjent 40 mill.
Jeg kan også godt forstå at det ville være det fedeste, hvis vi forlængede med Dalle og AK for en hver pris (Lige meget om de selv vil eller ej)
Det jeg til gengæld ikke kan forstå er, hvor svært det kan være at regne bare en lille smule?
Vores økonomi balancerer lige nu (Og det er ALT for fedt!!)
Det vil sige at giver vi Dalle og AK en stor lønforhøjelse og en sign on for at blive. Så TROR jeg godt jeg kan regne ud, hvad de næste spillere, som skal forlænge OGSÅ vil forlange!
Det kan godt være vi herinde synes at en lønforhøjelse på eks 50.000 kr om måneden til EN spiller er så latterlig lille ting, at det SKAL Gaarde bare gøre!
"Problemet" er bare at vi nu har brugt 2-3-4 år på at få lønningerne ned, så forretningen kan løbe rundt!
Når vi kommer ud med ca et 0. Så burde det da være rimeligt nemt at regne ud, hvad eks 10-15 spillere x 25.000 kr i lønforhøjelse om måneden i et år kommer til at koste klubben!? Vil man så SAMTIDIG gerne lige "satse" lidt og shoppe lidt for de 40 millioner vi tjente (Flere lønninger og flere sign on fees) Så er vi da FULDSTÆNDIG tilbage i samme spor, som vi lige har brugt flere år på at komme væk fra?!!?

Jeg er tilhænger af at vi holder økonomien på et niveau, så den balancerer!
Så kan vi i et transfer vindue, hvor vi sælger en profil, bruge det sportsligt på at hente et par profiler eller tre.
(Præcis som Gaarde også har udtalt)
Det er en lille smule svært at tage dig seriøst, når du partout skal benytte dig af caps lock og et hav af udråbstegn hver gang du skriver et indlæg.

Når det så er sagt, så er det jo fuldstændig urealistisk, at et mesterhold ved kontraktforlængelser kan bibeholde en økonomi som et midter/bundhold. Spillerne (og deres agenter) kender deres værd, og Gaarde ved udmærket godt, at han er nødt til at lange flere penge ud hvis han vil holde på sine spillere ved kontraktforlængelser. Spillerne er jo ikke blinde for, at vi ikke er i en udsat økonomisk situation længere.
Men 100.000 ekstra pr. år koster alt andet lige mindre, end at skulle hente en ny spiller, medmindre vi erhverver en sekunda-spiller til HB. Og ingen kan vel være i tvivl om, at Dalsgaard som har været blandt de dårligst lønnede i truppen fortjener lidt mere i løn.

Med dit sparemønster, fortsætter vi med at være et fuldstændig uinteressant gråt midterhold der max kan trække 4-6000 tilskuere på hjemmebane i snit.
En forbedret økonomisk situation betyder naturligvis at man ikke skal holde fast i at køre i sin Skoda Octavia, hvis man har råd til en Superb. Særligt, hvis dem man gerne vil sammenligne sig med lige pludselig kører i en VW Phaeton. Så bliver man sat, og det gør AaB også.
Det var noget andet, hvis vi var enormt dygtige til at sælge spillere og hele tiden kunne geninvestere de penge i truppen, men det er vi ikke. Derfor skal indtægterne komme andetsteds fra.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 26. jun 2015, 12:39

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev:
Jeg kan SAGTENS forstå folk gerne vil have vi skal satse fordi vi har tjent 40 mill.
Jeg kan også godt forstå at det ville være det fedeste, hvis vi forlængede med Dalle og AK for en hver pris (Lige meget om de selv vil eller ej)
Det jeg til gengæld ikke kan forstå er, hvor svært det kan være at regne bare en lille smule?
Vores økonomi balancerer lige nu (Og det er ALT for fedt!!)
Det vil sige at giver vi Dalle og AK en stor lønforhøjelse og en sign on for at blive. Så TROR jeg godt jeg kan regne ud, hvad de næste spillere, som skal forlænge OGSÅ vil forlange!
Det kan godt være vi herinde synes at en lønforhøjelse på eks 50.000 kr om måneden til EN spiller er så latterlig lille ting, at det SKAL Gaarde bare gøre!
"Problemet" er bare at vi nu har brugt 2-3-4 år på at få lønningerne ned, så forretningen kan løbe rundt!
Når vi kommer ud med ca et 0. Så burde det da være rimeligt nemt at regne ud, hvad eks 10-15 spillere x 25.000 kr i lønforhøjelse om måneden i et år kommer til at koste klubben!? Vil man så SAMTIDIG gerne lige "satse" lidt og shoppe lidt for de 40 millioner vi tjente (Flere lønninger og flere sign on fees) Så er vi da FULDSTÆNDIG tilbage i samme spor, som vi lige har brugt flere år på at komme væk fra?!!?

Jeg er tilhænger af at vi holder økonomien på et niveau, så den balancerer!
Så kan vi i et transfer vindue, hvor vi sælger en profil, bruge det sportsligt på at hente et par profiler eller tre.
(Præcis som Gaarde også har udtalt)
Det er en lille smule svært at tage dig seriøst, når du partout skal benytte dig af caps lock og et hav af udråbstegn hver gang du skriver et indlæg.

Når det så er sagt, så er det jo fuldstændig urealistisk, at et mesterhold ved kontraktforlængelser kan bibeholde en økonomi som et midter/bundhold. Spillerne (og deres agenter) kender deres værd, og Gaarde ved udmærket godt, at han er nødt til at lange flere penge ud hvis han vil holde på sine spillere ved kontraktforlængelser. Spillerne er jo ikke blinde for, at vi ikke er i en udsat økonomisk situation længere.
Men 100.000 ekstra pr. år koster alt andet lige mindre, end at skulle hente en ny spiller, medmindre vi erhverver en sekunda-spiller til HB. Og ingen kan vel være i tvivl om, at Dalsgaard som har været blandt de dårligst lønnede i truppen fortjener lidt mere i løn.

Med dit sparemønster, fortsætter vi med at være et fuldstændig uinteressant gråt midterhold der max kan trække 4-6000 tilskuere på hjemmebane i snit.
En forbedret økonomisk situation betyder naturligvis at man ikke skal holde fast i at køre i sin Skoda Octavia, hvis man har råd til en Superb. Særligt, hvis dem man gerne vil sammenligne sig med lige pludselig kører i en VW Phaeton. Så bliver man sat, og det gør AaB også.
Det var noget andet, hvis vi var enormt dygtige til at sælge spillere og hele tiden kunne geninvestere de penge i truppen, men det er vi ikke. Derfor skal indtægterne komme andetsteds fra.
Fantastisk at skrive det er svært at tage mig seriøst og Å sammenligner du AaB's situation med at køre i en bil model :-D
Jeg tror godt du forstod hvad jeg skrev ik? Alt det du skriver er jo ikke noget man kan argumentere i mod. For ja det er sådan! At, hvis ikke vi smider flere penge i spillertruppen så kan vi ende som det grå midterhold (selvom vi tog mesterskabet og pokal med de midler som vi debattere nu)
Personligt tror jeg bare at det er vigtigt (som også Schoors og Gaarde har udtalt) at økonomien skal balancere først og fremmest. Så må vi leve med målsætningen er top 6. De år der så kommer spillersalg, kan der investeres i truppen.
Jeg synes lidt det er den samme debat som kørte herinde for 10 år siden da vi var en masse, som synes AaB skulle invistere flere penge end de havde i udenoms aktiviteter. Det kunne også ha været muligheden for at rejse sig fra den grå midtermasse. Det kunne også være det modsatte, hvilket var tilfældet.
Jeg håber og tror AaB har lært af den historie. At man kun bruger penge man har og kan undvære.
Som jeg startede med at skrive i mit første indlæg. Så har jeg fuld forståelse for at nogen gerne ser man inviterer i truppen. Det er også fristende med de overskud der er skabt på det seneste.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 26. jun 2015, 13:02

Gaarde6 skrev: Fantastisk at skrive det er svært at tage mig seriøst og Å sammenligner du AaB's situation med at køre i en bil model :-D
Jeg tror godt du forstod hvad jeg skrev ik? Alt det du skriver er jo ikke noget man kan argumentere i mod. For ja det er sådan! At, hvis ikke vi smider flere penge i spillertruppen så kan vi ende som det grå midterhold (selvom vi tog mesterskabet og pokal med de midler som vi debattere nu)
Personligt tror jeg bare at det er vigtigt (som også Schoors og Gaarde har udtalt) at økonomien skal balancere først og fremmest. Så må vi leve med målsætningen er top 6. De år der så kommer spillersalg, kan der investeres i truppen.
Jeg synes lidt det er den samme debat som kørte herinde for 10 år siden da vi var en masse, som synes AaB skulle invistere flere penge end de havde i udenoms aktiviteter. Det kunne også ha været muligheden for at rejse sig fra den grå midtermasse. Det kunne også være det modsatte, hvilket var tilfældet.
Jeg håber og tror AaB har lært af den historie. At man kun bruger penge man har og kan undvære.
Som jeg startede med at skrive i mit første indlæg. Så har jeg fuld forståelse for at nogen gerne ser man inviterer i truppen. Det er også fristende med de overskud der er skabt på det seneste.
Økonomien balancerer. Modsat flere af vores konkurrenter fik vi hurtigt og effektivt skåret administrationen ned til et minimum, og strategi- og handlingsplanen skal så bruges til at øge den gradvist, men langt mere målrettet denne gang. Ingen tvivl om, at man har gjort et rigtigt godt stykke arbejde på direktionsgangen.

Det er fint at budgettere med top 8, men de manglende ambitioner giver os ikke flere tilskuere (mindre penge i kassen), og de giver heller ikke særlig mange TV-penge (placeringspuljen). AaB er i en situation nu, hvor de skal genoprette deres image og med troværdighed signalere at der er styr på økonomien, samtidig med at de er nødt til at øge de sportslige investeringer. De kan ikke kun skrue på den ene knap, når nu vi er relativt velkonsoliderede økonomisk. Det er også begrænset hvor længe man kan trække "fattigdoms-kortet".

Det er langtfra samme debat, og det var en helt anden tid med nogle helt andre (mindre ansvarsbevidste) folk i spidsen.

Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 476
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AnyFellow » 26. jun 2015, 13:30

Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 26. jun 2015, 15:27

AnyFellow skrev:
Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.
Ingen taler om at bruge penge som FCK, FCM og Brøndby. Jeg taler om at vi bør nærme os vores nærmeste konkurrenter.

Jeg forstår ikke, hvorfor det er et tabu at tale om investeringer i truppen, når enhver kan se at det er milevid forskel på vores situation nu og vores situation for 1,5 år siden. Og også at det i de kommende år bliver endnu vigtigere, at vi placerer os i top-6 hvert år. Der er meget færre penge i et nedrykningsspil og interessen for os og entréindtægterne daler betragteligt, medmindre man direkte er involveret i nedrykningskampen.

Besvar