Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 29. nov 2019, 17:43

Der VAR gået sport i at være efter ham :|

Det kunne være så fedt, hvis vi kunne hente en profil til alle pladser på banen. Men det tillader vores regsnab bare ikke. Vi står til en ordentlig lussing på regnskabet i år.
Jeg synes Pallesen er blevet bedre og bedre og jeg synes ikke det er verdens undergang at forlænge med ham.
Indrømmet 4 år er meget.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hovedet » 29. nov 2019, 18:27

Spanky skrev:
5. nov 2019, 10:32
Hanga skrev:
5. nov 2019, 10:18
Spanky skrev:
5. nov 2019, 09:44
Hvad siger folket til Pallesens genfødsel? Han har kontraktudløb efter sæsonen, skal der forlænges eller skal vi sige tak for nu?

Jeg hælder selv mest til det sidste på trods af den aktuelle opblomstring. Han kæmper godt, men hans indlæg er kun blevet marginalt bedre end de tidligere håbløse og på trods af opblomstringen på det seneste er der ikke kommet nogen assister til mål på bogen endnu. Pallesens eneste assist for AaB på snart 2,5 sæson lavede han i anden runde i denne sæson! Typisk at han først begynder at levere med lidt mere end et halvt år tilbage af kontrakten ;)

Det er selvfølgelig svært at vurdere, hvad vi har mulighed for at få i stedet for Pallesen, men umiddelbart vil jeg sige tak for nu efter sæsonen. Bliver Dalle aktuel, som er den ultimative drøm for mig, er det selvfølgelig en no brainer ikke at forlænge ;)
Pallesen bliver aldrig mere end en middelmådig superliga spiller at best. Jeg er enig i at han har haft sin bedste periode i AaB i denne sæson, pg at han fortjener ros for denne, men han mangler stadig den sidste kvalitet. Med lidt held og/eller effektivitet fra andre var han måske blevet noteret for en assist eller to, men tilbage står at han slet ikke kommer med de afgørende offensive aktioner der kan opveje hans defensive mangler. Sådan har det været karrieren igennem for ham, og jeg har aldrig forstået hvad der fik Gaarde til at købe ham.

Jeg er ret sikker på at AaB går efter en ny højre back, hvilket vi helt afgjort også bør

Patrick Kristensen har også udløb så spørgsmålet er om om man forlænger med én af dem eller tager konsekvensen og siger farvel til begge. Personligt ville jeg sige farvel til Pallesen, og så høre PK om han er villig til en 1årig kontrakt til lavere løn som backup.
Hvis Paddy selv ønsker det og han er tilfreds med sin rolle er jeg ikke i tvivl om at han bliver tilbudt en forlængelse på 1-2 år. Jeg ser ham stadig som en værdifuld trupspiller. (nu bliver jeg sikkert haglet ned herinde!)
Ikke nødvendigvis. Gamen er her ikke længere. Åh, han ville have elsket denne 4-årige kontrakt med Pallesen og i endnu højere grad en lang en af slagsen til den gode Sidelæns :-). Jeg fatter så intet af det her - FIRE år. Det vil samtidig sige, at Dalsgaard når efterlønsalderen, inden vi kan begynde at drømme om ham.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kristian » 30. nov 2019, 02:07

Yankee skrev:
29. nov 2019, 15:15
Gaarde6 skrev:
29. nov 2019, 13:25
Er der gået lidt sport i at være efter Pallesen ?

Jeg synes han har spillet en flot sæson og kan godt forstå vi forlænger.
Indstilling og hans offensive spil, kan man ikke sætte en finger på.
Defensivt er han også ok.

Hans indlæg skal der arbejdes på. Men alt i alt er han blevet en stabil back for os!
Vi har ikke råd til at have top profiler på alle pladser desværre.
1) Man giver ikke en 29-årig spiller en 4-årig forlængelse.
1b) Især ikke når det er en spiller, der lever udelukkende på fart.
2) Man binder ikke klubben til en 4-årig aftale, når man er uden sportschef.
3) Man bruger kun lange kontrakter og transfersummer på spillere, der vitterligt er bærende eller ledertyper på holdet

Derudover er jeg lodret uenig i at man ikke kan sætte en finger på hans offensive spil. Han bidrager næsten aldrig med mål eller assists og har aldrig gjort det.
Det skal skabes noget ro på flere pladser og højre back er en af dem. Pallesen har vist udvikling og fortjener en forlængelse. Men 4 år er lang tid ja.

Men handler vel også om at klubben ikke har økonomi til bare at finde en ny. Vi er godt stillet med Pallesen. Og PK som backup.

Dalsgaard kommer ik hjem før hans nye kontrakt udløber med Brentford under alle omstændigheder. Og ham venter jeg gerne på hvis det betyder at vi holder på Pallesen i nogle år.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 30. nov 2019, 09:30

Kristian skrev:
30. nov 2019, 02:07
Det skal skabes noget ro på flere pladser og højre back er en af dem. Pallesen har vist udvikling og fortjener en forlængelse. Men 4 år er lang tid ja.

Men handler vel også om at klubben ikke har økonomi til bare at finde en ny. Vi er godt stillet med Pallesen. Og PK som backup.

Dalsgaard kommer ik hjem før hans nye kontrakt udløber med Brentford under alle omstændigheder. Og ham venter jeg gerne på hvis det betyder at vi holder på Pallesen i nogle år.
Jeg synes ikke vi er godt stillet med Pallesen, hvis ambitionen er at spille med i toppen af dansk fodbold - det må jeg sige. Og under alle omstændigheder havde det jo været fornuftigt at lade den vurdering være op til den kommende sportschef.

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af HVK » 30. nov 2019, 11:48

Indstillingen er god fra Pallesens side, men det er jo bare ikke nok.
Det virker helt hen i vejret at binde os til at betale hans løn frem til sommeren 2024!
Jeg har svært ved at se ham løfte niveauet markant, og i og med han er 29 år må man antage at han har trænet mange indlæg allerede...desværre

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlemmingG » 5. dec 2019, 08:55

Nogen der ved hvor længe vi har Søren Tengstedt på kontrakt endnu? Han er blevet udeladt af truppen flere gange, til trods for at vi har haft akut personalemangel på angriberpositionen - stort set hele efteråret. De få gange han har været i aktion, synes jeg han har vist et fint niveau... mon de bare ikke tror på ham ude på Hornevej eller er han skadet?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2019, 08:58

FlemmingG skrev:
5. dec 2019, 08:55
Nogen der ved hvor længe vi har Søren Tengstedt på kontrakt endnu? Han er blevet udeladt af truppen flere gange, til trods for at vi har haft akut personalemangel på angriberpositionen - stort set hele efteråret. De få gange han har været i aktion, synes jeg han har vist et fint niveau... mon de bare ikke tror på ham ude på Hornevej eller er han skadet?
Har udløb til sommer jf. transfermarkt
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2020, 00:09

Læste at AaB ville gerne forlænge med Søren Tengstedt - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... opkomling/. Måske snakken om manglende spilletid havde lidt på sig ift. kontraktforlængelse ?

Der står i artiklen, at Kaufmann er skadet, det er gået min næse forbi ?! Eller er det blot journalistens selvopfundne forklaring på Tengstedts deltagelse på u21 i stedet for Kaufmann.

Hvis både Kauf og Lucas er skadet fra starten af, ser det lidt sort ud.
- FlæskeFrank

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af McMark » 16. jan 2020, 12:26

FlæskeFrank skrev:
13. jan 2020, 00:09
Læste at AaB ville gerne forlænge med Søren Tengstedt - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... opkomling/. Måske snakken om manglende spilletid havde lidt på sig ift. kontraktforlængelse ?

Der står i artiklen, at Kaufmann er skadet, det er gået min næse forbi ?! Eller er det blot journalistens selvopfundne forklaring på Tengstedts deltagelse på u21 i stedet for Kaufmann.

Hvis både Kauf og Lucas er skadet fra starten af, ser det lidt sort ud.
Han spillede 90 minutter, så tvivler stærkt på, at han er skadet. De eneste skader vi har pt., så vidt jeg ved, er Bærtelsen og Lucas.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FIDEL » 16. jan 2020, 13:35

McMark skrev:
16. jan 2020, 12:26
FlæskeFrank skrev:
13. jan 2020, 00:09
Læste at AaB ville gerne forlænge med Søren Tengstedt - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... opkomling/. Måske snakken om manglende spilletid havde lidt på sig ift. kontraktforlængelse ?

Der står i artiklen, at Kaufmann er skadet, det er gået min næse forbi ?! Eller er det blot journalistens selvopfundne forklaring på Tengstedts deltagelse på u21 i stedet for Kaufmann.

Hvis både Kauf og Lucas er skadet fra starten af, ser det lidt sort ud.
Han spillede 90 minutter, så tvivler stærkt på, at han er skadet. De eneste skader vi har pt., så vidt jeg ved, er Bærtelsen og Lucas.
Bærtelsen er helt ovre sin skade, og træner med på fuld styrke. :aabfan:

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af McMark » 16. jan 2020, 13:46

FIDEL skrev:
16. jan 2020, 13:35
McMark skrev:
16. jan 2020, 12:26
FlæskeFrank skrev:
13. jan 2020, 00:09
Læste at AaB ville gerne forlænge med Søren Tengstedt - https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... opkomling/. Måske snakken om manglende spilletid havde lidt på sig ift. kontraktforlængelse ?

Der står i artiklen, at Kaufmann er skadet, det er gået min næse forbi ?! Eller er det blot journalistens selvopfundne forklaring på Tengstedts deltagelse på u21 i stedet for Kaufmann.

Hvis både Kauf og Lucas er skadet fra starten af, ser det lidt sort ud.
Han spillede 90 minutter, så tvivler stærkt på, at han er skadet. De eneste skader vi har pt., så vidt jeg ved, er Bærtelsen og Lucas.
Bærtelsen er helt ovre sin skade, og træner med på fuld styrke. :aabfan:
Godt at høre - så skal vi bare have Lucas tilbage i fulde omdrejninger :cheers:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 20. mar 2020, 09:02

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... der-aabne/

Jeg forstår simpelthen ikke at Tengstedt ikke har forlænget endnu. AaB er en helt ideel klub at blive i som ung talent og der er ikke langt til spilletid for ham. Men så længe han har udløb til sommer står han jo ikke først for i rækken af spillere man giver spilletid fremfor andre.

Er da nogen der har indsigt i hvad det skyldes?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Lyfe » 20. mar 2020, 10:04

Forza skrev:
20. mar 2020, 09:02
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... der-aabne/

Jeg forstår simpelthen ikke at Tengstedt ikke har forlænget endnu. AaB er en helt ideel klub at blive i som ung talent og der er ikke langt til spilletid for ham. Men så længe han har udløb til sommer står han jo ikke først for i rækken af spillere man giver spilletid fremfor andre.

Er da nogen der har indsigt i hvad det skyldes?
Det har tidligere været nævnt at han var tøsefornærmet over det tilbud AaB kom med. Men mon ikke der er nogen herinde der kender ham og rent faktisk kan bekræfte om det er derfor?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 20. mar 2020, 11:05

Lyfe skrev:
20. mar 2020, 10:04
Forza skrev:
20. mar 2020, 09:02
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... der-aabne/

Jeg forstår simpelthen ikke at Tengstedt ikke har forlænget endnu. AaB er en helt ideel klub at blive i som ung talent og der er ikke langt til spilletid for ham. Men så længe han har udløb til sommer står han jo ikke først for i rækken af spillere man giver spilletid fremfor andre.

Er da nogen der har indsigt i hvad det skyldes?
Det har tidligere været nævnt at han var tøsefornærmet over det tilbud AaB kom med. Men mon ikke der er nogen herinde der kender ham og rent faktisk kan bekræfte om det er derfor?
Jeg kender ham ikke, men det er vel ikke raketvidenskab udlede følgende.

- AaB vil gerne forlænge med en u-landsholdspiller (det giver vel sig selv).
- Han har ikke spillet meget på AaB's førstehold. To muligheder: enten vurderer de ikke han er god nok/passer ind endnu, eller Friis holder tilbage med at bruge ham, indtil kontrakt er på plads.
- Tengstedt holder muligheder åbne - Igen to muligheder. 1) Han mener han kan få et bedre økonomisk tilbud andetsteds. 2) Han mener han har bedre mulighed for at få relevant kamptræning et andet sted.

Hvis der havde været oprigtig interesse fra begge sider var kontrakten allerede underskrevet. Nu mudrer Corona-tingen det hele. Måske er klubberne tilbageholdende med at påtage sig flere udgifter (af nød), måske bryder transfermarkedet helt sammen, med mange gode spillere til få penge, der pludselig står uden klub. Det er svært at spå om hvad der sker, men jeg vil tro at sandsynligheden for at der ikke kommer nogen kontrakt ud af det, er ret stor.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 20. mar 2020, 15:10

Pastorius skrev:
20. mar 2020, 11:05

Jeg kender ham ikke, men det er vel ikke raketvidenskab udlede følgende.

- AaB vil gerne forlænge med en u-landsholdspiller (det giver vel sig selv).
- Han har ikke spillet meget på AaB's førstehold. To muligheder: enten vurderer de ikke han er god nok/passer ind endnu, eller Friis holder tilbage med at bruge ham, indtil kontrakt er på plads.
- Tengstedt holder muligheder åbne - Igen to muligheder. 1) Han mener han kan få et bedre økonomisk tilbud andetsteds. 2) Han mener han har bedre mulighed for at få relevant kamptræning et andet sted.

Hvis der havde været oprigtig interesse fra begge sider var kontrakten allerede underskrevet. Nu mudrer Corona-tingen det hele. Måske er klubberne tilbageholdende med at påtage sig flere udgifter (af nød), måske bryder transfermarkedet helt sammen, med mange gode spillere til få penge, der pludselig står uden klub. Det er svært at spå om hvad der sker, men jeg vil tro at sandsynligheden for at der ikke kommer nogen kontrakt ud af det, er ret stor.
Enig - men i sidste ende er det problematisk hvis en U21-landsholdsspiller forlader klubben transferfrit. Det er underligt at man ikke tidligere har sikret ham på en længere kontrakt - senest i sommerpausen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 21. maj 2020, 12:33

Der er lavet aftale om en måneds forlængelse med de spillere, der ellers stod til udløb 30/6.

https://aabsport.dk/nyheder/2020/maj/fi ... paa-plads/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 25. jun 2020, 13:36

AaB har forlænget med Andreas Hansen til 31/12 2023.

Fremragende forlængelse. Han er en fuldgod erstatning for Rinne.

Rinne har været stærk for os, men det ville nok være ideelt at sende ham videre til sommer hvis vi får gode bud. Jeg er i hvert fald tryg ved Andreas som afløser.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af martinaalborg » 8. jul 2020, 09:22

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ick-olsen/

:thumbsup: dejlig nyhed!

Han er brølstærk og en ny 6'er bag ham, så bliver han bare endnu bedre...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af raekkeettre » 8. jul 2020, 09:29

Det lugter lidt af, at han har fået en klækkelig løn forhøjelse....efter som han blev hentet ind som en 2 div spiller og nu er profil...og ja, det siger desværre nok lidt mere om AaB end jeg vil indrømme. Men han er bestemt en fin spiller på det her niveau og jo længere han kommer væk fra vores eget mål jo bedre bliver han....

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2020, 10:21

raekkeettre skrev:
8. jul 2020, 09:29
Det lugter lidt af, at han har fået en klækkelig løn forhøjelse....efter som han blev hentet ind som en 2 div spiller og nu er profil...og ja, det siger desværre nok lidt mere om AaB end jeg vil indrømme. Men han er bestemt en fin spiller på det her niveau og jo længere han kommer væk fra vores eget mål jo bedre bliver han....
Men det er jo andre Superliga hold han spiller i mod og har gjort det godt imod?

Dejlig forlængelse. Ham som den offensive midtbane, Fossum som felt-til-felt og en klasse 6'er, så har vi et rigtig stærkt motorrum synes jeh
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar