Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 17. dec 2013, 00:46

ebbejeppe skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -vigtigste

Ifølge denne artikel virker det til, at Thelander tøver med en kontraktforlængelse. Det forstår man jo godt, men det er i mine øjne meget skidt for AaB, hvis man ikke formår at få forlænget - Thelander har præsteret både godt og stabilt i de kampe han fik i efteråret og meget tyder på, at han har et stort potentiale.
Jeg kan godt forstå at Thelander tøver med at forlænge kontrakten. Selv om han i modsætning til visse andre ikke har tudet i medierne grundet manglende spilletid, så er Thelander uden tvivl skuffet over at KEP har forvist ham til bænken. Jeg håber at Thelander forlænger, men som han selv udtaler så kan manglende spilletid blive udslagsgivende.
Der er heller ingen garanti for spilletid når Lasse forsvinder. Det er vel ikke utænkeligt at der hentes en ny centerforsvarer, som supplement for Lasse.

Derudover kan Thelander snart frit forhandle med andre klubber. Det er slet ikke utænkeligt at han modtager andre interessante tilbud.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 17. dec 2013, 09:33

Jeg kan ikke forestille mig at vi henter en direkte erstatning for Lasse, hvis Thelander bliver. Så vil vi have KEP, Thelander, Blåbjerg og Kasper Pedersen samt Augu og Risgård om nødvendigt. Vi har langt mere brug for konkurrence på venstre back og oppe foran.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Lyfe » 17. dec 2013, 16:03

Sælg Lasse og forlæng med Thelander, han er en spiller med potentiale og en vi kan have fast i forsvaret mange år frem.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. dec 2013, 11:40

http://www.bold.dk/nyt/Konkurrenter-lurer-paa-Risgaard" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, han ryger vel ikke til hverken Randers eller Viborg. 2-3 år til Ris, tak.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2866
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Eksil » 25. dec 2013, 11:09

Oldager skrev:http://www.bold.dk/nyt/Konkurrenter-lurer-paa-Risgaard

Ja, han ryger vel ikke til hverken Randers eller Viborg. 2-3 år til Ris, tak.
Lyder som en rigtigt agent historie, så Gaarde kan komme i gang over julen

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jensemand57 » 26. dec 2013, 14:55

Alt den snak og om spillere, som AaB kan risikere at miste i dette transfervindue samt sommeren 2014, bunder i manglende investorer samt manglende afgørelse i feriepengesagen. Derfor er det bydende nødvendigt, at der investeres i AaB, og det kan ikke gå for stærkt. Det er derfor også bekymrende, at man endnu ikke har hørt noget omkring retssagen fra den 18. December omkring feriepengesagen. Hvorfor den tavshed? Så mit håb for AaB er, at de kommer ud af feriepengesagen og der bliver investeret i AaB, så tror jeg, at det hele vil ser meget mere lyst ud.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 5. jan 2014, 19:00

http://m.bt.dk/?article=27953507-Forsva ... k-fra-AaB-" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er bestemt ikke overraskende at Lasse vil væk, men jeg håber at han først skifter til sommer. Han virker meget opsat på, at han trænger til nye udfordringer.

Godt at der er dialog igang med Thelander og Risgård, det vil være rart med en snarlig afklaring. Mon ikke at Risgård ser på de sportslige udfordringer og dermed vælger at forlænge. Men hvis økonomien er en væsentlig faktor så kan det godt blive problematisk. Randers er eksempelvis meldt interesseret i Risgård.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Mr. Larsen » 5. jan 2014, 20:30

frederikshavneren skrev:http://m.bt.dk/?article=27953507-Forsva ... k-fra-AaB-
Det er bestemt ikke overraskende at Lasse vil væk, men jeg håber at han først skifter til sommer. Han virker meget opsat på, at han trænger til nye udfordringer.

Godt at der er dialog igang med Thelander og Risgård, det vil være rart med en snarlig afklaring. Mon ikke at Risgård ser på de sportslige udfordringer og dermed vælger at forlænge. Men hvis økonomien er en væsentlig faktor så kan det godt blive problematisk. Randers er eksempelvis meldt interesseret i Risgård.
Der er jo ikke noget nyt i den artikel om Lasse, det er nærmest bare en gentagelse af 5 andre lavet i dette efterår.

Mht. Thelander, så tror jeg godt han kan se sine muligheder om 6 måneder når Lasse er væk seneste, udsigt til spilletid tror jeg han vægter højt.

Risgaard er jeg lidt mere nervøs for, han ku godt finde på at søge hen hvor pengene er størst..... Han er jo skredet tidligere fra AaB, man kan da håbe de dårlige oplevelser skræmmer ham lidt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jan 2014, 14:14

Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:http://m.bt.dk/?article=27953507-Forsva ... k-fra-AaB-
Det er bestemt ikke overraskende at Lasse vil væk, men jeg håber at han først skifter til sommer. Han virker meget opsat på, at han trænger til nye udfordringer.

Godt at der er dialog igang med Thelander og Risgård, det vil være rart med en snarlig afklaring. Mon ikke at Risgård ser på de sportslige udfordringer og dermed vælger at forlænge. Men hvis økonomien er en væsentlig faktor så kan det godt blive problematisk. Randers er eksempelvis meldt interesseret i Risgård.
Der er jo ikke noget nyt i den artikel om Lasse, det er nærmest bare en gentagelse af 5 andre lavet i dette efterår.

Mht. Thelander, så tror jeg godt han kan se sine muligheder om 6 måneder når Lasse er væk seneste, udsigt til spilletid tror jeg han vægter højt.

Risgaard er jeg lidt mere nervøs for, han ku godt finde på at søge hen hvor pengene er størst..... Han er jo skredet tidligere fra AaB, man kan da håbe de dårlige oplevelser skræmmer ham lidt.
Risgaard smutter ingen steder, det tør jeg godt garantere. Det ville simpelthen ikke give nogen mening for ham selv, rent sportsligt, nu hvor det med al tydelighed er vist hvor meget bedre han er når han er hjemme. Jeg er stensikker på at det eneste som kan få Ris til at skifte væk fra AaB, er hvis AaB ikke længere vil have ham.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af hje1980 » 7. jan 2014, 16:05

Jesper Schmidt skrev:
Mr. Larsen skrev:
frederikshavneren skrev:http://m.bt.dk/?article=27953507-Forsva ... k-fra-AaB-
Det er bestemt ikke overraskende at Lasse vil væk, men jeg håber at han først skifter til sommer. Han virker meget opsat på, at han trænger til nye udfordringer.

Godt at der er dialog igang med Thelander og Risgård, det vil være rart med en snarlig afklaring. Mon ikke at Risgård ser på de sportslige udfordringer og dermed vælger at forlænge. Men hvis økonomien er en væsentlig faktor så kan det godt blive problematisk. Randers er eksempelvis meldt interesseret i Risgård.
Der er jo ikke noget nyt i den artikel om Lasse, det er nærmest bare en gentagelse af 5 andre lavet i dette efterår.

Mht. Thelander, så tror jeg godt han kan se sine muligheder om 6 måneder når Lasse er væk seneste, udsigt til spilletid tror jeg han vægter højt.

Risgaard er jeg lidt mere nervøs for, han ku godt finde på at søge hen hvor pengene er størst..... Han er jo skredet tidligere fra AaB, man kan da håbe de dårlige oplevelser skræmmer ham lidt.
Risgaard smutter ingen steder, det tør jeg godt garantere. Det ville simpelthen ikke give nogen mening for ham selv, rent sportsligt, nu hvor det med al tydelighed er vist hvor meget bedre han er når han er hjemme. Jeg er stensikker på at det eneste som kan få Ris til at skifte væk fra AaB, er hvis AaB ikke længere vil have ham.
Risgaard er jeg heller ikke ret bange for han smutter... at han tidligere er skredet fra AaB (evt. grundet økonomi) var så også i en anden alder.
Mon ikke han har set at han er bare bedst i AaB... og sportsligt er der altså væsentlig mere at komme efter i AaB end i Randers og Viborg... og så meget tror jeg heller ikke de 2 klubber kan tilbyde ekstra i lønningsposen hver måned end AaB.
Ikke til en spiller i hans alder.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 16. jan 2014, 10:47

Farvel og tak til Duen - men sikkert først til sommer:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/an ... ke-med-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Mr. Larsen » 16. jan 2014, 10:49

le Cid skrev:Farvel og tak til Duen - men sikkert først til sommer:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/an ... ke-med-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lyder som et fornuftigt valg, duen er langtfra sit gamle niveau, heller frigøre nogen midler og sende ham videre med et tak for godt samarbejde i efterhånden mange år
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af thomasjn » 16. jan 2014, 11:11

Fornuftigt endelig at stoppe samarbejdet med Duen. Set i lyset af, at han blev til klubben som en stor offensiv profil har han været en gedigen skuffelse udover det europæiske eventyr, hvor han pludselig gad spille fodbold. På trods af hans baggrund som offensiv spiller har han primært været et aktiv ifht. at skabe overtal på midtbanen i defensive situationer og hans løbepensum i de senere år. Set i det lys vil jeg mene, at det er på tide at få friske kræfter ind til venstrekanten og få en spiller der også bidrager offensivt.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9000AaB » 16. jan 2014, 11:50

Syntes det er forkert at kalde Duen for en skuffelse i AaB perioden.

Han har gjort det godt - for noget tid siden - og var med til at være en af de stærke profiler i CL og EL og har i perioder vist sig som en rigtig god superliga profil.

Men når det er sagt er der bar ikke plads til ham på holdet længere efter vores kanter og backer er begyndt at spille så godt sammen og kan holde til 90 min.

Derfor syntes jeg det er fornuftigt at sende ham videre og bruge pengene (for tror stadig hans kontrakt er okay lønnet) på at hente 1 forsvarer og 1 offensiv spiller fra Norge, Sverige, 1 division eller mindre Hollandske hold således man får nogle spiller der kan hjælpe med bredden og muligvis styrke holdet forsvarsmæssigt når Lasse smutter - og gud forbyde - Thelander muligvis ikke forlænger...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 16. jan 2014, 11:57

9000AaB skrev:Syntes det er forkert at kalde Duen for en skuffelse i AaB perioden.

Han har gjort det godt - for noget tid siden - og var med til at være en af de stærke profiler i CL og EL og har i perioder vist sig som en rigtig god superliga profil.

Men når det er sagt er der bar ikke plads til ham på holdet længere efter vores kanter og backer er begyndt at spille så godt sammen og kan holde til 90 min.

Derfor syntes jeg det er fornuftigt at sende ham videre og bruge pengene (for tror stadig hans kontrakt er okay lønnet) på at hente 1 forsvarer og 1 offensiv spiller fra Norge, Sverige, 1 division eller mindre Hollandske hold således man får nogle spiller der kan hjælpe med bredden og muligvis styrke holdet forsvarsmæssigt når Lasse smutter - og gud forbyde - Thelander muligvis ikke forlænger...
Jeg er uenig. sammenlagt må han betegnes som en skuffelse. 7 år hvor han startede godt og til tider var rigtig dygtig i europæisk sammenhæng. Men med tanke på at vi hentede ham som en gedigen profil med stor succes i Farum + et stort udenlands salg, gjorde at forhåbninger til hans tid i AaB er skuffende.

Han har jo de senere år ikke kunne så meget udover at slå indlæg.

En no-brainer at man vælger at sige tak for nu til Duen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2014, 07:25

http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-- ... b4/24/1547

Det virker til Thelander har gjort sig nogle fornuftige overvejelser i forhold til sin karriere. Han vil i hvert fald gerne blive.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 22. jan 2014, 08:57

MHJ skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-- ... b4/24/1547

Det virker til Thelander har gjort sig nogle fornuftige overvejelser i forhold til sin karriere. Han vil i hvert fald gerne blive.
Dejlig udmelding fra både ham og Risgård.

Er dog lidt bekymret over at det tager så lang tid med begge parter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 22. jan 2014, 08:59

Forza skrev:
MHJ skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-- ... b4/24/1547

Det virker til Thelander har gjort sig nogle fornuftige overvejelser i forhold til sin karriere. Han vil i hvert fald gerne blive.
Dejlig udmelding fra både ham og Risgård.

Er dog lidt bekymret over at det tager så lang tid med begge parter.
Det er den samme sang, hver gang der skal forlænges kontrakter i AaB.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af hje1980 » 22. jan 2014, 09:08

le Cid skrev:
Forza skrev:
MHJ skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-- ... b4/24/1547

Det virker til Thelander har gjort sig nogle fornuftige overvejelser i forhold til sin karriere. Han vil i hvert fald gerne blive.
Dejlig udmelding fra både ham og Risgård.

Er dog lidt bekymret over at det tager så lang tid med begge parter.
Det er den samme sang, hver gang der skal forlænges kontrakter i AaB.
Ja så gør de det bedre i Brøndby, hvor de bare giver det spilleren forlanger... og gerne på 5-årige kontrater (Hej Peter Madsen)...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 22. jan 2014, 09:46

hje1980 skrev:
le Cid skrev:
Forza skrev:
MHJ skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-- ... b4/24/1547

Det virker til Thelander har gjort sig nogle fornuftige overvejelser i forhold til sin karriere. Han vil i hvert fald gerne blive.
Dejlig udmelding fra både ham og Risgård.

Er dog lidt bekymret over at det tager så lang tid med begge parter.
Det er den samme sang, hver gang der skal forlænges kontrakter i AaB.
Ja så gør de det bedre i Brøndby, hvor de bare giver det spilleren forlanger... og gerne på 5-årige kontrater (Hej Peter Madsen)...
Nu kan man jo godt finde en mellemting mellem AaB og BIF scenarierne (eller rettere sagt, meget tættere på AaB's måde at gøre tingene på).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar