Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 15. nov 2016, 15:54

Buzz Killington skrev: Ingen har skrevet at de noedvendigvis bilver "Store profiler". Derudover, vi snakker om potentiale, og din kritik er tilsyneladende at mange spillere har potentiale som de ikke udvikler yderligere, bl.a. pga. det mentale. Jo tak. Hurra endda. Igen, det virker til du ikke helt ved hvad "potentiale" betyder. At en spiller har potentiale betyder ikke at det potentiale noedvendigvis bliver indfriet. Det kan som du naevner vaere svaert for spilleren at naa det potentiale, hvilket den anden bruger netop ogsaa tager forbehold for i den del af citatet du ikke highlighter. Det mentale er netop en stor udfordring.

Igen, det virker som om du slet ikke vil hoere tale om at spillere har potentiale foer de har indfriet det.
Nu er det dig der bliver pedantisk, udelukkende fordi det er mig der står som afsender på indlægget.

Jeg mener ikke at spillere har potentiale, før de rent mentalt har bevist at de også kan indfri det. Det er vist ikke et specielt kontroversielt udsagn. Det kan jeg finde de første 50 tidl. U-landsholdsspillere der er levende bevis på.

Og så skriver Le Cid jo netop "... ud fra hvad jeg har set, så kan Mæhle, Grønning og Magnus sagtens blive til store profiler på holdet."

Det lyder saftsuseme skråsikkert, al den grund at vi ikke har for fem flade øre anelse om deres mentalitet, udover at Mæhle allerede har bevist sig nok til at slå Mr. Average af holdet.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 15. nov 2016, 15:54

Gamen skrev:
le Cid skrev: Jeg vil mene, at ud fra hvad jeg har set, så kan Mæhle, Grønning og Magnus sagtens blive til store profiler på holdet.
Jeg ved ikke om det er ordkløveri, når det du påstår her er at de sagtens kan følge i de samme fodspor som Kusk og Thomsen. Der må vi så bare nøjes med at være rystende uenige.
Og jeg forholder mig bare igen til at potentiale har alt at gøre med det mentale, og dermed ikke-synlige (endnu i hvert fald).
Hvordan vil du vurdere deres udvikling indtil nu - evt. sammenlignet med tidligere (og nuværende) profiler som eks. Augo og Risgaard?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 15. nov 2016, 15:56

Gamen skrev:Og så skriver Le Cid jo netop "... ud fra hvad jeg har set, så kan Mæhle, Grønning og Magnus sagtens blive til store profiler på holdet."

Det lyder saftsuseme skråsikkert, al den grund at vi ikke har for fem flade øre anelse om deres mentalitet, udover at Mæhle allerede har bevist sig nok til at slå Mr. Average af holdet.
"De kan sagtens bliver profiler", betyder nogenlunde det samme som "det kan sagtens være, at de ikke bliver det".
Slut for sproghjørnet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2016, 16:09

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Ingen har skrevet at de noedvendigvis bilver "Store profiler". Derudover, vi snakker om potentiale, og din kritik er tilsyneladende at mange spillere har potentiale som de ikke udvikler yderligere, bl.a. pga. det mentale. Jo tak. Hurra endda. Igen, det virker til du ikke helt ved hvad "potentiale" betyder. At en spiller har potentiale betyder ikke at det potentiale noedvendigvis bliver indfriet. Det kan som du naevner vaere svaert for spilleren at naa det potentiale, hvilket den anden bruger netop ogsaa tager forbehold for i den del af citatet du ikke highlighter. Det mentale er netop en stor udfordring.

Igen, det virker som om du slet ikke vil hoere tale om at spillere har potentiale foer de har indfriet det.
Nu er det dig der bliver pedantisk, udelukkende fordi det er mig der står som afsender på indlægget.

Jeg mener ikke at spillere har potentiale, før de rent mentalt har bevist at de også kan indfri det. Det er vist ikke et specielt kontroversielt udsagn. Det kan jeg finde de første 50 tidl. U-landsholdsspillere der er levende bevis på.
Det er ikke pedantisk og det har godt nok intet med dig at goere. Jeg baerer ingen nag overfor dig. Men du skriver altsaa ligeud at vi ikke kan tale om potentiale foer spilleren har vist at de har bevist at de kan indfre deres mentale potentiale. Det er helt eksplicit. Men de har altsaa ikke bevist dette mentale potentiale foer de har slaaet igennem. Derfor er det ikke kvaerulerende at paastaa du staar paa maal for det naevnte synspunkt. Og et eller andet sted har du ret, paa samme maade som at man heller ikke kan snakke om spillerindkoeb foer vi har koebt spilleren, eller kampens udfald foer kampen er vundet eller tabt (eller uafgjort). Det ville dog vaere ualmindeligt kedeligt at vaere fodboldfan og debatsiden-bruger, hvis vi ikke kan spekulere om udfald paa et snaevert grundlag laengere, bare fordi vi ikke kan vaere sikre.

edit: vil ikke forstyrre denne traad laengere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AK48hamas » 16. nov 2016, 03:38

Hverken Thomsen eller Spalvis var jo de stoerste talenter pA vores ungdomshold. At Thomsen har en arbejdsdisciplin og Spalvis en uimponerethed er mentale styrker som har givet dem deres gennembrud paa senior niveau.

Jeg kan da lige naevne en omgang talenter og saa kan i diskutere hvorfor de ikke slog igennem med et stabilt superliga niveau hos AaB.

Viktor Ahlmann
Rolf Toft
Mathias Wichmann
Christian Rye
asger bust
daniel christensen
Ronnie Schwarts

Derudover slog disse spillere igennem med et stabilt superliga niveau hos AaB.
Lasse Nielsen
Jakob Ahlmann
Henrik Dalsgaard
Nicklas Helenius
Lucas Andersen
Kasper Kusk
Lukas Spalvis
Nikolaj Thomsen
Kasper Pedersen
Jacob Blaabjerg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 16. nov 2016, 08:32

Man kan vel ud fra Gamens meget smalle definition jo også diskutere, om Kusk reelt var et talent. Da han kom ud af de faste rammer(AaB) kunne han jo ikke stråle...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2016, 10:48

At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 16. nov 2016, 10:53

Jakobsen skrev:At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Ud fra forudsætninger synes jeg egentlig vi har fået en pæn spiller ud af Kasper P. Det var en spiller der i første omgang ikke fik kontrakt med AaB, og som måtte spille som "amatør" i en periode. Han er en hæderlig superligaforsvarer, men dog ikke mere end det.

Blåbjerg er derimod en større skuffelse, da han gik for at være et af de første defensive talenter vi har haft i AaB. Han er stadig ung og det kan sagtens nå at komme endnu, men han har efterhånden mange kampe på CV'et, og har ikke rykket sig tilstrækkeligt. Han er nød til at blive bedre, ellers må vi overveje om det er en mand vi fortsat skal satse på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2016, 11:02

Hanga skrev:
Jakobsen skrev:At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Ud fra forudsætninger synes jeg egentlig vi har fået en pæn spiller ud af Kasper P. Det var en spiller der i første omgang ikke fik kontrakt med AaB, og som måtte spille som "amatør" i en periode. Han er en hæderlig superligaforsvarer, men dog ikke mere end det.

Blåbjerg er derimod en større skuffelse, da han gik for at være et af de første defensive talenter vi har haft i AaB. Han er stadig ung og det kan sagtens nå at komme endnu, men han har efterhånden mange kampe på CV'et, og har ikke rykket sig tilstrækkeligt. Han er nød til at blive bedre, ellers må vi overveje om det er en mand vi fortsat skal satse på.
Jeg kan godt se pointen mht. hvor Kasper P kom fra og at udbyttet relativt set er godt. Jeg mener dog stadig, at han laver alt for graverende og ikke mindst hyppige fejl til at skulle være fast mand i AaB. Kunne bedre se Kasper P i AaB for en 10-15 år siden i sådan lidt samme rolle som Jacob Krüger der måske fik fem kampe på en sæson. Jeg er med på vi ikke kan have hylde A på alle pladser medmindre vi er heldige og en mange peaker i den samme sæson, men vi skal stræbe efter at have hylde B på alle pladser og Kasper P ser jeg som hylde D i Superligaen, måske C med lidt god vilje, men jeg tror ikke på han bliver meget bedre og når det niveau en starter bør have.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 16. nov 2016, 11:14

Jakobsen skrev:At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Hvorom alting er har de altså spillet henholdsvis 51 og 65 Superliga-kampe for et top-6-hold i Superligaen.

Hvis vi hentede en 21-årig svensk forsvarer, der allerede havde spillet 60 kampe for Djurgården ville vi jo være helt oppe og køre.

Det giver ikke mening at afskrive Blåbjerg i en alder af 21 år når han har spillet det antal kampe, han har. Det giver rigtig meget til en spiller og jeg tror stadig der er meget i vente fra ham. I hans alder havde Rasmus Thelander eller Lasse Nielsen altså ikke bevist mere end han har.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Søgaard » 16. nov 2016, 11:29

Yankee skrev:
Jakobsen skrev:At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Hvorom alting er har de altså spillet henholdsvis 51 og 65 Superliga-kampe for et top-6-hold i Superligaen.

Hvis vi hentede en 21-årig svensk forsvarer, der allerede havde spillet 60 kampe for Djurgården ville vi jo være helt oppe og køre.

Det giver ikke mening at afskrive Blåbjerg i en alder af 21 år når han har spillet det antal kampe, han har. Det giver rigtig meget til en spiller og jeg tror stadig der er meget i vente fra ham. I hans alder havde Rasmus Thelander eller Lasse Nielsen altså ikke bevist mere end han har.
Enig i at Blåbjerg skal have tid endnu, Thelander spillede først fast som 22-årig, hvilket svarer til Blåbjerg til den kommende forsårssæson. Lasse havde også lidt et forløb som Blåbjerg, hvor han egentlig spillede fast i nogle år, skiftevis i midterforsvaret og på backen, før han også etablerede sig som ca. 22 årig.

Kasper P bliver 24 og er formentlig på det niveau han kan cirka opnå. Og det synes jeg er helt fint, som backup, så der mangler blot at Blåbjerg tager et skridt frem og bliver starter, så passer pengene med de to. Problemet er så også, at Holgersson ikk har vist sig som en ny Wæhler..
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 16. nov 2016, 12:57

Yankee skrev:
Hvis vi hentede en 21-årig svensk forsvarer, der allerede havde spillet 60 kampe for Djurgården ville vi jo være helt oppe og køre.

Det giver ikke mening at afskrive Blåbjerg i en alder af 21 år når han har spillet det antal kampe, han har. Det giver rigtig meget til en spiller og jeg tror stadig der er meget i vente fra ham. I hans alder havde Rasmus Thelander eller Lasse Nielsen altså ikke bevist mere end han har.
Nu virker din famøse svensker-test jo altså ikke i alle sammenhænge, fordi man er nødt til at tage højde for en række andre parametre. F.eks. tager den ikke højde for at man i AaB's tilfælde nødtvungent har benyttet sig af unge spillere, hvilket jo bl.a. var tilfældet for Blåbjerg i en periode hvor man ikke havde andre alternativer.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 16. nov 2016, 13:55

Gamen skrev:
Yankee skrev:
Hvis vi hentede en 21-årig svensk forsvarer, der allerede havde spillet 60 kampe for Djurgården ville vi jo være helt oppe og køre.

Det giver ikke mening at afskrive Blåbjerg i en alder af 21 år når han har spillet det antal kampe, han har. Det giver rigtig meget til en spiller og jeg tror stadig der er meget i vente fra ham. I hans alder havde Rasmus Thelander eller Lasse Nielsen altså ikke bevist mere end han har.
Nu virker din famøse svensker-test jo altså ikke i alle sammenhænge, fordi man er nødt til at tage højde for en række andre parametre. F.eks. tager den ikke højde for at man i AaB's tilfælde nødtvungent har benyttet sig af unge spillere, hvilket jo bl.a. var tilfældet for Blåbjerg i en periode hvor man ikke havde andre alternativer.
Helt enig. Det er bare en notorisk AaB-sygdom at vores egne spillere bliver holdt op efter nogle helt andre standarder end udlændinge.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2016, 15:06

Yankee skrev:
Jakobsen skrev:At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Hvorom alting er har de altså spillet henholdsvis 51 og 65 Superliga-kampe for et top-6-hold i Superligaen.

Hvis vi hentede en 21-årig svensk forsvarer, der allerede havde spillet 60 kampe for Djurgården ville vi jo være helt oppe og køre.

Det giver ikke mening at afskrive Blåbjerg i en alder af 21 år når han har spillet det antal kampe, han har. Det giver rigtig meget til en spiller og jeg tror stadig der er meget i vente fra ham. I hans alder havde Rasmus Thelander eller Lasse Nielsen altså ikke bevist mere end han har.
Er ikke enig med dig i svenskereksemplet. Da vi hentede Blomqvist havde den alder og havde spillet en 2-3 sæsoner i Allsvenskan og det var der ingen eufori over. Som jeg husker var ret mange fans kritiske omkring signingen af Blomqvist.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hovedet » 21. nov 2016, 17:31

Jakobsen skrev:
Yankee skrev:
Jakobsen skrev:At påstå Kasper P og Blåbjerg er slået igennem på Superliga er noget af en stramning. De har da ind imellem spillet gode kampe, men ifht. til de har været med i tre sæsoner har de slet ikke udviklet sig som man kan forvente eller bare opnået stabilitet i deres spil. Det må i høj grad være en politisk beslutning der gør de to stadig spiller mere eller mindre fast for AaB.
Hvorom alting er har de altså spillet henholdsvis 51 og 65 Superliga-kampe for et top-6-hold i Superligaen.

Hvis vi hentede en 21-årig svensk forsvarer, der allerede havde spillet 60 kampe for Djurgården ville vi jo være helt oppe og køre.

Det giver ikke mening at afskrive Blåbjerg i en alder af 21 år når han har spillet det antal kampe, han har. Det giver rigtig meget til en spiller og jeg tror stadig der er meget i vente fra ham. I hans alder havde Rasmus Thelander eller Lasse Nielsen altså ikke bevist mere end han har.
Er ikke enig med dig i svenskereksemplet. Da vi hentede Blomqvist havde den alder og havde spillet en 2-3 sæsoner i Allsvenskan og det var der ingen eufori over. Som jeg husker var ret mange fans kritiske omkring signingen af Blomqvist.
Det var da også den mærkeligste handel, AaB overhovedet har lavet. Generelt har jeg været tilfreds med Gaardes indkøb, om end nogle er (delvist) floppet som Helenius og Enevoldsen, men det var altså svært at se på forhånd. I tilfældet Blomqvist fattede jeg ikke en hat; hvorfor i alverden spilde transferkroner på en 23-årig svensk udviklingsspiller, som han til min store forbløffelse blev lanceret som, når man nu har ophøjet talentudvikling til officiel strategi og nærmest drukner truppen i halv- og kvartfærdige produkter fra egen ungdomsafdeling.

Jeg ved godt, at man i forhold til uheldige AaB-transfers i tidens løb kan henvise til legendariske Zwijnenberg, men han lignede på papiret en supertransfer. Ingen kunne have forudset, at en fast mand hos Feyenoord i periferien af det hollandske landshold ikke kunne begå sig i Superligaen! Ligeså kan man fremhæve lejemålene af Kusi Asare Jones og ham Dickson (der i øvrigt ikke var komplet umulig) i efteråret 2010; her var der imidlertid tale om en klub, der både økonomisk og sportsligt hang udover en 10 km. høj klippe med direkte nedstigning til helvede, hvorfor man ikke kan laste Lynge for de transfers, der selvfølgelig aldrig havde fundet sted i normalt vejrlig så at sige.

Blomqvist tager i mine øjne titlen som den dårligste handel, AaB har lavet (når alle aspekter tages i betragtning).

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kokkefar » 23. nov 2016, 10:27

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ensen.aspx

MC forlænget til 2020. Fornuftigt i min optik. Han virker til at være den mest talentfulde af de 6 nyoprykkede, og i hans seneste start spillede han med en ro der fik ham til at ligne en af de mest rutinerede på vores hold.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2016, 10:49

Kokkefar skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ensen.aspx

MC forlænget til 2020. Fornuftigt i min optik. Han virker til at være den mest talentfulde af de 6 nyoprykkede, og i hans seneste start spillede han med en ro der fik ham til at ligne en af de mest rutinerede på vores hold.
Det er alligevel noget af en påstand.

Men gladelig, at man allerede nu har styr på kontrakterne med Joakim Mæhle og Magnus Christensen af de nye.

Jeg er dog lidt spændt på, hvor Magnus Christensen ender henne på banen, som fast mand. Er det Risgårds plads ?
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 23. nov 2016, 11:14

FlæskeFrank skrev:
Kokkefar skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ensen.aspx

MC forlænget til 2020. Fornuftigt i min optik. Han virker til at være den mest talentfulde af de 6 nyoprykkede, og i hans seneste start spillede han med en ro der fik ham til at ligne en af de mest rutinerede på vores hold.
Det er alligevel noget af en påstand.

Men gladelig, at man allerede nu har styr på kontrakterne med Joakim Mæhle og Magnus Christensen af de nye.

Jeg er dog lidt spændt på, hvor Magnus Christensen ender henne på banen, som fast mand. Er det Risgårds plads ?
Det er en mulighed, jeg ser ham dog mere som en dybdeliggende playmaker, og så må man ændre systemet lidt, således at en evt "skraldemand" ligger længere fremme i banen. Men han har en dejlig ro, og han bliver vores bedste midtbanespiller i løbet af 2 år.
Jeg savner Winsnes

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af gravballe » 23. nov 2016, 11:39

Kokkefar skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ensen.aspx

MC forlænget til 2020. Fornuftigt i min optik. Han virker til at være den mest talentfulde af de 6 nyoprykkede, og i hans seneste start spillede han med en ro der fik ham til at ligne en af de mest rutinerede på vores hold.
Super! Han gjorde det virkelig godt imod FCK.... For min skyld måtte han godt få mere spilletid, og så undlade Risgård.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 23. nov 2016, 11:44

Martino skrev: Det er en mulighed, jeg ser ham dog mere som en dybdeliggende playmaker, og så må man ændre systemet lidt, således at en evt "skraldemand" ligger længere fremme i banen. Men han har en dejlig ro, og han bliver vores bedste midtbanespiller i løbet af 2 år.
... og landsholdsspiller, og kommer til at spille i Premier League!

Altså, lad os nu lige klappe hesten lidt. Han virker relativt langsom, som langt de fleste andre centrale midtbanespillere vi har skabt i de senere år. Jeg synes ikke han er så meget bedre på nuværende tidspunkt end Oliver Abildgaard var, da han fik spilletid sidste sæson. Men man kan da håbe hans udviklingskurve render den modsatte vej.

Men hvorom alting er, så er vi nødt til at give ham mere tid for de to aldrende har godt nok ikke ramt noget specielt højt niveau i denne sæson.

Besvar