Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af martinaalborg » 22. apr 2013, 13:03

hvad med Nicolai Larsen..hvornår har han kontraktudløb???

http://www.bold.dk/nyt/AaB-keeper-tror- ... zemedaljer" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 22. apr 2013, 13:29

martinaalborg skrev:hvad med Nicolai Larsen..hvornår har han kontraktudløb???

http://www.bold.dk/nyt/AaB-keeper-tror- ... zemedaljer" onclick="window.open(this.href);return false;
Umiddelbart tror jeg at Nicolai Larsen har kontraktudløb 30. juni 2014, men jeg er ikke sikker.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Søgaard » 22. apr 2013, 18:06

sommeren 2015 - så tænk hellere på N. Thomsen

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... arsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AaB1978 » 22. apr 2013, 19:28

Søgaard skrev:sommeren 2015 - så tænk hellere på N. Thomsen

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2011 ... arsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicolai Thomsen er meget tæt på at forlænge med AaB.

Det sagde kommentatoren under kampen i går - han havde selv snakket med Nicolai.

Måske falder det allerede på plads i den her uge, lød det til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 23. apr 2013, 12:47

Sådan Lynge http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-m ... baneslider" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicolaj Thomsen har forlænget kontrakten til 31. december 2016 :aabfan:

Super vigtig forlængelse. Nicolaj Thomsen har været forårets komet i AaB, derfor er det så vigtigt at han har forlænget kontrakten.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Mr. Larsen » 23. apr 2013, 13:29

Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af white splash » 23. apr 2013, 14:22

Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jernskjorten » 23. apr 2013, 15:07

white splash skrev:
Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
Hvor meget får han i løn?

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af white splash » 23. apr 2013, 16:44

jernskjorten skrev:
white splash skrev:
Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
Hvor meget får han i løn?
AMEN HOLD NU OP!! Selvfølgelig ved jeg ikke hvad han får i løn, men vi kan da vel godt blive enige om at han er en af dem der tjener mest i AaB??

Det vil kræve en usandsynlig stor lønnedgang for Due, og selvom han går med til det, ser jeg stadig hellere at pengene bliver brugt et andet sted. Han er ganske enkelt blevet en alt for middelmådig spiller.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 23. apr 2013, 16:48

white splash skrev:
jernskjorten skrev:
white splash skrev:
Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
Hvor meget får han i løn?
AMEN HOLD NU OP!! Selvfølgelig ved jeg ikke hvad han får i løn, men vi kan da vel godt blive enige om at han er en af dem der tjener mest i AaB??

Det vil kræve en usandsynlig stor lønnedgang for Due, og selvom han går med til det, ser jeg stadig hellere at pengene bliver brugt et andet sted. Han er ganske enkelt blevet en alt for middelmådig spiller.
Det er da ikke sikkert, at Due er en af de tunge drenge på lønningslisten. Det er ikke så længe siden, at han forlængede hvor han gik væsentlig ned i løn ifølge både udtalelser fra Lynge og Due selv. Ingen af os ved, hvad han tjener.

Jeg er positivt stemt overfor en forlængelse med Duen, men mener AaB gør rigtigt i at ville lave en kort aftale fremfor en længerevarende... Det kommer selvfølgelig også an på, hvad der er af alternativer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af white splash » 23. apr 2013, 16:53

Hanga skrev:
white splash skrev:
jernskjorten skrev:
white splash skrev:
Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
Hvor meget får han i løn?
AMEN HOLD NU OP!! Selvfølgelig ved jeg ikke hvad han får i løn, men vi kan da vel godt blive enige om at han er en af dem der tjener mest i AaB??

Det vil kræve en usandsynlig stor lønnedgang for Due, og selvom han går med til det, ser jeg stadig hellere at pengene bliver brugt et andet sted. Han er ganske enkelt blevet en alt for middelmådig spiller.
Det er da absolut ikke sikkert, at Due er en af de tunge drenge på lønningslisten. Det er ikke så længe siden, at han forlængede hvor han gik væsentlig ned i løn ifølge både udtalelser fra Lynge og Due selv.

Jeg er positivt stemt overfor en forlængelse med Duen, men mener AaB gør rigtigt i at ville lave en kort aftale fremfor en længerevarende... Det kommer selvfølgelig også an på, hvad der er af alternativer.
Korrekt at han gik ned i løn dengang, men han gik ned fra en absurd høj løn, (igen har ikke noget tal, men det er vist almindeligt kendt) som han fik lavet imens lønfesten stadigvæk kørte på det højeste. Så selvom han skrev under på en forlængelse med ringere løn, så er jeg stadig overbevist om at han stadigvæk er en af de løntunge.

Men nok snak om løn, jeg mener ganske enkelt bare ikke at han er god nok længere. Ser hellere at pengene bliver brugt andetsteds.
1 2 3 Jimmy er en mur!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 23. apr 2013, 18:22

Nu kunne jeres bud på løn top 3 være interessant at høre.

Jeg tror, at det er(og det må ikke kommenteres, hvis man ikke kommer med eget bud!):
1. Augu
2. Würtz
3. Lasse
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2013, 18:41

FlæskeFrank skrev:Nu kunne jeres bud på løn top 3 være interessant at høre.

Jeg tror, at det er(og det må ikke kommenteres, hvis man ikke kommer med eget bud!):
1. Augu
2. Würtz
3. Lasse
Tror nu også Kusk er deroppe af med hans nylige forlængelse.
Ellers er mit eget bud

1. Würtz
2. Augo
3. Helenius/Kusk/Lasse. Er ikke sikker her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jernskjorten » 23. apr 2013, 18:43

white splash skrev:
jernskjorten skrev:
white splash skrev: Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
Hvor meget får han i løn?
AMEN HOLD NU OP!! Selvfølgelig ved jeg ikke hvad han får i løn, men vi kan da vel godt blive enige om at han er en af dem der tjener mest i AaB??

Det vil kræve en usandsynlig stor lønnedgang for Due, og selvom han går med til det, ser jeg stadig hellere at pengene bliver brugt et andet sted. Han er ganske enkelt blevet en alt for middelmådig spiller.
Havde jeg vidst, at du PMS'ede lige nu, havde jeg nok undladt at spørge. Men slap nu lidt af. Jeg spørger til dels af uvidenhed. Det kunne jo godt være, at du vidste, hvad han får i løn, og at det ligger i den høje ende. Det gør du så ikke, og nu afviser du så også selv argumentet, da det er noget gætværk. Men så synes jeg, at du i første omgang skal lade være med at argumentere så skråsikkert mod en kontraktforlængelse med henvisning til en løn, du ikke kender.

Jeg tror, at han slet ikke er så dyr længere. Han forlængede i sommeren 2011, hvor AaB godt vidste, at lønningerne skulle presses ned, og som andre også påpeger, var Lynge ude og rose Due for at være indforstået med, at han skulle ned i løn. Og du glemmer også, at AaB og Due er helt enige om lønnen nu. Det er kontrakt-længden, der skiller dem. Og jeg tror på ingen måde, at AaB vil kaste en af de højeste lønninger afsted efter en spiller, der ikke er en sikker starter. Men det er bare mit gæt.

Hvis han er en af de dyreste i truppen, vil jeg nok også overveje, om ikke pengene kunne bruges et andet sted, så dér er jeg enig. Jeg aner bare ikke, hvad han får i løn.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af white splash » 23. apr 2013, 19:45

jernskjorten skrev:
white splash skrev:
jernskjorten skrev:
white splash skrev: Det bliver et nej tak til Due herfra. Han er blevet en marginalspiller, og en temmelig dyr en af slagsen.
De penge kan bruges bedre et andet sted.
Hvor meget får han i løn?
AMEN HOLD NU OP!! Selvfølgelig ved jeg ikke hvad han får i løn, men vi kan da vel godt blive enige om at han er en af dem der tjener mest i AaB??

Det vil kræve en usandsynlig stor lønnedgang for Due, og selvom han går med til det, ser jeg stadig hellere at pengene bliver brugt et andet sted. Han er ganske enkelt blevet en alt for middelmådig spiller.
Havde jeg vidst, at du PMS'ede lige nu, havde jeg nok undladt at spørge. Men slap nu lidt af. Jeg spørger til dels af uvidenhed. Det kunne jo godt være, at du vidste, hvad han får i løn, og at det ligger i den høje ende. Det gør du så ikke, og nu afviser du så også selv argumentet, da det er noget gætværk. Men så synes jeg, at du i første omgang skal lade være med at argumentere så skråsikkert mod en kontraktforlængelse med henvisning til en løn, du ikke kender.

Jeg tror, at han slet ikke er så dyr længere. Han forlængede i sommeren 2011, hvor AaB godt vidste, at lønningerne skulle presses ned, og som andre også påpeger, var Lynge ude og rose Due for at være indforstået med, at han skulle ned i løn. Og du glemmer også, at AaB og Due er helt enige om lønnen nu. Det er kontrakt-længden, der skiller dem. Og jeg tror på ingen måde, at AaB vil kaste en af de højeste lønninger afsted efter en spiller, der ikke er en sikker starter. Men det er bare mit gæt.

Hvis han er en af de dyreste i truppen, vil jeg nok også overveje, om ikke pengene kunne bruges et andet sted, så dér er jeg enig. Jeg aner bare ikke, hvad han får i løn.

Haha undskyld så. :cool: Troede efterhånde bare at det var kutymen herinde, at når sådan et spørgsmål bliver opstillet sådan så er det ment som en provokation... :D

Men anyways så er det ikke sikkert at han med en lønnedgang, vil være at finde blandt de løntungeste i AaB mere, men han skal efter min mening helt ned og have en lønning på højde med en ungdomskontrakt, hvis kvalititet skal matche løn.

Mht. top 3 lønninger i AaB, ser mit gæt således ud:

1 Augo
2 Würtz
3 Lasse / Helenius
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 23. apr 2013, 21:10

Lynge snakkede om en lønnedgang 25-50 procent over hele linjen på et tidspunkt. Om man derudfra kan aflæse enkelte lønforhold er nok ikke sandsynligt, men jeg har svært ved at tro at spillerne var parat til at sluge mere. Hvis Due fik - lad os sige - en million oprindeligt så er han nu nede på mellem 500.000-750.000 - hvilket i mine ører stadig lyder af meget for en marginalspiller. Men hvad ved jeg.

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-og-Bjur-Sp ... ned-i-loen
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. apr 2013, 22:42

Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Due er færdig som stamspiller i startopstillingen i AaB, og vil uanset en yderligere lønnedgang være en særdeles dyr reserve - en luksus vi ikke har råd til. Jeg vil absolut foretrække at spare lønkronerne, og så måske kigge på gamle AaB drenge som Ene eller Silber, som kan dække flere pladser, og har højere kvalitet. Slut af med at trylle lidt og få en af de to hjem Lynge ;)

Kasper Pedersen er jeg ikke sikker på der er plads til, medmindre Lasse skulle blive solgt. Med Thelander og Blåbjerg (+ Augo) som backup, bør vi være ganske godt dækket ind, og 5 deciderede midtstoppere i en ret smal trup synes jeg er for meget. Han gjorde det godt, og har sikkert potentiale til at blive en glimrende superligaspiller, men jeg har svært ved at se han vil komme i nærheden af spilletid igen, når Blåbjerg for alvor træder ind i truppen.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Mr. Larsen » 24. apr 2013, 00:34

Jesper Schmidt skrev:
Mr. Larsen skrev:Så mangler vi bare at få forlænget med Duen og Kasper Pedersen, så ser det fornuftigt ud.
Due er færdig som stamspiller i startopstillingen i AaB, og vil uanset en yderligere lønnedgang være en særdeles dyr reserve - en luksus vi ikke har råd til. Jeg vil absolut foretrække at spare lønkronerne, og så måske kigge på gamle AaB drenge som Ene eller Silber, som kan dække flere pladser, og har højere kvalitet. Slut af med at trylle lidt og få en af de to hjem Lynge ;)

Kasper Pedersen er jeg ikke sikker på der er plads til, medmindre Lasse skulle blive solgt. Med Thelander og Blåbjerg (+ Augo) som backup, bør vi være ganske godt dækket ind, og 5 deciderede midtstoppere i en ret smal trup synes jeg er for meget. Han gjorde det godt, og har sikkert potentiale til at blive en glimrende superligaspiller, men jeg har svært ved at se han vil komme i nærheden af spilletid igen, når Blåbjerg for alvor træder ind i truppen.
Vi har sgu ikke råd til at købe hverken Silber eller Ene fri, eller deres løn for den sags skyld.

Due har stadig en plads på vores hold, om ikke andet så som breddespiller, og ikke mindst som en rutineret ræv der kan lære af sig og som de unge kan læne sig op af, jeg tror vi skal passe på med ikke bare fylde på med unge spiller bare fordi de fungerer godt lige pt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af thomasjn » 24. apr 2013, 02:04

Mht. Due må han ud, hvis han står fast på en lang kontrakt. Et års tid eller sådan med ham som breddespiller kan være fint, men så heller ikke mere. Udover løbepensum synes jeg meget sjældent Due leverer noget. Hans status som frisparksskytte har været overvurderet siden han var i FCN, han sætter ikke en mand, slår ingen indlæg og lår sjældent gode pasninger. Mht. Silber/Ene bør man prøve med Ene - Silber derimod er blevet for meget central midtbanespiller og for langsom til kanten. Så gerne man evt. fandt en lovende kant, som backup til Kusk/Thomsen som vi kan lære op, hvis ikke Ene kommer hjem. Er helt med på vi ikke skal sælge ud af rutinen, men Due er for mig at se ikke vigtig rutine i modsætning til KEP, Lasse, Augu og Würtz.

Mht. Kasper P er jeg splittet. Som en påpeger har vi Lasse, KEP, Thelander og snart Blåbjerg. Dog har jeg egentlig altid troet Blåbjerg var venstre back før han de seneste måneder i pressen er blevet nævnt som midterforsvarer. Dog tænker jeg lidt om Kasper P evt. kan bruges på andre pladser, hvilket kunne være med til at retfærdiggøre en kontrakt. Vi er jo bl.a. tynde på backerne og de defensive midtbaneroller og Paddy kan trods alt ikke være reserve på alle positioner.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hinrup85 » 24. apr 2013, 07:55

Med hensyn til Due så håber jeg der bliver forlænget med ham, om det så er for 1 eller 2 år er jeg lidt skilt imellem. 1 år så binder vi ikke pengene i ham for længe, 2 år så kan han stadig fungere som den erfarne støtte som unge spillere har brug for.
Det har ikke forlyddet at det som skilte Due og AaB var økonomien, da Due allerede har taget en lønnedgang sidste gang han forlængede kontrakten. Bevares, han er nok stadig en af de lønførrende i klubben, men erfaring koster, og det har vi brug for når de unge spillere svigter eller for formnedgang.
http://www.bold.dk/nyt/Avis-Kontraktlae ... AaB-og-Due

Til Kasper Pedersen, så har han jo bevist at han kan være med på Superliga niveau, i mindre omfang. Men hvis det er på bekostning af Blåbjerg, så skal han ikke have chancen eller kontrakten. Hans alder i forhold til Blåbjerg viser jo, at han ikke er så langt fremme i sin udvikling på trods af sin alder.d

Besvar