Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 31. maj 2016, 00:13

Buzz Killington skrev: Hvad har det med no'e a' goer? At Helenius kommer tilbage til klubben for at hilse paa gutterne, indikerer jo netop at han ikke er isoleret i spillertruppen.
At det blot er ganske almindelig høflighedsvisit efter sæsonafslutningen. Der er absolut intet odiøst i at han hilser på, ligesom mange andre af hans holdkammerater der har fundet andre græsgange.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 31. maj 2016, 00:18

Jesper Schmidt skrev: Imponerende hvis markedsværdien af en spiller som ikke spillede i 8 kampe før sæsonafslutningen, som stort set ikke havde spillet en fuld kamp i over et år, og som efterfølgende ikke var i stand til at spille i det næste halve år, skulle have så stor markedsværdi som du påstår at vide med sikkerhed. Men nu er aben, og altså den tårnhøje løn, jo altså givet videre... så fred være med det, men det er trættende at høre på, at du bliver ved med at fremføre noget som sandhed, der ikke er andet end bud fra formiddagsblade.
Allan Gaarde kaldte ham en drømmespiller. Det gør man næppe om en omvandrende skade. Det var pga. af hans skade besynderligt at vi overhovedet skrev kontrakt med ham, men det fortæller lidt om hvor ivrige AaB var for at holde på ham.

Formiddagsbladene har altså masser af kontakter i agentmiljøet, og de ved udmærket godt hvad en spillers værdi er. Havde selv en bekendt der opererede som agent for 10-15 år siden, og der var det bestemt ikke unormalt at man kunne prissætte en lang række spillere i andre klubber. Snakken går, og agenterne taler livligt om deres klienters vilkår.
At påstå andet er lettere naivt. Det er ikke klubberne der lækker de fleste informationer, det er agenter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 31. maj 2016, 00:19

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Hvad har det med no'e a' goer? At Helenius kommer tilbage til klubben for at hilse paa gutterne, indikerer jo netop at han ikke er isoleret i spillertruppen.
At det blot er ganske almindelig høflighedsvisit efter sæsonafslutningen. Der er absolut intet odiøst i at han hilser på, ligesom mange andre af hans holdkammerater der har fundet andre græsgange.
Odioest? Nej, men hvis han vitterligt var isoleret i truppen giver det godt nok smaat med mening at han overhovedet gider troppe op og sige hej. Selvom det er en relativt ubetydelig gestus, bliver vi noedt til at konkludere at rygterne Helenius i det mindste var staert overdrevne - hvilket rygter jo normalt er, da deres hovedformaal er at tilfredsstille rygtesmedens behov for opmaerksomhed.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 31. maj 2016, 00:36

Buzz Killington skrev:
Odioest? Nej, men hvis han vitterligt var isoleret i truppen giver det godt nok smaat med mening at han overhovedet gider troppe op og sige hej. Selvom det er en relativt ubetydelig gestus, bliver vi noedt til at konkludere at rygterne Helenius i det mindste var staert overdrevne - hvilket rygter jo normalt er, da deres hovedformaal er at tilfredsstille rygtesmedens behov for opmaerksomhed.
Jeg har ikke behov for opmærksomhed :-)

Men jeg er vist ikke den eneste der har nævnt det herinde, siden han vendte hjem. Da jeg skrev isoleret mente jeg egentlig mere, at han har isoleret sig selv. Jeg tror familien har taget rigtig meget af hans fokus (forståeligt nok), og set i det lys har det ikke været specielt sundt for ham at sidde så meget på bænken som han gjorde. Nu fik han lidt succes i Paderborn, men jeg tvivler stadig på at han er stærk nok til at komme tilbage. Og det tror jeg egentlig også AaB gør. Det er trods alt en spiller man har kæmpet meget med (og investeret meget tid i) siden han var 15-16 år.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 31. maj 2016, 00:36

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Odioest? Nej, men hvis han vitterligt var isoleret i truppen giver det godt nok smaat med mening at han overhovedet gider troppe op og sige hej. Selvom det er en relativt ubetydelig gestus, bliver vi noedt til at konkludere at rygterne Helenius i det mindste var staert overdrevne - hvilket rygter jo normalt er, da deres hovedformaal er at tilfredsstille rygtesmedens behov for opmaerksomhed.
Jeg har ikke behov for opmærksomhed :-)

Men jeg er vist ikke den eneste der har nævnt det herinde, siden han vendte hjem. Da jeg skrev isoleret mente jeg egentlig mere, at han har isoleret sig selv. Jeg tror familien har taget rigtig meget af hans fokus (forståeligt nok), og set i det lys har det ikke været specielt sundt for ham at sidde så meget på bænken som han gjorde. Nu fik han lidt succes i Paderborn, men jeg tvivler stadig på at han er stærk nok til at komme tilbage. Og det tror jeg egentlig også AaB gør. Det er trods alt en spiller man har kæmpet meget med (og investeret meget tid i) siden han var 15-16 år.
Hey, det var ikke rettet mod dig. Jeg kunne ikke huske hvem der oprindeligt fremsagde at Helenius var isoleret i truppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. maj 2016, 01:59

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Imponerende hvis markedsværdien af en spiller som ikke spillede i 8 kampe før sæsonafslutningen, som stort set ikke havde spillet en fuld kamp i over et år, og som efterfølgende ikke var i stand til at spille i det næste halve år, skulle have så stor markedsværdi som du påstår at vide med sikkerhed. Men nu er aben, og altså den tårnhøje løn, jo altså givet videre... så fred være med det, men det er trættende at høre på, at du bliver ved med at fremføre noget som sandhed, der ikke er andet end bud fra formiddagsblade.
Allan Gaarde kaldte ham en drømmespiller. Det gør man næppe om en omvandrende skade. Det var pga. af hans skade besynderligt at vi overhovedet skrev kontrakt med ham, men det fortæller lidt om hvor ivrige AaB var for at holde på ham.

Formiddagsbladene har altså masser af kontakter i agentmiljøet, og de ved udmærket godt hvad en spillers værdi er. Havde selv en bekendt der opererede som agent for 10-15 år siden, og der var det bestemt ikke unormalt at man kunne prissætte en lang række spillere i andre klubber. Snakken går, og agenterne taler livligt om deres klienters vilkår.
At påstå andet er lettere naivt. Det er ikke klubberne der lækker de fleste informationer, det er agenter.
Det der er er naivt, er at opfatte formiddagsbladene som sandhedsvidner.

Selvfølgelig var den Jönsson vi så i glimt i the double sæsonen en drømmespiller, det syntes vi jo alle dengang, men det er da ved gud svært at forestille sig at man ikke har haft skaden med i overvejelserne, da man afgav et tilbud til ham, og med tanke på at alle parter vel har været fuldstændigt klar over at det ikke væltede med andre bejlere... hvorfor i alverden skulle man så have givet ham SÅ guldrandet en kontrakt? Hvis det er korrekt, så er det da vanvittigt dårligt arbejde af Gaarde, og det er samtidig så meget i modstrid med alle andre kontrakter man har indgået de senere år, at jeg simpelthen synes det lyder usandsynligt. Det betyder ikke at jeg ikke tror han var blandt de bedst lønnede i AaB, for det har han da været, så langt er vi enige.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af PeterS » 1. sep 2016, 10:06


Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Frygah » 1. sep 2016, 10:12

PeterS skrev:4 års forlængelse til Pohl

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... -2020.aspx
Det synes jeg sgu er en lækker forlængelse. Han kommer nok til at kæmpe med Grønning om spilletid når han er fit igen, hvis Risgård ikke indgår i ligningen som angriber over længere tid/Ene eller Basso bliver solgt. Og slår han igennem inden for det næste års tid, har vi ham i 3 år mere til at få solgt for en god skilling.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gnu » 1. sep 2016, 10:28

Udmærket.

Lad os så se at få smækket et år eller to på Bassos kontrakt inden han er der, hvor vi - igen - må æde en klausul for at få en spiller til at forlænge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af doukas » 1. sep 2016, 10:33

PeterS skrev:4 års forlængelse til Pohl

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... -2020.aspx
Dejlig forlængelse - og et godt statement at give ham nummer 9
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2016, 12:17

doukas skrev:
PeterS skrev:4 års forlængelse til Pohl

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... -2020.aspx
Dejlig forlængelse - og et godt statement at give ham nummer 9
Hvis de troede på ham, ville de vel omskole ham til højreback!!!

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror hans spillestil og AaBs spillestil er helt i skabet. Min (og meget begrænset) kendskab til ham synes jeg, at han virker lidt for flagrende - ikke 4-4-2 angriber, men mere kantangriber i 4-3-3 eller angriber på et kontrahold.

Men han kan jo godt spille sammen med Bassogog og han er vel mere ude efter Enevoldsens plads end Bassogogs.

Så stor ros herfra, jeg tror ikke, at han bliver solgt for en milliard, men skal nok slå igennem i superligaen.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 1. sep 2016, 12:20

FlæskeFrank skrev:
doukas skrev:
PeterS skrev:4 års forlængelse til Pohl

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... -2020.aspx
Dejlig forlængelse - og et godt statement at give ham nummer 9
Hvis de troede på ham, ville de vel omskole ham til højreback!!!

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror hans spillestil og AaBs spillestil er helt i skabet. Min (og meget begrænset) kendskab til ham synes jeg, at han virker lidt for flagrende - ikke 4-4-2 angriber, men mere kantangriber i 4-3-3 eller angriber på et kontrahold.

Men han kan jo godt spille sammen med Bassogog og han er vel mere ude efter Enevoldsens plads end Bassogogs.

Så stor ros herfra, jeg tror ikke, at han bliver solgt for en milliard, men skal nok slå igennem i superligaen.
Sjovt. Jeg mener netop at han passer perfekt til den lidt mere direkte måde LS vil spille på.
Jeg savner Winsnes

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KJ » 1. sep 2016, 13:08

Det er godt nok nogle ekstremt store angrebstalenter, vi har. Bassogog og Pohl har allerede vist deres kvaliteter i Superligaen, og til sommer kommer Marco Ramkilde op - som vel er udråbt til det største angrebstalent nogensinde i AaB. Og næste sommer igen kommer Wessam Abou Ali op - angiveligt også et kæmpetalent.

Det må dog også betyde, at Enevoldsen er færdig i AaB til sommer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2016, 13:25

Martino skrev:Sjovt. Jeg mener netop at han passer perfekt til den lidt mere direkte måde LS vil spille på.
Tjah, jeg tror også Søndergaard vil bruge ham. Erfaringsgrundlaget er spinkelt, men jeg synes med udgangspunkt i Roskilde-kampen og OB-kampen, som er dem, der står klarest for mig, kunne jeg godt frygte, at han ikke er lige den angrebstype, som vi skal bruge. Men i foråret savnede vi selvfølgelig også den store stærke og giftige angriber i feltet, selv når Spalvis var på banen. Det er måske et overstået kapitel nu, og så ser jeg nok Pohl i et andet lys.
KJ skrev:Det må dog også betyde, at Enevoldsen er færdig i AaB til sommer.
Helt enig. Så dem, som mener, at Enevoldsen skal erstattes udefra, kan godt begynde skuffelsen allerede nu. Det bliver han ikke.

I øvrigt jer med alle kælenavnene. Hvis Pohl scorer og Flores stod for assisten bliver det så til blomsterpollen ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Spanky » 1. sep 2016, 13:27

KJ skrev:Det er godt nok nogle ekstremt store angrebstalenter, vi har. Bassogog og Pohl har allerede vist deres kvaliteter i Superligaen, og til sommer kommer Marco Ramkilde op - som vel er udråbt til det største angrebstalent nogensinde i AaB. Og næste sommer igen kommer Wessam Abou Ali op - angiveligt også et kæmpetalent.

Det må dog også betyde, at Enevoldsen er færdig i AaB til sommer.
Og du glemmer helt Grønning, som jeg på sigt har større fidus til end Pohl.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 19. okt 2016, 22:43

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-talenter

Positivt.

Egentlig spøjst at Mæhle ender med at have spillet mest, da han vel fik debut sidst...
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KJ » 20. okt 2016, 10:21

Mæhle skal have en 5-årig kontrakt. Han har været en decideret forstærkning og bliver næppe ringere med tiden.

Resten er jeg lidt i tvivl om. De er alle talenter, som (måske minus Rokkedahl) har set lovende ud, men al erfaring viser bare, at det er komplet umuligt at forudsige, hvem der tager det sidste skridt og ender med at blive bedre end dem, der er der i forvejen. Meget afhænger selvsagt også af kontraktsvilkårene. Hvis Grønning og Magnus C. "ingenting" kræver i løn, får de selvfølgelig en ny, lang kontrakt. Det bliver spændende at se, hvordan Gaarde og resten af staben vurderer situationen.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 12:40

Spanky skrev: Og du glemmer helt Grønning, som jeg på sigt har større fidus til end Pohl.
Lettere ubegrundet - al den stund at de også er to vidt forskellige spillere. Hvor Grønning er en moderne Poul Hübertz - knokletypen uden specielt meget teknik, men et glimrende hovedspil - så har Pohl noget mere at tilbyde holdet... lige nu i hvert fald. Og i særdeleshed som starter, hvor han allerede har bevist gode færdigheder ifht. at agere både opspilsstation og dybdeløber. Begge mangler afslutningskvalitet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2016, 13:29

Gamen skrev:
Spanky skrev: Og du glemmer helt Grønning, som jeg på sigt har større fidus til end Pohl.
Lettere ubegrundet - al den stund at de også er to vidt forskellige spillere. Hvor Grønning er en moderne Poul Hübertz - knokletypen uden specielt meget teknik, men et glimrende hovedspil - så har Pohl noget mere at tilbyde holdet... lige nu i hvert fald. Og i særdeleshed som starter, hvor han allerede har bevist gode færdigheder ifht. at agere både opspilsstation og dybdeløber. Begge mangler afslutningskvalitet.
Jeg er også i tvivl om afslutningskvaliteten ved begge, men sammenligningen mellem Pohl og Grønning er ikke rimelig. Først nedgør du Grønning til et noget unuanceret billede af Hübertz, hvis man skulle lave den samme pendant til Pohl, så er det vel Erik Bo uden målnæse...

Derudover og det er det væsentlige - Pohl er i gang med sin 2. sæson på førsteholdet. Grønning er i gang med sin første. Voldsom forskel.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kristian » 20. okt 2016, 20:50

Jeg synes seriøst AaB skal overveje at forlænge kontrakten med Helenius med 1 år og give ham chancen igen.
Han har fundet målformen frem i Silkeborg og AaB kunne dælme godt have brugt ham i truppen lige nu.
Men bagkloge kan man altid være.
------------------
mvh Kristian

Besvar