Udsigten for resten af sæsonen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Flemming
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24. aug 2005, 12:13

Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Flemming » 21. nov 2011, 13:27

Tingene går godt i øjeblikket, vi har momentum og får raget point sammen. Hvis man nu skulle kigge lidt i krystalkuglen - farligt, det ved jeg godt - men bare for sjov. Vi har i skrivende stund 26 point for 16 kampe. To kampe tilbage i efteråret mod AGF og SIF. Jeg vurderer at vi med nuværende form vinder over AGF og får en uafgjort med fra Silkeborg. Det bringer efterårstotalen op på 30 point.
I foråret venter 15 kampe.

FCK, Lyngby, HB Køge og Sønderjyske har vi to gange - ude og hjemme. Vi starter faktisk med FCK i første kamp hjemme. Over de to opgør mod FCK tror jeg - måske pessimistisk - på samlet 1 point. Jeg forventer derimod fuldt hus i de to indbyrdes opgør med henholdsvis Lyngby, Køge og Sønderjyske - ialt 18 point.
Så har vi
Horsens ude - 1 point,
FCM hjemme - 3 point,
SIF hjemme - 3 point,
AGF ude - 1 point,
FCN hjemme - 3 point
OB ude - 0 point
BIF hjemme - 1 point

Ialt 31 point i foråret
8 hjemmekampe som giver 6 sejre og 2 uafgjorte
7 udekampe som giver 3 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag

Ialt en sæsontotal på 61 point!
Skulle dette holde stik, hvor vil det så placere os? Går den her hjem, så tror jeg på medaljer!
Hvad mener I, er jeg alt for optimistisk eller måske endda det modsatte?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af jonas386 » 21. nov 2011, 13:58

Rolig nu. Det ser bestemt positivt ud, men der kan nå at ske meget i vinterpausen... Både for os, men altså også for vore konkurrenter. Hvis vi antager at Lasse ryger til Spanien (som seneste rygte går på) så er vi altså betydeligt svækket i defensiven. Jeg synes vi skal vente og se til efter vinduets lukning, og se hvilken trup vi har at arbejde med, og så tage den derfra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af PeterS » 21. nov 2011, 14:17

Dine forudsigelser kan sagtens lade sig gøre. Men i Superligaen kan alle hold slå alle, derfor det er så svært og forudsige. Jeg vil stadig ikke skrue mine forventninger i vejret for det er bare en dårlig stime på 4-5 kampe, så kæmper vi om at undgå nedrykning igen. Jeg synes vi skal gøre hvad vi er bedst til og så tage en kamp ad gangen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Yankee » 21. nov 2011, 14:35

I de første 16 kampe har vi hentet 26 point. Er det så realistisk at hente 35 i de sidste 17 - altså over 2 pr. kamp? I de første tre kampe mod Lyngby, Køge og SE hentede vi altså kun 4 point, så det er bestemt ikke 6 sikre sejre!

Vi har så ungt et hold at vi stensikkert kommer til at møde modgang igen. Husk på at vi var i en kæmpe krise med 1 point i 5 kampe (plus Viborg-fadæsen) indtil drengene vendte det med den flotte sejr over OB. Der er ingen garanti for at det samme ikke sker igen.

Dét, vi må glæde os over er, at vores stærke første halvdel gør at vi endegyldigt kan glemme nedrykningsfaren for denne sæson. Vi kan derfor spille relativt frit og måske sætte et nyt mål om at komme i bedste halvdel. Hvis vi ydermere kan slutte af med 2 sejre og iøvrigt kan holde fast på holdet over vinterpausen kan vi MÅSKE tale om top-4 og Europa. Men der er ingen grund til at tabe fokus når vi kun er halvvejs. Vi har en supervigtig kamp mod AGF, som vi formentlig skal vinde for at være foran dem, når der fordeles TV-penge. Det kan meget vel vise sig at blive en kamp til flere millioner, og først derefter kan vi fokusere på andet.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Martin Bak » 21. nov 2011, 16:41

Yankee skrev:I de første 16 kampe har vi hentet 26 point. Er det så realistisk at hente 35 i de sidste 17 - altså over 2 pr. kamp? I de første tre kampe mod Lyngby, Køge og SE hentede vi altså kun 4 point, så det er bestemt ikke 6 sikre sejre!

Vi har så ungt et hold at vi stensikkert kommer til at møde modgang igen. Husk på at vi var i en kæmpe krise med 1 point i 5 kampe (plus Viborg-fadæsen) indtil drengene vendte det med den flotte sejr over OB. Der er ingen garanti for at det samme ikke sker igen.

Dét, vi må glæde os over er, at vores stærke første halvdel gør at vi endegyldigt kan glemme nedrykningsfaren for denne sæson. Vi kan derfor spille relativt frit og måske sætte et nyt mål om at komme i bedste halvdel. Hvis vi ydermere kan slutte af med 2 sejre og iøvrigt kan holde fast på holdet over vinterpausen kan vi MÅSKE tale om top-4 og Europa. Men der er ingen grund til at tabe fokus når vi kun er halvvejs. Vi har en supervigtig kamp mod AGF, som vi formentlig skal vinde for at være foran dem, når der fordeles TV-penge. Det kan meget vel vise sig at blive en kamp til flere millioner, og først derefter kan vi fokusere på andet.

enigknappen helt i bund - at vi tager 6 sejre hjemme og 2 uafgjorte er alt for optimistisk og du vil bare blive skuffet. det kan ske - men er urealistisk. Vores unge urutinerede hold tror jeg ikke er stabilt nok til at holde sådan en stime. 1 skade i hver kæde og det begynder at blive kriminelt. Når det så er sagt, så håber jeg fanme spillerne bliver belønnet med en god slutplacering(top6) det har de fortjent. Dette AaB-holds fight og gejst fryder mit gamle AaB-hjerte og jeg elsker igen at komme på stadion hver gang, hvor det til tider var en sur pligt ( hej det meste af sidste sæson)
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af jonas386 » 21. nov 2011, 16:47

Nu vi snakker positive ting, så skal det lige nævnes at Helenius da for alvor har taget sig sammen de sidste par kampe. Han har været udskældt og kom, ganske fortjent, på bænken, men derefter skal jeg da også love for han har grebet chancen. Og han kvitterer jo både med mål og assists for tiden.

Mere af den slags :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Brent » 21. nov 2011, 22:55

Jeg elsker AaB
:aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Klaus » 22. nov 2011, 20:30

Fuld høst mod Lyngby og især SønderjyskE virker en kende for optimistisk for mig. I år kan alle tydeligvis slå alle, og Yankee har helt ret i, at vi med garanti vil komme til at opleve svingende resultater i foråret.

På søndag kan vi vel med et enkelt point formentlig sætte os (mindst) på den 4.-plads, som angiveligt skulle være så økonomisk vigtig. AGF skal vinde og det vil sikkert give en livlig og seværdig kamp. Vi var vel strengt taget ikke uheldige sidst vi havde AGF på besøg og søndagens kamp bliver med sikkerhed ganske svær.

Jeg drømmer også om Europa og måske endda medaljer, men lige nu glæder jeg mig allermest over, at nedrykningsstregen er på betryggende afstand...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Funky » 22. nov 2011, 22:43

Klaus skrev: Jeg drømmer også om Europa og måske endda medaljer, men lige nu glæder jeg mig allermest over, at nedrykningsstregen er på betryggende afstand...
Ja, man behøver bare at lukke øjnene og tænke sig tilbage til minutterne lige før EFB-målet i Randers.....brrrrrrrr.....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af alithebeast » 22. nov 2011, 22:48

Funky skrev:
Klaus skrev: Jeg drømmer også om Europa og måske endda medaljer, men lige nu glæder jeg mig allermest over, at nedrykningsstregen er på betryggende afstand...
Ja, man behøver bare at lukke øjnene og tænke sig tilbage til minutterne lige før EFB-målet i Randers.....brrrrrrrr.....
Men det er bedst at lade være. Jeg håber, at det aldrig bliver så spændende igen!
Hader København!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Gamling » 23. nov 2011, 07:42

Enig i at 61 point ved sæsonafslutningen er for optimistisk :innocent:

Men: Kan vi virkelig blive ved at kalde holdet urutineret og fremhæve det som noget der er unikt i forhold til de andre SL hold ?
Wæhlert, Lasse N, KEP, Augo, Würtz, Due og Curth har alle flere/mange sæsoner i SL og internationale kampe på CV´et
Patrick og Dalsgaard (og Chanko) har også været en del af SL holdet i et par sæsoner nu.
Helenius og Wichmann kører på deres anden SL sæson.
Dvs at de virkeligt "urutinerede" er Nicolaj Larsen, Carsten Christensen, Ahlmann, Lucas, Rolf Toft, Kusk og Gotfredsen.
Med andre ord har vi en meget rutineret grundstamme suppleret med unge spillere der har fået deres gennembrud og er en fast del af holdet og så et par enkelte nye og urutinerede. Det er da vist også vilkårene for en række andre SL hold. :danmarkfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af limey » 23. nov 2011, 11:32

Gamling skrev:Enig i at 61 point ved sæsonafslutningen er for optimistisk :innocent:

Men: Kan vi virkelig blive ved at kalde holdet urutineret og fremhæve det som noget der er unikt i forhold til de andre SL hold ?
Wæhlert, Lasse N, KEP, Augo, Würtz, Due og Curth har alle flere/mange sæsoner i SL og internationale kampe på CV´et
Patrick og Dalsgaard (og Chanko) har også været en del af SL holdet i et par sæsoner nu.
Helenius og Wichmann kører på deres anden SL sæson.
Dvs at de virkeligt "urutinerede" er Nicolaj Larsen, Carsten Christensen, Ahlmann, Lucas, Rolf Toft, Kusk og Gotfredsen.
Med andre ord har vi en meget rutineret grundstamme suppleret med unge spillere der har fået deres gennembrud og er en fast del af holdet og så et par enkelte nye og urutinerede. Det er da vist også vilkårene for en række andre SL hold. :danmarkfan:
Du har ret. Balancen på holdet begynder at se rigtig god ud i forhold til alder/rutine og på den led arbejder tiden med os. Kunne man så bare få elimineret de der sorte huller som vi så i september, hvor holdet falder fuldstændig i kadence og bare taber i et væk - så er chancen for medalje til stede.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af alithebeast » 23. nov 2011, 15:24

limey skrev:Du har ret. Balancen på holdet begynder at se rigtig god ud i forhold til alder/rutine og på den led arbejder tiden med os. Kunne man så bare få elimineret de der sorte huller som vi så i september, hvor holdet falder fuldstændig i kadence og bare taber i et væk - så er chancen for medalje til stede.
De sorte huller bliver vel fjernet med endnu mere rutine til de unge spillere og ved samtidig at have råd til at beholde vores talenter. Det sidste er en utopisk tanke med den nuværende økonomi.
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. nov 2011, 16:03

alithebeast skrev:
De sorte huller bliver vel fjernet med endnu mere rutine til de unge spillere og ved samtidig at have råd til at beholde vores talenter. Det sidste er en utopisk tanke med den nuværende økonomi.
Ikke nødvendigvis. Det er klart at der er spillere som er så store talenter at vi ikke har en chance for at holde på dem, jeg kan f.eks. ikke forestille mig at vi har hverken Lucas, Lasse eller Helenius om 5 år. Men talenterne er jo ikke kun de spillere som ligger i kanten af at kunne få landsholdspotentiale, det er også spillere som udvikler sig til at blive en PK, Augo eller Würtz... spillere som har et rigtigt godt superliganiveau, og som kan være med til at løfte holdet, uden de bliver faste landsholdsstjerner. Hvem det bliver er umuligt at sige noget om endnu, men jeg er ikke i tvivl om at en ganske pæn del af den nuværende talent flok er stamspillere i AaB om 5-6 år, og det er dem som skal være den kommende stamme på holdet.

Hvad angår de allerstørste talenter må vi bare indstille os på at de bør og skal videre, og så iøvrigt håbe at vi både økonomisk og sportsligt når at få noget ud af dem inden den tid kommer.

Hvad angår resten af sæsonen, så tror jeg ikke vi slipper for der kommer udfald. Men rammer vi et stabilt niveau hele foråret er jeg ikke i tvivl om at vi får medaljer. Uden den månedlange nedtur er jeg sikker på vi havde ført ligaen nu, eller ihvertfald ligget helt lige med FCK, og det giver da optimisme, men vi må indstille os på at noget lignende kan ske i foråret, og ligeledes på at vi KAN komme svækkede ud af vinterens transfervindue.

Men der er ingen grund til pessimisme :)

Brugeravatar
janbl
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 26. jul 2005, 16:08
Geografisk sted: Sæby

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af janbl » 23. nov 2011, 20:46

hvis vi skal have en point mæssig down periode håber jeg det bliver i januar og febuar :P :o
gå ikke ned på udstyr der er så meget andet vi kan gå ned på

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Udsigten for resten af sæsonen

Indlæg af Gamling » 24. nov 2011, 10:48

Vi har aldrig kunnet holde på de allerstørste talenter (Grønkjær, Peter Rasmussen, Peter Møller, Thomas Enevoldsen etc) og får nok heller lov at beholde Lucas og Helenius. Så det er der jo ikke noget nyt i !

På trods af det har vi i den resterende trup, så meget mix at rutine og talent at der bør kunne række til den top 5-6 placering (og evt lidt højere hvis alting skulle flaske sig i foråret)

To andre positive elementer er at fødekæden i ungdomsrækkerne ser lovende ud og at vi igen er begyndt at finde gode spillere til bredden i truppen i andre lavere rangerende klubber (Gotfredsen, Dalsgaard, Carsten Christensen).

Så alt i alt er vi vel bare tilbage ved de oprindelige AaB dyder fra før midt 90´erne :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Besvar