Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
danielnoll
Superliga
Superliga
Indlæg: 715
Tilmeldt: 20. okt 2008, 12:52

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af danielnoll » 27. nov 2011, 21:17

...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 27. nov 2011, 21:36

danielnoll skrev:
NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Iøvrigt er det noget pjat, at den her kamp alene koster os et par millioner. Ligesom det er nonsens at det var Tim Janssen som reddede AaB i sidste øjeblik.
Interessant. Hvis Janssen ikke reddede os i sidste øjeblik. Hvem gjorde så?
Pointen med hans indlæg er vel, at vi lige så godt kunne have fået det held i hvilken som helst af de øvrige 32 kampe i den sæson.
Det er bare en tåbelig måde at anskue en hel sæson, et mesterskab vindes jo heller ikke "sindssygt heldigt" med en enkelt scoring kort før tid. Den vindes på alle de point man har skrabet sammen i løbet af sæsonen, ligesom vi klarede os på de point vi trods alt havde.

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af sociopaten » 27. nov 2011, 21:45

jensemand57 skrev:Fortjent nederlag til AaB. AGF var i begge halvlege et mere klogt spillende hold end AaB. Jeg undre mig over, at KN stiller med Kayke fra start. Han er fra Brasilien og det er ikke et vejr for ham. Vi skulle have startet med Curth.
Det var da på ingen måde et fortjent nederlag. Hvordan præcist mener du AGF spillede mere klogt? Var det Martins Jørgensens beslutning om at banke bolden ind i hjørnet, du mener der var "klogt"? Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang? Som jeg ser kampen var AaB klart bedst, med langt de fleste chancer, desværre uden den nødvendige skarphed. Det havde intet at gøre med, at AGF var "klogere" end AaB.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Mogens » 27. nov 2011, 21:50

Munken skrev:
Mogens skrev:Sådan noget forpulet pis.

Når man ser bort fra, at vi (ufortjent) taber med to mål, så synes jeg faktisk, at det var en godkendt indsats under vanskelige forhold.

Vi var minimum på højde med gymnasterne spillemæssigt, og jeg synes også at indstillingen var ganske god med et højt pres og masser af løbne meter.

Jeg synes ikke, at Nicolaj ser godt ud ved målene, men han træffer ellers en del ok valg undervejs i nogle vanskelige situationer. Ved mål nummer 1 synes jeg, at han kommer lidt for langsomt ud af målet og ved mål nummer to (som dog er ganske godt sparket) er det i hans side, at bolden går ind.

Mega irriterende nederlag, som desværre også må formodes at koste os et par mio., som vi ellers sagtens kunne have brugt.
Ved ikke om det kom med første gang, men jeg har ikke noget i mod at debattere med dig flere gange. Er træt af dine latterlige kommentarer omkring en 20 årig keeper, der idag er MOM. Første halvleg er til rent 12 tal. Mål nr. 1 redder han - og kun fordi han bliver stående og venter, at den så rammer Wæhler er pisse surt. Nr. to er braget ind. At du på den baggrund kan komme med de udtalelser er helt væk. Målmandsspillet er mildt sagt ikke din stærke side, vil anbefale at du læser videre om emnet eller holder kaje :thumbsdown:
Wæhler har det generelt svært i dag, Due er forvirret og Kayke kan åbenbart ikke lide det danske vejr.
Og jeg er træt af dine latterlige kommentarer om, at mine synspunkter er latterlige. Fair nok, at du ikke er enig - det er der intet odiøst i. Specielt ikke, hvis man kigger på alle kommentarerne omkring kampen, hvor nogle synes det er fortjent at vi taber, mens andre (heriblandt jeg selv) synes vi havde fortjent bedre.

Hvis du læser hele indlægget (når du ellers har fået hovedet eller noget andet ud af r**** på Nicolaj, som jeg på ingen måde har noget imod), så burde du kunne se, at jeg ikke sviner ham, men derimod blot konstaterer, at jeg ikke synes, at det han laver ved de to mål er klasse. Derudover roser jeg ham jo også for mange af hans tiltag - at du vil kalde det for et 12-tal er fint med mig. Derudover redder han ikke mål nummer 1 - det er umuligt. Han redder afslutningen, men bolden går uheldigvis ind via Wæhler. Jeg vil dog stadig mene, at han kunne have lavet en bedre aktion, HVIS han havde været hurtigere ude af målet, og derved måske have forhindret scoringen. Ved mål nummer to anerkender jeg, at det er godt sparket, men alt andet lige, så er det sgu da hans side. Jeg siger ikke, at det er et drop, men jeg mener stadig, at en klassemålmand havde taget den. Der er en verden til forskel på de to ting.

Jeg vil nok ikke umiddelbart ændre mening om den sag. Heller ikke selvom der kommer nogle velbegrundede og meget saglige indlæg fra en yderst fodboldintelligent og bedrevidende ekspert, som ovenstående. Normalt hader jeg at fremhæve følgende, men jeg er seriøst bange for, at du ikke forstår, at jeg KAN HAVE ANVENDT IRONI i min beskrivelse af min "kritiker".

Inden du påtænker yderligere, så vil jeg allerede nu oplyse, at jeg formentlig ikke tager til genmæle, såfremt endnu en kritik er på samme lave niveau, for jeg synes selv, at det kan være trættende at læse alt det mudderkastning der af og til foregår i diverse tråde. Såfremt du vil fortsætte den lagte stil, så kan du gøre det i en PB. Der kan vi sagtens fortsætte, og intet vil være for helligt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af JFL » 27. nov 2011, 22:03

sociopaten skrev:
jensemand57 skrev:Fortjent nederlag til AaB. AGF var i begge halvlege et mere klogt spillende hold end AaB. Jeg undre mig over, at KN stiller med Kayke fra start. Han er fra Brasilien og det er ikke et vejr for ham. Vi skulle have startet med Curth.
Det var da på ingen måde et fortjent nederlag. Hvordan præcist mener du AGF spillede mere klogt? Var det Martins Jørgensens beslutning om at banke bolden ind i hjørnet, du mener der var "klogt"? Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang? Som jeg ser kampen var AaB klart bedst, med langt de fleste chancer, desværre uden den nødvendige skarphed. Det havde intet at gøre med, at AGF var "klogere" end AaB.
Enig med Sociopaten.

Derudover blæser der også i Brasilien (og i Norge, hvor Kayke har spillet flere sæsoner). Jeg vil faktisk vove at påstå, at der kan forekomme voldsommere storme i Brasilien, end der kan i Danmark. Ligesom der er danskere der kan lide varmt vejr, så er der sikkert også brasilienere, som kan lide blæst og kulde. Kayke har noget som, som ikke mange spillere på vores hold har, og det er fart. Derfor synes jeg, det var korrekt at starte med Kayke, da han med hurtige vendinger kunne have været svær for langsommere forsvarsspillere som Håland. Nuvel, han spillede ikke sin bedste kamp, men jeg tror ikke det var fordi han er brasiliener og derfor ikke kan spille når der blæser. Alle spillerne på banen var dårligere pga. vejret.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af John » 27. nov 2011, 22:08

Nu har jeg ikke set kampen fra optageren endnu, men fra min plads synes jeg vi havde godt kontrol over det meste af spillet. Havde også nogen gode chancer, og er egentlig tilfreds med spillet generelt. At vi ikke scorer er til gengæld helt hen i vejret (ho ho). Jeg synes Ahlman spiller en rigtig rigtig god kamp, og blev spillet for lidt lidt. Han var åben et hav af gange hvor vi fedtede rundt i højre side i stedet. Målene er 1. småheldig 2. rigtig godt sat ind. Så ikke så meget der. Men for f... jeg forstår ikke helenius bliver MoM i dag.

PS: Det er sku lidt søgt at sige vi taber millioner i dag. Havde vi vundet samtlige kampe indtil nu, så kunne vi have tabt 100-0 og stadig fået max bonus.
o.O

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Klaus » 27. nov 2011, 22:27

Træls tur hjem.... Betingelserne var dårlige, men alligevel synes jeg vi spiller en flot første halvleg.
Havde Due scoret på den store chance til sidst ville meget have set anderledes ud.

I 2. halvleg synes jeg vi spillede alt for meget på tværs. Hvad vi vundet med en enkelt pind, havde vi rost holdet for tålmodighed. Men jeg må indrømme, at min tålmodighed ikke er til utallige tværafleveringer og bagud spil, når vi er bagud med en og endnu mindre når det er 2.

Jeg synes vi i dette efterår har været gode til at spille direkte og komme til afslutninger, dette var slet ikke tilfældet i dag. En del af skylden ligger sikkert hos en ualmindelig dårligt spillende Kayke, der gang på gang løb i offside. Helenius var ikke meget bedre og havde vel ikke en eneste afslutning indenfor målrammen. Der var heller ikke den store kreativitet på midtbanen, hvor Due igen, igen var ene om at forsøge noget. Bedste forsøg havde Lasse vel, hvilket siger ikke så lidt om vores angreb og midtbane.

Når alt kommer til alt har vores hold alligevel præsteret over forventet i år. Alligevel er smagen i munden en anelse besk. Guderne skal vide, at vores klub godt kunne have brugt de 2 millioner en 3. eller 4.-plads ville have givet. Men sådan skulle det altså ikke være - håber rigtigt mange spillere er på præstationskontrakt :innocent:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Gentleman Finn » 27. nov 2011, 22:53

Synes det virker mærkværdigt at ligge nogle af tv pengene inde midt i sæsonen, hvor nogle har fået 3 gratis point ekstra ved at møde hb køge 2 gange f.eks. Men hvad fanden, så mange penge er der nu heller ikke tale om.

Ellers var indstillingen vel egentlig okay i dag, uafgjort eller sejr til os havde nok været mest fortjent, under forhold der var ret svære at spille under. Så må vi bare tage de 3 point i Silkeborg og markere enden på et godkendt år i AaB. Hvor lykkens gudinde havde set sig sur på os helt ind til 3 minutter før tid af sidste runde, og hvor efteråret har budt på mere end forventet og med flere af de unge spillere der har haft en særdeles positiv udvikling

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Munken » 27. nov 2011, 23:14

Mogens, mudderkastning leverer du selv i stor stil. Muligt du forsøger at pakke det ind, men det ændrer ikke ved at dit forsøg på at lege keeper-professor falder fuldkommen til jorden. Dit flueknepperi omkring formuleringen ved det første mål, har du naturligvis ret i, men det bekræfter nok bare mit syn i forhold til dine indlæg. Fokus på længde i stedet på kvaliteten af indholdet. Jeg har ikke hovedet eller andet oppe i r.... På hverken målmanden eller andre, jeg bilder mig bare selv ind, at det er vigtigere med opbakning omkring holdet og i særdeleshed de unge. Kritik skal de kunne tage, men den skal fandme være på et ordentligt grundlag. I sidste uge var der også noget galt med præstationen. I dag er det sort snak omkring keeper præstationen. Genmæle fra din side tørster jeg ikke efter. Mon ikke der er basis for, at vi diskuterer på et senere tidspunkt, der kommer jo flere kampe. Erkender at det til tider kan være svært, at læse mellem linjerne, hvad er ironi og hvad bliver for skarpt i forhold til modtageren/læseren. Er dog mand nok til at give både en kop øl og en undskyldning, hvis folk føler sig stødt. Når alt kommer til alt, har vi i sidste ende vel et fælles ønske om, at det trods alt går godt for AaB. Er selv så småt ved at få ilt til hjernen efter det skuffende resultat i dag. Derfor og trods alt god søndag.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Mogens » 27. nov 2011, 23:26

Nu synes jeg sjældent, at mine indlæg er superlange og i dette tilfælde (mit første indlæg og vel egentlig heller ikke det andet) kan det næppe siges at være den fulde sandhed???

Jeg er også mest til opbakning, men jeg synes dog bare, at Nicolaj, som jeg igen bliver nødt til at understrege, som jeg også roser, er et stort talent, men han har bare nogle mangler. Jeg synes som sådan, at han gør det ganske udmærket, men jeg er nok bare ikke helt redet med på bølgen om, at han på nuværende tidspunkt er den sikre sidste skanse, vi har brug for. Jeg er dog ikke i tvivl om, at han hele tiden udvikler sig, og jeg ser da også gerne, at man sørger for at få ham på en lang kontrakt, idet hans talent er uomtvisteligt.

Spillerne ser generelt også ud til at virke trygge ved ham (spiller gerne bolden tilbage), men det er vel også tendensen med de nye og yngre målmænd: At man er begyndt at lave træning, hvor de bruger fødderne noget mere. Det er jo en ret vigtig faktor nu om dage fremfor tidligere, hvor målmændene bare kunne samle boldene op (jeg ved godt, at det er lang tid siden).

Jeg har i øvrigt ikke brug for en undskyldning - jeg synes bare, at de nedladende ord gjorde det svært at tage din "kritik" seriøst, uanset hvor uenige vi end måtte være.

Søndagen er snart slut, men fortsat god søndag til dig.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af salling23 » 28. nov 2011, 08:23

sociopaten skrev: Hvordan præcist mener du AGF spillede mere klogt? Var det Martins Jørgensens beslutning om at banke bolden ind i hjørnet, du mener der var "klogt"? .
Som GF'er vil jeg da mene at det var en meget klog beslutning ;)
Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
Vil da gerne høre, hvorfor du regner ham som Danmarks mest overvurderede træner. Når man efter 17 runder, som oprykker, er placeret som nr. 4 og har taget point fra samtlige hold i ligaen, så må træneren have gjort noget rigtigt.
Jeres egen målmand gjorde forøvrigt det samme i første halvleg, så måske Kent og Peter havde en aftale om at lave show bold ud af det

Det var da på ingen måde et fortjent nederlag.
Som jeg ser kampen var AaB klart bedst, med langt de fleste chancer, desværre uden den nødvendige skarphed. Det havde intet at gøre med, at AGF var "klogere" end AaB
Det er vel som øjnene ser det. Kan sikkert godt finde nogle GF'ere, som mener at vi var klart bedst.
Jeg mener nu at kampen var meget lige, men vi var den tand skarpere/heldigere i afslutningerne end I var, som gør at kampen falder ud til vores fordel.

Det jeg undrer mig mest over er begge holds manglende evne til at spille i medvind.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Reto » 28. nov 2011, 08:28

Lortekamp, der i betydelig grad mindede mig om sidste sæson med heldig scoring til modstanderen og oplagte 100 % chancer, som AaB brænder.

Er i øvrigt enig med kampens klart bedste spiller MJ i at den kamp aldrig skulle have været afviklet under de håbløse forhold.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Gnu » 28. nov 2011, 10:11

Martin Jørgensens mål er godt sparket ind, men det er altså i målmandens side, så jeg mener at Nikolaj Larsen må tage lidt af skylden her. Har vi i øvrigt ikke sluppet en enkelt mere ind på frispark i denne sæson, hvor der var lidt problemer, eller er det mig der husker galt?

Det frisparksmål i går gav mig desuden et flashback til tiden med Niels Christian Jørgensen. Han kunne fandme heller ikke finde ud af at stille en frisparksmur.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Slyboy » 28. nov 2011, 10:38

sociopaten skrev:Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
Kan du ikke, for os der ikke kan se hvorfor Peter Sørensen skulle være overvurderet, komme med et par generelle betragtninger til at underbygge din påstand?
Vilje slår teknik...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2011, 10:53

Slyboy skrev:
sociopaten skrev:Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
Kan du ikke, for os der ikke kan se hvorfor Peter Sørensen skulle være overvurderet, komme med et par generelle betragtninger til at underbygge din påstand?
Han er træls at høre på, han er ikke AaB-træner og AaB tabte til hans hold i går.

...hvad mere skal du bruge?
Med venlig Hilsen
--
Robert

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af ekni99 » 28. nov 2011, 11:36

Gnu skrev:Martin Jørgensens mål er godt sparket ind, men det er altså i målmandens side, så jeg mener at Nikolaj Larsen må tage lidt af skylden her. Har vi i øvrigt ikke sluppet en enkelt mere ind på frispark i denne sæson, hvor der var lidt problemer, eller er det mig der husker galt?

Det frisparksmål i går gav mig desuden et flashback til tiden med Niels Christian Jørgensen. Han kunne fandme heller ikke finde ud af at stille en frisparksmur.
Mike Jensen i første kamp i Brøndby. :'(

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af salling23 » 28. nov 2011, 11:59

Pastorius skrev:
Slyboy skrev:
sociopaten skrev:Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
Kan du ikke, for os der ikke kan se hvorfor Peter Sørensen skulle være overvurderet, komme med et par generelle betragtninger til at underbygge din påstand?
Han er træls at høre på, han er ikke AaB-træner og AaB tabte til hans hold i går.

...hvad mere skal du bruge?
Altså børnehavestadiet ;)
Hvis det er grunden til betragtningen, så må det være en delt 2.plads med alle trænere fra resten af klubberne
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Slyboy » 28. nov 2011, 12:04

Pastorius skrev:
Slyboy skrev:
sociopaten skrev:Eller var det den taktiske genialitet af Danmarks mest overvurderede, træner Peter Sørensen at få Stefan Rasmussen til konsekvent at tyre bolden så langt op i luften som muligt, så den kom tilbage i eget felt hver eneste gang?
Kan du ikke, for os der ikke kan se hvorfor Peter Sørensen skulle være overvurderet, komme med et par generelle betragtninger til at underbygge din påstand?
Han er træls at høre på, han er ikke AaB-træner og AaB tabte til hans hold i går.

...hvad mere skal du bruge?
Jeg frygtede at det var argumenterne der lå til grund for Sociopatens sylespidse analyse, men havde nu, naivt javist, håbet at der var lidt mere dybdegående analyse over påstanden.
Vilje slår teknik...

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Brent » 28. nov 2011, 12:49

Drønærgelig kamp i går, som i værste fald kommer til at koste os 3,5 mio. Dem kunne vi sgu godt have brugt.

Men jeg elsker alligevel stadig AaB :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Sæsonafslutning - Kamptråd: AaB-AGF

Indlæg af Kristian1977 » 28. nov 2011, 13:12

Maglau skrev:Fuck wæhler tager mange dårlige beslutninger. Ud med ham i vinter pausen.
Synes også det gik bedre uden ham ;-)
May AaB be with you

Besvar