Silkeborg - AaB - en kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af FlæskeFrank » 28. nov 2011, 14:08

Efter at weekenden viste, at holdet ikke kan uden en kamptråd, så vil jeg starte den op med det samme og give drengene den bedste opbakning.

Holdet ligner vel det samme som i weekenden. Eneste ændring kan være Curth istedet for Kayke. Kayke har ikke helt fundet sporet endnu.



Kampen i går er vel ikke retvisende for nogens præstation, så samme hold kunne godkendes mod SIF. Kender ikke Augu's skade eller Curths.

Tror faktisk på sejr. Silkeborg plejer at have stimer og de tabte denne weekend, så det ville være naturligt, hvis de ikke vandt den kommende weekend(vandt for 14 dage siden).

Men et halvår, hvor jeg ikke så holdet udover træningskampen mod VejleKoldingBoldklub, så håbet må være på foråret, når det gælder at se heltene.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Mogens » 28. nov 2011, 14:26

FlæskeFrank skrev:Efter at weekenden viste, at holdet ikke kan uden en kamptråd, så vil jeg starte den op med det samme og give drengene den bedste opbakning.

Holdet ligner vel det samme som i weekenden. Eneste ændring kan være Curth istedet for Kayke. Kayke har ikke helt fundet sporet endnu.



Kampen i går er vel ikke retvisende for nogens præstation, så samme hold kunne godkendes mod SIF. Kender ikke Augu's skade eller Curths.

Tror faktisk på sejr. Silkeborg plejer at have stimer og de tabte denne weekend, så det ville være naturligt, hvis de ikke vandt den kommende weekend(vandt for 14 dage siden).

Men et halvår, hvor jeg ikke så holdet udover træningskampen mod VejleKoldingBoldklub, så håbet må være på foråret, når det gælder at se heltene.
Det med silkeborg og stimen, så tror jeg ikke, at man skal tillægge det alt for stor betydning. De mødte et tophold, og et hold, som ovenikøbet er velspillende.

Er det meldt ud, at Augo er skadet? Jeg håbede bare, at Kent endelig havde indset, at når Wichmann skal ind, skal det helst være på bekostning af en af de centrale og ikke en af kanterne.

Curth burde snart være klar til mere end et indhop - han spillede da ihvertfald på reserveholdet dagen efter sidste kamp, hvor han minimum fik 17 minutter mod fcm. Dermed kunne noget tyde på, at han ihvertfald kan spille en halvleg. Hvis det er tilfældet, synes jeg ligeså godt han kunne starte inde og spille så lang tid han nu kan holde, og så kan Kayke komme ind med det hurtigere antrit og de uventede ting, når sif´s forsvar evt. er lidt halvtræt.

Jeg håber som ind i helvede, at vi kan slutte af med en sejr. Både for spillernes skyld samt for at der ikke skal være for langt op til en evt. medalje. Når vi nu ligger så tæt på metallet, som vi gør, og på behørig afstand af de nederste pladser, så kan vi sgu ligeså godt kigge opad. Derudover skal der vel (i tilfælde af en sejr) bare et nederlag til til enter gymnastikforeningen eller bønderne fra heden for, at vi kan sætte os på den "flere-penge-givende" 3.- eller 4. plads. Jeg mener at have læst mig til, at disse placeringer giver samme beløb.

Med de skader vi har pt. synes jeg i øvrigt ikke, at der kan være så meget tvivl om startopstillingen. Hvis Augo ikke er klar må Wichmann ind og spille centralt. Derudover er det vel kun den sidste angrebsplads der kan komme i spil - Helenius bør starte inde. Han gør det ok pt. omend han stadig gerne vil varme bolden lidt for meget af og til. Derudover synes jeg, at han havner i for mange offsides. Han er dog potentiel målscorer grundet sit gode spark og sine uortodokse driblinger, som af og til virker kluntede, men sommetider giver nogle farlige situationer. Tilmed løb han også nogle meter uden bold i går, så alt i alt mener jeg bare, at han skal starte inde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Bundgaard » 28. nov 2011, 15:16



Lad mig starte med at sige at denne opstilling jeg har lavet her nok ikke kommer til at ske med mindre at Wæhler har karantæne, for jeg må sige at jeg syntes at wæhler tog mange forkerte beslutninger, især når han lukker af skyder han bolden ud også selv om at han har en spil mulighed ved siden af ham inden for 5 meter, eller bare losse bolden op mod vores angribere, og så spiller han den bold utrolig mange gange tilbage også selvom vi rent faktisk er bag ud, der syntes jeg Lasse slår Wæhler med flere meter, Lasse er meget mere offensivt instillet.
Kayke syntes jeg spille måske ikke den bedste kamp men han jagtede til tider bolden hvilket man ikke kan sige om Helenis, han lunter i samme trav og virker lidt som du skal servere bolden på et guldfad ellers gider jeg ikke.
Ja jeg kan ikke bestemme mig om det skal være Wurtz eller augo men de ligner hinanden alt for meget og jeg tror at wichman vil være den lidt mere offensive modsætning til de to
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af andreasaab89 » 28. nov 2011, 15:19

Bundgaard skrev:

Lad mig starte med at sige at denne opstilling jeg har lavet her nok ikke kommer til at ske med mindre at Wæhler har karantæne, for jeg må sige at jeg syntes at wæhler tog mange forkerte beslutninger, især når han lukker af skyder han bolden ud også selv om at han har en spil mulighed ved siden af ham inden for 5 meter, eller bare losse bolden op mod vores angribere, og så spiller han den bold utrolig mange gange tilbage også selvom vi rent faktisk er bag ud, der syntes jeg Lasse slår Wæhler med flere meter, Lasse er meget mere offensivt instillet.
Kayke syntes jeg spille måske ikke den bedste kamp men han jagtede til tider bolden hvilket man ikke kan sige om Helenis, han lunter i samme trav og virker lidt som du skal servere bolden på et guldfad ellers gider jeg ikke.
Ja jeg kan ikke bestemme mig om det skal være Wurtz eller augo men de ligner hinanden alt for meget og jeg tror at wichman vil være den lidt mere offensive modsætning til de to
LN har karantæne tror jeg så wæhler spiller nok istedet.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af A_Strandfelt » 28. nov 2011, 15:25

andreasaab89 skrev:
Bundgaard skrev:

Lad mig starte med at sige at denne opstilling jeg har lavet her nok ikke kommer til at ske med mindre at Wæhler har karantæne, for jeg må sige at jeg syntes at wæhler tog mange forkerte beslutninger, især når han lukker af skyder han bolden ud også selv om at han har en spil mulighed ved siden af ham inden for 5 meter, eller bare losse bolden op mod vores angribere, og så spiller han den bold utrolig mange gange tilbage også selvom vi rent faktisk er bag ud, der syntes jeg Lasse slår Wæhler med flere meter, Lasse er meget mere offensivt instillet.
Kayke syntes jeg spille måske ikke den bedste kamp men han jagtede til tider bolden hvilket man ikke kan sige om Helenis, han lunter i samme trav og virker lidt som du skal servere bolden på et guldfad ellers gider jeg ikke.
Ja jeg kan ikke bestemme mig om det skal være Wurtz eller augo men de ligner hinanden alt for meget og jeg tror at wichman vil være den lidt mere offensive modsætning til de to
LN har karantæne tror jeg så wæhler spiller nok istedet.
LN har ikke karantæne: http://www.superstats.dk/karantaner.php
Det har Christopher Poulsen fra Silkeborg til gengæld.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Kilde » 28. nov 2011, 15:27

Rolfe på venstrekant og Patrick eller Wichmann på højre.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Glenn Francisco » 28. nov 2011, 15:31

Ville godt nok være rart at slutte med en sejr oven på kampen mod AGF igår
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af limey » 28. nov 2011, 16:52

Mogens skrev:[...]Derudover skal der vel (i tilfælde af en sejr) bare et nederlag til til enter gymnastikforeningen eller bønderne fra heden for, at vi kan sætte os på den "flere-penge-givende" 3.- eller 4. plads. Jeg mener at have læst mig til, at disse placeringer giver samme beløb.
Pengene bliver fordelt efter den runde vi netop har passeret og den kommende runde har derfor ingen betydning i forhold til præmie-bonus.

Topic: Jeg er sgu lidt pessimistisk for Silkehåret har efterhånden et godt tag på os, især når de møder os på Jyllands grimmeste superligastadion. En uafgjort er derfor godkendt i min bog.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2011, 17:18

limey skrev:
Mogens skrev:[...]Derudover skal der vel (i tilfælde af en sejr) bare et nederlag til til enter gymnastikforeningen eller bønderne fra heden for, at vi kan sætte os på den "flere-penge-givende" 3.- eller 4. plads. Jeg mener at have læst mig til, at disse placeringer giver samme beløb.
Pengene bliver fordelt efter den runde vi netop har passeret og den kommende runde har derfor ingen betydning i forhold til præmie-bonus.
Arh.... der bliver vel også udbetalt bonus efter slutplaceringen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af limey » 28. nov 2011, 17:35

Pastorius skrev:
limey skrev:
Mogens skrev:[...]Derudover skal der vel (i tilfælde af en sejr) bare et nederlag til til enter gymnastikforeningen eller bønderne fra heden for, at vi kan sætte os på den "flere-penge-givende" 3.- eller 4. plads. Jeg mener at have læst mig til, at disse placeringer giver samme beløb.
Pengene bliver fordelt efter den runde vi netop har passeret og den kommende runde har derfor ingen betydning i forhold til præmie-bonus.
Arh.... der bliver vel også udbetalt bonus efter slutplaceringen.
Naturligvis. Som jeg forstod, mente Mogens efter 18. runde.

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Narildsen » 28. nov 2011, 18:29

Kilde skrev:Rolfe på venstrekant og Patrick eller Wichmann på højre.
Kan slet ikke se hvorfor Due ikke skal spille?

Hvis der er noget der fungerer er det sgu Due og Rolfe på kanterne!

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Bundgaard » 29. nov 2011, 09:14

Jeg vil tro at denne her opstilling neden under vil være tæt på den der stilles med i Silkeborg på lørdag

[quote="andreasaab89"][quote="Bundgaard"]

Men efter at Dalsgaard er kommet i spil igen kunne det jo være lidt fræk med denne her, da vil få en hurtig højre kant pluds vi vil få Rolfe til at ligge lige bag ved angriberne, lidt som i gamle dage hvor wurtz og winsnes, jeg tror at Rolfe vil blive endnu stærkere end vi ser ham nu, også trækker han jo alligevel ofte ind mod midten, det er sjælent han udfordre for at komme til baglinjen for at lave indlæg

[quote="andreasaab89"][quote="Bundgaard"]
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af astonvilla » 29. nov 2011, 09:35

Jeg forstår ikke helt hvorfor flere ligger op til at Kayke skal starte inde igen??
Han har simpelthen spillet piv-ringe de seneste kampe og skal ikke have flere chancer. Det tror jeg nu heller ikke Kent giver ham - han starter ikke inde i Silkeborg.

Med mindre der kommer skader til, så starter vi nede i Silkeborg som vi gjorde mod AGF - minus Kayke, der erstattes af Curth eller Dalle (de er lidt svært at se lige nu hvor meget klar og i form de når at blive til på lørdag - men mon ikke Curth er tættest på topformen af de to?).

Som en variant kunne Rolfe smides op foran i stedet for Kayke (de er jo samme typer) og så kunne PK eller Dalle tage kanten. Men jeg vil dog være ked af at skulle undvære Rolfe på kanten da han har gjort det godt hele sæsonen.

EDIT: Iflg. Nordjyske i dag ser det ikke super lovende ud med Dalle..så vi må håbe Curth er klar til en startplads.
Bienvenu Bassogog!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af PeterS » 29. nov 2011, 11:10

Oven på fadæsen mod gjæf skal vi sgu have den sejr i silkeborg. Der er ikke udsigt til bold de næste 4 måneder derfor vil jeg kraftigt opfordre folk til at støtte op om holdet på lørdag.

Tag med ASC Bussen kun 75kr , Togturen med Vesttribunen kun 100,- Bilen eller hvad der nu skal til for i kommer derned.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Gamling » 29. nov 2011, 15:12

Hvis FCN slår FCM og GF taber til FCK mens ACH som forventet vinder, så overvintrer vi på en flot 4 plads hvis vi slår SIF. Det er da værd at spille for. Kom så AaB :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af FlæskeFrank » 29. nov 2011, 18:37

Nogle sæsoner tilbage endte vi altid på den trælse 5. plads både forår og efterår. Det kunne godt ligne efterårets resultat.
- FlæskeFrank

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af jensemand57 » 29. nov 2011, 19:18

FlæskeFrank skrev:Nogle sæsoner tilbage endte vi altid på den trælse 5. plads både forår og efterår. Det kunne godt ligne efterårets resultat.
Så er det bare, at hvis det sker igen til foråret, vil det ikke være så træls jævnfør den forrige sæson.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af hje1980 » 29. nov 2011, 20:01

jensemand57 skrev:
FlæskeFrank skrev:Nogle sæsoner tilbage endte vi altid på den trælse 5. plads både forår og efterår. Det kunne godt ligne efterårets resultat.
Så er det bare, at hvis det sker igen til foråret, vil det ikke være så træls jævnfør den forrige sæson.
Ja ja....
05/06: 5. plads
06/07: 3. plads
07/08: kan vi vist alle huske

Lad bare historien gentage sig...

Om sæsonens sidste kamp forventer og tror jeg vi kan se et AaB hold vise det mod og vilje vi har set i flertallet af kampene. Om vi vinder... tja... tror ikke vi taber.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. nov 2011, 15:05

astonvilla skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor flere ligger op til at Kayke skal starte inde igen??
Han har simpelthen spillet piv-ringe de seneste kampe og skal ikke have flere chancer. Det tror jeg nu heller ikke Kent giver ham - han starter ikke inde i Silkeborg.

Med mindre der kommer skader til, så starter vi nede i Silkeborg som vi gjorde mod AGF - minus Kayke, der erstattes af Curth eller Dalle (de er lidt svært at se lige nu hvor meget klar og i form de når at blive til på lørdag - men mon ikke Curth er tættest på topformen af de to?).

Som en variant kunne Rolfe smides op foran i stedet for Kayke (de er jo samme typer) og så kunne PK eller Dalle tage kanten. Men jeg vil dog være ked af at skulle undvære Rolfe på kanten da han har gjort det godt hele sæsonen.

EDIT: Iflg. Nordjyske i dag ser det ikke super lovende ud med Dalle..så vi må håbe Curth er klar til en startplads.
Sjovt som øjne ser forskelligt... Jeg synes Kayke bliver bedre og bedre, og spillede en af sine bedste kampe mod AGF. Han arbejder hårdt og falder godt ind i kombinationerne, løber meget uden bold og træffer oftere de rigtige beslutninger. Desuden synes jeg at han og Helenius begynder at udvise en rigtig fin indbyrdes forståelse. Det er klart at vi skal se lidt mere målfarlighed fra ham, men det skal nu nok komme. Jeg er ret sikker på han starter inde mod Silkeborg.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. nov 2011, 15:23

Jesper Schmidt skrev:
astonvilla skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor flere ligger op til at Kayke skal starte inde igen??
Han har simpelthen spillet piv-ringe de seneste kampe og skal ikke have flere chancer. Det tror jeg nu heller ikke Kent giver ham - han starter ikke inde i Silkeborg.

Med mindre der kommer skader til, så starter vi nede i Silkeborg som vi gjorde mod AGF - minus Kayke, der erstattes af Curth eller Dalle (de er lidt svært at se lige nu hvor meget klar og i form de når at blive til på lørdag - men mon ikke Curth er tættest på topformen af de to?).

Som en variant kunne Rolfe smides op foran i stedet for Kayke (de er jo samme typer) og så kunne PK eller Dalle tage kanten. Men jeg vil dog være ked af at skulle undvære Rolfe på kanten da han har gjort det godt hele sæsonen.

EDIT: Iflg. Nordjyske i dag ser det ikke super lovende ud med Dalle..så vi må håbe Curth er klar til en startplads.
Sjovt som øjne ser forskelligt... Jeg synes Kayke bliver bedre og bedre, og spillede en af sine bedste kampe mod AGF. Han arbejder hårdt og falder godt ind i kombinationerne, løber meget uden bold og træffer oftere de rigtige beslutninger. Desuden synes jeg at han og Helenius begynder at udvise en rigtig fin indbyrdes forståelse. Det er klart at vi skal se lidt mere målfarlighed fra ham, men det skal nu nok komme. Jeg er ret sikker på han starter inde mod Silkeborg.
Boldtab og fejlafleveringer, er det ikke noget du går op i?

Besvar