Silkeborg - AaB - en kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. dec 2011, 21:12

Funky skrev: Vi er da åbenbart enige om, at det faktisk er acceptabelt at diskutere sagen uden at begynde på sådant noget pjatværk som at lave et amerikansk retssalsdrama ud af det. Du bryder dig bare ikke om at sige det.
Lynge, Kent og Kuhn skal i sidste ende nok træffe deres egne afgørelser mht. Wæhler.
Aner ikke hvad du snakker om, amerikansk retssalsdrama? Er det fordi jeg bad dig underbygge kritikken med et eksempel eller to? Anyways, du har fuldstændig ret i at det heldigvis ikke er debatsiden der skal afgøre om spillere er købt eller solgt, så ville vi jo skifte halvdelen af truppen ud hver gang det ufattelige, et nederlag, var sket.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Funky » 4. dec 2011, 21:48

Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev: Vi er da åbenbart enige om, at det faktisk er acceptabelt at diskutere sagen uden at begynde på sådant noget pjatværk som at lave et amerikansk retssalsdrama ud af det. Du bryder dig bare ikke om at sige det.
Lynge, Kent og Kuhn skal i sidste ende nok træffe deres egne afgørelser mht. Wæhler.
Aner ikke hvad du snakker om, amerikansk retssalsdrama? Er det fordi jeg bad dig underbygge kritikken med et eksempel eller to?
Korrekt. I hvad der bør være en stille og fredelig debat er det ikke hensigtsmæssigt at begynde på den slags narrestreger, for selvfølgelig er det ikke gangbart at angribe en spiller pga. en, to eller tre dårlige kampe, og selvfølgelig bygger mit kritiske blik på Wæhler også på mere end bare et eller to udklip fra den triste periode han er inde i lige nu. Jeg regner os begge for seriøse debattører, og så er det ikke nødvendigt med den slags.
Anyways, du har fuldstændig ret i at det heldigvis ikke er debatsiden der skal afgøre om spillere er købt eller solgt, så ville vi jo skifte halvdelen af truppen ud hver gang det ufattelige, et nederlag, var sket.
Netop. Jeg har nu heller ikke været ude i at sige, at Wæhler skal sælges eller fyres, jeg har blot ytret at jeg ikke er sikker på hans værdi i kampene matcher den høje løn jeg formoder han får, og det synes jeg må spille ind når man til sommer står ved valget: Om man fortsat skal binde en betragtelig lønsum i manden (hvis han overhovedet VIL forlænge). Igen: Skal man hæve en ekstraordinær hyre i forhold til sine medspillere, så skal man også levere en ekstraordinær vare lige så stabilt, som man modtager sin løn, og det synes jeg ikke altid Wæhler har haft held til - ikke i kamp i alt fald, som er det, jeg kan vurdere ud fra.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. dec 2011, 22:20

Synes du er lidt en drama-queen, hvis jeg sagde at jeg ikke synes X spiller var dygtig nok til at blive forlænget, og du så bad mig om et par eksempler ville jeg ikke undre mig det mindste. Men pyt med det, jeg accepterer at du har et helt andet syn på Wæhlers præstationer, men jeg forstår det simpelthen ikke. Sådan kan det jo gå nogen gange.

Jeg er nødt til at tilføje, at jeg synes det er latterligt at tale om "en trist periode" rent spillemæssigt for Wæhler. Han var uden skyld i det røde kort han fik stukket ud i brøndbykampen, så sad han ude i 2 runder, i storm-kampen fik han sparket en bold ind i hovedet så det blev til et selvmål, og nu har han så sammen med resten af holdet spillet en dårlig kamp mod silkeborg hvor han blev totalt solgt af midtbanen. Fandme hårde tider hvis en enkelt kamp under middel er en "trist periode"...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Funky » 5. dec 2011, 13:41

Poker-One-Kenobi skrev:Synes du er lidt en drama-queen, hvis jeg sagde at jeg ikke synes X spiller var dygtig nok til at blive forlænget, og du så bad mig om et par eksempler ville jeg ikke undre mig det mindste. Men pyt med det, jeg accepterer at du har et helt andet syn på Wæhlers præstationer, men jeg forstår det simpelthen ikke. Sådan kan det jo gå nogen gange.
Hensigten er ikke at være en drama queen, men at skabe klarhed over, hvilke præmisser vi debatterer under. Desuden mener jeg ikke et enkelt eksempel på Wæhlers genialitet eller svagheder siger ret meget i sig selv - og hvad Wæhler angår, nej så tror jeg ikke jeg har et HELT andet syn på manden end dit. Jeg synes han overordnet set er en god forsvarer. På hans bedre dage er han helt klart en profil på holdet. Jeg har allerede rost hans indstilling til skyerne. Det, jeg stiller spørgsmålstegn ved er, om ikke der måske alligevel er lidt for langt imellem snapsene i forhold til den andel af lønbudgettet jeg formoder han lægger beslag på. Han er i mine øjne ikke den bedste forsvarer på holdet i hver eneste kamp - men han er formentlig suverænt den bedst lønnede, uge efter uge.
Jeg er nødt til at tilføje, at jeg synes det er latterligt at tale om "en trist periode" rent spillemæssigt for Wæhler. Han var uden skyld i det røde kort han fik stukket ud i brøndbykampen, så sad han ude i 2 runder, i storm-kampen fik han sparket en bold ind i hovedet så det blev til et selvmål, og nu har han så sammen med resten af holdet spillet en dårlig kamp mod silkeborg hvor han blev totalt solgt af midtbanen. Fandme hårde tider hvis en enkelt kamp under middel er en "trist periode"...
Det er vist et spørgsmål om, hvad man lægger i ordene, hvor uskyldig Wæhler var, hvor meget vægt man skal lægge på, at forsvaret i 2 kampe fungerede bedre uden ham på banen, osv. Jeg er som sagt også på det i et lidt bredere perspektiv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. dec 2011, 17:17

Jeg synes så bare at vi bør holde os til at vurdere det vi rent faktisk KAN vurdere, nemlig hans indsats på banen. Vi aner ikke hvad han får i løn og da slet ikke hvad han ville være parat til at forlænge for. Derudover kan det, overordnet set, ikke nytte noget at tænke at spillere skal være dobbelt så gode hvis de får dobbelt så meget i løn. Som i alt andet i livet er det ofte de sidste 10 procent som koster det dobbelte, nogen gange kan det til gengæld stadig svare sig, da de sidste 10 procent kan være det som får resten til at spille. Det gælder for såvel fodboldspillere som champagnepiger.

Besvar