AaB'ere på Ligalandsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Spanky » 15. jan 2012, 11:42

Hvordan var Helenius' indsats i første halvleg?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af jydenfranord » 15. jan 2012, 11:47

Spanky skrev:Hvordan var Helenius' indsats i første halvleg?
Han gjorde ikke videre meget væsen af sig, der er kommet mere tyngde i angrebet efter Simon makienok er kommet ind, har just scoret faktisk

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Milfix » 15. jan 2012, 11:48

Spanky skrev:Hvordan var Helenius' indsats i første halvleg?
Ikke værd at skrive om. Men var nu ikke hans skyld. Norge spiller jo Drillo bold så der var ikke meget spil over midten. Han faldt i nogle situationer godt ned i banen som gav optræk til at blive bare lidt farligt.

Fest Lasse kom ind fra 2. halvlegs start og med Okore's præstation i dag burde han starte inde i næste kamp.

Håber vi ser Lucas på banen også så er jeg sgu tilfreds!
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af SGLoco » 16. jan 2012, 21:15


Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2012, 17:11

Onside.dk forventer at Lasse starter inde igen i den sidste kamp på turen i morgen, denne gang med Bjelland som makker.

Det er saftsuseme godt gået, og jeg synes nu også at han har leveret varen i det jeg har set dernede fra. Modsat Okore som jeg synes har skuffet fælt.

Mon ikke Lasse får spilletid i mindst en af forårets landskampe, og dermed faktisk har en reel chance for at kunne tilspille sig en plads i EM-truppen?

Det er klart at Agger, Simon Kjær og Bjelland er selvskrevne hvis de er spilleklare, men tager man 4 midtstoppere med, er den sidste plads vel langt mere åben - med spillere som Okore, Bo Svensson og Lasse Nielsen som vel de bedste bud (hvis Zanka ellers stadig er ude).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2012, 17:17

Spillere som Per Krøldrup og Kris Stadsgaard er vel også i spil går jeg ud fra? Ved ikke hvor meget de spiller, men mon ikke hvertfald Krøldrup står foran Lasse i køen? Det gør Zanka nok også hvis han når tilbage i bare nogenlunde form... Det har tidligere vist sig ikke at være et must at være i topform for at være reserve for landsholdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2012, 17:34

jonas386 skrev:Spillere som Per Krøldrup og Kris Stadsgaard er vel også i spil går jeg ud fra? Ved ikke hvor meget de spiller, men mon ikke hvertfald Krøldrup står foran Lasse i køen? Det gør Zanka nok også hvis han når tilbage i bare nogenlunde form... Det har tidligere vist sig ikke at være et must at være i topform for at være reserve for landsholdet.
Ja Stadsgaard er vel klart et godt bud også, især hvis han skifter til FCK. Krøldrup tror jeg ikke vi får at se på landsholdet mere, efter at han længe er blevet forbigået, mens det da er klart at Zanka vil være i spil hvis han bliver klar... det kunne man bare godt tvivle på at han når at blive, jeg mener udtagelsen ligger ret tidligt.

Men først og fremmest ville jeg nu bare sige at det er godt gået af Lasse, at han er kommet så tæt på som han er, og det må give ham et kæmpe rygstød i foråret.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2012, 17:47

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Spillere som Per Krøldrup og Kris Stadsgaard er vel også i spil går jeg ud fra? Ved ikke hvor meget de spiller, men mon ikke hvertfald Krøldrup står foran Lasse i køen? Det gør Zanka nok også hvis han når tilbage i bare nogenlunde form... Det har tidligere vist sig ikke at være et must at være i topform for at være reserve for landsholdet.
Ja Stadsgaard er vel klart et godt bud også, især hvis han skifter til FCK. Krøldrup tror jeg ikke vi får at se på landsholdet mere, efter at han længe er blevet forbigået, mens det da er klart at Zanka vil være i spil hvis han bliver klar... det kunne man bare godt tvivle på at han når at blive, jeg mener udtagelsen ligger ret tidligt.

Men først og fremmest ville jeg nu bare sige at det er godt gået af Lasse, at han er kommet så tæt på som han er, og det må give ham et kæmpe rygstød i foråret.
Enig, enig. Jeg tror bare ikke vi skal forvente at se ham i truppen til sommer, selvom han har været ligaens bedste (danske) defensive mand. Det ville selvfølgelig være lækkert at se ham i Polen/Ukraine, men der er lang vej endnu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2012, 18:29

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Spillere som Per Krøldrup og Kris Stadsgaard er vel også i spil går jeg ud fra? Ved ikke hvor meget de spiller, men mon ikke hvertfald Krøldrup står foran Lasse i køen? Det gør Zanka nok også hvis han når tilbage i bare nogenlunde form... Det har tidligere vist sig ikke at være et must at være i topform for at være reserve for landsholdet.
Ja Stadsgaard er vel klart et godt bud også, især hvis han skifter til FCK. Krøldrup tror jeg ikke vi får at se på landsholdet mere, efter at han længe er blevet forbigået, mens det da er klart at Zanka vil være i spil hvis han bliver klar... det kunne man bare godt tvivle på at han når at blive, jeg mener udtagelsen ligger ret tidligt.

Men først og fremmest ville jeg nu bare sige at det er godt gået af Lasse, at han er kommet så tæt på som han er, og det må give ham et kæmpe rygstød i foråret.
Enig, enig. Jeg tror bare ikke vi skal forvente at se ham i truppen til sommer, selvom han har været ligaens bedste (danske) defensive mand. Det ville selvfølgelig være lækkert at se ham i Polen/Ukraine, men der er lang vej endnu.
Jeg tror bestemt heller ikke chancerne for ham er enorme, men de virker dog til at være tilstede, og bare det at han nu ikke ser ud til at være særligt langt fra at blive prøvet af på a-landsholdet er jo et kæmpeskridt for ham og hans videre karriere.

Og ikke mindst er det jo hårdt tiltrængt for AaB, hvis vi igen begynder at have spillere tæt på landsholdet, det er der behov for - et vigtigt signal.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2012, 19:26

Når Lasse, Nicklas og Lucas kommer hjem for ligalandsholdets tur og spørger "Er der sket noget?"

Så mangler der lige to mand, forhåbentlig tre med Chanko.

For Lasse må det være optimalt, han får chancen i midterforsvaret og synes, at have udviklet sig meget på den plads.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Søgaard » 21. jan 2012, 01:09

FlæskeFrank skrev:Når Lasse, Nicklas og Lucas kommer hjem for ligalandsholdets tur og spørger "Er der sket noget?"

Så mangler der lige to mand, forhåbentlig tre med Chanko.

For Lasse må det være optimalt, han får chancen i midterforsvaret og synes, at have udviklet sig meget på den plads.
Han vil også naturligt få mere ansvar, nu hvor Wæhler mangler, så det bliver spændende at se hvordan han tager det.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Yankee » 21. jan 2012, 14:12

Jesper Schmidt skrev:
Det er klart at Agger, Simon Kjær og Bjelland er selvskrevne hvis de er spilleklare, men tager man 4 midtstoppere med, er den sidste plads vel langt mere åben - med spillere som Okore, Bo Svensson og Lasse Nielsen som vel de bedste bud (hvis Zanka ellers stadig er ude).
Bo Svensson rev korsbåndet over midt i december og er ikke aktuel til EM. Okore har samtidig været inde i lidt af et formdyk med yderst svingende præstationer for FCN og nu Ligalandsholdet. Til gengæld er Jannik Vestergaard sandsynligvis foran Lasse i køen og både Kristian Bak og Per Krøldrup kan med gode forårskampagner uden problemer overhale Lasse. Men muligheden er der da - især fordi det nu tyder på at Lasse skal spille midtstopper hele foråret.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af jonas386 » 21. jan 2012, 14:39

Haha, Kristian Bak, gode præstationer.. har du set manden i efteråret? Han har været blandt de absolut svageste spillere i hele ligaen. Han har den ene hjerneblødning efter den anden og er ofte skyld i dumme mål. Kristian Bak? Mon dog. Ellers er jeg enig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af iloveaab4ever » 21. jan 2012, 14:59

Helenius med et flot assist til allersidst.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Walther » 21. jan 2012, 15:18

iloveaab4ever skrev:Helenius med et flot assist til allersidst.
Ja men det var vel også det eneste der var at glæde sig over med stribede AaB-briller.
Lasse Nielsen leverede på det meget jævne i forsvaret, men havde problemer frem af banen med afleveringerne. Hans timing var også lidt off med hensyn til førsteberøringer og tæmninger, men det er jo også først på året.
På den positive side har han fået to og en halv kamp dernede, så man må sige han har fået minutter i benene.

Lucas Andersen virkede fastlåst efter min mening, og så ud til at mangle selvtillid i duellerne.

Helenius fik de sidste 10 minutter, og efterlod et godt indtryk, specielt med den flotte assist med hovedet til sidst.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Yankee » 22. jan 2012, 18:08

jonas386 skrev:Haha, Kristian Bak, gode præstationer.. har du set manden i efteråret? Han har været blandt de absolut svageste spillere i hele ligaen. Han har den ene hjerneblødning efter den anden og er ofte skyld i dumme mål. Kristian Bak? Mon dog. Ellers er jeg enig.
Har du set hvad jeg skriver? Bak er langt mere rutineret end Lasse, og hvis han i foråret spiller op til hvad han tidligere har præsteret for FCM og Heerenveen er han sandsynligvis foran Lasse i køen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af jonas386 » 22. jan 2012, 18:09

Yankee skrev:
jonas386 skrev:Haha, Kristian Bak, gode præstationer.. har du set manden i efteråret? Han har været blandt de absolut svageste spillere i hele ligaen. Han har den ene hjerneblødning efter den anden og er ofte skyld i dumme mål. Kristian Bak? Mon dog. Ellers er jeg enig.
Har du set hvad jeg skriver? Bak er langt mere rutineret end Lasse, og hvis han i foråret spiller op til hvad han tidligere har præsteret for FCM og Heerenveen er han sandsynligvis foran Lasse i køen.
Det forstor jeg godt. Jeg mener bare han er faldet så meget i niveau at jeg nægter at tro på det sker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Konsulenten » 22. jan 2012, 19:55

Yankee skrev:
jonas386 skrev:Haha, Kristian Bak, gode præstationer.. har du set manden i efteråret? Han har været blandt de absolut svageste spillere i hele ligaen. Han har den ene hjerneblødning efter den anden og er ofte skyld i dumme mål. Kristian Bak? Mon dog. Ellers er jeg enig.
Har du set hvad jeg skriver? Bak er langt mere rutineret end Lasse, og hvis han i foråret spiller op til hvad han tidligere har præsteret for FCM og Heerenveen er han sandsynligvis foran Lasse i køen.
Kristian Bak har ikke opnået landskampe for sine tidligere præstationer, så jeg har mere end svært ved at se det ske nu, hvor han bliver ringere og ringere. Vores landstræner er muligvis mere eller mindre døv, men han er heldigvis ikke blind. Til gengæld har han nok et godt øje til Jannik Vestergaard i Hoffenheim, som utvivlsomt har et langt større potentiale og snart vil være i spil til A-landsholdet.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Funky » 22. jan 2012, 21:58

Kristian Bak på landsholdet - yessir. De piver slet ikke som i de gode gamle Jon Dahl-dage længere, så jo, der burde også være plads til et hyleøre som Bak på holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af iloveaab4ever » 23. jan 2012, 15:09

Funky skrev:Kristian Bak på landsholdet - yessir. De piver slet ikke som i de gode gamle Jon Dahl-dage længere, så jo, der burde også være plads til et hyleøre som Bak på holdet.
hvis Lucas kan komme på ligalandsholdet, kan Bak da også komme med til EM. Hvis han spiller helt sindsygt kommer han med, og det gælder jo alle spillere.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Besvar