AaB'ere på Ligalandsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Klaus » 15. dec 2011, 23:50

Yankee skrev:Problemet stikker vel også dybere. Der snakkes om andre kanaler gennem hvilke Peter Sørensen og andre trænere kan "reklamere" for deres spillere. Men hvilke er det? Problemet som jeg er det er jo netop at Morten Olsen ALDRIG viser sig på vores breddegrader, men i stedet ser det hele fra stuen hjemme i Belgien. Det synes jeg også er helt fint rent fodboldfagligt, men en rigtig landstræner bør sgu også have tid til at dukke op til Superligaholdenes træning, få en sludder med træneren og spillerne og drysse lidt stjerneglans over en grå hverdag for spillerne. Det er da en kæmpe motivationsfaktor for disse gutter hvis de ved at landstræneren holder øje udover hvad han kan se i Rundt om Runden på Tv2 Sport, groft sagt. Hvis Olsen et par gange om året besøgte hver Liga-klub ville han jo også kunne komme med direkte råd og idéer til klubtrænerne og de enkelte spillere. Dagen kunne så slutte af med at han overværede en U/19-kamp og måske kom med nogle velmenende råd til de unge gutter i omklædningsrummet efter kampen.

Det ville klæde Olsen virkelig godt og lette ham for en stor del af den kritik, han møder i pressen hvis klubtrænerne følte at Olsen var deres allierede og partner fremfor at han opfører sig som en kongelig, der ikke behøver forklare eller retfærdiggøre nogle af hans handlinger. Hans resultater kan ingen tage fra ham, og jeg er også stor tilhænger af ham. Men han kunne være langt bedre til at bruge sin status på vegne af dansk fodbold og dermed også på klub-plan være med til at præge talenter og trænere, som han har forsøgt at gøre i DBU-regi.
Amen....

Når man er landstræner, har man et ansvar for dansk fodbold. Da Superligaen er Danmarks bedste liga, er det lettere surrealistisk, at have en landstræner, der sjældent, nogle vil sige aldrig, viser sig i de danske topklubber.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Gnu » 16. dec 2011, 09:42

salling23 skrev: Ok, så kører vi den længere ud - hvad blev han så udtaget til landskampen på?
For det kan da ikke være kvaliteten i de kampe, som førte op til den

Han har optrådt på følgende landshold:
2001 U16 2
2002 U17 7
2003 U18 1
2004 U19 2
2005 U20 5
2006 U21 1

Så det kan ikke have været det han blev udtaget på
Jeg tænker på den seneste landsholdssamling, hvor han var backup til A-landsholdet. Det har vel også været for at se ham an, og så har han vel gjort det godt i de træninger.
Yankee skrev:Problemet stikker vel også dybere. Der snakkes om andre kanaler gennem hvilke Peter Sørensen og andre trænere kan "reklamere" for deres spillere. Men hvilke er det? Problemet som jeg er det er jo netop at Morten Olsen ALDRIG viser sig på vores breddegrader, men i stedet ser det hele fra stuen hjemme i Belgien. Det synes jeg også er helt fint rent fodboldfagligt, men en rigtig landstræner bør sgu også have tid til at dukke op til Superligaholdenes træning, få en sludder med træneren og spillerne og drysse lidt stjerneglans over en grå hverdag for spillerne. Det er da en kæmpe motivationsfaktor for disse gutter hvis de ved at landstræneren holder øje udover hvad han kan se i Rundt om Runden på Tv2 Sport, groft sagt. Hvis Olsen et par gange om året besøgte hver Liga-klub ville han jo også kunne komme med direkte råd og idéer til klubtrænerne og de enkelte spillere. Dagen kunne så slutte af med at han overværede en U/19-kamp og måske kom med nogle velmenende råd til de unge gutter i omklædningsrummet efter kampen.

Det ville klæde Olsen virkelig godt og lette ham for en stor del af den kritik, han møder i pressen hvis klubtrænerne følte at Olsen var deres allierede og partner fremfor at han opfører sig som en kongelig, der ikke behøver forklare eller retfærdiggøre nogle af hans handlinger. Hans resultater kan ingen tage fra ham, og jeg er også stor tilhænger af ham. Men han kunne være langt bedre til at bruge sin status på vegne af dansk fodbold og dermed også på klub-plan være med til at præge talenter og trænere, som han har forsøgt at gøre i DBU-regi.
Jeg skrev helt bevidst landstrænerteamet for mon ikke Peter Bonde og de forskellige u-landsholdstrænere der et par fodboldkampe. Derudover bilder jeg mig ind, at Morten Olsen er i besiddelse af en telefon og en mail.

Og igen: Jeg er ret overbevist om, at landstrænerteamet har fingeren på pulsen, hvad angår potentielle landholdsspillere og de er altså ikke bange for at prøve nye folk af. Hver eneste landsholdssæson under Morten Olsen har der været prøvet et hav af spillere af og rigtig mange af dem har været fra superligaen. Og det helt uden, at Morten Olsen nødvendigvis har rejst landet tyndt for at besøge de danske stadions.

For mit vedkommende er det resultaterne der tæller, og så længe de er i orden er jeg egentlig ret ligeglad med om Morten Olsen ser fodbold på stadion eller på flimmeren i Belgien.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af BoT » 16. dec 2011, 09:43

For mig at se er landstrænerens absolut vigtigste funktion at sørge for, at landsholdet vinder nogle fodboldkampe. IKKE at nurse barnlige og egoistiske superligatrænere, der forsøger at gejle deres spillere op til noget, de ikke er.

Pt. opfylder Morten Olsen den funktion endog meget tilfredsstillende.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af salling23 » 16. dec 2011, 09:51

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -de-bedste
Havde Morten Olsen nu meldt dette ud med det samme istedet for at spille fornærmet og fortælle folk, hvad de må og ikke må, så var der lukket ned for dette med det samme.
Steffen Rasmussen er formentlig fravalgt pga spillet med fødderne

Så kommer Yankees forslag netop til sin ret. Spørgsmålet er så om det bliver sværere for klubber, der spiller 442 at få spillere på landsholdet fremover.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

seamann

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af seamann » 16. dec 2011, 10:13

salling23 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -de-bedste
Havde Morten Olsen nu meldt dette ud med det samme istedet for at spille fornærmet og fortælle folk, hvad de må og ikke må, så var der lukket ned for dette med det samme.
Steffen Rasmussen er formentlig fravalgt pga spillet med fødderne

Så kommer Yankees forslag netop til sin ret. Spørgsmålet er så om det bliver sværere for klubber, der spiller 442 at få spillere på landsholdet fremover.
Jeg syntes bestemt ikke det hjælper meget det han fyrer af der. Det er noget opblæst at tro at DK's landshold spiller så specielt at kun MO's skæve briller kan udse de helt, helt specielle typer med de helt, helt specielle kompetencer, der skal til.
Fodbold er altså ikke sværere end at de fleste spillere godt kan spille i flere forskellige systemer med flere forskellige medspillere.

At hævde at tiden er forbi, hvor man udtager de bedste spillere, er forhåbentligt løgn. Man udtager de bedste spillere til pladserne - og så får træneren dem til at spille ordentligt sammen. Ellers kan vi jo bare udtage alle spillerne fra et hold, de må jo have lært at spille ordentligt sammen - men hov, det er vist også det der er sket denne gang.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. dec 2011, 10:22

Morten Olsen har jo altid prioriteret spillestil over spillermateriale. Sikkert en fin holdning i Holland eller Spanien, men lidt sværere i et land som danmark hvor talentmassen trodsalt ikke er større. Det kostede sidst et VM, men nu har vi da spillet godt de sidste 3-4 kampe.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Gnu » 16. dec 2011, 10:26

salling23 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -de-bedste
Havde Morten Olsen nu meldt dette ud med det samme istedet for at spille fornærmet og fortælle folk, hvad de må og ikke må, så var der lukket ned for dette med det samme.
Steffen Rasmussen er formentlig fravalgt pga spillet med fødderne

Så kommer Yankees forslag netop til sin ret. Spørgsmålet er så om det bliver sværere for klubber, der spiller 442 at få spillere på landsholdet fremover.
Morten Olsen har spillet på omtrent den samme måde i hele sin landstrænerperiode og det er altså flere år siden, at DBU indførte den røde tråd for, hvordan landsholdene skal spille. Det bør virkelig ikke komme som en overraskelse for superligatrænerne, hvad det er for spilletyper, man går efter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Gnu » 16. dec 2011, 10:40

Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har jo altid prioriteret spillestil over spillermateriale. Sikkert en fin holdning i Holland eller Spanien, men lidt sværere i et land som danmark hvor talentmassen trodsalt ikke er større. Det kostede sidst et VM, men nu har vi da spillet godt de sidste 3-4 kampe.
Det er ikke mere end en måned siden, at jeg sidst var involveret i en lignende debat om spillestil på disse sider, og jeg orker det ikke rigtigt igen. Jeg mener dog ikke, at man skal undervurdere betydningen af et klart koncept. Det hører man gang på gang fra spillere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. dec 2011, 11:04

Gnu skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Morten Olsen har jo altid prioriteret spillestil over spillermateriale. Sikkert en fin holdning i Holland eller Spanien, men lidt sværere i et land som danmark hvor talentmassen trodsalt ikke er større. Det kostede sidst et VM, men nu har vi da spillet godt de sidste 3-4 kampe.
Det er ikke mere end en måned siden, at jeg sidst var involveret i en lignende debat om spillestil på disse sider, og jeg orker det ikke rigtigt igen. Jeg mener dog ikke, at man skal undervurdere betydningen af et klart koncept. Det hører man gang på gang fra spillere.
Der er vel heller ikke det store at diskutere, enten mener man at spillestilen skal lægges efter materialet eller også mener man som MO det modsatte? Ligenu kan han sige at han har ret, men tidligere har det godt nok ikke set sådan ud, bl.a pga manglende kvalitet fra fløjene.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af salling23 » 16. dec 2011, 11:09

Gnu skrev:
salling23 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -de-bedste
Havde Morten Olsen nu meldt dette ud med det samme istedet for at spille fornærmet og fortælle folk, hvad de må og ikke må, så var der lukket ned for dette med det samme.
Steffen Rasmussen er formentlig fravalgt pga spillet med fødderne

Så kommer Yankees forslag netop til sin ret. Spørgsmålet er så om det bliver sværere for klubber, der spiller 442 at få spillere på landsholdet fremover.
Morten Olsen har spillet på omtrent den samme måde i hele sin landstrænerperiode og det er altså flere år siden, at DBU indførte den røde tråd for, hvordan landsholdene skal spille. Det bør virkelig ikke komme som en overraskelse for superligatrænerne, hvad det er for spilletyper, man går efter.
Jeg er nødt til at høre, om jeg tolker dit svar rigtigt:
Mener du at Superliga holdene fremover skal spille 433 for at sikre sig at kunne tiltrække spillere, som gerne vil være landsholdsspillere?

Lad os tænke os at vi har et kuld gode fodboldspillere på vej. De passer desværre ikke på de spiltyper, der skal bruges i 443, så burde man (synes jeg) tilpasse spillestilen istedetfor at stille med et ringere landshold
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2011, 11:21

salling23 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -de-bedste
Havde Morten Olsen nu meldt dette ud med det samme istedet for at spille fornærmet og fortælle folk, hvad de må og ikke må, så var der lukket ned for dette med det samme.
Det har han da sagt en milliard gange tidligere?

...men efter alle kriterier er Jesper Hansen altså en nitte.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Gnu » 16. dec 2011, 12:40

salling23 skrev:Jeg er nødt til at høre, om jeg tolker dit svar rigtigt:
Mener du at Superliga holdene fremover skal spille 433 for at sikre sig at kunne tiltrække spillere, som gerne vil være landsholdsspillere?
Nej, det mener jeg ikke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

seamann

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af seamann » 16. dec 2011, 13:11

Og nu har den sympatiske fyr fundet sig en bibeskæftigelse, hvor han kan hjælpe med at flytte penge ud af det danske talentsystem (Danske Spil).

http://onside.dk/nyheder/ovrig-dansk-fo ... n=newsfeed" onclick="window.open(this.href);return false;

Hold kæft hvor er han klam. Og hvor er DBU nogle narrehatte at de tillader det.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af AnyFellow » 16. dec 2011, 13:35

seamann skrev:Og nu har den sympatiske fyr fundet sig en bibeskæftigelse, hvor han kan hjælpe med at flytte penge ud af det danske talentsystem (Danske Spil).

http://onside.dk/nyheder/ovrig-dansk-fo ... n=newsfeed" onclick="window.open(this.href);return false;

Hold kæft hvor er han klam. Og hvor er DBU nogle narrehatte at de tillader det.
Arh, kan du ikke lige sætte dig ind i tingene inden du slynger om dig med ting du åbenbart ikke ved noget om.

Vilkårene for de forskellige godkendte bettingselskaber i Danmark er ens, uanset om du hedder Danske Spil eller Bet24. For hver krone de tjener skal de betale samme beløb til statskassen, og dermed til støtte for den danske idræt.

seamann

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af seamann » 16. dec 2011, 13:44

AnyFellow skrev:
seamann skrev:Og nu har den sympatiske fyr fundet sig en bibeskæftigelse, hvor han kan hjælpe med at flytte penge ud af det danske talentsystem (Danske Spil).

http://onside.dk/nyheder/ovrig-dansk-fo ... n=newsfeed" onclick="window.open(this.href);return false;

Hold kæft hvor er han klam. Og hvor er DBU nogle narrehatte at de tillader det.
Arh, kan du ikke lige sætte dig ind i tingene inden du slynger om dig med ting du åbenbart ikke ved noget om.

Vilkårene for de forskellige godkendte bettingselskaber i Danmark er ens, uanset om du hedder Danske Spil eller Bet24. For hver krone de tjener skal de betale samme beløb til statskassen, og dermed til støtte for den danske idræt.
UPS. Den må jeg jo æde..

Syntes dog fortsat det er underligt at han kan få tid til at arbejde for - og reklamere for - et spillefirma.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af alithebeast » 16. dec 2011, 15:51

seamann skrev:Syntes dog fortsat det er underligt at han kan få tid til at arbejde for - og reklamere for - et spillefirma.
Han ser jo alle kampe hjemme i hans hytte, så han bruger jo ikke mange timer på transport, som andre landstrænere ellers ville gøre.
Hader København!

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Indie » 8. jan 2012, 16:34

Lucas er lige blevet udtaget til ligalandsholdet.. Say what?!

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Holm-o1 » 8. jan 2012, 16:46

Indie skrev:Lucas er lige blevet udtaget til ligalandsholdet.. Say what?!
Den havde jeg ihvertfald ikke set komme, men super fedt!
..

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Sauer » 8. jan 2012, 16:52

Super fedt for Lucas, og en fornøjelse at trænerteamet har øje for nogle af dem der kan ende på landsholdet i løbet af nogle år. Og så er det jo en ekstra stor fornøjelse når der er tale om en AaB'er.

Tillykke til Lucas - grib chancen!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af A_Strandfelt » 8. jan 2012, 17:05

Hvor er det bare fuldstændig sindssygt fedt! Glæder mig til at se kampene på 3+. Håber på spilletid til de nu 3 AaB'ere!

Besvar