Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2012, 19:11

Hajen skrev:så lykkedes det at komme ud af hockey'en på den gode måde, så der også spilles hockey i Aalborg fremover

http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2012 ... y/11930675" onclick="window.open(this.href);return false;
Jep, det er absolut på positivsiden både for AaB fodbold og AaB Ishockey. Sidstnævnte måske kun på kort sigt - de er nok pisket til at få nogenlunde balance i sagerne nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 18. mar 2012, 20:03

Dejligt at klubberne nu endeligt skilles af, ser kun posetivt på at der nu kun bliver folk i ledelsen der tænker på hockey der og fodbold i den gamle afdeling, kan kun blive bedre, så kan igen sige at den anden koster kassen længere

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 18. mar 2012, 21:42

nik skrev:Dejligt at klubberne nu endeligt skilles af, ser kun posetivt på at der nu kun bliver folk i ledelsen der tænker på hockey der og fodbold i den gamle afdeling, kan kun blive bedre, så kan igen sige at den anden koster kassen længere
Er det derfor du i hockey forummet skriver at det er fint man slipper for at betale til chanko og nu kommer væk inden feriepenge sagen? Altså at man ikke kan sige den anden koster kassen?

Brugeravatar
flapz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1380
Tilmeldt: 1. sep 2007, 10:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af flapz » 18. mar 2012, 21:58

jydenfranord skrev:
nik skrev:Dejligt at klubberne nu endeligt skilles af, ser kun posetivt på at der nu kun bliver folk i ledelsen der tænker på hockey der og fodbold i den gamle afdeling, kan kun blive bedre, så kan igen sige at den anden koster kassen længere
Er det derfor du i hockey forummet skriver at det er fint man slipper for at betale til chanko og nu kommer væk inden feriepenge sagen? Altså at man ikke kan sige den anden koster kassen?
Ja det er da lige præcis derfor :) nu bliver hockey ikke nedprioteret pga. ferie penge og meget høje lønudbetalinger, det kan man da ikke andet end sige er godt for hockeyen. Ja og Fodbolden slipper af med pengeslugeren ishockey, nu skal der tænkes hockey i Aalborg ishockey og fodbold i AaB.
100% Pirates i medgang og modgang.

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af The Point Maker » 22. mar 2012, 12:09

flapz skrev:
jydenfranord skrev:
nik skrev:Dejligt at klubberne nu endeligt skilles af, ser kun posetivt på at der nu kun bliver folk i ledelsen der tænker på hockey der og fodbold i den gamle afdeling, kan kun blive bedre, så kan igen sige at den anden koster kassen længere
Er det derfor du i hockey forummet skriver at det er fint man slipper for at betale til chanko og nu kommer væk inden feriepenge sagen? Altså at man ikke kan sige den anden koster kassen?
Ja det er da lige præcis derfor :) nu bliver hockey ikke nedprioteret pga. ferie penge og meget høje lønudbetalinger, det kan man da ikke andet end sige er godt for hockeyen. Ja og Fodbolden slipper af med pengeslugeren ishockey, nu skal der tænkes hockey i Aalborg ishockey og fodbold i AaB.
Og det synes jeg er fantastisk. AaB er igen en fodbold klub, med hovedfokus på FODBOLD - at Ishockey så fandt nye ejere er jo også godt :-9

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Red0fox » 24. mar 2012, 19:31

Trods den noget elendige kamp i dag, så kan jeg fortælle der er folk der gerne vil smide 40 mio i klubben. Dog med betingelse at de får indflydelse i forretnigen, hvilket kun må ses som positivt, da ingen i AaB formoder at drive virksomhed.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 24. mar 2012, 19:32

Red0fox skrev:Trods den noget elendige kamp i dag, så kan jeg fortælle der er folk der gerne vil smide 40 mio i klubben. Dog med betingelse at de får indflydelse i forretnigen, hvilket kun må ses som positivt, da ingen i AaB formoder at drive virksomhed.
Det lyder positivt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 24. mar 2012, 20:27

Red0fox skrev:Trods den noget elendige kamp i dag, så kan jeg fortælle der er folk der gerne vil smide 40 mio i klubben. Dog med betingelse at de får indflydelse i forretnigen, hvilket kun må ses som positivt, da ingen i AaB formoder at drive virksomhed.
Mon det kunne være Nordjyske? lyder ellers godt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 24. mar 2012, 20:29

MHJ skrev:
Red0fox skrev:Trods den noget elendige kamp i dag, så kan jeg fortælle der er folk der gerne vil smide 40 mio i klubben. Dog med betingelse at de får indflydelse i forretnigen, hvilket kun må ses som positivt, da ingen i AaB formoder at drive virksomhed.
Mon det kunne være Nordjyske? lyder ellers godt.
Kører nordjyske ikke selv på pumperne eller husker jeg helt forkert?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 24. mar 2012, 20:50

jydenfranord skrev:
MHJ skrev:
Red0fox skrev:Trods den noget elendige kamp i dag, så kan jeg fortælle der er folk der gerne vil smide 40 mio i klubben. Dog med betingelse at de får indflydelse i forretnigen, hvilket kun må ses som positivt, da ingen i AaB formoder at drive virksomhed.
Mon det kunne være Nordjyske? lyder ellers godt.
Kører nordjyske ikke selv på pumperne eller husker jeg helt forkert?
sidste år lavede de omkring 20 millioner i overskud. Mit gæt var dog udelukkende spekulation, baseret på deres store engagement for tiden, med AaBinside og standionsponsorat

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/4/3850 ... e-resultat
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Red0fox » 24. mar 2012, 20:57

Det er ikke Nordjyske, det er private erhvervsfolk der smider penge i klubben. (ved hvem nogen af dem er) et par af dem var også med til at rejse kapital sidste år via spilleraktier, så for at beholde deres investering, smider de flere penge på bordet. Går AaB konkurs, mister de jo deres bonus ved et salg.

Eneste krav, er medindflydelse på forretningen AaB.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Walther » 24. mar 2012, 20:59

Red0fox skrev:Det er ikke Nordjyske, det er private erhvervsfolk der smider penge i klubben. (ved hvem nogen af dem er) et par af dem var også med til at rejse kapital sidste år via spilleraktier, så for at beholde deres investering, smider de flere penge på bordet. Går AaB konkurs, mister de jo deres bonus ved et salg.

Eneste krav, er medindflydelse på forretningen AaB.
Hvor er det her hørt fra?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Red0fox » 24. mar 2012, 21:02

Walther skrev:
Red0fox skrev:Det er ikke Nordjyske, det er private erhvervsfolk der smider penge i klubben. (ved hvem nogen af dem er) et par af dem var også med til at rejse kapital sidste år via spilleraktier, så for at beholde deres investering, smider de flere penge på bordet. Går AaB konkurs, mister de jo deres bonus ved et salg.

Eneste krav, er medindflydelse på forretningen AaB.
Hvor er det her hørt fra?
Kender dem. (forretningsforbindelser og bekendte)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jensemand57 » 24. mar 2012, 21:03

Red0fox skrev:Det er ikke Nordjyske, det er private erhvervsfolk der smider penge i klubben. (ved hvem nogen af dem er) et par af dem var også med til at rejse kapital sidste år via spilleraktier, så for at beholde deres investering, smider de flere penge på bordet. Går AaB konkurs, mister de jo deres bonus ved et salg.

Eneste krav, er medindflydelse på forretningen AaB.
Jamen, det er da også kun et ret og rimeligt krav.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13693
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 24. mar 2012, 21:37

jensemand57 skrev:
Red0fox skrev:Det er ikke Nordjyske, det er private erhvervsfolk der smider penge i klubben. (ved hvem nogen af dem er) et par af dem var også med til at rejse kapital sidste år via spilleraktier, så for at beholde deres investering, smider de flere penge på bordet. Går AaB konkurs, mister de jo deres bonus ved et salg.

Eneste krav, er medindflydelse på forretningen AaB.
Jamen, det er da også kun et ret og rimeligt krav.
Det er vel også begrænset hvor farligt det kan være - der er vel efterhånden ikke så meget tilbage at holde styr på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Sv: Økonomiske problemer

Indlæg af A_Strandfelt » 24. mar 2012, 22:37

Det ville godt nok være win-win, der kan føles på. Håber, det udvikler sig!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Walther » 24. mar 2012, 22:37

Red0fox skrev:
Walther skrev:
Red0fox skrev:Det er ikke Nordjyske, det er private erhvervsfolk der smider penge i klubben. (ved hvem nogen af dem er) et par af dem var også med til at rejse kapital sidste år via spilleraktier, så for at beholde deres investering, smider de flere penge på bordet. Går AaB konkurs, mister de jo deres bonus ved et salg.

Eneste krav, er medindflydelse på forretningen AaB.
Hvor er det her hørt fra?
Kender dem. (forretningsforbindelser og bekendte)
I det tilfælde, så synes jeg det er helt super :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Remark » 25. mar 2012, 13:49

Oven på gårsdagens bedrøveligt indsats, kommer årsregnskabet for 2011 her på tirsdag.

Vi kan forvente et underskud i størrelsesordenen 35-40 millioner, hvilket i sig selv nok skal skabe negative historier.

Det interessante bliver for mig at se følgende:

Kommer der en ny emission?

Er vi virkelig gældfri ?

Hvad er forventningen til årsresultatet for 2012 ?

Jeg tillader mig på forhånd at være skeptisk....

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af YesAaBcan » 26. mar 2012, 14:19

Red0fox skrev:Trods den noget elendige kamp i dag, så kan jeg fortælle der er folk der gerne vil smide 40 mio i klubben. Dog med betingelse at de får indflydelse i forretnigen, hvilket kun må ses som positivt, da ingen i AaB formoder at drive virksomhed.
Læste lige lidt om OB og kom så til at tænke på den her igen. OB skulle efter sigende have fået tilført 60 mill. af ham l'easy fætteren. Og hvor står de resultat- og ledelsesmæssigt? Eller er det en for primitiv sammenligning.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 26. mar 2012, 14:54

Er det minus på 35-40 mill inclusiv hvis taber feriepenge sagen?

Besvar