Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 29. mar 2012, 09:55

Så er der blev indkaldt til generalforsamling i AaB A/S http://aabsport.dk/investor-relations/g ... -2012.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
På dagsordenen står følgende forslag som jeg ikke kan finde hoved og hale i.
Bestyrelsen stiller forslag om, at kr. 85.877.900,00 overføres fra selskabets særlige fond til de frie reserver.
Hvilket formål har denne særlige fond haft? Har det været et spørgsmål om at grave penge ned i baghaven for at gemme dem fra kreditorerne? og vil den udgøre frisk likviditet eller hvad betyder de "frie reserver"? Jeg har bemærket denne særlige fond nævnt flere gange i de sidste års regnskaber, men hvad den gør godt for forstå jeg simpelthen ikke. Er der nogen, som ved noget?

Derudover håber jeg, at punkt 5 "Beslutning om decharge for direktion og bestyrelse." ikke udløser bonusser i DONG klassen til Poul Sørensen.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af andreasaab89 » 29. mar 2012, 10:03

Man har tidligere henlægget en del af sin aktiekapital til en særlig fond (kaldet fondsaktier). Dette er en ren teknisk transkation man gør når man vil nedskrive aktiernes nominelle værdi.
Jf. selskabsloven må et selskab ikke udstede nye aktier til en kurs under aktiernes nominelle værdi. Så når børskursen er under den nominelle værdi, bliver selskabet nødt til at nedskrive den nominelle værdi for at kunne udstede nye aktier.

Det har hverken påvirket resultat eller likviditet.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jensemand57 » 29. mar 2012, 10:04

Udtalelserne fra AaB lyder for mig mere i tråd med, hvad jeg har efterlyst. Alene det at AaB A/S havde forventet en bedre placering ved efterårsafslutningen 2011 end den syvende plads vi fik, virker for mig som om, at de har haft for store forventninger til holdet. Derfor er udtalelserne fra AaB 1885 meget mere realistiske end forventninger om deltagelse i Europa m.m.

Der vil blive stillet forslag om en aktieemission til den kommende generalforsamling. Men fik AaB A/S ikke en vink med en vognstang ved den forrige emission, hvor de havde de forventet 50 mill. men fik kun omkring 36 - 37 mill? Dette var inklusiv de store aktionærer (Spar Nord m.m.) altså var det de små, der ikke puttede penge i kassen. Jeg ved ikke, hvor meget de forventer at få ved den næste emission, men jeg er overbevist om, at mange vil være skeptiske for at putte flere penge i kassen, før AaB A/S har bevidst, at man kan overholde budgetterne. Mit håb er derfor, at AaB A/S overholder budgettet for 2012 samt 2013 for derefter i 2014 at lave en emission. Det vil blive hårdt - ja, det kan måske ende med en nedrykning - ja, og vi vil blive såret på vores sportsligestolthed, men andre klubber har prøvet det før (OB, Silkeborg og AGF m.m), men er kommet stærkt tilbge. Hvis dette skulle ske hos AaB, vil vi jo også komme tilbage, det er jeg overbevist om.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 10:14

Hanga skrev: Jeg er helt enig - vi kan spare så meget, at risikoen for store fald i indtægter som følge af nedrykning bliver for stor. Men jeg frygter godt nok, at vi får svært ved at tiltrække tilstrækkelig kapital. Jeg håber at rygtet om investorgruppen med ca. 40 mil i posen er rigtigt, for det vil give os ro og tid til at skabe et indtjeningsgrundlag der gør, at vi ikke behøver at spare så meget, som der er lagt op til.

Men de der hidtil har troet, at AaB ikke kan gå konkurs, må alvorligt overveje det synspunkt!
Åh ja, jeg tror nu også mest folk har troet at der nok skulle være nogle nordjyder der ville redde AaB, HVIS de gik konkurs - og det har jo holdt hidtil.

Jeg tror ikke 40 mill. rækker langt, men det er selvfølgelig nok til at give ro til at tænke fremad i et par år. Et par kanonsalg og et par år med overpræstationer på banen ift. forventningerne ville godt nok lune fint.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af MrBangDK » 29. mar 2012, 10:29

Som et lille supplement til debatten om hvor dårligt Poul Sørensen har gjort det, så synes jeg egentligt også manden fortjener noget ros!!

Hvis man ser i årsregnskabet, og følger de linier der blev lagt tilbage i 2009, da man valgte at sadle om rent strategisk, så må man sige, at han har bragt AaB rigtigt langt i bestræbelserne på at få økonomien på rette kurs - eller i det mindste få etableret et bedre grundlag for at den på sigt kommer rette kurs. Gælden er betragteligt nedbragt (færre renteudgiter), personaleomkostninger skåret kraftigt, bygninger solgt, etc.. Det er klart, at der er nogle valg der koster. Neddrosling af konferenceaktiviteter og afvikling af hockey har bl.a. medført en negativ påvirkning på 9,5 mill - det er en fjerdedel af det underskud som blev genereret sidste år.

Jeg tror sgu på, at skuden er vendt. Kan man holde røven i vandskorpen og blive i Superligaen i et par år, selv med dårlige placeringer, så er der grobund for en mere sund forretning..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Can
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 19. jul 2005, 14:55
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Can » 29. mar 2012, 10:37

Interessant læsning:
http://www.aabaf1885.dk/data/aalbb/filedb/23752.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB har åbentbart ikke haft penge til at udbetale løn i starten af året...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 10:41

MrBangDK skrev:Som et lille supplement til debatten om hvor dårligt Poul Sørensen har gjort det, så synes jeg egentligt også manden fortjener noget ros!!

Hvis man ser i årsregnskabet, og følger de linier der blev lagt tilbage i 2009, da man valgte at sadle om rent strategisk, så må man sige, at han har bragt AaB rigtigt langt i bestræbelserne på at få økonomien på rette kurs - eller i det mindste få etableret et bedre grundlag for at den på sigt kommer rette kurs. Gælden er betragteligt nedbragt (færre renteudgiter), personaleomkostninger skåret kraftigt, bygninger solgt, etc.. Det er klart, at der er nogle valg der koster. Neddrosling af konferenceaktiviteter og afvikling af hockey har bl.a. medført en negativ påvirkning på 9,5 mill - det er en fjerdedel af det underskud som blev genereret sidste år.

Jeg tror sgu på, at skuden er vendt. Kan man holde røven i vandskorpen og blive i Superligaen i et par år, selv med dårlige placeringer, så er der grobund for en mere sund forretning..
Kursen siden 2009 er lagt af en meget mere aktiv bestyrelse end vi har set tidligere. Jeg har svært ved at se at han har gjort andet end at følge en logisk kurs udfra bestyrelsesbeslutninger. Det er ikke så svært at gennemføre besparelser, det er at tage beslutningen om at gennemføre dem, der gør ondt. Kender dog ikke hans rolle i redningsplanen i 2010 og forskellige tiltag deromkring (bla. markedsføring) som er blandt de få ting jeg synes AaB har gjort lidt bedre end vi kunne have forventet i de forløbne år.

Skuden er -slet ikke - vendt endnu, og der er intet der nogensinde har tydet på at der er grobund for en økonomisk sund superliga i Nordjylland - heller ikke nu. Det er nemt (også for mig) at sidde her og kritisere, men jeg anerkender også at det er utroligt svært at drive AaB økonomisk sundt og sportsligt succesfuldt på samme tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af MrBangDK » 29. mar 2012, 10:45

Pastorius skrev:
MrBangDK skrev:Som et lille supplement til debatten om hvor dårligt Poul Sørensen har gjort det, så synes jeg egentligt også manden fortjener noget ros!!

Hvis man ser i årsregnskabet, og følger de linier der blev lagt tilbage i 2009, da man valgte at sadle om rent strategisk, så må man sige, at han har bragt AaB rigtigt langt i bestræbelserne på at få økonomien på rette kurs - eller i det mindste få etableret et bedre grundlag for at den på sigt kommer rette kurs. Gælden er betragteligt nedbragt (færre renteudgiter), personaleomkostninger skåret kraftigt, bygninger solgt, etc.. Det er klart, at der er nogle valg der koster. Neddrosling af konferenceaktiviteter og afvikling af hockey har bl.a. medført en negativ påvirkning på 9,5 mill - det er en fjerdedel af det underskud som blev genereret sidste år.

Jeg tror sgu på, at skuden er vendt. Kan man holde røven i vandskorpen og blive i Superligaen i et par år, selv med dårlige placeringer, så er der grobund for en mere sund forretning..
Kursen siden 2009 er lagt af en meget mere aktiv bestyrelse end vi har set tidligere. Jeg har svært ved at se at han har gjort andet end at følge en logisk kurs udfra bestyrelsesbeslutninger. Det er ikke så svært at gennemføre besparelser, det er at tage beslutningen om at gennemføre dem, der gør ondt. Kender dog ikke hans rolle i redningsplanen i 2010 og forskellige tiltag deromkring (bla. markedsføring) som er blandt de få ting jeg synes AaB har gjort lidt bedre end vi kunne have forventet i de forløbne år.

Skuden er -slet ikke - vendt endnu, og der er intet der nogensinde har tydet på at der er grobund for en økonomisk sund superliga i Nordjylland - heller ikke nu. Det er nemt (også for mig) at sidde her og kritisere, men jeg anerkender også at det er utroligt svært at drive AaB økonomisk sundt og sportsligt succesfuldt på samme tid.
Jeg er som sådan ikke uenig i, at det er bestyrelsen der har taget de hårde valg... Jeg mener dog at der skal et vist format til at gennemføre så voldsomme tiltag som vi har set de sidste par år. Derfor er det også logisk, at han vælger at fratræde nu. Han har udført det grove arbejde, og nu må andre tager over...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 11:19

MrBangDK skrev: Jeg er som sådan ikke uenig i, at det er bestyrelsen der har taget de hårde valg... Jeg mener dog at der skal et vist format til at gennemføre så voldsomme tiltag som vi har set de sidste par år. Derfor er det også logisk, at han vælger at fratræde nu. Han har udført det grove arbejde, og nu må andre tager over...
Det er én udlægning af hans afgang, der er dog også en anden mulighed.

Tilbage står der hårde facts. Man kan jo måle PS på hvordan klubben stod da han kom til, og hvordan den står nu...
(og det er selvfølgelig ikke det hele han har haft fuld indflydelse på, men det har dog været ham der har været chefen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. mar 2012, 12:43

Funky skrev:
Pastorius skrev:
SkumF skrev: Både og. Der skal jo investeres for at kunne tjene penge. Det gælder både tv, europæisk og spillersalg. Så at budgetere med worst case i alle 3 ting er måske at skrabe budgettet for meget?

Men selvfølgelig bedre end den jubel optimisme der ellers har præget budget planlægningen de sidste år..

Det er måske netop det der skal til for at redde klubben.... Det er sku bare rystende det er kommet her til.
Når det nu netop ikke har kunnet holde mange år i træk, ville det nok være sundt at stoppe lidt op. Der er jo ingen der forbyder at man bruger mere end budgettet, hvis man også tjener lidt mere end budgettet. AaB er i en situation hvor man ikke kan investere for penge man ikke har - bankerne har smækket kassen i, så de må ud at øge indtægterne for at kunne være med, og det er lige det jeg har efterlyst siden de begyndte besparelserne.

Jeg håber og tror på at 2012 bliver året hvor vi endelig igen ser lidt visioner for at få klubben lidt frem i skoene - først og fremmest økonomisk. I modsat fald er de der 10. pladser ikke et forsigtigt bud længere.
Det er også vanskeligt at sige, hvor meget dommedag man skal læse ind i den ordning, man har fundet frem til med amatør-afdelingen; det er helt klart ikke nogen GOD situation, men man ved jo ikke hvilke andre muligheder AaB evt. har haft, hvis amatørerne ikke ville spytte i kassen, og skal man se noget positivt i det, så er det vel, at AaB på den her måde har fundet en løsning "inden for husets 4 vægge".

Jeg gad også godt vide hvordan hele den her deal hænger sammen med Poul Sørensens fratræden, Lynges forfremmelse, osv. Tror der er et par "gode" historier gemt dér...
Jeg er helt enig i det fremhævede, moderklubben har afgjort tiltvunget sig en mere magtfuld position i AaB A/S, og der er for mig ingen tvivl om at Poul Sørensens exit næppe er sket så frivilligt som det ellers hedder sig. Jeg tror han har fået et vink med en vognstang.

Hvis man skal se noget positivt i alt det her morads, er det vel at udadtil, og især i forhold til kommende investorerer, kan skabe noget tillid med den måde hvordan AaB af 1885 stiller krav til AaB A/S. Der fremstår jo således nu en forpligtigelse til at levere et realistisk budget for 2013, samt en garanti for at bestyrelsen ikke løber skrigende bort inden.

Jeg undrer mig dog over hvorfor der tales om en ledig plads i bestyrelsen, og at der tales om 4 bestyrelsesmedlemmers accept af at genopstille, så vidt jeg ved er der 5 "reele" pladser til fordeling blandt aktionærerne. Der må altså være en af de nuværende som ikke genopstiller.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Mephisto2 » 29. mar 2012, 12:56

Can skrev:Interessant læsning:
http://www.aabaf1885.dk/data/aalbb/filedb/23752.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB har åbentbart ikke haft penge til at udbetale løn i starten af året...
AaB A/S var tilsyneladende få dage fra at gå ned i slutningen af februar - av, av.....

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2012, 13:44

Mephisto2 skrev:
Can skrev:Interessant læsning:
http://www.aabaf1885.dk/data/aalbb/filedb/23752.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB har åbentbart ikke haft penge til at udbetale løn i starten af året...
AaB A/S var tilsyneladende få dage fra at gå ned i slutningen af februar - av, av.....
Alle fodboldinteresserede danskere må efterhånden være klar over den alvorlige økonomiske situation AaB er i. Alligevel
er det egentlig bemærkelsværdigt hvor lidt den opsigtsvækkende nyhed fylder i medierne http://tv2sport.dk/amatoerer-traette-af ... -underskud" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis historien er sand (at det ikke var muligt at hente kapital andre steder fra) så beskriver den altså en meget alvorlig situation, hvor AaB var meget tæt på ikke at kunne betale spillerlønningerne. Det havde i så fald betydet betalingsstandsning, konkurs, pointreduktion, forhandlinger om reduktion af spillerlønninger/fritstillelse af spillere mv.

At AaB tilsyneladende var få uger fra at gå ned er da en meget stor historie. Hvorfor nyheden nærmest ikke omtales i medierne (har kun fundet historien på TV2 Sport) kan man kun gisne om. Er det fordi at AaBs økonomiske morads er velkendt eller er det fordi at AaB slet ikke er så interessant som vi går og tror?

For nylig var Brøndby igennem mediemøllen pga. rygter om problemer med likviditeten, en historie som nok blev pustet godt op af Ekstra Bladet og Fodbold Uden Filter. AaBs økonomiske krise er langt alvorlige end Brøndbys, men alligevel forbigåes det alligevel nærmest med larmende tavshed i medierne...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Provst i Brovst » 29. mar 2012, 13:52

frederikshavneren skrev: AaBs økonomiske krise er langt alvorlige end Brøndbys, men alligevel forbigåes det alligevel nærmest med larmende tavshed i medierne...
Man skal forstå at der er meget langt fra Københavns rådshusplads til Aalborg, den afstand er større end København - New York. Når man skal rejse ud fra Købehavn er der utroligt store afstande i Danmark, de er nærmest uovervindelige. Det gælder pressen på rådhus pladsen eller politikerne på Christiansborg. Hvis bare flere jyder ville indse det.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Konsulenten » 29. mar 2012, 13:55

Provst i Brovst skrev:
frederikshavneren skrev: AaBs økonomiske krise er langt alvorlige end Brøndbys, men alligevel forbigåes det alligevel nærmest med larmende tavshed i medierne...
Man skal forstå at der er meget langt fra Københavns rådshusplads til Aalborg, den afstand er større end København - New York. Når man skal rejse ud fra Købehavn er der utroligt store afstande i Danmark, de er nærmest uovervindelige. Det gælder pressen på rådhus pladsen eller politikerne på Christiansborg. Hvis bare flere jyder ville indse det.
Word!
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 13:57

frederikshavneren skrev: For nylig var Brøndby igennem mediemøllen pga. rygter om problemer med likviditeten, en historie som nok blev pustet godt op af Ekstra Bladet og Fodbold Uden Filter. AaBs økonomiske krise er langt alvorlige end Brøndbys, men alligevel forbigåes det alligevel nærmest med larmende tavshed i medierne...
Det er slemt nok i AaB, men nu heller ikke værre - tror jeg. der var sikkert fundet en løsning uanset.

...og jeg tror slet ikke du skal undervurdere Brøndbys situation. Jeg er ret sikker på der er større risiko for at BIF går ned end at AaB gør det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af awnaw » 29. mar 2012, 14:13

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: For nylig var Brøndby igennem mediemøllen pga. rygter om problemer med likviditeten, en historie som nok blev pustet godt op af Ekstra Bladet og Fodbold Uden Filter. AaBs økonomiske krise er langt alvorlige end Brøndbys, men alligevel forbigåes det alligevel nærmest med larmende tavshed i medierne...
Det er slemt nok i AaB, men nu heller ikke værre - tror jeg. der var sikkert fundet en løsning uanset.

...og jeg tror slet ikke du skal undervurdere Brøndbys situation. Jeg er ret sikker på der er større risiko for at BIF går ned end at AaB gør det.
Hvad bygger du det på?

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Red0fox » 29. mar 2012, 14:14

Men de der hidtil har troet, at AaB ikke kan gå konkurs, må alvorligt overveje det synspunkt![/quote]

AaB kan gå konkurs, men det vil være et kæmpe tab for Nordjyland, og derfor er der mange der bakker op, men tror nu også at det er sidste gang man vil smide penge i AaB A/S.

Det jeg synes er mest rystende er, at AaB har haft flere gode erhversfolk inde i folden. Men det er som om, at når de sætter benene indenfor, ude på Hornevej, så glemmer de alt om bugetter og almindelig sund forretningssans.
Man kan håbe, ved at de har barberet AaB helt ind til kun at handle om fodbold, at de magter at lave et realistisk budget der holde. Det er jo ikke en synderlig kompliceret forretning de har kørende.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2012, 14:20

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: For nylig var Brøndby igennem mediemøllen pga. rygter om problemer med likviditeten, en historie som nok blev pustet godt op af Ekstra Bladet og Fodbold Uden Filter. AaBs økonomiske krise er langt alvorlige end Brøndbys, men alligevel forbigåes det alligevel nærmest med larmende tavshed i medierne...
Det er slemt nok i AaB, men nu heller ikke værre - tror jeg. der var sikkert fundet en løsning uanset.

...og jeg tror slet ikke du skal undervurdere Brøndbys situation. Jeg er ret sikker på der er større risiko for at BIF går ned end at AaB gør det.
En af forskellene er medieopmærksomheden. Brøndbys truede likviditet var en kæmpehistorie, mens AaBs meget alvorlige økonomiske situation nærmest ikke nævnes i medierne. Begge klubber er i en presset situation, men forskellen er at Brøndby meget nemmere kan få en stor kapitaltilførsel (hvis de ændrer i bestemmelserne, a/b aktier, mindre indflydelse til Bjerregaard, amatørerne mv.).
AaB derimod skal arbejde langt hårdere for at skaffe kapital.

At AaB har en presset likviditet har længe været nævnt herinde på forummet, men at det nu kommer så tydeligt til udtryk
(i form af et lån kort før "lukketid") burde da være en stor historie i medierne.
AaB er ikke FC København, Brøndby eller AGF.
Men AaB er altså IKKE en lille ubetydelig klub som Silkeborg, Sønderjyske eller HB Køge. AaB er altså fra landets 4. største by, og er tilmed den eneste klub der i nyere tid har brudt københavnermonopolet.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. mar 2012, 14:22

Red0fox skrev: Man kan håbe, ved at de har barberet AaB helt ind til kun at handle om fodbold, at de magter at lave et realistisk budget der holde. Det er jo ikke en synderlig kompliceret forretning de har kørende.
En forretning der er baseret på om bolden rammer stolpen eller går i mål, om Lucas bliver solgt til den rigtige pris eller render ind i en skade, om vi får X eller Y antal millioner i tv-penge hvor 3 point på kontoen kan være forskellen.... Det bliver nok ikke meget mere kompliceret end at skulle tjene penge på fodbold, hvilket stort set samtlige klubber beviser. Hele pointen med at gå ind i boligmarked, butikskæder osv osv er jo at prøve at tjene penge i er t marked hvor man trods alt ikke er afhængig af tilfældigheder, desværre valgte man så gå ind i markedet lige før den største financielle krise i evigheder, og man var generelt ikke dygtige nok i investeringerne. Men ideen fejlede ikke noget, det var udførelsen og timingen som var elendig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af frederikshavneren » 29. mar 2012, 14:33

En forretning der er baseret på om bolden rammer stolpen eller går i mål, om Lucas bliver solgt til den rigtige pris eller render ind i en skade, om vi får X eller Y antal millioner i tv-penge hvor 3 point på kontoen kan være forskellen.... Det bliver nok ikke meget mere kompliceret end at skulle tjene penge på fodbold, hvilket stort set samtlige klubber beviser. Hele pointen med at gå ind i boligmarked, butikskæder osv osv er jo at prøve at tjene penge i er t marked hvor man trods alt ikke er afhængig af tilfældigheder, desværre valgte man så gå ind i markedet lige før den største financielle krise i evigheder, og man var generelt ikke dygtige nok i investeringerne. Men ideen fejlede ikke noget, det var udførelsen og timingen som var elendig.[/quote]

I den forbindelse er det jo ekstra uheldigt at Lucas har spillet dårligt de seneste 2 kampe, hvor der tilmed har været stor fokus på ham. Man kan frygte at de seneste præstationer fra Lucas kan få stor indflydelse på hvorvidt han overhovedet kan sælges og i så fald til hvilken pris.

Angående investeringerne er jeg delvis uenig. Ja AaB blev hårdt ramt af finanskrisen, men klubber som Randers og Silkeborg (erhvervsinvesteringer) har klaret sig langt bedre igennem. Silkeborg har i form af formanden Kent Madsen en person der har forstand på ejendomsinvesteringer, hvor meget anderledes havde situationen ikke været for AaB hvis vi ikke var "ofre" for Per Søndergaards ødelæggende investeringer.

Besvar