Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af 12mand » 25. jul 2012, 10:31

12mand skrev:tja... http://nordjyske.dk/sport/helenius-til- ... 1b/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

hvis man kigger bort fra at det ville være til at brække sig over, at se ham i den grimme trøje.
tror i så han har ret i, at helenius ville ha bedst af at komme til FCK, og derefter videre til udlandet, eller ville han ha lige så godt af at blive i aalborg, og ta springet direkte fra aalborg til udlandet??
lynge er gud!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af le Cid » 25. jul 2012, 10:54

12mand skrev:tja... http://nordjyske.dk/sport/helenius-til- ... 1b/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

hvis man kigger bort fra at det ville være til at brække sig over, at se ham i den grimme trøje.
tror i så han har ret i, at helenius ville ha bedst af at komme til FCK, og derefter videre til udlandet??
Dette diskuteres allerede i Helinius tråden i transferforumet...
...og det korte svar er: NEJ - og han passer heller ikke til PSEs spillestil...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 25. jul 2012, 11:58

Jeg er ret sikker på Helenius vil til udlandet som det næste. FCK er ikke nogen attraktiv klub for spillere som gerne vil videre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
flapz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1380
Tilmeldt: 1. sep 2007, 10:45
Geografisk sted: Aalborg

Sv: Re: Økonomiske problemer

Indlæg af flapz » 25. jul 2012, 13:19

Funky skrev:Jeg er ret sikker på Helenius vil til udlandet som det næste. FCK er ikke nogen attraktiv klub for spillere som gerne vil videre.
Haha, sørg for at drikke noget i varmen :-) der er vel næppe en bedre udstillingsvindue i DK en FCK? Er ret overbevist om at man bliver set mere i Parken end på Aalborg stadion. At Helenius vil til ud landet er noget helt andet, ja og sikkert også sandt. Men sagde man ikke det samme om Würtz den gang?
100% Pirates i medgang og modgang.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Sv: Re: Økonomiske problemer

Indlæg af sulakvelidze » 25. jul 2012, 13:33

flapz skrev:
Funky skrev:Jeg er ret sikker på Helenius vil til udlandet som det næste. FCK er ikke nogen attraktiv klub for spillere som gerne vil videre.
Haha, sørg for at drikke noget i varmen :-) der er vel næppe en bedre udstillingsvindue i DK en FCK? Er ret overbevist om at man bliver set mere i Parken end på Aalborg stadion. At Helenius vil til ud landet er noget helt andet, ja og sikkert også sandt. Men sagde man ikke det samme om Würtz den gang?
Sagde man ikke om Würtz, at hans skifte til FCK var et springbrædt til landshold og udland? Ingen af delene kom til at holde stik, så netop Würtz er vel et eksempel, der meget godt bekræfter Funkys påstand?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af rAaBe » 25. jul 2012, 13:34

le Cid skrev:
12mand skrev:tja... http://nordjyske.dk/sport/helenius-til- ... 1b/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

hvis man kigger bort fra at det ville være til at brække sig over, at se ham i den grimme trøje.
tror i så han har ret i, at helenius ville ha bedst af at komme til FCK, og derefter videre til udlandet??
Dette diskuteres allerede i Helinius tråden i transferforumet...
...og det korte svar er: NEJ - og han passer heller ikke til PSEs spillestil...!
Direkte link til omtalte eksisterende tråd med samme emne: viewtopic.php?f=25&t=14825&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Sv: Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 25. jul 2012, 21:35

flapz skrev:
Funky skrev:Jeg er ret sikker på Helenius vil til udlandet som det næste. FCK er ikke nogen attraktiv klub for spillere som gerne vil videre.
Haha, sørg for at drikke noget i varmen :-) der er vel næppe en bedre udstillingsvindue i DK en FCK? Er ret overbevist om at man bliver set mere i Parken end på Aalborg stadion. At Helenius vil til ud landet er noget helt andet, ja og sikkert også sandt. Men sagde man ikke det samme om Würtz den gang?
Hvad jeg mente var, at FCK er som kviksand; stik fødderne i det, og du kommer ikke videre, uanset hvor meget du spræller. Ikke nær så nemt som hvis du gør det godt i andre liga-klubber, i alt fald. Wurtz er et ganske godt eksempel; hans skifte til FCK var nærmest ødelæggende for hans karriere, og hans eksempel burde afskrække andre danske talenter fra at skifte til FCK.

Hvorom alt er er jeg sikker på, at Helenius får tilbud fra udlandet som er mere attraktive end hvad FCK evt. kan tilbyde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Sv: Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 25. jul 2012, 23:03

Funky skrev:
flapz skrev:
Funky skrev:Jeg er ret sikker på Helenius vil til udlandet som det næste. FCK er ikke nogen attraktiv klub for spillere som gerne vil videre.
Haha, sørg for at drikke noget i varmen :-) der er vel næppe en bedre udstillingsvindue i DK en FCK? Er ret overbevist om at man bliver set mere i Parken end på Aalborg stadion. At Helenius vil til ud landet er noget helt andet, ja og sikkert også sandt. Men sagde man ikke det samme om Würtz den gang?
Hvad jeg mente var, at FCK er som kviksand; stik fødderne i det, og du kommer ikke videre, uanset hvor meget du spræller. Ikke nær så nemt som hvis du gør det godt i andre liga-klubber, i alt fald. Wurtz er et ganske godt eksempel; hans skifte til FCK var nærmest ødelæggende for hans karriere, og hans eksempel burde afskrække andre danske talenter fra at skifte til FCK.

Hvorom alt er er jeg sikker på, at Helenius får tilbud fra udlandet som er mere attraktive end hvad FCK evt. kan tilbyde.
Morten Nordstrand er en anden der kan fremhæves som en der var udset til en stor profil der skulle bruge FCK til at blive set af endnu større klubber.
Uanset hvilken klub man spiller for i superligaen skal man nok blive opdaget af udlandet, hvis man har talentet og evnerne.
AaB har haft besøg af en hel del klubber, fra forskellige ligaer der kom for at bese vores unge talenter, ville der have været flere hvis de havde spillet i FCK? Jeg tvivler.
Den helt store forskel er transfer summen, som naturligvis er større i en klub som FCK, der gennem de sidste mange år har været i toppen af dansk fodbold.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 26. jul 2012, 01:21

Selvom FCK er topklub er det ikke nødvendigvis stedet for talenter eller andre Superligaklubbers profiler at tage hen for at komme videre til udlandet.

En del er kommet til FCK og endt i glemslen. Mest i øjnefaldende er vel Würtz, Nordstrand og Thomas Kristensen. Derudover virker det til FCKs sportslige ledelse somme tider glemmer at tænke langsigtet og handler ind uden at skele til konceptet og det øvrige hold. Her kan der nævnes en del transfers fra superligaen, bl.a. Razak Pimpong og Fredrik Berglund der aldrig blev det samme i FCK som de var før. Så som spiller kan FCK måske give dig en større løncheck kortsigtet, men det er ikke nødvendigvis et godt valg langsigtet ifht. at komme til udlandet og score den helt store kontrakt eller sportsligt lave noget der er virkeligt interessant i stedet for at tage Superligatitler på rutinen og præstere crappy i UEFA turneringer 3/4 af tiden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af frederikshavneren » 7. aug 2012, 15:10

Er lidt i tvivl om denne følgende indlæg hører hjemme i denne tråd:
http://nordjyske.dk/nyheder/borgmester- ... 33e/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Uanset hvad man måtte mene om Henning G. så ønskes han alt det bedste herfra. Godt at han tilsyneladende er sluppet forholdsvis godt over blodproppen. Det er ikke længe Henning G. har siddet i bestyrelsen, men spørgsmålet er selvfølgelig hvilken betydning det får hvis Henning G. holder en arbejdsfri periode på op til 3 måneder.

Som menigt bestyrelsesmedlem har Henning G. måske ikke den store betydning, men som kendt ansigt i det nordjyske er signalværdien stor i at have Aalborgs borgmester i bestyrelsen. Mange er kritiske overfor Henning G. men han har forhåbentlig nogle gode kontakter, som vi kan drage nytte af. Men med blodproppen og den efterfølgende pause er det måske tvivlsomt om vi kan drage nytte af borgmesterens mange kontakter.

Med Børge Bachs midlertidige genkomst kan vi så håbe at han kan rette op på økonomien. Sporene fra Royal League (floppede totalt, hovedårsagen hertil var Børge Bachs manglende evne til at indgå en fornuftig tv aftale) skræmmer, men det er selvfølgelig svært at sammenligne AaB med Royal League

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af salling23 » 7. aug 2012, 19:58

http://www.sporten.dk/superligaen/bifs- ... raekker-ud" onclick="window.open(this.href);return false;

Ifølge sporten.dk er dommen faldet, men dommerne skal lige have den nedfældet på papir, så den er helt klar for alle
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Fabbe » 28. aug 2012, 11:47

Kvartalsregnskab om to dage: Torsdag den 30. august.

Er det et godt tegn, at Lynge foreløbig afviser flere spillersalg? Det vil i hvert fald lægge et kæmpe salgspres, hvis der endnu engang kommer et skuffende kvartalsregnskab.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 14:00

Fabbe skrev:Kvartalsregnskab om to dage: Torsdag den 30. august.

Er det et godt tegn, at Lynge foreløbig afviser flere spillersalg? Det vil i hvert fald lægge et kæmpe salgspres, hvis der endnu engang kommer et skuffende kvartalsregnskab.
Åh man orker det næsten ikke vel? Efter så mange skuffende regnskabsudmeldinger og negative justeringer.

Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad man skal forvente denne gang, men holder planen denne gang, vil jeg da helt klart se det som positivt. Desuden bliver det jo spændende at læse hvad det præcist er som bliver meldt ud i forbindelse med kvartalsregnskabet - det Lynge tilsyneladende har udtalt i Nordjyske vil blive fremlagt der, og som Nordjyske mener omhandler playersponsorater.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2012, 14:26

Jesper Schmidt skrev:
Fabbe skrev:Kvartalsregnskab om to dage: Torsdag den 30. august.

Er det et godt tegn, at Lynge foreløbig afviser flere spillersalg? Det vil i hvert fald lægge et kæmpe salgspres, hvis der endnu engang kommer et skuffende kvartalsregnskab.
Åh man orker det næsten ikke vel? Efter så mange skuffende regnskabsudmeldinger og negative justeringer.

Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad man skal forvente denne gang, men holder planen denne gang, vil jeg da helt klart se det som positivt. Desuden bliver det jo spændende at læse hvad det præcist er som bliver meldt ud i forbindelse med kvartalsregnskabet - det Lynge tilsyneladende har udtalt i Nordjyske vil blive fremlagt der, og som Nordjyske mener omhandler playersponsorater.
Hvad forventer man? Overskud, underskud eller 0?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 14:30

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Fabbe skrev:Kvartalsregnskab om to dage: Torsdag den 30. august.

Er det et godt tegn, at Lynge foreløbig afviser flere spillersalg? Det vil i hvert fald lægge et kæmpe salgspres, hvis der endnu engang kommer et skuffende kvartalsregnskab.
Åh man orker det næsten ikke vel? Efter så mange skuffende regnskabsudmeldinger og negative justeringer.

Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad man skal forvente denne gang, men holder planen denne gang, vil jeg da helt klart se det som positivt. Desuden bliver det jo spændende at læse hvad det præcist er som bliver meldt ud i forbindelse med kvartalsregnskabet - det Lynge tilsyneladende har udtalt i Nordjyske vil blive fremlagt der, og som Nordjyske mener omhandler playersponsorater.
Hvad forventer man? Overskud, underskud eller 0?
Den seneste udmelding var vel et mindre millionunderskud under forudsætning af spillersalg for 5 mio. Så et underskud kan vi stensikkert forvente for året samlet, det vigtigste er vel at man ikke igen må nedjustere, og at der er klar fremgang at spore i forhold til sidste år på samme tid.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Fabbe » 28. aug 2012, 14:38

Denne artikel fra forrige kvartalsmeddelelse er vel det nærmeste, vi kan komme: http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... 707085.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Kravet om spillersalg må dermed være opfyldt ved salget af Jacob Barrett Laursen, som er sket i mellemtiden.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 28. aug 2012, 14:46

"Vi har anlagt en mere konservativ forventning af vores sponsor-, tv- og spillerindtægter for at skabe troværdighed om regnskabet. Når vi melder noget ud, så er det nødt til at holde vand," siger AaB's direktør Lynge Jakobsen til Jyllands-Posten.

De manglende indtægter der gjorde vi skal sælge spillere for 5 mio er jo beregnet udfra en mindre forventning.

Med ovennævnte citat fra Lynge, er vi med sikkerhed ved at hæve indtægterne, i forhold til budgettet. Tror ikke konservativ budgettering er ensbetydende med en placering helt i toppen...
Mon ikke Lynge har undersøgt at hvis den nuværende form holdes så giver resultatet foråret som min. det vi forventede...

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Mr. Larsen » 28. aug 2012, 14:50

hje1980 skrev:"Vi har anlagt en mere konservativ forventning af vores sponsor-, tv- og spillerindtægter for at skabe troværdighed om regnskabet. Når vi melder noget ud, så er det nødt til at holde vand," siger AaB's direktør Lynge Jakobsen til Jyllands-Posten.

De manglende indtægter der gjorde vi skal sælge spillere for 5 mio er jo beregnet udfra en mindre forventning.

Med ovennævnte citat fra Lynge, er vi med sikkerhed ved at hæve indtægterne, i forhold til budgettet. Tror ikke konservativ budgettering er ensbetydende med en placering helt i toppen...
Mon ikke Lynge har undersøgt at hvis den nuværende form holdes så giver resultatet foråret som min. det vi forventede...
Vi ved heller ikke endnu om vi kan holde os i toppen af Ligaen, så at forvente vi holder niveauet fra de sidste 3 kampe er noget satsende.... 2 - 3 kampe uden point og vi kan ligge nede i bunden/midten igen.

Så fornuftigt at Lynge ikke at forvente for meget af holdets placering.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. aug 2012, 15:13

Jesper Schmidt skrev: Den seneste udmelding var vel et mindre millionunderskud under forudsætning af spillersalg for 5 mio. Så et underskud kan vi stensikkert forvente for året samlet, det vigtigste er vel at man ikke igen må nedjustere, og at der er klar fremgang at spore i forhold til sidste år på samme tid.
Min forventning er at man melder en forventning til hele årets resultat ud, der ligger meget tæt på nul. Når man har valgt at undlade salg, må det betyde at man på anden vis har hentet indtægter der gør at man kan realisere et resultat i det niveau.

Mere end 5 mill. i underskud vil være decideret skuffende (og tæt på katastrofalt).

Der har været snak om playersponsorter - også i anden omgang. Det vil - for mig - være en skuffende måde at hente pengene. Selvom det tidligere har været under langt gunstigere forhold end hvad man har set af playersponsorater andre steder, så er det altså uanset en underminering af fremtidige indtægtsmuligheder, og skal helst kun være en absolut nødløsning (som det var med en truende nedrykning).

AaB har brug for at vise troværdighed i deres regnskabsmeddelelser og helst kunne vise at resultaterne er lidt over de udmeldte forventninger, for at få vendt skuden i Nordjylland, og få skabt en ny hype om klubben og forretningen. Selvom det lige nu ser godt ud, så skal vi stadig tænke langsigtet, og der skal være økonomi til også at holde os med i toppen når Helenius, Lukas og andre ikke er her længere. vi kan nok ikke blive ved med at skabe spillere til et dansk tophold ud af ingenting og samtidig hente resultater, mens vi udvikler de nye spillere.

Det skal lige nævnes at den vigtige regnskabsudmelding er den der kommer i foråret. Jeg tror godt vi kan overleve en lidt lunken (ikke decideret dårlig) udmelding på halvåret, bare det ikke er endnu en nedjustering på helårsresultatet, og at vi vel at mærke leverer det helårsresultat vi har meldt ud. Kommer der en rigtig negativ udmelding nu, er det lidt som at stikke en nål i balon på den medgang vi har haft sportsligt i efteråret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 15:40

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev: Den seneste udmelding var vel et mindre millionunderskud under forudsætning af spillersalg for 5 mio. Så et underskud kan vi stensikkert forvente for året samlet, det vigtigste er vel at man ikke igen må nedjustere, og at der er klar fremgang at spore i forhold til sidste år på samme tid.
Min forventning er at man melder en forventning til hele årets resultat ud, der ligger meget tæt på nul. Når man har valgt at undlade salg, må det betyde at man på anden vis har hentet indtægter der gør at man kan realisere et resultat i det niveau.

Mere end 5 mill. i underskud vil være decideret skuffende (og tæt på katastrofalt).

Der har været snak om playersponsorter - også i anden omgang. Det vil - for mig - være en skuffende måde at hente pengene. Selvom det tidligere har været under langt gunstigere forhold end hvad man har set af playersponsorater andre steder, så er det altså uanset en underminering af fremtidige indtægtsmuligheder, og skal helst kun være en absolut nødløsning (som det var med en truende nedrykning).

AaB har brug for at vise troværdighed i deres regnskabsmeddelelser og helst kunne vise at resultaterne er lidt over de udmeldte forventninger, for at få vendt skuden i Nordjylland, og få skabt en ny hype om klubben og forretningen. Selvom det lige nu ser godt ud, så skal vi stadig tænke langsigtet, og der skal være økonomi til også at holde os med i toppen når Helenius, Lukas og andre ikke er her længere. vi kan nok ikke blive ved med at skabe spillere til et dansk tophold ud af ingenting og samtidig hente resultater, mens vi udvikler de nye spillere.

Det skal lige nævnes at den vigtige regnskabsudmelding er den der kommer i foråret. Jeg tror godt vi kan overleve en lidt lunken (ikke decideret dårlig) udmelding på halvåret, bare det ikke er endnu en nedjustering på helårsresultatet, og at vi vel at mærke leverer det helårsresultat vi har meldt ud. Kommer der en rigtig negativ udmelding nu, er det lidt som at stikke en nål i balon på den medgang vi har haft sportsligt i efteråret.
På de gunstige vilkår som man solgte playershares til sidst, kan jeg ikke helt se hvorfor det skulle være en nødløsning på nogen måde, tværtimod. Hvis man bruger det i en situation som denne, og ender med at kunne sælge spillerne for større beløb senere, samtidig med at man sikrer sportslig fremgang (indrømmet, det er to store ubekendte), mener jeg da absolut kun det er en fordel at kunne fordele overskuddet fra spillersalg udover flere regnskabsår på denne måde. For er det ikke det man gør, hvis vilkårene ellers er gunstige nok? Kan man ikke på den måde eliminere perioder som dem vi havde efter '99, hvor hvert andet regnskab blev holdt oppe af (alt for sportsligt kostbare) spillersalg? Selvfølgelig vil regnskaberne stadig se trælse ud, men på bundlinjen vil man have penge til rådighed.

Jeg mener da absolut det kan være en metode til at skabe et mere konstant indtægtsgrundlag, i en situation hvor jeg ellers er ret sikker på vi begge er enige om, at det ser svært ud at få en ren fodboldforretning til at køre rundt.

Hvad angår kvartalsregnskabet er jeg bestemt ikke så optimistisk som dig, jeg vil blive meget overrasket hvis der ligefrem er en opjustering i denne omgang, tværtimod er der næppe solgt spillere for de indregnede 5 mio. så en mindre nedjustering bør måske være forventeligt. Derimod tror jeg godt at de sportslige resultater qua den nye tv-aftale kan betyde et løft når vi når til det endelige årsregnskab, men det kan kun tiden jo vise.

Besvar