Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af PeterS » 11. sep 2012, 14:04

Nogle der kan beskrive hvad det i værste fald kommer til at betyde for os?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jonas386 » 11. sep 2012, 14:04

For de 3 første... Så er der lige 50 mere der venter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 11. sep 2012, 14:05

A_Strandfelt skrev:Brøndby skal betale 4 mio. kr: http://npinvestor.dk/boersmeddelelser/b ... 96716.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Uha det er ikke godt... De 4 millioner er jo kun til de 3 spillere!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 11. sep 2012, 14:05

BIF tabte alle 3 sager. Så må vi håbe, der forelægger andre forhold for os, som Lynge nærmest antydede i fornævnte interview. Greven vil i hvert fald rette krav hvis der er tale om samme forhold, tilgengæld har vi mange i truppen der ikke vil jf. Curth.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AaBlover4ever » 11. sep 2012, 14:05

madsanders skrev:De skal betale 4 mio. til disse tre spillere. Derudover har de 56 krav. Det er vel et totalt nederlag?
Ikke et totalt nederlag, eftersom spillerne havde krævet næsten 24 mio. kroner. Det er et nederlag, men slet ikke i den grad som spillerne havde forventet!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af A_Strandfelt » 11. sep 2012, 14:06

Hanga skrev:
A_Strandfelt skrev:Brøndby skal betale 4 mio. kr: http://npinvestor.dk/boersmeddelelser/b ... 96716.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Uha det er ikke godt... De 4 millioner er jo kun til de 3 spillere!
Præcis. BIF har 56 spillere endnu. Har vi et tal på, hvor mange spilere, det er fra AaB?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:07

PeterS skrev:Nogle der kan beskrive hvad det i værste fald kommer til at betyde for os?
Jeg har ikke set en samlet liste over de tidligere AaB-spillere, som mener de skal have feriepenge med feriepenge på. Visse medier mener at vide, at AaB er den næste klub efter BIF, som har 'meget' i klemme. Hvad de bygger det på aner jeg ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kunji » 11. sep 2012, 14:08

Føj.

Men i øvrigt er det en grotesk sag for os. Vi kvalificerer os til ChL og vælger at give en ekstraordinær bonus, og det er så den bonus, som enkelte spillere vil kræve feriepengetillæg af. Fladt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2012, 14:08

Pis os, snotforkælede blodsugere!
Som jeg har forstået sagen har spillerne skrevet under på, at feriepenge er medregnet i bonussen fremfor at overføre dem til feriekonto. Derfor suger spillerne i princippet de samme penge ud af klubberne to gange. Puha den er ikke god - håber sgu de fleste spillere i AaB har mandshjerte til ikke at være grådige. Mht. Johansson bør han smides på den første færge ud af landet!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 11. sep 2012, 14:10

AaBlover4ever skrev:
madsanders skrev:De skal betale 4 mio. til disse tre spillere. Derudover har de 56 krav. Det er vel et totalt nederlag?
Ikke et totalt nederlag, eftersom spillerne havde krævet næsten 24 mio. kroner. Det er et nederlag, men slet ikke i den grad som spillerne havde forventet!
Forkert !

De 24 millioner har været nævnt som det SAMLEDE beløb, som spillerne har lagt sag an for.

Den sag der netop er afgjort, er kun overfor 3 spillere. Der vil altså følge flere sager.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af BoomZ0R » 11. sep 2012, 14:10

Puh det her kan være starten på et kæmpe hak i den danske fodbold økonomi.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 11. sep 2012, 14:11

Mener ikke man kan kalde dem boldsugere, de skal vel have det som man naturligt har krav på, vil tro de fleste herinde siger ja tak til deres surt optjente feriepenge

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:11

Her er hvad EB skriver angående AaB:

Nuværende og tidligere spillere i AaB har også et betydeligt krav mod klubben. Det ligger primært tilbage fra 2008, da klubben var i Champions League, hvor spillerne ikke har fået feriepenge af bonusordningerne. Flere tidligere AaB-.spillere eksempelvis den nuværende OB-spiller Andreas Johansson fik heller ikke feriepenge af sit sign-on på 5,5 mio. kr. tilbage i 2007.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 11. sep 2012, 14:13

Lad os nu vente og se, hvad det betyder for os. 3 sager kan naturligvis ikke dække alle forhold. Men udover Greven er der vel også Martin Ericsson, der sikker retter krav. Som jeg forstod det, var de 3 sager også kun med sikkerhed dækkende for alle spillere i BIF truppen, det var det der var dommernes opgave.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kunji » 11. sep 2012, 14:13

nik skrev:Mener ikke man kan kalde dem boldsugere, de skal vel have det som man naturligt har krav på, vil tro de fleste herinde siger ja tak til deres surt optjente feriepenge
Det er jo ikke almindelige feriepenge! Det er 12,5 procent af en ekstraordinær bonus, som spillerne blev givet for det europæiske eventyr. En bonus, som ifølge Lynge, var inklusiv 12,5 procent med fuld accept fra spillerne.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 11. sep 2012, 14:14

nik skrev:Mener ikke man kan kalde dem boldsugere, de skal vel have det som man naturligt har krav på, vil tro de fleste herinde siger ja tak til deres surt optjente feriepenge
Men hvis klubberne mener de HAR udbetalt feriepengene, bare inkluderet i bonusordningerne, og at dette rent faktisk har stået i kontrakterne, så synes jeg da i høj grad, at man kan kalde spillerne for blodsugere... De udnytter at klubberne ikke har været korrekte omkring hvordan pengene blev afregnet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2012, 14:14

nik skrev:Mener ikke man kan kalde dem boldsugere, de skal vel have det som man naturligt har krav på, vil tro de fleste herinde siger ja tak til deres surt optjente feriepenge
Det er jo sådan, at spillerne har skrevet under på, at feriepenge er medregnet i de beløb de har fået i bonus. Så der er jo tale om en teknikalitet, hvor pengene er udbetalt som en del af bonussen fremfor at være overført til feriekontoen. Så man kan vel godt argumentere for, at spillerne vel groft sagt nu får de samme penge udbetalt en gang til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 14:15

AaBlover4ever skrev:
madsanders skrev:De skal betale 4 mio. til disse tre spillere. Derudover har de 56 krav. Det er vel et totalt nederlag?
Ikke et totalt nederlag, eftersom spillerne havde krævet næsten 24 mio. kroner. Det er et nederlag, men slet ikke i den grad som spillerne havde forventet!
De har tabt stort set på alle punkter - kun omkring diskrimination af udlændinge er der et problem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af FCM » 11. sep 2012, 14:16

Kunji skrev:Føj.

Men i øvrigt er det en grotesk sag for os. Vi kvalificerer os til ChL og vælger at give en ekstraordinær bonus, og det er så den bonus, som enkelte spillere vil kræve feriepengetillæg af. Fladt.
Hvorfor det? Overenskomsten - som AaB har tilsluttet sig - siger helt tydeligt, at der skal betales feriepenge af bonus. Det kan ikke diskuteres.
Hvis AaB ikke har opfyldt deres kontraktmæssige forpligtigelser, er der vel ikke noget at komme efter. Man kan jeg ikke bare lave egne regler og fortolkninger, når noget står klokkeklart i overenskomsten.

Det skulle lige være FCM, der havde gjort noget lignende, så kender jeg en tråd, der ville vokse med 5-10 sider.....

... og nej, jeg ved ikke hvor meget eller hvorvidt FCM har noget i klemme i denne sag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:16

thomasjn skrev:
nik skrev:Mener ikke man kan kalde dem boldsugere, de skal vel have det som man naturligt har krav på, vil tro de fleste herinde siger ja tak til deres surt optjente feriepenge
Det er jo sådan, at spillerne har skrevet under på, at feriepenge er medregnet i de beløb de har fået i bonus. Så der er jo tale om en teknikalitet, hvor pengene er udbetalt som en del af bonussen fremfor at være overført til feriekontoen. Så man kan vel godt argumentere for, at spillerne vel groft sagt nu får de samme penge udbetalt en gang til.
Det er ikke groft sagt. Det er helt korrekt sagt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar