Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 14:16

AaBlover4ever skrev:
madsanders skrev:De skal betale 4 mio. til disse tre spillere. Derudover har de 56 krav. Det er vel et totalt nederlag?
Ikke et totalt nederlag, eftersom spillerne havde krævet næsten 24 mio. kroner. Det er et nederlag, men slet ikke i den grad som spillerne havde forventet!
De har tabt stort set på alle punkter - kun omkring diskrimination af udlændinge er de frifundet. Det er stort set fuldt beløb - og det bliver det så også for AaB. Mon ikke der kommer en børsmeddelelse snart.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AaBlover4ever » 11. sep 2012, 14:17

Gentleman Finn skrev:Lad os nu vente og se, hvad det betyder for os. 3 sager kan naturligvis ikke dække alle forhold. Men udover Greven er der vel også Martin Ericsson, der sikker retter krav. Som jeg forstod det, var de 3 sager også kun med sikkerhed dækkende for alle spillere i BIF truppen, det var det der var dommernes opgave.
Sagen er kun med sikkerhed gældende for de tre spillere, der er fældet dom for. Derudover kan dommen bruges som 'principiel' og retvisende i fremtidige sager, men det kræver at alle kontrakter er ens formuleret, ellers er det ikke sikkert at alle sager falder ens ud.

HVIS AaB og BIF's kontrakter er udarbejdet på samme måde må dommen dog kunne bruges imod AaB såvel som BIF!

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kzpr » 11. sep 2012, 14:17

FCM skrev:
Kunji skrev:Føj.

Men i øvrigt er det en grotesk sag for os. Vi kvalificerer os til ChL og vælger at give en ekstraordinær bonus, og det er så den bonus, som enkelte spillere vil kræve feriepengetillæg af. Fladt.
Hvorfor det? Overenskomsten - som AaB har tilsluttet sig - siger helt tydeligt, at der skal betales feriepenge af bonus. Det kan ikke diskuteres.
Hvis AaB ikke har opfyldt deres kontraktmæssige forpligtigelser, er der vel ikke noget at komme efter. Man kan jeg ikke bare lave egne regler og fortolkninger, når noget står klokkeklart i overenskomsten.

Det skulle lige være FCM, der havde gjort noget lignende, så kender jeg en tråd, der ville vokse med 5-10 sider.....

... og nej, jeg ved ikke hvor meget eller hvorvidt FCM har noget i klemme i denne sag.
hahahahahahaha, dagens grin, en FCM-fan der mener man bør spille efter reglerne....
we'll always go down fighting....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:19

FCM skrev:
Det skulle lige være FCM, der havde gjort noget lignende, så kender jeg en tråd, der ville vokse med 5-10 sider.....
Og det er din primære motivation for at være her, ikke?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af martinaalborg » 11. sep 2012, 14:20

En expert pp tv 2 news. Siger AaB 15- 20 millioner

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Reto » 11. sep 2012, 14:20

Hanga skrev:
nik skrev:Mener ikke man kan kalde dem boldsugere, de skal vel have det som man naturligt har krav på, vil tro de fleste herinde siger ja tak til deres surt optjente feriepenge
Men hvis klubberne mener de HAR udbetalt feriepengene, bare inkluderet i bonusordningerne, og at dette rent faktisk har stået i kontrakterne, så synes jeg da i høj grad, at man kan kalde spillerne for blodsugere... De udnytter at klubberne ikke har været korrekte omkring hvordan pengene blev afregnet.
Spillerne må da være i ond tro, så det basker. Man kan sgu da ikke acceptere en udbetalingsform af egen fri vilje og så derefter forlange pengene engang til. Hvad fanden er det for en moral. Og ham Andreas Johansson, med 5,5 mio dkk i sign on fee, mon så ikke han kan nøjes med at få sine feriepenge éen gang. Grådige satan.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 11. sep 2012, 14:20

FCM skrev:
Hvorfor det? Overenskomsten - som AaB har tilsluttet sig - siger helt tydeligt, at der skal betales feriepenge af bonus. Det kan ikke diskuteres.
Hvis AaB ikke har opfyldt deres kontraktmæssige forpligtigelser, er der vel ikke noget at komme efter. Man kan jeg ikke bare lave egne regler og fortolkninger, når noget står klokkeklart i overenskomsten.
Men ifølge klubberne HAR spillerne jo fået deres feriepenge! De har bare fået feriepengene inkluderet i bonusudbetalingerne, og dette har også fremgået af kontrakterne. Problemet er så bare, at teknikaliteten omkring udbetalingen er forkert, og det udnytter spillerne nu, til at indkassere pengene for anden gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af JFL » 11. sep 2012, 14:21

Fernando Olsen har lige afvist Lynges forklaring om, at det var indforstået med spillerne, at feriepengene var inkluderet i bonusserne. Det er overenskomsten der gælder og ikke de kontrakter som de enkelte klubber laver med spillerne, siger Fernando Olsen, som kalder Lynges forklaring "rent spin" i forhold til at påvirke domsafsigelsen.

Det lyder altså til, at vi er fucked i denne sag og de forskellige spillere kan kræve at få deres penge, som i følge TV2 News ligger mellem 15-20 mio.

Lad os håbe, at der er flere spillere som har Augos hjerte, og ikke vil kræve pengene af en klub i knæ.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:21

Pastorius skrev: De har tabt stort set på alle punkter - kun omkring diskrimination af udlændinge er de frifundet. Det er stort set fuldt beløb - og det bliver det så også for AaB. Mon ikke der kommer en børsmeddelelse snart.
Var jeg sportsjournalist på den lokale sprøjte havde jeg nok på forhånd aftalt et interview med Lynge kl. 14.05 idag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 14:21

AaBlover4ever skrev:
HVIS AaB og BIF's kontrakter er udarbejdet på samme måde må dommen dog kunne bruges imod AaB såvel som BIF!
Der er vel en grund til at de her tre sager er valgt som prøvesager (de må være repræsentative) - AaB kommer til at betale det fulde krav tilbage til spillerne, og jeg tror ikke engang det hjælper noget at spillerne siger det er ligegyldigt.

Ellers skal kontrakterne i AaB være skrevet fundamentalt anderledes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 11. sep 2012, 14:22

Burde man ikke lave en danske fans imod spillerforeningens grådighed aktion på tværs af alle klubber? Støtter sjældent op om den slags, men lige i dette tilfælde er jeg sgu klar på at vi som fans markerer overfor spillerforeningen. Dog nytter det måske ikke at gøre så meget på stadion. Vores unge spillere har sgu ikke så meget at gøre med den sag her. De 15-20 millioner i AaB er vel i øvrigt bare de rygter der har kørt i pressen. Derudover ryger der vel en hvis bid af kagen, hvis Augu står ved sit ord og slår en streg over hvad han måtte have til gode. Han var vel en af de bedst lønnede dengang. Derudover er det vel op til udlændinge som Califf, Olfers, Prica mfl. at komme tilbage og gøre krav gældende og hvem siger de gør det? Men okay blodsuger Øland har selvfølgelig været helt i Sverige og få Ericsson med på legen.

Btw. stol aldrig på Fernando Olsen - manden er en varmluftsballon.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kunji » 11. sep 2012, 14:22

FCM skrev:
Kunji skrev:Føj.

Men i øvrigt er det en grotesk sag for os. Vi kvalificerer os til ChL og vælger at give en ekstraordinær bonus, og det er så den bonus, som enkelte spillere vil kræve feriepengetillæg af. Fladt.
Hvorfor det? Overenskomsten - som AaB har tilsluttet sig - siger helt tydeligt, at der skal betales feriepenge af bonus. Det kan ikke diskuteres.
Hvis AaB ikke har opfyldt deres kontraktmæssige forpligtigelser, er der vel ikke noget at komme efter. Man kan jeg ikke bare lave egne regler og fortolkninger, når noget står klokkeklart i overenskomsten.

Det skulle lige være FCM, der havde gjort noget lignende, så kender jeg en tråd, der ville vokse med 5-10 sider.....

... og nej, jeg ved ikke hvor meget eller hvorvidt FCM har noget i klemme i denne sag.
I har formentlig intet i klemme. I har vel aldrig haft grund til at udbetale en bonus?

I øvrigt er problemet ikke, at spillerne vil have feriepenge, men at de har aftalt en anden procedure med Lynge og har fået deres penge. Lynge kunne bare følge reglerne, ja, men spillerne har tilsyneladende selv accepteret det. Det er usympatisk. Men nu er sympati heller ikke ligefrem FCMs varemærke, så jeg forventer ikke, at du forstår. Hyg dig, Disko Kent!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:23

JFL skrev:Fernando Olsen har lige afvist Lynges forklaring om, at det var indforstået med spillerne, at feriepengene var inkluderet i bonusserne. Det er overenskomsten der gælder og ikke de kontrakter som de enkelte klubber laver med spillerne, siger Fernando Olsen, som kalder Lynges forklaring "rent spin" i forhold til at påvirke domsafsigelsen.

Det lyder altså til, at vi er fucked i denne sag og de forskellige spillere kan kræve at få deres penge, som i følge TV2 News ligger mellem 15-20 mio.

Lad os håbe, at der er flere spillere som har Augos hjerte, og ikke vil kræve pengene af en klub i knæ.
Jeg håber da virkelig man har spillernes underskrifter på et stykke papir som beskriver præmisserne for deres aflønning!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 14:23

JFL skrev:Fernando Olsen har lige afvist Lynges forklaring om, at det var indforstået med spillerne, at feriepengene var inkluderet i bonusserne. Det er overenskomsten der gælder og ikke de kontrakter som de enkelte klubber laver med spillerne, siger Fernando Olsen, som kalder Lynges forklaring "rent spin" i forhold til at påvirke domsafsigelsen.

Det lyder altså til, at vi er fucked i denne sag og de forskellige spillere kan kræve at få deres penge, som i følge TV2 News ligger mellem 15-20 mio.

Lad os håbe, at der er flere spillere som har Augos hjerte, og ikke vil kræve pengene af en klub i knæ.
At lige Fernando Olsen siger sådan, giver et vist håb for at der ikke er nogle problemer i AaB (men det er spagt).

Jeg tror ikke det er spin, men jeg tror heller ikke det stiller sagen anderledes for AaB, selvom de ikke bevidst har forsøgt at snyde spillerne - desværre. Det kan meget vel have været aftalt, men alligevel skal pengene falde som jeg ser det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AnyFellow » 11. sep 2012, 14:24

Spørgsmål et er så, om der kan gøres et modkrav gældende overfor de enkelte spillere.

En spiller har fået 1.000.000 i signon-fee, og i vedkommendes kontrakt står der at fee'et indeholder 12,5% i feriepenge.
Feriepengene skulle dog have været indbetalt til Feriekonto, hvilket klubberne så er nødt til at gøre med dommen.

Så er det vel fair at klubben efterfølgende beder spilleren tilbagebetale de godt 111.000 kr. de jf. deres egen kontrakt har fået udbetalt i feriepenge på daværende tidspunkt?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Maglau » 11. sep 2012, 14:25

Som jeg ser der er ingen der ved om AaBs og Brøndbys sag på nogen måde er sammenlignlige, det er kun gisninger i medierne. Lynge har altid meldt ud at uanset Brøndby sagens udfald så har AaB sit på det tørre. Så lad os nu se
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2012, 14:25

Funky skrev:
JFL skrev:Fernando Olsen har lige afvist Lynges forklaring om, at det var indforstået med spillerne, at feriepengene var inkluderet i bonusserne. Det er overenskomsten der gælder og ikke de kontrakter som de enkelte klubber laver med spillerne, siger Fernando Olsen, som kalder Lynges forklaring "rent spin" i forhold til at påvirke domsafsigelsen.

Det lyder altså til, at vi er fucked i denne sag og de forskellige spillere kan kræve at få deres penge, som i følge TV2 News ligger mellem 15-20 mio.

Lad os håbe, at der er flere spillere som har Augos hjerte, og ikke vil kræve pengene af en klub i knæ.
Jeg håber da virkelig man har spillernes underskrifter på et stykke papir som beskriver præmisserne for deres aflønning!
Hvis spillerne er medlemmer af spillerforeningen, så tror jeg ikke der er noget at gøre, så skal pengene falde, uanset om spillerne specifikt beder om det.

Om man har underskrift eller ej er nok ligegyldigt - jeg går udfra at dommen siger at feriepenge og pension skal udbetales uanset hvad parterne ellers har aftalt (fordi det er ufravigeligt ift. lovgivningen).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 11. sep 2012, 14:26

martinaalborg skrev:En expert pp tv 2 news. Siger AaB 15- 20 millioner
Skal AaB så have udbetalt sign-on fee og bonusser for over 100 millioner? Jeg tillader mig alligevel, selvom det absolutte sortsyn frister lige nu, at tvivle.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kunji » 11. sep 2012, 14:26

Spillerforeningen kan vel ikke lægge sag an på AaB spillernes vegne, hvis ikke de ønsker det. Curth og Augo har umiddelbart ikke lyst til det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af andreasaab89 » 11. sep 2012, 14:29

Funky skrev:
martinaalborg skrev:En expert pp tv 2 news. Siger AaB 15- 20 millioner
Skal AaB så have udbetalt sign-on fee og bonusser for over 100 millioner? Jeg tillader mig alligevel, selvom det absolutte sortsyn frister lige nu, at tvivle.
Det er vel inklusiv en masse renter for perioden tilbage til da de blev optjent.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar